Ik dacht dat het juist goed was. Mijn pony schuimt ook met en zonder bit. Weet wat er mee gebeurt is. Altijd passend bit etc
Maar als ze ''werkt'' gaat ze schuimen Niet veel gewoon een randje om haar lippen heen.
Ik zie het als een teken van ontspanning.
In de bit stond hier ook een heel artikel over -3 x doorgelezen maar kan de conclusie: Goed , slecht nog steeds niet vinden ) Hier werden paarden met verschillende bitjes en bitloos ,dezelfde oefeningen gedaan , Allemaal in zelfde houding getest. En daar kwam niet uit dat aalleen paarden met bit (Of stang EN trens) schuimen maar ook de paarden die geen bit hadden.
Dus of het nou aan het bit ligt..
Ik weet het ook niet precies
Zack
Geplaatst: 23-05-10 18:31
Schuimen is wat anders dan kwijlen kleinvosje.
Melvern
Geplaatst: 23-05-10 18:33
Mijn pony en paard schuimen ook allebei. Mijn pony schuimt al zodra het bit in is. Maar ook longeren met kaptoom of halster geeft bij haar een schuimbekkie. Ze schuimt heel erg snel en ik ben zelf van mening dat het puur ontspanning is. Ze heeft al heel wat verschillende bitten gehad ( uittesten wat het beste paste bij haar ) en altijd schuimt ze erg.
kleinvosje
Geplaatst: 23-05-10 22:06
Zack schreef:
Schuimen is wat anders dan kwijlen kleinvosje.
Mee eens, maar ik denk dat TS hier schuimen bedoelt, daarom de link naar genoemde topic...