Van welk merk ben jij het meest tevreden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 23:26

Vind het leuk om te zien dat iedereen hier automatisch over verschillende merken begint voor verschillende zaken. De laatste jaren is er precies zo'n trend dat al je paardenspullen van één en hetzelfde merk moeten zijn, terwijl dat gewoon onmogelijk is. Lamicell heeft zich op die manier proberen te profileren (paardenshops verplichten het hele gamma aan te bieden of niets vb.) Uit protest koop ik dan expres niets van dat merk: weet het, ben een koppige ;) .

Paardenshampoo en antiklittenspray zijn van Absorbine.
Hoefolie en Walkfree lotion tegen de muggen en dazen zijn van Vividerm.
Zadelzeep is van Stübben en ook hun Hamanol is super.
Rijjeans zijn van Wrangler.
Handschoenen van Roeckl.

Rijbroeken: Eurostar en Harry's Horse (laatste slijten wel sneller, maar vond ze altijd leuk zitten). Pikeur is goed qua kwaliteit, maar de pasvorm moet je liggen en moet eerlijk wel zeggen dat het de enige rijbroek is die ik ooit scheurde. := Het garen was rot: onder de stikmachine en we konden weer rijden. Mountain Horse is voor kleding in het algemeen niet slecht. Heb ook veiligheidsstijgbeugels van hen.

Dekens zijn Harry's Horse de laatste jaren erg goed en ook met Weatherbeeta hebben we goede ervaringen. BR en raar maar waar Horseware (outdoor) dan weer niet (toch zeker niet als je hun hoge prijskaartje in het achterhoofd hebt).

Stübben is geweldig qua hoofdstellen alsook Continental voor westerntuig (leuk, want weinig onderhoud en het leer blijft toch super in orde) Qua zadels is Stübben ook fantastisch qua kwaliteit van het leder, maar o zo hard om zitten en moeilijke pasvorm op heel wat paardjes. Daar komt Kieffer veel beter uit en ook het leder is goed. Wintec 2000 zit ook fijn, zou volgens tests heel goed zijn voor het paardje, vooral de Cair-versie en is onderhoudsvriendelijk + mooie prijs / kwaliteit. M'n Prestige Trekker ben ik verliefd op: zo'n fijn zadel! Alleen het leer kon iets beter: is nogal 'gevoelig' en heeft heel regelmatig onderhoud nodig. Als je het dat geeft, kan het zadel wel een leven lang mee. Iets wat je trouwens van elk kwaliteitszadel wel mag verwachten (mits juiste onderhoud). Denk dat op dat vlak elk zadel van +/- € 1000 en hoger wel in orde zal zijn.

Eskadron is op vlak van zadeldekjes en getten goed en de laatste jaren wat een 'vergeten' merk geworden, vind ik. De dekjes van Stübben en Kieffer zijn goed en gaan lang mee, maar kosten in ruil wel wat meer. Lamsvelletjes voor eender waar zijn van Mattes voor mij, al hoor ik van Christ ook wel goede dingen (iemand hier trouwens ervaring met hen? Ze hebben als enige merk een seatsaver gemaakt voor de Prestige Trekker - zal dus beetje verplicht van Mattes moeten afstappen als ik eentje wil)

Denk niet dat ik ooit nog wat anders ga voederen dan Pavo. Ben één keer tijdje veranderd en m'n paardje zag er echt niet meer zo goed uit. Ook kwaaltjes e.d. die ze daarvoor niet had en moeilijk opgelost raakte. Gewoon terug Pavo gevoederd en problemen waren zo weer weg.

Fouganza: heb er een paar dingetjes van die ik wel goed vind: de vliegendeken is zeker niet slecht, scheurt wel iets sneller dan HH. Hun zakjes om je spullen in te ordenen zijn wel origineel en handig voor 'reizende' ruiters.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 23:44

Mijn lijstje:

Zadel: Hulsebos
Hoofdstel: Kieffer
Dekens: Horseware en Chillton
Rijbroeken: Eurostar en Pikeur
Dekjes/Pads: Scapa, Eurostar en Eskadron
Handschoenen: Roeckl
Bovenkleding en hoge sokken: Horseware
Alles van echt schapenbont: Mattes en Christ
Mentuig: Van der Wiel
Schoenen/Chaps: Ariat
Bitten: Sprenger
Beenbescherming: Eskadron

Ontevreden over:

HH en eigenlijk vrijwel alle goedkopere merken. Ik ben absoluut niet iemand die met merken te koop wil lopen, maar ik heb gewoon gemerkt dat goedkoop duurkoop is en dat je beter kunt investeren in iets betere (maar daardoor ook duurdere) spullen. Zit beter en gaat langer mee (enkele uitzonderingen daar gelaten).

