met les een elastiekje in

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: met les een elastiekje in

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:37

fladder vestjes als in open vestjes of bv ook ruime T shirts?

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:38

Shadow0 schreef:
Loechest schreef:
Het is toch veel fijner met een staart in?

Vind ik niet. Ik vind een staart werkelijk waar verschrikkelijk zitten.
En een vlecht dan? Er van uitgaand dat je haar daar lang genoeg voor is, tenminste.
Ik heb ook altijd mijn lange haar voor mijn gezicht weg, desnoods met een haarband oid. Het is gewoon irritant om telkens je haar weg te moeten doen en dat kan net op dat ene moment wezen dat je uberbrave en altijd coole knollie beslist iets geks te gaan doen. Tja, en dan heb je zo'n mafketel die het een sport vind je elastiekjes uit je haar te vissen... :P (maar dat is natuurlijk als je er nog naast staat)
Maar goed, als regel, daar heb ik nou nog nooit van gehoord, maar dat kan ook wezen omdat ik toch altijd mijn haar vast had zitten tijdens lessen. Ik kan me eigenlijk helemaal geen regels herinneren bij de les, behalve dan cap op, veilig schoeisel, bijtijds aanwezig zijn om je paard te poetsen en niet zomaar paarden meppen, en zelfs dat deed ik uit mezelf al.

Oja, als je met jodhpurs en bijpassende rijbroek rijdt hoef je toch geen chaps aan? Dan valt er namelijk ook niets te flapperen of tussen te raken. Geloof me, ik ben uberkluns en was geheid wel ergens tussen gekomen als dat had gekund. ;)

En dat elastiek tussen de staanders, waarschijnlijk was diegene in de war met een hulpteugelelastiek?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:40

pharagirlke schreef:
fladder vestjes als in open vestjes of bv ook ruime T shirts?

Een gewoon passend shirt is geen losse kleding. Maar eentje die 2 maten te groot is wel.

En open vestjes idd ook, een vest (en een jas) horen of dicht of uit. En als je het halverwege de les te warm hebt, dan mag je best je jas uitdoen. Dan ga je op de AC lijn staan, stijg je af, doe je je jas uit en loop je met je paard aan de hand naar de bakrand om hem weg te leggen.

[PP] Rijmelarijtje

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:42

Wij blijven er altijd opzitten en de instructrice neemt gewoon het jasje aan.

Je kan ook tever gaan met sommige regels.
Ik zou niet eens zonder horloge willen rijden vind ik veelste handig.

Je hoeft er toch niet altijd uit te zien alsof je elk moment een wedstrijd hebt?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:45

Nee, maar ik vind wel dat je er netjes uit hoort te zien.

Ik doe nogsteeds mijn jas dicht of uit, stap af als ik hem uit wil trekken (als je paard er vandoor gaat als je halvewege het uittrekken bent lig je er gegarandeerd naast). Ik heb mijn haar altijd vast, passende kleding, goede schoenen. Ik maak al mijn passantjes vast, maak het bit grondig schoon na iedere keer rijden, ik poets mijn spullen met grote regelmaat. Ik heb geen hemdjes aan met het rijden maar altijd iets met een kwart mouwtje of meer.

Ik vind dat je er gewoon netjes uit hoort te zien. Je hoeft er echt niet altijd uit te zien alsof je op wedstrijd gaat, maar gewoon netjes kan totaal geen kwaad.

En een horloge: ik wil niet eens weten hoelang ik rijd, ik wil het voelen als het genoeg is. Mijn telefoon blijft trouwens ook gewoon achter in mijn poetskist.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:46

Vjestagirl schreef:
En ik hoefde ook niet als militair te verschijnen, wij kregen gewoon etiquette bijgebracht.

En waarom is dat nodig? Om ontspoorde pennymeisjes tegen te gaan ofzo?

