Nieuwe deken nodig... Hoe leg ik dit uit?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:29

Heb je ook over het aanbod van Aerdenhout nagedacht?
Heel aardig en lijkt me best een goede :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 21:29

Geerke: Nooit van me leven! :+:
Zonder hem had ik Olivier niet,

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 21:29

Fleur_V schreef:
Heb je ook over het aanbod van Aerdenhout nagedacht?
Heel aardig en lijkt me best een goede :)

Ja ik heb haar gep'bt ;)
Maar nog niets terug :D

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:31

weet er nog 1; onder het mom psychische druk tov pa!

geld gaan inzamelen bij de buurt (help mijn paard de winter door) dan gaat je vader zich vast wel een beetje schamen :D :o

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Nieuwe deken nodig... Hoe leg ik dit uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 21:32

HAHAH. Hoe verzin je het in vredesnaam :+

Mijn pa op marktplaats,
Geld inzamelen,
Deken kapot maken,

Bokt is lekker bezig vandaag! :))

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:32

Giolli schreef:

oh..jij bent een lieve dochter!
Je vader moet blij zijn met z'on schat!
Die gun je toch een mooie nieuwe deken?
Print dit hele topic uit...of zou hij dan boos worden?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 21:33

geerke schreef:
Giolli schreef:

oh..jij bent een lieve dochter!
Je vader moet blij zijn met z'on schat!
Die gun je toch een mooie nieuwe deken?
Print dit hele topic uit...of zou hij dan boos worden?

Nee hij word niet boos :)
Denk alleen dat er wat stoom uit zijn oren komt en rood aanloopt! :D
Als we het over de duivel hebben, Hij komt net binnen! :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:34

hi,hi....doe hem de groeten!

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:34

als je het uitprint wil je mijn ideeen dan deleten, die waren namelijk niet zo pedagogisch veranwoordt hehehe MAAR WEL LEUK :+

Ik hoop dat je tot een oplossing komt! suc6
Laatst bijgewerkt door Mopjemop op 19-01-10 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:35

Sorry, vind niet snel iets raar.. maar als je al geen nieuwe deken mag kopen als dat nodig is, vind ik ook niet dat hij je ooit een pony had mogen geven :o :n

Tips zijn er genoeg gegeven. Ik zal de stoute schoenen aantrekken en gewoon een deken halen. Bonnetje verschuren, en even lekker vies maken -> terugbrengen kan dan niet meer ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 21:36

geerke schreef:
hi,hi....doe hem de groeten!

hahahhahahahah mijn vader snapt helemaal niets van internet! _O-
Ik zeg zo "

Paa, je krijgt de groeten van Geerke van bokt.
Zegt tie:

Wie is bokt? En wie is geerke? Wie heet er nou bokt? Je noemt je kind toch geen bokt?
Begint die een vrouw na te doen " BOOOHOOOKTT EETEEEN"

Pa pa pa.. Je bent niet goed wijs! :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 21:37

adnariM schreef:
Sorry, vind niet snel iets raar.. maar als je al geen nieuwe deken mag kopen als dat nodig is, vind ik ook niet dat hij je ooit een pony had mogen geven :o :n

Tips zijn er genoeg gegeven. Ik zal de stoute schoenen aantrekken en gewoon een deken halen. Bonnetje verschuren, en even lekker vies maken -> terugbrengen kan dan niet meer ;)

Ik weet niet of ik bedankt moet zeggen of niet! :=
Die stoute schoenen heb ik toevallig niet in huis, behalve als ik ze uit de kast trek,waarna ik enorm hard op mijn donder krijg en tot mijn 22e nooit meer geld mag uitgeven.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:38

Coby schreef:
Je kan ook eens langs gaan bij pensionstallen bij je in de buurt. Heb je geen vriendinnen of kennissen die een paard op pension hebben staan. Bij ons op stal zijn een paar maanden geleden zo een stuk of twintig dekens in de container gegaan....Vaak liggen er op grote pensionstallen altijd wel dekens die nooit meer gebruikt worden of waarvan de eigenaar al jaren geleden is vertrokken.

