mijn paard heeft nadelen , wat voor nadelen heeft jou paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pgelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 22:50

KoudbloedKim schreef:
De 'nadelen' van mijn paard hebben niks met opvoeding te maken. :)

Doelde je op mijn bericht? Want ik doelde dan weer op die van de TS. Elk paard is anders, maar in mijn opinie is alles aan te leren. En nu heb ik even in je profiel gespiekt en dat is wel een enormmm paard (ben Kim volgens mij wel eens op youtube tegen gekomen, grappig!) maar toch.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 22:54

oeps foutje moest pbtje zijn solly :o blond :D

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 23:02

pfft. Waar moet ik beginnen. :+ Grapje :+
1. Het feit dat we hele grote dalen hebben eens in de zoveeltijd.

2. De laatste tijd kan ik haar sommige dagen geen moment uit het oog verliezen omdat ze op de poetsplaats gaat staan draaien, schrapen en lichtjes steigeren. Zodra ik kijk doet ze niets, en als ze me uit het oog verliest begint ze bijna panisch te doen..

3. Snoepjes geven betekend de hele tijd bedelen voor het volgende snoepje (dus dat doe ik niet meer :+ )

4. Oja, wat de laatste tijd een leuk 'geintje' is is 180 graden omdraaien als er iets engs is.

5. En enorm looplustig zijn als ik opstap, en de eerste rondjes dus ook steeds aandraven/dribbelen.

6. Enorm goed weten wat ze bij wie kan flikken :+ (mijn arme mama en papa af en toe :(:) )

7. Typische 'pis'merrie :+

Laat ik dus de conclusie geven dat ze bij mij bijna een modelpaardje is, ik mega goed met haar kan opschieten. Maar dat ik nu al met mijn handen in mijn haren zit voor het moment dat ik haar ga verkopen (dat hoogstwaarschijnlijk snel naderd)

Anoniem

Re: mijn paard heeft nadelen , wat voor nadelen heeft jou paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 23:27

Billy: Ik moet wel zeggen dat hij een prachtig koppie heeft! :wow:

Pgelder: Dat zei ik n.a.v jouw bericht, maar niet specifiek op jou gericht. :)
Kim is inderdaad enorm, daarom vind ik het ook belangrijk dat ze zich een beetje gedraagd. :j

makkie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 23:43

mijn paardje ezeld echt heel graag
dwz als hij mee loop aan een halster touw gaat hij ineens stil staan en verzet geen stap meer heel irri.
Nu hga ik gewoon hangen tot dat hij het beu is en dan loopt hij weer tot dat.... en zo doen we dus over 25 meter ongeveer 5 minuten....
Hij maakt er ook een spelletje avn hoor want hij denkt ojee ik moet werken.lui paard hihi
Voor de rest is het zo een geweldig paard dat ik dit voor lief neem en hij doet het niet altijd.

Oja en hij ziet kleuren...
Heb ik er een ander dekje onder.... maardat mag niet dat moet eerst ut gebreid bekeken worden en besnuffeld en dan twijfelen of hij het wel mooi genoeg vind pff uideltuit.
En een rose dekje now way echt niet dat ik het er op krijg.,
Zie je hem echt kijken ik ben geen homo now way hihi

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 00:00

Ik zie het niet echt als een probleem, maar die van mij is voordat ze bij mij kwam, van fokker naar handelaar gegaan.
Hierdoor heeft zij vermoedelijk aan de nodige zorg gehad en niks extra.
Waardoor ze dus volledig aan mij vastklamt.
MW is ook echt beledigt als ik iemand regel voor haar voor 1 dag en dan zelf niet kom.
Dan draait ze de volgende dag gewoon haar kont naar me toe... hahaha Ik kan er nu nog wel om lachen, maar goed is het eigenlijk niet.

Ook is zij totaal niet sociaal naar andere. Ze is absoluut niet gemeen, begrijp mij niet verkeerd, maar ze snapt niet hoe ze met paarden om moet gaan. Ze loopt constant weg bij andere vandaan. Ze is ook erg onderdanig..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 00:05

mijn paarden hebben geen nadelen, ik zie 't niet als nadelen. Vaak gebeuren dingen ook door wat de RUITERS fout doen, dus wellicht naar jezelf kijken ipv naar je paard?

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 00:07

mijn shet is soms wat ongeduldig met bijv poetsen ..

mijn fjordje kom ik nog wel achter als ik ermee begin :P

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 00:12

mijn paard snapt de draf niet en maakt er een telgang van..

ag iedere gek zn gebrek toch :D

overigens vindt ik dit geen nadeel hoor,, ze vindt dressuur gewoon geen poedersuiker aan,, want buiten snapt ze die draf maar altegoed :D , zal wel tussen der oren zitten :Y) :+

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 00:36

Maartje1990 schreef:
mijn paarden hebben geen nadelen, ik zie 't niet als nadelen. Vaak gebeuren dingen ook door wat de RUITERS fout doen, dus wellicht naar jezelf kijken ipv naar je paard?

Helemaal mee eens, dat een deel door de ruiters komt. OF in mijn geval door de vorige eigenaren... Dan niet als ruiters maar wel in omgang tekort zijn geschoten IMO

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 00:49

KoudbloedKim schreef:
De 'nadelen' van mijn paard hebben niks met opvoeding te maken. :)

haha nee dat is meer hoe ze nu eenmaal is... met mijn belgje die zoveel op kim leek heb je dat probleem ook ALS je al wat koopt...maar doordat zijn mishandelt was,was ze nog niet zover dat ze iets aan/op kon doen zonder in paniek te raken

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 01:18

Ze hebben wel nadelen, maar dat is meer omdat ik de kunde mis om dat op te lossen :D.
Maargoed, dan ben ik ook gelukkig nog lang niet uitgeleerd en heb ik altijd wel iets om te bereiken.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 01:21

Niemand is gelukkig te oud om te leren en niemand is perfect of weet alles.

