Wat vinden jullie van setjes?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Denise_84

Re: Wat vinden jullie van setjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:04

Ik vind setjes zonde van mijn geld! Wel erg mooi hoor maar ik ga echt geen honderden euro's uitgeven om een schabrak, rijbroek, bandages etc te matchen. Daarbij gaat het mij allereerst om functionaliteit.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:05

Ik vind het prima dat iemand er leuk uit wil zien samen met zijn/haar paard, maar bij bepaalde types vind ik het nogal overdreven. Ik hou ook niet van bandages trouwens. Ondingen. :\

Ik doe er niet aan, ik heb een boomloos zadel en bandages hoef ik echt niet. Ik zoek het meer in de leuke touwhalstertjes. :D
Mijn paard is al een verschijning op zich, die heeft geen opsmuk nodig. :D

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:08

jeetje ik moet er niet aan denken,,,ik heb nu een blauw shirt aan dan moet ik vandaag ook maar een blauw dekje onder het zadel doen,,,, pppfff.nee daar kijk ik echt niet naar.
als ik een rood shirt aan heb dan heb ik gerust een roze dekje onder mijn zadel,,,bij wijze van spreken dan.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:12

Sinds ik weer een dressuurzadel heb, vind ik het best leuk om iets te combineren. Maar van dat combineren moet je je niet teveel bij voorstellen. Das een dekje in bijpassende kleur van mijn shirtje dat ik toevallig die dag aan heb, maar ga zeker niet voor de kast staan en uren denken van wat ga ik nu weer eens aantrekken. Niks geen bandages/peeskappen. Dus het valt best mee met mij.

Vind het wel overdreven om een paard in en compleet setje te zien met dekje bandages/peeskappen en dan de ruiter in dezelfde kleur rijbroek en ook nog eens een shirtje. Maar ieder zijn ding natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:16

Ik rijd altijd in set.
Grappig dat mensen denken dat je dan uuuuren voor de kast staat te puzzelen wat je nu weer gaat aantrekken. Je kleding bij elkaar matcht toch ook? Dat duurt toch ook geeen uuuuren? (uitzonderingen daargelaten)

Ik heb mijn rijkleding op een aparte plank liggen, shirts en broeken. Dekjes en peesjes op stal. Bruine kleding aan? Dan pak ik een bruine set. Klaar..! Kost mij niet meer tijd als anders hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:16

Ik vind setjes geweldig :D Momenteel heb ik 3 setjes (westernpad met beenbeschermers ivm beoefenen van de reiningsport) voor mijn paard, compleet met matching beenbeschermers. En ja, ook mij kan je erop betrappen dat ik soms een t-shirt of hoodie in dezelfde kleur aan heb tijdens het rijden _O- Maar vaak berust het op toeval, als ik kleding zoek koop ik de kleuren die ik leuk vind en bij setjes doe ik dat ook en vind ik dus dezelfde kleuren leuk :) Gelukkig is het kopen van een westernsetje vele malen duurder dan in een Engelse ruitershop dus komen er niet snel nieuwe setjes bij. Daarnaast ben ik ook niet snel uitgekeken op iets dus dat heeft ook z'n voordelen. Wat anderen ervan vinden kan me werkelijk waar niets schelen, ik wil mijn geld daaraan besteden en daar hebben anderen niets mee te maken. Natuurlijk komt mijn paard wel altijd op de eerste plaats, ik zal nooit geld uitgeven aan een nieuw setje als ik de stalling of de hoefsmid/DA niet zou kunnen betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:17

Idd , blingh :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:23

Miss_Montana schreef:
Ik vind setjes geweldig :D Momenteel heb ik 3 setjes (westernpad met beenbeschermers ivm beoefenen van de reiningsport) voor mijn paard, compleet met matching beenbeschermers. En ja, ook mij kan je erop betrappen dat ik soms een t-shirt of hoodie in dezelfde kleur aan heb tijdens het rijden _O- Maar vaak berust het op toeval, als ik kleding zoek koop ik de kleuren die ik leuk vind en bij setjes doe ik dat ook en vind ik dus dezelfde kleuren leuk :) Gelukkig is het kopen van een westernsetje vele malen duurder dan in een Engelse ruitershop dus komen er niet snel nieuwe setjes bij. Daarnaast ben ik ook niet snel uitgekeken op iets dus dat heeft ook z'n voordelen. Wat anderen ervan vinden kan me werkelijk waar niets schelen, ik wil mijn geld daaraan besteden en daar hebben anderen niets mee te maken. Natuurlijk komt mijn paard wel altijd op de eerste plaats, ik zal nooit geld uitgeven aan een nieuw setje als ik de stalling of de hoefsmid/DA niet zou kunnen betalen.

Ik neem aan dat dit voor iedereen geldt?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:25

Hoort dit bij rijtechnische discussies? :P :+

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:33

Ik vind setjes leuk :Y)

Dekje + kleding matchen 9 van de 10 keer.
In het dagelijks leven ga je ook niet met 3 verschillende vloekende kleuren rondlopen, waarom met het paardrijden wel :D

Kirstenx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 09:34

randalinpony schreef:
Hoort dit bij rijtechnische discussies? :P :+

Hier staat ook een discussie over een bontje, dat is dat toch ook harnachement? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:52

Blingh schreef:
Ik neem aan dat dit voor iedereen geldt?