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:48

Ik let echt niet op welke kleding ik aantrek.
Altijd wat ouds eigenlijk.
Rijbroek is bij ons verplicht dus die trek ik ook sowieso aan.
en natuurlijk schoenen met chaps..
Voor de rest rijd ik wel met hemdjes vind dat echt idiaal in het warme weer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:49

Ik heb het over een losse T shirt dus geen T shirt die goed passend om het lichaam zit, een T shirt zoals mannen die dragen.

Verder stap ik niet af, als die merrie mij wil dumpen doet ze dat ook wel als ik er goed vast op zit dus daar voor hoef ik het niet te doen :') Mijn lesgeefster pakt die aan en legt het rond haar gezien ze meestal koud heeft :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:49

BraveSpots schreef:
Vjestagirl schreef:
En ik hoefde ook niet als militair te verschijnen, wij kregen gewoon etiquette bijgebracht.

En waarom is dat nodig? Om ontspoorde pennymeisjes tegen te gaan ofzo?

Nee. Wij knuffelden en poetsten onze ponys ook al uitgebreid van te voren. Maar het is ook een stukje respect voor je sport. Als je het niet eens op kan brengen om in passende kleding te verschijnen...

En horloges, ringen, kettingen enz zijn niet alleen onhandig, maar ook gevaarlijk. Als je valt kun je vanalles breken, er kunnen dingen knel komen te zitten, je kunt blijven hangen...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:50

Een los shirt is losse kleding ja. Die zijn vaak te lang, waardoor je erop gaat zitten, en dan raak je uit balans

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:51

Ik heb ook wel eens wat langs aan en ik ga er wel eens op zitten maar daar raak ik mijn balans niet van kwijt.

Opzich snap ik het standpunt wel.. Maar persoonlijk vind ik het te overdreven.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:52

Vind dat het ook overdreven kan worden. Soms vergeet ik mijn chaps. Dan zit ik gewoon met mijn rijbroek en jodpuhrs in het zadel. En jeetje! Ik heb niet eens echte rijsokken aan!

Heb ook wel eens met spijkerbroek gereden. Denk niet dat dat gevaarlijker is dan een rijbroek. Heb ook een normale jas, iets te lang, dus ik rits m van onder een stukje open. Mobiel achter de rits in de zak. Wil kunnen bellen als er iets misgaat. Geluid staat aan, paard is er nog nooit van geschrokken oid. Ze lijkt het niet eens te horen.

Jas uitdoen vanaf t paard? Keertje wind tegen, hing ie over Mone's hoofd. Lieve ding bleef gewoon staan tot ik m van haar hoofd haalde. Natuurlijk doe ik dat niet zomaar op elk paard, maar ik weet dat dat bij Mone kan.

Sinds een jaar draag ik wel altijd mijn cap. Vind het toch wel belangrijk. Heel soms, als Mone een slome dag heeft, heb ik hem niet op. Of als ik erge hoofdpijn heb. T zal niet de eerste keer zijn dat ik last krijg van migraine door dat ding. Met buitenrijden en in de wei rijden doe ik hem SowieSo op. In de bak niet altijd, daar is Moontje toch niet vooruit te branden :P .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:53

Vjestagirl schreef:
Een los shirt is losse kleding ja. Die zijn vaak te lang, waardoor je erop gaat zitten, en dan raak je uit balans

Dan hoop ik dat er bij jou enkel zelfzekere mensen zaten. Bij ons dragen er een hoop die omdat ze zo'n spannend shirtje niets vinden voor zichzelf.... Je moet toch dragen waar je je lekker in voelt... Fijn als je je ontzettend poedersuiker voelt over wat je draagt en dan moet je nog heel happy op dat paard zitten... := Nee dat vind ik er echt over gaan.

Het enige nadeel aan een spijkerbroek vind ik dat het bij mij mijn vel open schuurt :') (nu heb ik sowieso snel last van kleding hoor, ben gewoon overgevoellig voor dat soort dingen :') )
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 27-10-09 00:54, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:53

Vjestagirl schreef:
Nee. Wij knuffelden en poetsten onze ponys ook al uitgebreid van te voren. Maar het is ook een stukje respect voor je sport. Als je het niet eens op kan brengen om in passende kleding te verschijnen...