Quibes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 06:11

mijn verzorg pony is erg vervelend met uit de wei halen.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 07:45

een groot deel heeft id met de opvoeding te maken .

maar ook met het karakter van je paard , niet alles ligt aan het paard , maar ook niet alles ligt aan ons.

je hebt gewoon paarden die vinden het leuk om in de wei een spelletje met je te spelen door steeds lekker weg te rennen als je vlakbij bent , en verderop gaan grazen . verkeerde opvoeding? neehoor . gewoon een minder leuk trekje;)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 08:19

YelaBrenda11 schreef:

maar ook met het karakter van je paard , niet alles ligt aan het paard , maar ook niet alles ligt aan ons.

je hebt gewoon paarden die vinden het leuk om in de wei een spelletje met je te spelen door steeds lekker weg te rennen als je vlakbij bent , en verderop gaan grazen . verkeerde opvoeding? neehoor . gewoon een minder leuk trekje;)

Hier ben ik het niet mee eens. Een paard gáát niet voor de lol een spelletje met je spelen.
Wat zou dat het paard nou opleveren? Dat hij dan niet meehoeft? dan noem ik het toch een opvoedkundige fout.

zoals ik in mijn eerste post al aangaf; mijn paard heeft geen nadelen, alleen wat glitches in zijn opvoeding.

Elk paard is gewoon maar een paard, welke dingen doet vanuit zijn 'paard zijn' (weet niet hoe ik het anders zou moeten zeggen). Vanaf veulen af aan proberen wij die gedragingen aan te passen naar onze wensen (zie het als een PC waar je software opzet), en dáár kan best eens iets misgaan. Dan noem ik dat geen nadeel, maar eerder een foutje in de opvoeding.

Natuurlijk komen sommige dingen voort vanuit het karakter van het paard, maar naar mijn idee is dat maar een klein gedeelte.

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 08:23

mijn knolletje is nogal een heethoofd met buitenrijden.
dat zit er flink in getraind :P
verder is ze een echte merrie en flink koppig maar dat ben ik ook dus we vermaken ons wel.
Zie dit niet als nadelen

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 08:34

mijn paard heeft geen nadelen.
tuurlijk hebben ze ook dingen die ze minder kunne.
maar dat is natuurlijk geen nadeel

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 08:37

Ylga wil niet stilstaan bij het opstappen, maar dat leer ik haar nu af door steeds als ze gaat lopen weer op de grond te gaan staan en haar dan weer terug zetten :P
ook wil ze nogal hard gaan rennen en niet draven maar in galop, maar dat blijft altijd zo, daar is niets aan te doen. En ze is véél te veel aan het eten! ook als ze het bit in heeft moet ze altijd weer snel een hap hooi nemen.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 08:38

kehdra schreef:
YelaBrenda11 schreef:

Hier ben ik het niet mee eens. Een paard gáát niet voor de lol een spelletje met je spelen.
Wat zou dat het paard nou opleveren? Dat hij dan niet meehoeft? dan noem ik het toch een opvoedkundige fout.

zoals ik in mijn eerste post al aangaf; mijn paard heeft geen nadelen, alleen wat glitches in zijn opvoeding.

Elk paard is gewoon maar een paard, welke dingen doet vanuit zijn 'paard zijn' (weet niet hoe ik het anders zou moeten zeggen). Vanaf veulen af aan proberen wij die gedragingen aan te passen naar onze wensen (zie het als een PC waar je software opzet), en dáár kan best eens iets misgaan. Dan noem ik dat geen nadeel, maar eerder een foutje in de opvoeding.

Natuurlijk komen sommige dingen voort vanuit het karakter van het paard, maar naar mijn idee is dat maar een klein gedeelte.

naar mijn idee is het wel echt een spel , angst is uitgesloten ,hij laat je dichtbij komen tot een meter afstand en dan smeert ie 'm. en zo laat ie je het hele weiland doorlopen .
dit is voor mij toch echt wel een spelletje .

mijn paard heeft een prima opvoeding gehad , maar omdat ze een draver is , heeft ze nog wel eens de neiging redelijk hard te gaan in draf . dit zit gewoon in het bloed ( dit heeft weer niets met het karakter te maken )

het vetgedrukte stuk , het kleine deel dat in het karakter zit , daar had ik het over . dat bedoelde ik , ookal is het maar een klein gedeelte .

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 08:46

@ Yelenabrenda: het voor je weg lopen heb je (of een vorige eigenaar), er waarschijnlijk zelf ingetrained. Waarschijnlijk is het je paard een keer gelukt om op die manier onder het werk uit te komen, of nog even wat extra grassprieten mee te kunnen pikken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Antropomorfisme Dit is wat veel mensen doen; nmenselijke eigenschappen aan dieren toeeigenen.
Tuurlijk doe ik dat ook, maar ik ga fouten in de opvoeding daar niet aan wijten..

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 08:46

en ach , niet voor alles is een logische reden .

mijn paard , en ook alle andere paarden ,zijn nou eenmaal geen robots , ze hebben allemaal hun trekjes . ik maak me er niet druk om, en laat hem lekker zoals ie is . al die dingen haar zo ''yela''':)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 08:47

dat al die dingetjes het paard zo zichzelf maken is natuurlijk helemaal waar!

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 08:50

Ik vind mijn paard perfect zoals hij is :D

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 08:50

klinkt raar , maar ik zou het eigenlijk heel jammer vinden als ze al die trekjes niet had, 't hoort bij haar . zolang het bij trekjes blijft , en geen gevaarlijke en/of vervelende dingen worden , vind ik hetw el goed zo :)