Eigenaren vragen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FornoydHest

Re: Eigenaren vragen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 12:14

Ik heb al op marktplaats gekeken, kan daar niks vinden.
En er staan daar in de buurt, naast de wei, een hele rij bomen.
Volgens mij hebben ze daar ook een bak, of paddock.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:38

LindyH schreef:
Een plekje in een weiland + hooi/kuil kost toch zeker zo'n €50,-. Zonder hooi/kuil is het misschien minder, maar dan moet je dat zelf kopen en ben je dat uiteindelijk alsnog kwijt.

Ik persoonlijk denk dat je zelfs iets als bovenstaande heel moeilijk gaat vinden, ik wil niet negatief doen, maar ik zou dat als je alle kosten rekent zeker niet aan die prijs kunnen doen.
Als je al iemand kunt vinden waar je een d-pony kunt stallen voor een prijs wat ook maar een beetje in die buurt komt....
Of je zou al een weiland op pachtbasis moeten kunnen vinden. Maar omgerekend komt dat op hetzelfde uit. Wij hadden vroeger een stukje van 3000m2 voor een 400 euro per jaar gehuurd van de gemeente, maar dat was dan een "ingebruikgeving" dat heet als de gemeente het voor andere doeleinden nodig had dan moest je er per direkt af.
Dan was het meestal geen fijn grasland, en afrasteren kompleet zelf doen en op eigen kosten, dan heb je het gauw over minimaal 1000 euro onkosten voordat je er zelfs maar een pony opstaan had.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:45

Nee, weet ik. Ik heb zelf ook € 60,- voor een wei betaald, exclusief ruwvoer. Ik kwam in de winter dik boven de € 100,- uit.

Maar ik weet niet waar TS woont dus ik wilde niet direct te hoog gaan zitten.

FornoydHest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 15:10

Ik woon op de Veluwe, ga waarschijnlijk Fjord kopen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:14

Fjordpower schreef:
Ik woon op de Veluwe, ga waarschijnlijk Fjord kopen.

Ik heb het al een keertje eerder gevraagd, maar ben nog steeds benieuwd. Wat denk je zelf dat je kwijt bent voor het weiland? En wat als je pony niet in de kudde past?

LoveShetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:45

Ik heb even het topic doorgelezen. Ik zeg ga ervoor, wie niet waag wie niet wint. Volg je droom. Als jij zeker weet dat alles gaat lukken qua kosten en tijd dan is het goed. Ik begrijp je volkomen. Wanneer ga je eigenlijk naar die mensen van dat land? Ben erg benieuwd naar het antwoord! :)

FornoydHest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 18:58

Ik weet nog niet wanneer ik erheen ga.
En ik heb de mensen van die pony nog niet over de verzekering gevraagd.
En die mensen van het weiland ook niet.
Ik kan niet zomaar zeggen wat ik denk ervoor kwijt te zijn.
Want ik weet niet welke verzekering die mensen hebben.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:50

Leuk dat je een eigen paardje wil kopen, en je hebt al veel doordacht. Maar even over je verzekering, je zegt dat t paardje dat je op t oog hebt 12 is? Houd er rekening mee dat veel verzekeringen stoppen bij een leeftijd van 12/13 jaar of iets in de buurt. Dan heb je misschien wel een verzekering, maar voor hoelang? Zoek dit goed uit voor je de verzekering aangaat.

Dan over een landje, gewoon vragen. Hang anders een briefje op bij de supermarkt of op een manege. Kan altijd iemand op af komen. Succes

FornoydHest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 20:03

Ik heb 2 mogelijkheden pony's.
Een fell van 13 en een fjord van 10.
Maar ik denk dat ik dan voor de fjord ga, maar als de klik er niet is, kan ik altijd nog kijken voor de fell.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:07

daarbij betaald de verzekering niet al je kosten.
Meestal heb je een bepaald eigen risico (bijvoorbeeld alle kosten beneden de 75 euro) en daarboven betaalt de verzekering 75% van de extra kosten.

ook vallen er vaak dingen buiten de verzekering. Dan wordt het niet vergoed.