...? Ik heb mijn paard nog nooit raar zien kijken hoor? En mooi uitzien voor andere mensen daar doe ik niet aan, zolang het maar goed zit voor mij vind ik het best :j.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:54

Als ik zie dat er nu meisjes van een jaar of 12 op hun pony zitten met een flodder shirtje aan wat 6 maten te groot is, met jophurs zonder chaps, zonder cap, met een stapel kettingen om en weet ik veel wat, dan vind ik het er niet uit zien. Dan ben ik toch blij dat ik het anders heb geleerd.

Zelfde geldt voor passantjes, wie maakt die nou nog dicht tegenwoordig? Dan flapperen er aan allekanten dingetjes aan je hoofdstel. Dat ziet er toch niet uit? Is vervelend voor je pony ook. Hoeveel moeite is het nou om alles eventjes dicht te maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:55

Ik zat "vroegah" ook met zulke ruime shirten op mijn pown. :') Voelde me toen simpelweg niet goed in topjes. Mag jij het zo lelijk vinden als je wil, ik ben blij dat ik me altijd goed gevoeld heb als ik op t peerd zat. Als je niet lekker in je vel zit door bv kleding, werkt dat ook door op je rijden. En je paard boeit het niet of je met een strak of een los shirt rijd dus da's niet fair naar het paard.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:56

pharagirlke schreef:
Vjestagirl schreef:

Dan hoop ik dat er bij jou enkel zelfzekere mensen zaten. Bij ons dragen er een hoop die omdat ze zo'n spannend shirtje niets vinden voor zichzelf.... Je moet toch dragen waar je je lekker in voelt... Fijn als je je ontzettend poedersuiker voelt over wat je draagt en dan moet je nog heel happy op dat paard zitten... := Nee dat vind ik er echt over gaan.

Het enige nadeel aan een spijkerbroek vind ik dat het bij mij mijn vel open schuurt :') (nu heb ik sowieso snel last van kleding hoor, ben gewoon overgevoellig voor dat soort dingen :') )

Je kunt toch ook gewoon rijden in een shirt wat wel past ipv dat het veel te groot is. En meisjes van 10 zijn echt nog niet bezig met of ze wel mooi genoeg zijn voor de rest van de wereld om in een t-shirtje te rijden.

Em ik zeg ook niet dat je er mooi uit moet zien. Al vloekt het aan alle kanten, boeiend. Als het maar netjes zit en goed past.

Sorry, kunnen jullie belachelijk vinden, ik vind het horen bij de sport.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:57

eilleen333 schreef:
Vind dat het ook overdreven kan worden. Soms vergeet ik mijn chaps. Dan zit ik gewoon met mijn rijbroek en jodpuhrs in het zadel. En jeetje! Ik heb niet eens echte rijsokken aan!

Heb ook wel eens met spijkerbroek gereden. Denk niet dat dat gevaarlijker is dan een rijbroek.

Zonder chaps zou ik ook geen probleem vinden.. Cap vind ik dan wel weer heel belangrijk maar dat vooral voor je veiligheid. Dat is ook de enige reden waarom ik er 1 draag.

Met dit ben ik het ook wel eens. Ik zweer trouwens op pspijkerbroeken. Jammer dat het bij ons niet mag maar bij mijn verzorgpony reed ik niet anders.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:57

xTamara schreef:
eilleen333 schreef:

Heb ook wel eens met spijkerbroek gereden. Denk niet dat dat gevaarlijker is dan een rijbroek.

Zonder chaps zou ik ook geen probleem vinden.. Cap vind ik dan wel weer heel belangrijk maar dat vooral voor je veiligheid. Dat is ook de enige reden waarom ik er 1 draag.

Met dit ben ik het ook wel eens. Ik zweer trouwens op pspijkerbroeken. Jammer dat het bij ons niet mag maar bij mijn verzorgpony reed ik niet anders.

Ik zit liever en beter met een spijkerbroek, maar ik vind het zonde van mijn zadel :P .