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 00:58

Over goedkoop = duurder is vaak waar idd, Horseware. Moet wel zeggen dat HH de laatste jaren enorm verbeterd is, zeker qua dekens. Zijn ook wat duurder geworden dan in het begin, en dat is de kwaliteit dus ten goede gekomen. En verder zal voor elk merk wel gelden dat je af en toe geluk moet hebben. Niet elk artikel kan even goed zijn. Een vriendin van me kocht Scapa schoenen en na nog geen week lag de zool eronderuit. Mijn BR deken had een naad die vrijwel onmiddelijk loste en was zo lek als een zeef. Go figure...

En er zijn merken en merken. Ruiter waar ik vroeger voor werkte, wilde alleen nog Butet-zadels. Zijn zo peperduur dat ze zelfs tweedehands nog makkelijk een maandloon kosten. Heb er een paar keer mee gereden: beenhard en qua balans absoluut niet mijn ding!! Zo zie je maar. Kwaliteit, degelijkheid en 'decadentie' zijn totaal verschillende begrippen. Laat ons het houden op: duur is niet meteen ook goed en goedkoop is daarom niet altijd slecht. Gewoon uitproberen en veel Bokt lezen. ;)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:28

Helemaal mee eens LeenC. Daarom had ik er ook achter gezet "enkele uitzonderingen daar gelaten". Maar over het algemeen betaal je toch meer voor goede kwaliteit.

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:08

Yep. Maar... met wat geduld kan je in die merken wel steengoede koopjes tegenkomen! :P

Kocht zo m'n Prestige Trekker NIEUW! voor €550. Een echte 'winkeldochter' zoals ze zeggen: één van de allereerste ooit gemaakt (singelstoten waren te breed voor standaard singels: heb ze dan zelf aangepast) en blijkbaar had de winkel er niet het juiste publiek voor. Hij bleef twee of drie jaar liggen (en ik maar kwijlen) tot ze hem aan - 50% wegdeden. Toen heb ik geen seconde getwijfeld. Tegenwoordig zie je hem op sommige plaatsen al €1700 kosten!! Zadeltassen voor de Trekker gingen een jaar later op dezelfde manier over de toonbank.

Bij de uitverkoop van een winkel in de buurt heb ik wel voor €400 spullen gekocht, maar wel allemaal kwaliteit aan - 50, 60 of zelfs 70%! Daar kan je vervolgens jaren mee verder.

Goed je ogen openhouden, impulsinkopen vermijden en proberen te plannen. Niet altijd met het laatste nieuwe kleur en model van dekje en dekens willen rondrijden, helpt natuurlijk ook. ;-)

Kpjekoffieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:06

eurotar, pk, pikeur enzo vindt ik wel goed

wyomi1302

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 20:38

Voor het paard Pagony en de ruiter zelf Eurostar... *D

brutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 12:04

Ik heb zelf een county dressuurzadel gehad, super fijn.
Nu heb ik een Barnsby Kanter deze zit nog zachter alleen heb ik op dit moment rugklachten, maar dit komt waarschijnlijk door mijn bouw. Beide zadels zijn kwalitatief heel goed.
Rijbroeken van Pikeur vind ik een super pasvorm hebben, en gaan lang mee.
Heeft er nog iemand een County Competitor 2000 of 2001 in de aanbieding, ik zoek een 17,5 inch en een wijde boommaat.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 12:09

Anky rijbroeken, vind ik heel fijn kwa draagcomfort !! Zowiezo draagt Anky kleding heel erg fijn en ik vind het erg mooi. :D

Pempy

Re: Van welk merk ben jij het meest tevreden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 13:12

Global rijbroeken vind ik echt lekker zitten en goede kwaliteit.
Verder vind ik dat Harry's Horse ook altijd leuke spullen heeft, maar ik heb niet echt alles van 1 merk.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 13:17