Weidegang kost hier (in het noorden van NL) op zijn goedkoopst 40 euro per maand in de zomer, tot zo'n 75 euro per maand het hele jaar door exclusief ruwvoer. Die 30 euro verzekering is dus niet het duurst, dat is je stalling/weidegang.
Er zijn maar weinig plekjes waar je paard het hele jaar op de weide kan lopen dag en nacht. Dat wordt goed zoeken.

Zet eerst nog eens alle kosten goed op een rijtje. Je bent al snel gemiddeld zo'n 100 euro per maand kwijt bij een stallingsprijs van zo'n 50 tot 75 euro... Met jouw verzekering van 30 euro per maand waarschijnlijk nog wel meer dan die 100 euro...

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:12

Vanwege de leeftijd van de TS verplaats ik dit van TAO naar YRT

Nadineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:47

gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis :+

FornoydHest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 15:01

Ja, ik heb verschillende mensen die ik kan vragen.
Ik denk dat er wel iemand is waarvan het mag en waarvan ik de hoofdprijs niet hoef te betalen.

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:35

marktplaats goed in de gaten houden en misschien inderdaad een briefje ophangen bij de supermarkt.
en als je het moeilijk vind om bij iemand aan te bellen kan je ook een briefje typen met je vraag erin en je telefoon nummer of emailadres erbij.

vind het goed dat je er zo over nadenkt.
zo te lezen heb je het allemaal best wel netjes op een rijtje.
zoiezo er is altijd wel een kans dat je moet verhuizen met je paard, stel dat de pensioneigenaar of weiland eigenaar overlijd en het huis word verkocht, tja bij iedereen zit die kans er wel eens in.
mijn staleigenaar is nog jong maar je kan helaas niet zelf beslissen over hoe het leven loopt.

ik wil je veel succes wensen met je zoektochten TS

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:46

Goed dat je er serieus over nadenkt, en ja ook ik kom nog even zeuren. Ik denk dat een bbp geen goed idee is om altijd mee te gaan rijden. Het houd de ruggengraat niet vrij en op den duur gaat je paard daar niet beter van worden. Dan kun je beter voor een boomloos zadeltje gaan, tweedehands vaak niet duur en die beschermen de rug van je paard tenminste.

FornoydHest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 18:30

@Neptunus, dankje!
Ja, die mensen zijn dacht ik nog wel aardig jong. Maar idd. Je weet maar nooit...
Ik denk dat ik een van me ouders meeneem en gewoon aanbel.
Het enige erge dat kan gebeuren is dat ze nee zeggen.
Maar ik denk dat ik eerder ja zou zeggen als het persoonlijk gevraagd word dan met een briefje.

FornoydHest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 18:32

Oké, ik ga denk ik een bbp kopen en een veelzijdigheidszadel.
Dan kan ik een beetje afwisselen.
Maar bedankt allemaal voor jullie hulp!
Ik heb trouwens een nieuwe verzekering gevraagd.
Als ik bericht heb, plaats ik het hier.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:17

Als je een beetje krap in geld zit zou ik de BBP even schrappen en alleen een veelzijdigheidszadeltje kopen. Of zoals eerder geschreven een boomloos zadel kopen. Aangezien ik begreep dat je het dier meer op die manier wilt houden.

Had je trouwens nog op de vorige pagina de kosten gezien die ik kwijt ben? Dit is een plaatje welke jij ook voor ogen kunt hebben hoe ik begreep hoe jij het paard wilt houden. Stro had ik niet meegerekend. Dus dit is puur een plaatje om je te helpen qua maandelijkse kosten.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:48

capopjekop schreef:
Als een pensionstalling te duur is dan zou ik nog even een paar nachtjes slapen voordat je een pony gaat kopen. Als je de stalling al niet kunt betalen hoe ga je het dan doen als je pony ziek wordt en een dierenarts en medicijnen nodig heeft? Ik heb afgelopen jaar alleen al een rekening gehad waarvan ik een pony bijna een heel jaar voor kan stallen.

