. Paardenshampoo en antiklittenspray zijn van Absorbine.
Hoefolie en Walkfree lotion tegen de muggen en dazen zijn van Vividerm.
Zadelzeep is van Stübben en ook hun Hamanol is super.
Rijjeans zijn van Wrangler.
Handschoenen van Roeckl.
Rijbroeken: Eurostar en Harry's Horse (laatste slijten wel sneller, maar vond ze altijd leuk zitten). Pikeur is goed qua kwaliteit, maar de pasvorm moet je liggen en moet eerlijk wel zeggen dat het de enige rijbroek is die ik ooit scheurde.
Het garen was rot: onder de stikmachine en we konden weer rijden. Mountain Horse is voor kleding in het algemeen niet slecht. Heb ook veiligheidsstijgbeugels van hen. Dekens zijn Harry's Horse de laatste jaren erg goed en ook met Weatherbeeta hebben we goede ervaringen. BR en raar maar waar Horseware (outdoor) dan weer niet (toch zeker niet als je hun hoge prijskaartje in het achterhoofd hebt).
Stübben is geweldig qua hoofdstellen alsook Continental voor westerntuig (leuk, want weinig onderhoud en het leer blijft toch super in orde) Qua zadels is Stübben ook fantastisch qua kwaliteit van het leder, maar o zo hard om zitten en moeilijke pasvorm op heel wat paardjes. Daar komt Kieffer veel beter uit en ook het leder is goed. Wintec 2000 zit ook fijn, zou volgens tests heel goed zijn voor het paardje, vooral de Cair-versie en is onderhoudsvriendelijk + mooie prijs / kwaliteit. M'n Prestige Trekker ben ik verliefd op: zo'n fijn zadel! Alleen het leer kon iets beter: is nogal 'gevoelig' en heeft heel regelmatig onderhoud nodig. Als je het dat geeft, kan het zadel wel een leven lang mee. Iets wat je trouwens van elk kwaliteitszadel wel mag verwachten (mits juiste onderhoud). Denk dat op dat vlak elk zadel van +/- € 1000 en hoger wel in orde zal zijn.
Eskadron is op vlak van zadeldekjes en getten goed en de laatste jaren wat een 'vergeten' merk geworden, vind ik. De dekjes van Stübben en Kieffer zijn goed en gaan lang mee, maar kosten in ruil wel wat meer. Lamsvelletjes voor eender waar zijn van Mattes voor mij, al hoor ik van Christ ook wel goede dingen (iemand hier trouwens ervaring met hen? Ze hebben als enige merk een seatsaver gemaakt voor de Prestige Trekker - zal dus beetje verplicht van Mattes moeten afstappen als ik eentje wil)
Denk niet dat ik ooit nog wat anders ga voederen dan Pavo. Ben één keer tijdje veranderd en m'n paardje zag er echt niet meer zo goed uit. Ook kwaaltjes e.d. die ze daarvoor niet had en moeilijk opgelost raakte. Gewoon terug Pavo gevoederd en problemen waren zo weer weg.
Fouganza: heb er een paar dingetjes van die ik wel goed vind: de vliegendeken is zeker niet slecht, scheurt wel iets sneller dan HH. Hun zakjes om je spullen in te ordenen zijn wel origineel en handig voor 'reizende' ruiters.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik geen HH, equi-theme oid koop omdat hun producten gewoon snel verkleuren en slijten. Dan liever een E.S. rijbroek waar ik rustig 2 jaar mee doe en iets meer voor neer moet leggen.
Heerlijk zadel. Eric Thomas vind ik ook wel een fijn merk.