Terecht boos? of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:15

macholoverr schreef:
Mevrouw 2 weet dit ook van mij...

Des te meer reden om het op een miscommunicatie te gooien, je hebt tegen haar gezegd dat ze een keer op je pony mocht en het is zelfs nog gegaan over vakantieverzorgster. Misschien heeft ze niet begrepen dat ze er enkel op mocht als jij erbij was, misschien heeft ze begrepen dat ze er in de vakantie een keertje op mocht.

Probeer nou gewoon te COMMUNICEREN in plaats van bokt van je gelijk te willen overtuigen. Het maakt niet uit wat bokt denkt, het maakt wel uit als je boos blijft op iemand die je geregeld ziet.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:15

Ik snap dat je er niet vrolijk van wordt als iemand achter je rug om op je pony gaat rijden....
Ik zou dat ook absoluut niet willen!!

Maar,
Je komt wel wat warrig over op mij, en dan bedoel ik dat ik uit een eerdere post opmaak dat nr 2 nog 4 andere pony's heeft om te rijden, en drie berichten later is het nr1 die er nog 4 heeft. Dus vervolgens dacht ik dat ze er allebij genoeg te rijden hadden, maar weer een paar berichten later heeft nr1 er 4 en nr 2 niets.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:16

Boos, niet boos.

Ik kan begrip opbrengen voor TS; als iemand op mijn paard zou stappen terwijl er een, in mijn ogen duidelijke communicatie is geweest zou ik ook ''boos'' zijn.

Excuses voor wat? Het leed is al geschiedt. Een excuses maakt niet ongedaan dat zij op je paard gereden heeft.

Wel vind ik dat TS erg heftig reageert; ''als ik met haar praat flip ik en sla ik haar''. Geloof me maar dat slaan echt niet cool of stoer is..

Je kan toch gewoon vragen of ze alles wel begreep, voor jou was de communicatie misschien duidelijk voor haar niet. Dat is zo gebeurd hoor!

Anoniem

Re: Terecht boos? of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:20

Mevrouw 2 wist mijn regels & weet hoe ik er over denk zei had 4 bijijpaarden mevrouw 1 niet, sory voor de verwarring.
Ik wil zeker snet mijn gelijk hebben! maar om blindelingste zeggen het is een misbombinatie geweest...
Dat is het totaaaaaal niet anders had ik dus ook niet boos hoeven zijn ;)

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:20

Ieder mens snapt dat ' so ' niks met dislectie te maken heeft, dat het gewoon zo moet zijn ;) .
En verder, tja, voortaan niemad meer op je paard laten rijden dus in de vakantie, nu zie je wat er van komt :) . Voortaan gewoon je paard laten poetsen en longeren en wandelen maar niet rijden ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:23

Intral, Ik ben het helemaal met je eens..
Hut is een leer voor de volgende keer ;)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:24

Gezien je verdediging in dit topic (constant onderdelen toevoegen aan je verhaal tot aan iets met je verleden aan toe :roll: ) wil je wel hier je gelijk halen. Dat boeit niet zo, ga haar nou maar duidelijk maken dat je 't niet zo wilt, dat 't niet de bedoeling was en dat je wilt dat ze nooit meer zomaar op je pony stapt. En dan is 't vergeten en vergeven want meer kan je niet doen tegen zoiets (of je moet "flippen en slaan" een correcte oplossing vinden).

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:28

Ik vind je "dislexie fouten" niet erg. Maar net als de andere so en dr kun je toch wel gewoon spellen? :)
Ik begrijp uit het verhaal dat je 17 bent. Had dat eerlijk gezecht niet verwacht. Vind het een beetje zonde hoe jij reageerd eerlijk gezecht. Je zecht dat je haar dan meteen gaat slaan ? 17 was je? :)
Als je nou eens een volwassen gesprek voert, en gewoon netjes vraagt wáárom ze op je pony heeft gereden. Dan heb jij je netjes gedragen. Nu het antwoord nog.. Als zij dan zecht ja daarom of omdat ik dat wou, Dan is dat verboden. Dan heeft ze iets verkeerd gedaan als jij wekelijk heb gezecht dat je niet wilt dat ze op je pony komt.
Voorderest ontloop je haar nu alleen maar, Zij heeft dus haar zin. Druk haar liever met haar neus op de feiten. ipv haar te ontlopen.
Je kunt haar confronteren met dingen die gebeurd zijn. En dat kan een pittige discussie worden. maar dat betekend niet dát het meteen ruzie word :)
Je probeerd het ten eerste niet. En dan mag zij wel een fout hebben gemaakt dat ze op je pony is gaan rijden. Maar de fout van jou kant is er dan ook als je haar er niet mee confronteerd. Waarschijnlijk weet zij nou nog vrolijk van niks :)