Een pensionstalling gewoon met voer waar brokken en hooi gevoert word en een binnen buiten bak en weide is ben je gouw 200 euro voor kwijt in de maand.
Bij mij kost het weitje waar hij nou staat 75 euro per maand zonder hooi, er word smorgens gevoert, savonds doe ik het zelf. hij heeft dan 2 weitjes en een 'nacht stukje' voor snachts, ik help mee water pompen, mesten enz. er zit geen voer bij, moeten we zelf kopen maar dat heeft mijn oom dus kost het wat minder :)
oftewel, wij zijn rond de 100 tot 125 euro kwijt per maand :)
Dan kun je nog een potje hebben waar per week iets ingaat.
Scheelt toch weer 75 euro in de maand die je kunt sparen als hij ziek is ;)

FornoydHest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 07:04

Het ligt er ook aan waar je woont.
Ik woon op een plek met heel veel weilanden.
En als je op een plek woont met een paar enkele weilanden, lijkt me dat al duurder.
En het enige wat bijgevoerd moet worden is in de zomer een handje hooi of kuil en in de winter het gebruikelijke.
Dus alleen in de winter kan het wat duurder worden.
En we starten echt een verzekering. Of het nou duurder is of niet.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:13

Een verzekering nemen is een persoonlijk besluit daar hoor je niemand over, moet je helemaal zelf weten.
Ook hier zijn veel weilanden maar ook daar betaal je nog vrij veel. Nogmaals ik weet niet waar je woont dus kunnen wij dat niet vor je inschatten.

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:06

capopjekop schreef:
Als een pensionstalling te duur is dan zou ik nog even een paar nachtjes slapen voordat je een pony gaat kopen. Als je de stalling al niet kunt betalen hoe ga je het dan doen als je pony ziek wordt en een dierenarts en medicijnen nodig heeft? Ik heb afgelopen jaar alleen al een rekening gehad waarvan ik een pony bijna een heel jaar voor kan stallen.

idd vind ik ook ;) ik zou er ook nog even mee wachten, kunnen je ouders ook sparen, als je nu al geen pensionstalling kunt betalen weet ik het ook niet meer hoe het moet als je paard ziek is ;)

FornoydHest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 18:05

Voor de laatste keer zeg ik nu dat we wel een pensionstalling kunnen betalen.
We kunnen alles zat betalen. Maar we willen gewoon op de goedkopere manier.
En als iedereen dan meteen gaat denken dat als je niet op pension staat, je niet genoeg geld hebt of je je paard laat stikken door 'm op een wei te zetten, vind ik dat een beetje raar. Het enige is, dat ik gedeeltelijk die pony moet meebetalen.
En op pension ben je al heel veel kwijt per maand, terwijl op een wei verschillend is en nog aardig kan meevallen.
Dus ik ga er niet meer op in als iemand zegt te denken dat we het niet redden met geld. Oké? Als iemand hier iets op wil zeggen, ga je gang maar verwacht niet dat ik reageer.

ester_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:10

Gewoon vragen, en inderdaad je ouders meenemen, dan komt het al een stuk serieuzer over. Vragen stellen komt dan vanzelf wel ;)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:17

Fjordpower schreef:
capopjekop schreef:

Nou, dat komt omdat ik dus van mijn geld de verzekering ga betalen.
Ziektekosten, WA en uitvaart. Dus als er iets is met de pony, heb ik nog de verzekering die me helpt.
En ik probeer het meeste van me eigen geld te betalen, en andere kleine dingen betalen me ouders.
Ik ben 12 hoor, ik heb nog geen werk.

ik ken heel veel mensen die net buiten de verzekering vallen als hun paard wat kreeg ;) houd hier rekening mee :D
iig alvast veel plezier ermee..

verder vind ik dat je het gewoon kunt vragen. als ik een eigen wei heb en iemand vraagd me sta ik niet raar te kijken ofzo :) en idd ouders mee nemen is wel een goed iets!