YelaBrenda11 schreef:een groot deel heeft id met de opvoeding te maken .
maar ook met het karakter van je paard , niet alles ligt aan het paard , maar ook niet alles ligt aan ons.
je hebt gewoon paarden die vinden het leuk om in de wei een spelletje met je te spelen door steeds lekker weg te rennen als je vlakbij bent , en verderop gaan grazen . verkeerde opvoeding? neehoor . gewoon een minder leuk trekje;)
Hier ben ik het niet mee eens. Een paard gáát niet voor de lol een spelletje met je spelen.
Wat zou dat het paard nou opleveren? Dat hij dan niet meehoeft? dan noem ik het toch een opvoedkundige fout.
zoals ik in mijn eerste post al aangaf; mijn paard heeft geen nadelen, alleen wat glitches in zijn opvoeding.
Elk paard is gewoon maar een paard, welke dingen doet vanuit zijn 'paard zijn' (weet niet hoe ik het anders zou moeten zeggen). Vanaf veulen af aan proberen wij die gedragingen aan te passen naar onze wensen (zie het als een PC waar je software opzet), en dáár kan best eens iets misgaan. Dan noem ik dat geen nadeel, maar eerder een foutje in de opvoeding.
Natuurlijk komen sommige dingen voort vanuit het karakter van het paard, maar naar mijn idee is dat maar een klein gedeelte.