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:58

Vjestagirl schreef:
Als ik zie dat er nu meisjes van een jaar of 12 op hun pony zitten met een flodder shirtje aan wat 6 maten te groot is, met jophurs zonder chaps, zonder cap, met een stapel kettingen om en weet ik veel wat, dan vind ik het er niet uit zien. Dan ben ik toch blij dat ik het anders heb geleerd.

Zelfde geldt voor passantjes, wie maakt die nou nog dicht tegenwoordig? Dan flapperen er aan allekanten dingetjes aan je hoofdstel. Dat ziet er toch niet uit? Is vervelend voor je pony ook. Hoeveel moeite is het nou om alles eventjes dicht te maken.

Qua passantjes ben ik het met je eens... dat vind ik ook geen gezicht :+

Maar jas uittrekken... dat doe ik wel op mijn paard. Het paard moet dan ook gewoon blijven staan, al loop ik ermee boven mijn hoofd te zwaaien.
Mijn merrie was dit in het begin niet gewend, maar na veel geduld en geren kon ik op het laatst alles rustig op de kant gooien en zelfs haar zweetdekentje opdoen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:59

Vjestagirl schreef:
Je kunt toch ook gewoon rijden in een shirt wat wel past ipv dat het veel te groot is. En meisjes van 10 zijn echt nog niet bezig met of ze wel mooi genoeg zijn voor de rest van de wereld om in een t-shirtje te rijden.

Em ik zeg ook niet dat je er mooi uit moet zien. Al vloekt het aan alle kanten, boeiend. Als het maar netjes zit en goed past.

Jij was daar misschien niet mee bezig maar ik ken onderhand toch zat onzekere 10 jarige meiskes hoor. Heel veel te groot is ook weer zo over dreven, het moet niet tot op je knieën komen. Netjes zitten en "goed passen" is voor iedereen anders. Wat jij goed vind passen vind een ander verschrikkelijk. Dat heeft niets met paardensport te maken. ;) Net zoals setjes niets met paardensport te maken hebben.

Ik vermoed dat jij dit verstaat onder een goed passend shirt? (correct me if I'm wrong)
http://horseshophorsepower.nl/images/Ca ... oranje.jpg

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 01:00

Vjestagirl schreef:

Om er opgedoft uit te zien op je paard? Paardrijden is al een tijdje geen elitesport meer hoor, en dat vind ik een goede ontwikkeling. Zolang je paard er geen last van heeft mag iemand voor mijn part een een tien maten te groot clownspak met rode neus op zijn paard zitten. Zolang ie zich maar goed voelt en het veilig is, wie ben ik om over een ander te oordelen dat ze niet netjes genoeg zijn naar de standaarden van 'mijn' sport te voldoen?

Douce

Vjestagirl schreef:

Als je het zo uitlegt ben ik het er wel mee eens..
Het ligt er maar net aan hoe je er naar kijkt.
Zelf heb ik leren paardrijden in een shirt van 6 maten te groot, maar wel met cap, nette laarzen, goede rijbroek en sieraden niet aan.
Eigenlijk ben ik dus een mixje, maar van iets geleerd hebben is geen sprake, sieraden en alles kwam ook uit mijn moeder, dat die dat niet wilde.

Vjestagirl

Ik kan het ook prima op mijn paard. Maar mijn paard hoeft niet persee van mij te schrikken. Er kan ook een konijn door de bak heen crossen wat ze niet aan had zien komen. Iemand kan ineens een deur dichtgooien waar ze van schrikt. Er kunnen eenden uit de rivier naast de bak wegvliegen. En dat zijn niet perse dingen waar ze altijd van schrikt, maar het kan best gebeuren dat ze er NU wel van schrikt en er vandoor gaat. En dan zit ik toch niet graag met mijn armen ergens half in mijn jas.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 01:02

Dan ga ik sowieso wel als ze van zo iets schrikt mijn dame kennende dus :') of ik dan goed zit of niet maakt niet uit :D