Coby, ik zag ze gister nog op de aanhangwagen liggen, mss zit er nog eentje bij! Ik heb er ook eentje afgehaald.

Maar goed, TS krijg je ook gewoon zakgeld? Niet op de rekening dus? Want dan heb je met sparen + een heitje voor een karweitje misschien binnenkort genoeg contant geld voor een 2-hands deken. Dat kan je vader toch niet tegenhouden?

Of je hangt een briefje op de manege om van dekens te ruilen?

Oh ik zie dat je er eentje koopt, bonnetje verscheurt en het dek vies maakt. Best slim.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:38

koop een 2e hands deken.. deze zijn eens stuk minder duur.. En doe volgend jaar geen deken meer op.. Aangezien je min. 2 a 3 dekens nodig heb voor 1 seizoen.

Hier word namelijk ieder seizoen wel een nieuwe deken aangeschaft..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 21:40

Goed. Ik ben dus met deze smoes aangekomen! _O-

Hoi pap!
- Hoi. :+
Weetje? Ik zat op internet, en heb in mijn profiel een foto van Olivier in de winter met deken op in de wei staan hé?
- Jaaah en?
- Nou, toen kreeg ik een heel grappig reactie van iemand, die de deken veel te klein vond, En die mij dus een gratis deken wou geven! In de goede maat! :D
- Oh...? en waar woont die dan? In bokt zeker?
Haha pap. dat was dus niet grappig! :roll:
- Oh...
Maargoed, om weer terug te komen. Ze woont in Haarlem, en dat is heel ver weg, dus dan moet ze het verzenden. En dat is best duur.. Maar lang niet zo duur als een nieuwe deken!
- Nee dat zal wel ja...
Dus? :D
- Ik ben de krant aan het lezen! Zeur eens niet zo! :roll: Moet je je paard niet voeren?
Al gedaan! :D
- Hmms, we zien wel.

Bedankt pap! :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:41

hahaha xD grappige vader heb jij xD

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 21:42

JaneJansen schreef:
Coby schreef:
Je kan ook eens langs gaan bij pensionstallen bij je in de buurt. Heb je geen vriendinnen of kennissen die een paard op pension hebben staan. Bij ons op stal zijn een paar maanden geleden zo een stuk of twintig dekens in de container gegaan....Vaak liggen er op grote pensionstallen altijd wel dekens die nooit meer gebruikt worden of waarvan de eigenaar al jaren geleden is vertrokken.

Coby, ik zag ze gister nog op de aanhangwagen liggen, mss zit er nog eentje bij! Ik heb er ook eentje afgehaald.

Maar goed, TS krijg je ook gewoon zakgeld? Niet op de rekening dus? Want dan heb je met sparen + een heitje voor een karweitje misschien binnenkort genoeg contant geld voor een 2-hands deken. Dat kan je vader toch niet tegenhouden?

Of je hangt een briefje op de manege om van dekens te ruilen?

Oh ik zie dat je er eentje koopt, bonnetje verscheurt en het dek vies maakt. Best slim.. :)

Dat ga ik echt niet doen hoor!
Zo ben ik totaal nie! :+
Ik zit helaas niet op een manege maar krijg prive les.
Zakgeld krijg ik niet, Ik moet werken. En mijn geld van werk word op de bank gestort.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:42

Hahaha
Je pa is niet alleen hoor, de mijne snapt ook niks van bokt. :')
Maar ik vond dit wel positief klinken al. :P
Gewoon nog nachtje over laten slapen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:43

Anoniem schreef:
koop een 2e hands deken.. deze zijn eens stuk minder duur.. En doe volgend jaar geen deken meer op.. Aangezien je min. 2 a 3 dekens nodig heb voor 1 seizoen.