Euro-star. Zowel de dekjes als mijn rijbroeken.
Anti-klit, shampoo en cremespoeling van Cowboy magic. Verder heb ik geen vaste merken :) Al moet ik eerlijk zeggen dat ik geen HH, equi-theme oid koop omdat hun producten gewoon snel verkleuren en slijten. Dan liever een E.S. rijbroek waar ik rustig 2 jaar mee doe en iets meer voor neer moet leggen.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 13:20

Broeken: Pikeur en Toggie (?).
Jassen: Kentucky en PK
Bovenkleding koop ik nooit .
Zadel: Kentaur :+: Heerlijk zadel. Eric Thomas vind ik ook wel een fijn merk.
Hoofdstel: Kiefer en Harry Horse.
Dekjes : Anky
Bescherming: Scapa en Harry Horse

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:48

PonyLovert schreef:
xNele schreef:
Vind Fouganza echt rotslecht :D Slijt heel snel, geen goede pasvorm en beperkte keuze.

Ik vind Anky best fijne kwaliteit (zadeldekjes), en ik ben helemaal fan van EuroStar (zadeldekjes, kleding en rijbroeken).

Toch wel raar dat sommige goede kwaliteiten kunnen opsommen en andere het juist niet vinden.
Maar het heeft wel met je eigen ervaringen te maken ;)
En over dat fouganza géén goede pasvorm heeft ,is voor mij niet correct ; bij mij passen wél goed.
En van het slijten heb ik nog niet véél gemerkt.

Volledig mee eens, zoals eerder gezegd, Fouganza is - voor mij- het best betaalbaar en passend. gezien het feit dat ik anders al snel 500 euro mag neertellen voor een rijbroek, en dat vindt ik wat veel. Wel heb ik in mijn vorige broek een gat/gaatje opgelopen, waarschijnlijk van het schuren van de zweep ofzo (liet hem eerst heel erg op mijn been liggen/steunen). Maar bij diegene die ik nu heb, heb ik daar geen last van.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:53

Ik ben tevreden over anky, eurostar, kn, döbert, königs (?). HH dekens vind ik ook fijn, net als vantaggio. Amigo was ook fijne deken :j

Pikeur vind ik niet fijn, vind de klittebandjes bij mijn enkel te klein & rits ging snel stuk. Ook mijn imperial riding rijbroek ging te snel stuk :).

Iris_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 00:32

Ik ben erg tevreden over de bovenkleding van Anky, heb het erg graag aan en na het zweten krijg ik het niet snel koud. Rijbroeken heb ik van verschillende merken maar mijn cavallo blue label broeken en Nedhorse ben ik het meest tevreden over. Het lerenzitvlak van mij HH broeken blijft ook mooi. Knight rider zadels vind ik ook erg fijn in het gebruik.

riannuh_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:20

dekjes: scapa en eurostar
kleding: cavallo
zadel: ainsley en county
hoofdstel: kieffer en stubben

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:22

Zadels/hoofdstellen: Stubben en Kieffer
Rijbroeken: eurostar

Shirtjes/jassen/vesten: PK, eurostar, kingsland

Tomorrow123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:21

Vroeger heb ik veel Euro-Star en Harry-Horse broek gedragen, die waren vaak leuk en wel goed van kwaliteit.
Nu draag ik veel Nedhorse, goedkoop maar toch goed, en Pikeur.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:33

De broeken van fouganza vind ik prima.
Ik pas bijna niks en ze zitten nog eens erg lekker ook.
Misschien gaan ze niet net zo lang mee als een pikeur, maar daar is de prijs dan ook naar.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 15:25

Ik vindt de dekens van Boett heel goed.. Een aantal dekens geprobeerd voor zomerexceem van m'n pony en dit was het enigste dat werkte.. Pagony slijt hun hele lichaam kapot..

ebn830

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:38

Ook ik ben fouganza fan de kleding zit prima. Het enige jammere vind ik dat de dekjes te klein zijn (of mijn zadel te lang...)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:39

rij broeken lie len, vind het zo jammer dat die gestopt zijn met de productie.
verder anky en pikeur voor kleding *D

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:44

Mijn favoriete merken zijn:

hoofdstel: Kieffer
zadel: Lemetex
bitten: Sprenger
Dekjes: Polypads (de originele)
rijbroek: Cavallo Champion
rijlaarzen: Ariat
mentuig: Ideal
marathonwagen: Leica