Heel aardig en lijkt me best een goede

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
geerke schreef:Giolli schreef:Geerke: Nooit van me leven!![]()
Zonder hem had ik Olivier niet,
oh..jij bent een lieve dochter!
Je vader moet blij zijn met z'on schat!
Die gun je toch een mooie nieuwe deken?
Print dit hele topic uit...of zou hij dan boos worden?
geerke schreef:hi,hi....doe hem de groeten!
adnariM schreef:Sorry, vind niet snel iets raar.. maar als je al geen nieuwe deken mag kopen als dat nodig is, vind ik ook niet dat hij je ooit een pony had mogen geven![]()
Tips zijn er genoeg gegeven. Ik zal de stoute schoenen aantrekken en gewoon een deken halen. Bonnetje verschuren, en even lekker vies maken -> terugbrengen kan dan niet meer
Coby schreef:Je kan ook eens langs gaan bij pensionstallen bij je in de buurt. Heb je geen vriendinnen of kennissen die een paard op pension hebben staan. Bij ons op stal zijn een paar maanden geleden zo een stuk of twintig dekens in de container gegaan....Vaak liggen er op grote pensionstallen altijd wel dekens die nooit meer gebruikt worden of waarvan de eigenaar al jaren geleden is vertrokken.
JaneJansen schreef:Coby schreef:Je kan ook eens langs gaan bij pensionstallen bij je in de buurt. Heb je geen vriendinnen of kennissen die een paard op pension hebben staan. Bij ons op stal zijn een paar maanden geleden zo een stuk of twintig dekens in de container gegaan....Vaak liggen er op grote pensionstallen altijd wel dekens die nooit meer gebruikt worden of waarvan de eigenaar al jaren geleden is vertrokken.
Coby, ik zag ze gister nog op de aanhangwagen liggen, mss zit er nog eentje bij! Ik heb er ook eentje afgehaald.
Maar goed, TS krijg je ook gewoon zakgeld? Niet op de rekening dus? Want dan heb je met sparen + een heitje voor een karweitje misschien binnenkort genoeg contant geld voor een 2-hands deken. Dat kan je vader toch niet tegenhouden?
Of je hangt een briefje op de manege om van dekens te ruilen?
Oh ik zie dat je er eentje koopt, bonnetje verscheurt en het dek vies maakt. Best slim..
Anoniem schreef:koop een 2e hands deken.. deze zijn eens stuk minder duur.. En doe volgend jaar geen deken meer op.. Aangezien je min. 2 a 3 dekens nodig heb voor 1 seizoen.
Hier word namelijk ieder seizoen wel een nieuwe deken aangeschaft..
Miss_Malfoy schreef:Hahaha
Je pa is niet alleen hoor, de mijne snapt ook niks van bokt.
Maar ik vond dit wel positief klinken al.
Gewoon nog nachtje over laten slapen.
zap schreef:Anoniem schreef:koop een 2e hands deken.. deze zijn eens stuk minder duur.. En doe volgend jaar geen deken meer op.. Aangezien je min. 2 a 3 dekens nodig heb voor 1 seizoen.
Dat is kul nini_roosje. Mijn pony heeft echt niet elk seizoen een nieuwe deken nodig. Nu vind ik het leuk om dekens aan te schaffen voor mijn pony (en ik kan altijd wel een onzinnige reden ervoor verzinnen
), maar een pony kan prima met één deken winters doorgaan hoor
. Moet je geen sloopgrage pony/paard hebben uiteraard.
Wat ik nu weer niet snap is dat je wel naar de ruitersportzaak kunt gaan voor touwtjes/gespen om zo de deken te repareren, maar geen nieuwe deken voor dat geld kunt aanschaffen.
Anyway, mijn eerste gedachte was ook om de deken zo kapot te maken dat het niet meer te gebruiken is. Of misschien een stalgenoot met een oude deken? Zo helpen wij elkaar hier ook hoor
zap schreef:Anoniem schreef:koop een 2e hands deken.. deze zijn eens stuk minder duur.. En doe volgend jaar geen deken meer op.. Aangezien je min. 2 a 3 dekens nodig heb voor 1 seizoen.
Dat is kul nini_roosje. Mijn pony heeft echt niet elk seizoen een nieuwe deken nodig. Nu vind ik het leuk om dekens aan te schaffen voor mijn pony (en ik kan altijd wel een onzinnige reden ervoor verzinnen
), maar een pony kan prima met één deken winters doorgaan hoor
. Moet je geen sloopgrage pony/paard hebben uiteraard.
Wat ik nu weer niet snap is dat je wel naar de ruitersportzaak kunt gaan voor touwtjes/gespen om zo de deken te repareren, maar geen nieuwe deken voor dat geld kunt aanschaffen.
Anyway, mijn eerste gedachte was ook om de deken zo kapot te maken dat het niet meer te gebruiken is. Of misschien een stalgenoot met een oude deken? Zo helpen wij elkaar hier ook hoor