Wat is het goedkoopste voor een shetlandpony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:05

Jaren geleden ben ik ook weer begonnen met 2 shetlanders en daar enorm veel plezier van gehad, maar op een gegeven moment wou ik een grotere pony om te rijden, maar had op dat moment niet de mogelijkheden om voor beide te kiezen en heb echt mijn spijt de 2 shets omgeruild voor een jonge haflinger.
Ik heb er gek mee hoor, maar de shets mis ik nog regelmatig!
Laatst bijgewerkt door annebe op 17-02-10 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:05

Ik denk dat je gewoon even bij je in de buurt moet gaan kijken. Het ligt er ook aan wat je ermee wil gaan doen. Als je ook wilt mennen/rijden dan kan je hem mischien op een kleine pensionstalling neerzetten zodat je wel een rijbaan tot je beschikking hebt.

Maar kan je de rest wel betalen zoals de hoefsmid, entingen, wormenkuur etc?
Daar zou ik me eerder druk om maken om de goedkoopste stalling :)

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:27

Weiland! :Y)

carmen123

Re: Wat is het goedkoopste voor een shetlandpony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 11:03

Weiland met anderen shetlander.
Ik heb jaar staldeling gehad.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:47

ik vind het een leuk initiatief van de TS!

misschien een beetje overantwoordelijk, maar aangezien een paard/pony toch meestal door het gezin wordt gekocht... graag zeg ik dit tegen de TS:

1. heb je je verdiept in de benodigdheden.
zoals bv: borstels, evt. dekens, hoofdstel (met/zonder bit), halster, hoevenkrabbers, vliegenspray in de zomer, wortels/snoepjes, (brok)hooi, watervoorziening, schuilstal, hoefsmid/dierenarts(/tandarts) kosten, maatje, rijlaarzen/schoenen voor jezelf voor te wandelen, evt hoefijzers

2. daarnaast de tijd, als in de winter je watervoorziening bevriest, moet je er elke dag min. 1x heen voor vers water. Ook voor het wandelen moet je al snel 1,5 uur rekenen (per keer) met poetsen en verzorgen erbij. Je paardje moet ook genoeg afwisseling krijgen, zo kun je bv op 4-5 jarige leeftijd gaan balkjes lopen en vrij springen. denk daar ook overna voordat je bv een 1,5 jarig paardje neemt

3. veel succes, ik hoop dat je er een krijgt! maar denk wel na over alle maatregelen/consequenties wat dat met zich meeneemt..!

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:00

carmen123 schreef:
En wat als je pony een koliekaanval krijgt? Iets breekt? Of dat er iets anders ergs gebeurt waardoor hij naar een kliniek moet? Dan kom je met 125,- niet toe hoor...

ik zou als ik jou was niet mee bemoeien want ik weet zelf wel en ik hou daar allemaal rekening mee hoor en ik ga me shet verzekeren denk jij nu ofzo dat arm ben ofzo[/quote]

Wat een ontzettend domme opmerking. Mijn ouders zijn ook niet rijk maar ik heb wel een paardje..

En sowieso vind ik het erg dom van je om daarmee te gaan spotten, sorry hoor.

xkussbo0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:25

samen met een andere shet hem in de wei zetten lijkt mij het goedkoopste ,
je kan dan de kosten delen en het is ook nog eens gezellig voor je shet.
hoop dat je eruit bent gekomen met de goede beslissing? :D

groetjes

Marilyn_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:38

carmen123 schreef:
ik zou als ik jou was niet mee bemoeien want ik weet zelf wel en ik hou daar allemaal rekening mee hoor en ik ga me shet verzekeren denk jij nu ofzo dat arm ben ofzo

:roll: Woow, jij durft wel zeg! Ik zeg niet dat je moeder geen verstand van paarden heeft, maar je kunt heus de tips van de bokkers hier serieus nemen. Ik wil niks zeggen hoor, maar misschien zijn hier nog betere kenners dan jouw moeder ;)

Maargoed, ik ga mij hier niet mee bemoeien verder. Je hebt je keuze gemaakt dat je je shet in een weiland met een andere pony/ pony's zet. Goede keus, maar zorg er alsjeblieft wel voor dat je goed denkt van te voren of je het echt wilt hoor :Y)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:49

Oja, kom. Laten we het topic niet doorlezen en oude koeien, of in dit geval shetlanders, uit de sloot halen. Lekker kinderachtig, hoor.

Op haar uitspraken zijn al gereageerd, is ook al wel uitgesproken. Of je komt met adviezen of je reageert gewoon niet. Erg dom om de oude uitspraken maar weer naar voren te halen.

carmen123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 17:59

hallo ik wil graag antwoord en niet doedat kijk uit geld
Ik houdaar rekening mee wil allemaar meer besparen

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:31

Sorry, ik heb niet het topic doorgelezen. Maar als ik jou was, zou ik gaan voor samen met een andere shet of met een ander paard op een weitje te zetten (met schuilstal als dat kan). :)

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:32

Gewoon een boer in de omgeving op zoeken die nog andere paarden houdt, en je shet daar lekker in de wei zetten. :)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:34

Oja, kleine toevoeging. Ik zou een paardje zoeken die al wel beleerd is ohz. Kan je altijd nog een verzorger zoeken wanneer hij echt teveel energie etc krijgt. En als je een hengstje neemt, moet je er wel rekening mee houden dat een hengst vaak niet welkom is in een weiland (dominantie, merries). ;)