Paarden wassen > mensen shampoo ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:07

Ik gebruik ook altijd gewoon mensenshampoo. Ik gebruik het alleen nooit geconcentreerd, meng het altijd met minimaal de helft aan water. Het haalt idd het vet weg, maar dat doet paardenshampoo toch ook? Er zitten toch in beide zeepachtige stoffen, anders werkt het ook niet tegen vuil. Je moet gewoon heel goed (HEEL goed) naspoelen en ik zou m'n paard nooit met shampoo wassen als het slecht weer is of er slecht weer zit aan te komen. Die vetlaag van de huid is m.i. binnen een week alweer aardig hersteld (net als bij je eigen haar), maar in die ene week kunnen ze dus wel makkelijker kouvatten als ze bv in de regen staan.

Wat die parfumstofjes betreft, dat geldt voor mensen net zo goed als voor paarden, er zijn ook heel veel mensen allergisch voor parfums. Zou voor mij geen reden zijn om het niet te proberen. Maar bij een gevoelig paard zou je een nieuw merk even op een been kunnen uitproberen.

Heb er zelf nooit problemen mee gehad hoor, werkt prima. En scheelt veel geld.

I_Love_Welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:18

wij gebruiken ook mensenshampoo vooral in die paarse fles (mag naam waarschijnlijk niet noemen) in ieder geval heel bekend. groene zeep gebruiken wij voor de vacht

Poiuytrewq

Re: Paarden wassen > mensen shampoo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:30

Mensenshampoo en cremespoeling voor het paard deed ik altijd in de staarten.
Paard wat ik nu heb staat altijd 24/7 buiten dus die vacht wil ik zo min mogelijk storen.
Misschien eens haar staart van de zomer

heyitsSofia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:28

Maarloeesss schreef:
Ik ga mij paard nooit wassen met shampoo voor mensen, zitten allemaal parfums etc in.
Ik was de staart en / of paard meestal met groene zeep (drie hoek zeep).

Jaa dat werkt echt het beste gebruik ik ook bij mijn haffie :)

Horses15899

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:58

Kan je je paard goed wassen met Zwitsal ook op de vacht??? :+