Ik hoop van wel :+ Maar ik heb al een aantal setjes discussies meegemaakt op bokt waarin de setjes-mensen finaal de grond in werden getrapt met opmerkingen dat ze alleen geld zouden uitgeven aan setjes en dat het welzijn van hun paard ze niets kon schelen enz :o? Waar die logica vandaan komt of bij welke persoon/bokker geen idee...

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:12

ik vind het altijd erg leuk om in een setje te rijden :D
eerst deed ik dan altijd dekje+bandages+kleren in dezelfde kleur Maar nu doe ik alleen me kleren en een dekje, want die bandages zijn veel te warm en best onodige dingen.
Ik vind het opzich best zonde van m'n geld want een paar heeft eigenlijk maar twee dekjes ofzo nodig, maar voor mij is het gewoon een soort verslaving. Het begon eigenlijk doordat ik bij de club als enige met een oude tinker reed i.p.v. een mooi dressuur paard. Toen leek het me erg leuk om dan die tinker een beetje leuk "aantekleden" en daarna is het echt een verslaving geworden, maar nu kan het me eigenlijk ook niet zo veel schelen op wat voor een paard ik rij als die maar lief is he :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:28

RT--> PP

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:49

ik heb wel heeeel veel dekjes en een paar met bijpassende bandages, maar meestal probeer ik gewoon de peesbeschermers er bij te kiezen die er het best bij passen (ik heb er 5) , en als het kan ook hetzelfde shirtje. dus ik probeer wel een klein beetje op de kleuren te letten, gewoon omdat ik dat leuk vind.
en altijd met bandages rijden vind ik te veel gedoe en het is ook niet goed voor je paard.

sb300786

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:38

paard meot er gewoon verzorgd uit zien
setje is wel leuk maar niet te veel

zie soms echt sommige langs komen met ongeveer 50 tot 60 dekjes. nou sorry hoor
ga iets nuttigs doen zou ik dan zeggen

ik heb geloof ik 12 dekjes om 6 paarden mee te rijden
en er bestaat ook zoiets als een wasmachine
paarden hoeven niet in alle kleuren vd regenboog te lopen
gewoon prima neutrale bruine kleuren met ruitjes of zo
of gewoon mooie kwaliteitsdingen van mattes enzovoort
maar dat setjes gedoe is zoon geld verspilling en onzin

vivrelavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:33

Tja, om eerlijk te zijn heb ik zelf geen setjes. Vind het wel leuk om bij een wit dekje witte bandages te hebben maar daar houd het voor mij op. Als ik een leuk tweedehands dekje kan kopen en voor een prikkie dezelfde bandages erbij zou ik dat dan wel weer doen.

Wel leuk om te zien als iemand een setje heeft wat matcht. Maar om bijvoorbeeld in je profiel te gaan zetten of op internet welke setjes je allemaal wel niet hebt.. dat is denk ik leeftijdsgebonden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:36

haha ik hou van setjes..
ookal heb ik der geen 1 :') vind het geld verspilling..
heb maar zwarte peesjes gekocht, past iig overal bij! :P

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 08:24

Jester_ schreef:
Dit is denk ik topic nummer 902847402740582 zo ongeveer over dit onderwerp?

inderdaad!!

Echt wat een gezeur!!

Laat mensen setjes hebben. Niemand heeft daar last van. Er worden toch ook geen topics geopend om te zeuren over mensen die geen setjes hebben!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 08:24

PP > YRT

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:20

haha altijd die setjes topics.

Ik rij ook altijd in setje. Als ik naar mn werk ga heb ik ook matchende kleren aan dus waarom niet als ik naar stal ga?

En ja ik bedenk eerst wat ik op mn paard leg en daar trek ik kleren bij aan.
Dus de kleur wat op mijn paard ligt komt altijd terug in mijn kleding.

Ik houd van mooie spullen op mijn paard. Goede kwaliteit!
niet alleen dekjes maar ook het tuig moet perfect zijn.

edit zeg nou zelf, dit ziet er toch leuker uit als dat ik met oude zooi op mn paard zit en kleuren die niet bij elkaar passen :D
Afbeelding

mandy441

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:23

setjes zijn hip :D

mandy441

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:24

ik heb er veeell xd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:24

Sinelia schreef:
Laat mensen setjes hebben. Niemand heeft daar last van. Er worden toch ook geen topics geopend om te zeuren over mensen die geen setjes hebben!

Mss zou er eens zo'n topic geopend moeten worden! _O-

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:26

Miss_Montana schreef:
Sinelia schreef:

Mss zou er eens zo'n topic geopend moeten worden! _O-

Haha ja dat is wel een goede :D

Ik vind als setjes rijder dat iedereen in setje moet rijden :roll:

Ik moet er altijd wel om lachen. iedereen vind het bij mij altijd wel grappig hoe ik alles matchend moet hebben :D