Dat is kul nini_roosje. Mijn pony heeft echt niet elk seizoen een nieuwe deken nodig :n. Nu vind ik het leuk om dekens aan te schaffen voor mijn pony (en ik kan altijd wel een onzinnige reden ervoor verzinnen :P), maar een pony kan prima met één deken winters doorgaan hoor ;). Moet je geen sloopgrage pony/paard hebben uiteraard.

Wat ik nu weer niet snap is dat je wel naar de ruitersportzaak kunt gaan voor touwtjes/gespen om zo de deken te repareren, maar geen nieuwe deken voor dat geld kunt aanschaffen.

Anyway, mijn eerste gedachte was ook om de deken zo kapot te maken dat het niet meer te gebruiken is :P. Of misschien een stalgenoot met een oude deken? Zo helpen wij elkaar hier ook hoor :j

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:44

Volgens mij weegt zo'n deken minder dan 10 kilo.
Dus met 6,75 heeft ze hem dan verzonden.

Kun je dat alvast zeggen tegen je Pa!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 21:45

Miss_Malfoy schreef:
Hahaha
Je pa is niet alleen hoor, de mijne snapt ook niks van bokt. :')
Maar ik vond dit wel positief klinken al. :P
Gewoon nog nachtje over laten slapen.

Haha. Ja hij is echt een knuppel met Internet! Hij weet alleen hoe "zijn" spelletje kaarten werkt! _O-
En Positief is dit niet hoor voor hem, meer een "geen zin om te antwoorden nu" toon :+ Zoals altijd! _O-

Nachtje over slapen? Ik slaap al bijna de hele winter door dan! :+

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 21:46

zap schreef:
Anoniem schreef:

Dat is kul nini_roosje. Mijn pony heeft echt niet elk seizoen een nieuwe deken nodig :n. Nu vind ik het leuk om dekens aan te schaffen voor mijn pony (en ik kan altijd wel een onzinnige reden ervoor verzinnen :P), maar een pony kan prima met één deken winters doorgaan hoor ;). Moet je geen sloopgrage pony/paard hebben uiteraard.

Wat ik nu weer niet snap is dat je wel naar de ruitersportzaak kunt gaan voor touwtjes/gespen om zo de deken te repareren, maar geen nieuwe deken voor dat geld kunt aanschaffen.

Anyway, mijn eerste gedachte was ook om de deken zo kapot te maken dat het niet meer te gebruiken is :P. Of misschien een stalgenoot met een oude deken? Zo helpen wij elkaar hier ook hoor :j

Die touwtjes waren 7,95. En die heb ik van mijn eigen geld betaald.
Ik wou daar eigenlijk oorbellen voor gaan halen, Dat mocht van mama. Had toen wat geld gekregen, Toen ik langs de ruitersport zaak kwam. Dacht ik: Nope! eerst hier langs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:46

zap schreef:
Anoniem schreef:

hier is toch echt tot nu toe ieder jaar een nieuwe deken aangeschaft.. Na 2 jaar zijn hier dekens zo smerig. Dat ik beter een nieuwe deken kan kopen dan mijn oude laten wassen waarvan ze ook minder water dicht worden...

Dus voor jou is het misschien kul omdat je paard bijv alleen op stal staat in de winter. (daar word je deken een stuk minder smerig van) Maargoed de mijne staat veel buiten en word gewoon zo ranzig dat k hem gewoon moet laten wassen of een nieuwe kan kopen..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:47

je vader kan toch nooit zo heel oud zijn?
Hij kan ook lid worden van Bokt hoor!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 21:47

Zilfstar schreef:
Volgens mij weegt zo'n deken minder dan 10 kilo.
Dus met 6,75 heeft ze hem dan verzonden.

Kun je dat alvast zeggen tegen je Pa!

JAAA!
Ik heb wat losgepeuterd!

Hij zei wel de hele zin

"Oh, ja das beter als een deken, en nu ben ik aan het lezen [Giolli]! ^) "