Wat doen met shetlander van 1 meter hoog?

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

JGarcia

Re: Wat doen met shetlander van 1 meter hoog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:22

laat d'r eerst maar afvallen , maar rijden ... denk er maar fftjes niet aan omdatjezelf al best groot bent en je pony 1 meter...
'k zou het niet doen ....

stephblacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:02

ik heb zelf ook een shetlander van 1 meter. eerst was het gewoon een gezelligheids paardje die rondliep op ons erf maar toen wou ik haar berijden, ze kon absoluut geen dressuur en vond er ook niets aan, toen ben ik begonnen met springen en ze vond het geweldig, ik stond in de bak met dr en ineens rende ze van hindernis naar hindernis. Misschien kan je dat eens proberen ;)

verder vond mijn shetje het ook heel leuk om grondwerk te doen.

lovejeltje schreef:
Halloo ;)

Ik heb een hele lieve shetlander merrie
ze is nu 6 jaar en ongeveer 1 meter hoog..
& ik zal heel graag op haar willen rijden,Nouja rijden
Het zal niet verder gaan dan stappen en af een toe een klein stukje draven.
Celicia (de pony) is niet echt heel 'stevig' gebouwd maar heeft wel een best buikje.
Ik heb al menles met haar gehad maar hier vond ze hellemaal niks aan en ik zat al heel lang te twijflen om af en toe op haar te 'rijden' om te kijken of ze dit wel leuk vond (VD heb ik ook al aan gedacht maar dit is gewoon nix voor mij :$)

Ikzelf ben 13 jaar (bijna 14) ongeveer 1.57&ongeveer 50 kilo (ja heel zwaar ik moet maar eve afvallen..)
Celicia is dus 1 meter ongeveer en 6 jaar.

Als het voor stappen en een beetje draven wel zal passen zou ik graag of zonder zadel of/en een pinokio zadeltje willen,, Ik weet niet wat beter is??

Voor het 'plaatje' hoeft het er niet leuk uit te zien als zij er maar geen last van heeft en het leuk vind.
Dus denken jullie dat het nog zou kunnen voor een beetje rond 'hobbelen'?

Bacardyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:28

lekker wandelen en grazen en longeren
t gaat toch niet alleen om te rijden

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:17

Oké Mensen ze heeft nu al een paar posten eerder gezegt dat ze naar iemand toe gaat die haar pony over de angst van mennen probeert te krijgen
En dat ze er niet op ging dus ik den kdat iedereen die daar nog een mening over heeft dat niet meer hoeft te doen xd :+

Voordat het hele topppic nog 5 blz krijgt terwijl ze allang een besluit heeft genomen

Zo denk ik dan maar :(:) xd

hartjeukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:14

je past er misschien wel op als je niet teveel en telang rijdt, ik heb zelf een shet (van ongeveer 1.06 meter) dus iets groter, en daar heb ik toevallig vndg nog wedstrijd meegereden, maar ik ben wel best klein(1,50 en ik weeg 37kg,) dus eigenlijk gaat het wel, en je kunt echt genoeg met je shet doen,
ik rij ook niet meer zo heel lang op mn shet en ze heeft zowiezo 2dagen per week lekker vrij dat ze alleen maar op de wei staat.
wat ik voor de rest doe,
ja rijden dan, longeren, in de bak laten loslopen, wandelen, in het bos op dr rijden(of evt wandelen), springen aan de hand, vrijheidsdressuur, foto's maken, poetsen, vlechten, en je zou er inderdaad een kindje op kunnen laten rijden als je jezelf echt tegroot vind, op mijn shet rijd ook wel eens een meisje van 3jaar, maar er kunnen niet andere kinderen op want ze is nogal fel en pittigxd
maar voor de rest wel heel liefxd

evastitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:00

Rijden kan best nog hoor misschien dat je iets te groot word maar je shet kan je zeker dragen! Ik zou het als ik jou was wel met een zadeltje doen, als je shet loopt kunnen je voeten anders in de weg zitten! Je zou anders ook les kunnen geven en/of zelf of met iemand (iets kleiner) stapritten maken dat je afwisselt wie er op gaat! Xx /3

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:03

hartjeukkie en evastitch, nee ze past niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:04

evastitch schreef:
Rijden kan best nog hoor misschien dat je iets te groot word maar je shet kan je zeker dragen! Ik zou het als ik jou was wel met een zadeltje doen, als je shet loopt kunnen je voeten anders in de weg zitten! Je zou anders ook les kunnen geven en/of zelf of met iemand (iets kleiner) stapritten maken dat je afwisselt wie er op gaat! Xx /3

Dus jij beweert dat ze met zadel er beter op kan rijden omdat haar benen dan niet in de weg zitten? Zonder zadel te groot is met zadel ook te groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:07

misslauzzie schreef:
srry hoor
maar een shet kan 2x zijn eigen gewicht dragen...
maar als je te lang wordt zou ik het ook niet meer doen.
maar je kan haar ook gewoon longeren in het bos stappen.
schrik training, balkjes neerleggen kijken hoe hoog ze kan springen. misschien kan je wel een xtje met haar naar het strand ofzo.
je kan haar ook lekker poetsen en mooi maken en een paar leuke foto's van jou en haar maken.

Een shetlander kan zeker niet 2x zijn eigen gewicht dragen, maar trekken.
Een shet kan meestal maar 15/20% van zijn gewicht dragen.
Jammer dat deze fout nog steeds wordt gemaakt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:10

misslauzzie schreef:
srry hoor
schrik training, balkjes neerleggen kijken hoe hoog ze kan springen. misschien kan je wel een xtje met haar naar het strand ofzo.
je kan haar ook lekker poetsen en mooi maken en een paar leuke foto's van jou en haar maken.

Ja, want als mijn shet 200 kilo weegt, kan hij makkelijk 350 kilo dragen! :j Duuhh.

madelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:11

In je profiel staat dat je 17 bent...

madelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:13

NesxNas schreef:
misslauzzie schreef:
srry hoor

Ja, want als mijn shet 200 kilo weegt, kan hij makkelijk 350 kilo dragen! :j Duuhh.

en ik weeg 50 en m'n shet vind mij al zwaar :+

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:13

misslauzzie schreef:
srry hoor

What? :')

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:14

Topic is uit 2010! :')

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:14

Ow oeps :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:15

madelaine schreef:
NesxNas schreef:

en ik weeg 50 en m'n shet vind mij al zwaar :+

Het was sarcastisch bedoeld hè. ;) Ik ga niet eens meer op een shet zitten met mijn 50 kilo! Al ben ik ook te groot, met 1,75 :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:17

IZEP schreef:
Topic is uit 2010! :')

Super toll! Nee grapje, als ik wist dat het uit 2010 was had ik niet eens gereageerd! En dan heb ik nog de OP en alle andere reacties doorgelezen... Blond blond blond. :')

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:13

Omdat dit topic wel erg oud is hier een slotje.