Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xhaflinger schreef:okeedan, bedankt! mijn vragen zijn wel ongeveer beantwoord.
1 vraag nog: moet jou haf ook dekens om of niet?
goed opgemerkt
AlexandraM schreef:ik denk het het er puur aan ligt hoe duur alles is, welke luxe je wilt, hoe duur je zadel dekjes enc zijn.....
Als je gratis weide met stal hebt of voor heeeeeeeeeeeeel weinig dan heb je geluk, krijg je dan ook relatief goedkoop stro/hooi of gebruik je geen stro omdat het een schuilstalletje is dan scheelt dit ook weer uiteraard....
Brok ligt ook eraan hoeveel het dier moet eten en dus ook hoeveel hij moet werken en hoe groot hij/zij is.
800 zou zoon 66,60 ofzo per maand zijn!!! das niet veel denk zelfs heel weinig
houd er ook rekening mee dat als paardjes ziek worden de kosten heel snel heel hoog kunnen oplopen!
verder alvast veel plezier
Niki_ schreef:edit: nog even een toevoeging: kleine pony's zoals een shetlander/Apony kosten qua onderhoud net zoveel als een groot paard, vergis je daar ook niet in.
fokfanaat schreef:Niki_ schreef:edit: nog even een toevoeging: kleine pony's zoals een shetlander/Apony kosten qua onderhoud net zoveel als een groot paard, vergis je daar ook niet in.
echt niet, ponys eten veel minder en zijn veel soberder in onderhoud.
ik zou een pony ook niet verzekeren, met een laag aankoopbedrag kan dat gewoon niet uit, bovendien mankeren die toch lang niet zo vaak iets als sportpaarden.
ik denk dat je voor een 1000,- per jaar zeker wel uit kan komen.