Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Shadow0 schreef:En een vlecht dan? Er van uitgaand dat je haar daar lang genoeg voor is, tenminste.Loechest schreef:Het is toch veel fijner met een staart in?
Vind ik niet. Ik vind een staart werkelijk waar verschrikkelijk zitten.
(maar dat is natuurlijk als je er nog naast staat)
pharagirlke schreef:fladder vestjes als in open vestjes of bv ook ruime T shirts?
Mijn lesgeefster pakt die aan en legt het rond haar gezien ze meestal koud heeft
BraveSpots schreef:Vjestagirl schreef:En ik hoefde ook niet als militair te verschijnen, wij kregen gewoon etiquette bijgebracht.
En waarom is dat nodig? Om ontspoorde pennymeisjes tegen te gaan ofzo?
. Vjestagirl schreef:Een los shirt is losse kleding ja. Die zijn vaak te lang, waardoor je erop gaat zitten, en dan raak je uit balans
Nee dat vind ik er echt over gaan.
(nu heb ik sowieso snel last van kleding hoor, ben gewoon overgevoellig voor dat soort dingen
) Vjestagirl schreef:Nee. Wij knuffelden en poetsten onze ponys ook al uitgebreid van te voren. Maar het is ook een stukje respect voor je sport. Als je het niet eens op kan brengen om in passende kleding te verschijnen...
.
Voelde me toen simpelweg niet goed in topjes. Mag jij het zo lelijk vinden als je wil, ik ben blij dat ik me altijd goed gevoeld heb als ik op t peerd zat. Als je niet lekker in je vel zit door bv kleding, werkt dat ook door op je rijden. En je paard boeit het niet of je met een strak of een los shirt rijd dus da's niet fair naar het paard. pharagirlke schreef:Vjestagirl schreef:Een los shirt is losse kleding ja. Die zijn vaak te lang, waardoor je erop gaat zitten, en dan raak je uit balans
Dan hoop ik dat er bij jou enkel zelfzekere mensen zaten. Bij ons dragen er een hoop die omdat ze zo'n spannend shirtje niets vinden voor zichzelf.... Je moet toch dragen waar je je lekker in voelt... Fijn als je je ontzettend poedersuiker voelt over wat je draagt en dan moet je nog heel happy op dat paard zitten...Nee dat vind ik er echt over gaan.
Het enige nadeel aan een spijkerbroek vind ik dat het bij mij mijn vel open schuurt(nu heb ik sowieso snel last van kleding hoor, ben gewoon overgevoellig voor dat soort dingen
)
eilleen333 schreef:Vind dat het ook overdreven kan worden. Soms vergeet ik mijn chaps. Dan zit ik gewoon met mijn rijbroek en jodpuhrs in het zadel. En jeetje! Ik heb niet eens echte rijsokken aan!
Heb ook wel eens met spijkerbroek gereden. Denk niet dat dat gevaarlijker is dan een rijbroek.
xTamara schreef:eilleen333 schreef:Vind dat het ook overdreven kan worden. Soms vergeet ik mijn chaps. Dan zit ik gewoon met mijn rijbroek en jodpuhrs in het zadel. En jeetje! Ik heb niet eens echte rijsokken aan!
Heb ook wel eens met spijkerbroek gereden. Denk niet dat dat gevaarlijker is dan een rijbroek.
Zonder chaps zou ik ook geen probleem vinden.. Cap vind ik dan wel weer heel belangrijk maar dat vooral voor je veiligheid. Dat is ook de enige reden waarom ik er 1 draag.
Met dit ben ik het ook wel eens. Ik zweer trouwens op pspijkerbroeken. Jammer dat het bij ons niet mag maar bij mijn verzorgpony reed ik niet anders.
. Vjestagirl schreef:Als ik zie dat er nu meisjes van een jaar of 12 op hun pony zitten met een flodder shirtje aan wat 6 maten te groot is, met jophurs zonder chaps, zonder cap, met een stapel kettingen om en weet ik veel wat, dan vind ik het er niet uit zien. Dan ben ik toch blij dat ik het anders heb geleerd.
Zelfde geldt voor passantjes, wie maakt die nou nog dicht tegenwoordig? Dan flapperen er aan allekanten dingetjes aan je hoofdstel. Dat ziet er toch niet uit? Is vervelend voor je pony ook. Hoeveel moeite is het nou om alles eventjes dicht te maken.

Vjestagirl schreef:Je kunt toch ook gewoon rijden in een shirt wat wel past ipv dat het veel te groot is. En meisjes van 10 zijn echt nog niet bezig met of ze wel mooi genoeg zijn voor de rest van de wereld om in een t-shirtje te rijden.
Em ik zeg ook niet dat je er mooi uit moet zien. Al vloekt het aan alle kanten, boeiend. Als het maar netjes zit en goed past.
Sorry, kunnen jullie belachelijk vinden, ik vind het horen bij de sport.
Net zoals setjes niets met paardensport te maken hebben.Vjestagirl schreef:Sorry, kunnen jullie belachelijk vinden, ik vind het horen bij de sport.
Vjestagirl schreef:Als ik zie dat er nu meisjes van een jaar of 12 op hun pony zitten met een flodder shirtje aan wat 6 maten te groot is, met jophurs zonder chaps, zonder cap, met een stapel kettingen om en weet ik veel wat, dan vind ik het er niet uit zien. Dan ben ik toch blij dat ik het anders heb geleerd.
Zelfde geldt voor passantjes, wie maakt die nou nog dicht tegenwoordig? Dan flapperen er aan allekanten dingetjes aan je hoofdstel. Dat ziet er toch niet uit? Is vervelend voor je pony ook. Hoeveel moeite is het nou om alles eventjes dicht te maken.
of ik dan goed zit of niet maakt niet uit