Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Cinnepin schreef:met een zweepje stuur ik mee die leg ik wel eens tegen de hals aan als ze mn hulp niet snapt, lees goed leg ik tegen de hals, dus niet tegen de hals slaanzo is het mijn hulpstuk dus geen gepor in de buik
moonfish13 schreef:Anoniem schreef:met een zweepje stuur ik mee die leg ik wel eens tegen de hals aan als ze mn hulp niet snapt, lees goed leg ik tegen de hals, dus niet tegen de hals slaanzo is het mijn hulpstuk dus geen gepor in de buik
Wat kan jij een onzin uitkramen zeg.![]()
Eigenlijk zonde om mijn tijd er aan te verspillen.
Sporen hoeven geen zeer te doen, mits je er goed gebruik van maakt.
Met sporen hoor je niet te prikken, ik kriebel er alleen maar mee.
En dan heb ik nog wel van die monsterlijke 3 cm sporen.![]()
Toch kan ik hier 10 keer fijner mee inwerken als die kleine kloteknopjes.
Hier hoef ik niet achterlijk veel moeite te doen om uberhaupt mijn paard mee te raken en kan ik daarom véél fijner en zachter inwerken als met die mini's.
Tuurlijk kan je er je paard erg zeer mee doen, maar dat kan met een zweep evengoed.
Nu ben ik wel erg voorzichtig met sporen hoor, ik ben er alles behalve op uit om dat paard eens even lekker te pesten.

emjam schreef:ik vind dat je sporen alleen mag gebruiken als je er goed mee om kan gaan, en ze ook gebruikt voor wat ze bedoelt zijn. dus ze niet gebruiken omdat je paard lui is ofzo, want dan word hij alleen nog maar luier!
ik gebruikte bij mijn eigen pony af en toe sporen, maar met springen bijvoorbeeld nooit, omdat ik weet dat ik dan nog wel is kan prikken, en dat heb ik dan liever niet omdat dat niet bepaald fijn is voor de pony.
dans_marie schreef:Ik gebruik geen sporen want ik ben bezig met het doorrijden van een jong paard en ik vind dat je dan niet al meteen met sporen moet beginnen.En ze reageert ook heel goed op mijn been dus het is niet eens nodig.
Janine1997 schreef:dans_marie schreef:Ik gebruik geen sporen want ik ben bezig met het doorrijden van een jong paard en ik vind dat je dan niet al meteen met sporen moet beginnen.En ze reageert ook heel goed op mijn been dus het is niet eens nodig.
bij jonge paarden hoef je zeker geen spoor te gebruiken die zijn nog heel vel op het been,