Ik Begrijp je heel erg TS. ik ben ook 10 dagen naar turkije geweest. En heb 2 mensen mijn paard laten verzorgen. Mijn gouden paard. Mijn eigenlijk enigste grote mooiste bezit. En dat is gewoon prima gegaan als je maar duidelijke regels maakt wat je wel en niet wilt.
Geef ook duidelijk aan, dingen die ze wel mogen, en dingen die ze niet mogen. Spullen die ze mogen gebruiken. En spullen die ze dus niét mogen gebruiken.

Ik zou als ik jou was echt even je volwassen schoenen aan gaan trekken, haar niet ontlopen. Maar gewoon naar haar toe gaan en even een gesprekje voeren. Dat hoeft niet uit te lopen op geruzie als jij je goed gedraagt :)

Veel succes! Harstikke vervelend dat dit is gebeurd natuurlijk! ;)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:33

macholoverr schreef:
Ha ha neej ik had mevrouw 2 gevraagt omdat we toen wel met elkaar over weg konden. Er waren ook duidelijke afspraken mevrouw 2 dee mijn paard dus NIET in de tijd dat ik weg was... Ik heb og gevraagt vind je het het erg ALS mevrouw 1 haar toch gaat doen? En zei vond het NIET erg want ze had haar handen vol an haar 4 bijrijpaarden. Mevrouw 1 wauw toen de spullen ophalen met het gevolg dat mevrouw 2 er zonder toestemming op ree. Terwijl ze het niet erg vond dat mevrouw 1 mijn paard ging doen. Maar mevrouw 2 zegt nu : "Ja je had belooft dat ik er een keer op mocht dus ik heb dr maar lekker gepakt." Met andere worden ik heb het toen maar gedaan anders mocht het niet meer & kreeg ik nooit de kans...

macholoverr schreef:
Neej 1 heeft 4 bijrij pony's en zei wauw eventuweel Karlijn, mijn pony. Er wel bij doen ... Mevrouw 2 heeft geen eigen pony meer die heeft ze verkocht. Maar ik vind het nog niet kunnen dat ze zonder toestemming op mijn paard stapt & dan dr mond er over houdt en dat ik het dan via een ander hoor & dan ben ik dus boos.. En dan zegt ze niet even Sorry ofso .. Neej en daar bij er waren echt duidelijke afspraken... Dat zegt zelfs de eigenaar van het land waar mijn paard op staat....

macholoverr schreef:
Mevrouw 2 wist mijn regels & weet hoe ik er over denk zei had 4 bijijpaarden mevrouw 1 niet, sory voor de verwarring.
Ik wil zeker snet mijn gelijk hebben! maar om blindelingste zeggen het is een misbombinatie geweest...
Dat is het totaaaaaal niet anders had ik dus ook niet boos hoeven zijn ;)

Ik begrijp er helemaal niets meer van....

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:35

Mevrouw 1 verzorgde haar pony die tijd. En mevrouw 2 weet hoe zij er over denkt dat zij het niet wil(de) want mevr. 2 heeft al haar handen vol aan 4 andere rijpony's en ze vond het niet erg dat ze dit niet mocht verzorgen.

Even erbij... ik zie in je profiel dat je daar helemaal geen fouten in heb zitten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:35

Jou snap ik =D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:36

Ow haha dankje

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:37

Het staat ook erg verwarrend maar mevr. 1 heeft géén 4 bijrijd pony's en mevr. 2 heeft dat wel. Zo is het.
Dit gebeurt allemaal op mijn weiland en ik sta er altijd tussenin.
Word er zo moe van.
Vergeten en vergeven is toch niet zó moeilijk?

Gillyflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:40

Ik geef je groot gelijk dat je boos bent!!

dat hoor je toch niet te doen als je weet dat iemand anders al voor de pony zorgt
en de eigenaar heeft gezegd dat je er alleen op mag rijden als zij erbij is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:40

Voor mij kennelijk wel :|

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:45

Ik snap dat je boos bent. Maar om er nou zo'n drama van te maken. Ik zou gewoon even diep ademhalen en zuchten en er dan mee klaar zijn. Je kunt je beter druk gaan maken om andere dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:27

Mensen ik heb het via msn nu 6a 7 x normaal gevraagt
"Waarom heb jij [***] gepakt"
Met het antwoorddat ik het over 2 weken nog maar eens moest vragen..
Dusse ik heb het normaal geprobeert...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:28

Dat is een raar antwoord. Vraag gewoon door. En MSN is een slechte manier om dit uit te praten. Doe het in het echt. Dan kan ze niet ophangen of je blokeren.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:31

Normaal is in real life, voor de neus van diegene. Plus dat 6x dezelfde vraag stellen intimiderend over kan komen (ik zou reageren met "vraag 't 'ns als ik voor je neus sta").

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:32

Jep inderdaad :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:32

Ja ik vond het ook al raar dus ik zl het vananvond nog wel een keer vragen als ze dr bijrijpardje rijdt.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:41

Breek al het contact met mevrouw 2, zoveel is die vriendschap klaarblijkelijk toch niet waard van haar kant en van jouw kant, en laat volgende keer mevrouw 1 weer op je paard passen,
probleem opgelost!

loontje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:42

Gillyflower_ schreef:
Ik geef je groot gelijk dat je boos bent!!

dat hoor je toch niet te doen als je weet dat iemand anders al voor de pony zorgt
en de eigenaar heeft gezegd dat je er alleen op mag rijden als zij erbij is.

Eerst had de TS mevrouw 1 gevraagd, toen ze niet kon werd mevrouw 2 gevraagd. Toen mevrouw 1 ineens wel kon, werd mevrouw 2 weer overbodig. Dit is bij mevrouw 2 wel vaker gebeurd dat zij voor het paard van de TS zorgde als deze op vakantie was, kwam de TS weer terug kon mevrouw 2 gelijk weer vertrekken omdat zij overbodig was. Daarbij had de TS inderdaad beloofd dat mevrouw 2 een keertje op de pony Karlijn mocht rijden, maar TS had daarbij niet vermeld dat dat enkel zo was als ze erbij was(in ieder geval niet tegen mevrouw 2).
Maar mevrouw 2 zei dat ze het niet erg vond, maar er bestaat ook nog zoiets als sarcasme. Dat was hier wel het geval, maar dat had de TS blijkbaar niet door.

macholoverr schreef:
Ja ik vond het ook al raar dus ik zl het vananvond nog wel een keer vragen als ze dr bijrijpardje rijdt.

Mevrouw 2 moet haar aandacht verdelen over 6 pony's, het is dus nog niet zeker op welke ze gaat rijden. Als ze überhaupt gaat rijden, want rijden is niet het belangrijkste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:50

loontje1990, wil jij in dit geval je niet met mijn topics bemoeien?
Als je niet eens normaal antwoord kan geven op een normale vraag...

loontje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:56

macholoverr schreef:
loontje1990, wil jij in dit geval je niet met mijn topics bemoeien?
Als je niet eens normaal antwoord kan geven op een normale vraag...

Ik noem de reacties van jou ook niet echt normaal, zoals je mij aan het uitschelden was, terwijl je het ook normaal kon zeggen.

Maar om het ook even duidelijk te maken, er was aan mevrouw 1 gevraagd of deze het erg vond dat mevrouw 2 voor 1 keertje op Karlijn kon rijden, en mevrouw 1 vond dit niet erg omdat dit een belofte was van de TS.