een dure cap?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wat voor cap draag jij?

een dure
103 (34%)
een goedkope
180 (60%)
geen cap
13 (4%)

Totaal aantal stemmen: 296

Anoniem

Re: een dure cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:25

Daarentegen kan je je afvragen wat veiliger is, een stevige cap (HH/Casco bijv), of een cap met goede pasvorm (GPA, KEP) die niet bij elke pas heen en weer beweegt.

Ik wist het wel :) Voor mij iig niets anders meer dan GPA :)

Je betaalt voor kwaliteit en betere afwerking, pasvorm.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:26

__Jesper schreef:
Ik koop dan liever voor wat meer geld een GPA of 'de kep' voor wat meer geld, zodat ik wat meer comfort heb.

Je hebt hem toch altijd op.

Precies. en als je dan net z'n klein koppie als mij hebt.
Dan koop je de kinder GPA.

Die is alleen in maat 55 en 56 verkrijgbaar maar wel vele male goedkoper en ziet er hetzelfde uit als de gewone. :D

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:28

Mijn oude cap is van Kavalkade en was toen rond de €70,-
De cap die ik nu gebruik is van LAS en was rond de €120,-

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:28

__Jesper schreef:
Daarentegen kan je je afvragen wat veiliger is, een stevige cap (HH/Casco bijv), of een cap met goede pasvorm (GPA, KEP) die niet bij elke pas heen en weer beweegt.

Ik wist het wel :) Voor mij iig niets anders meer dan GPA :)

Je betaalt voor kwaliteit en betere afwerking, pasvorm.

Je hebt er geen drol van begrepen :Y) PASVORM gaat om de vorm van je hoofd. En die is bij elk mens anders. Kan maar zo dat een Casco je veel beter past, of je het wil horen of niet.. Dat heeft dus niets met prijzen te maken. Kwaliteit betaal je ook niet voor, die is overal gelijk, dat moet.

Je betaal dus alleen voor eventueel ander gebruik van materiaal (NIET beter, ANDERS) en de naam :z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:32

Maar de pasvorm van de GPA is wel degelijk beter dan bijv HH of Casco, je hebt mij nooit horen zeggen dat iedereen deze cap past?
Maar ik hoor van heel veel mensen die nu ook GPA hebben dat deze ze veel beter bevalt en past.

Kwaliteit is wel degelijk bij GPA beter, mijn Casco van vroeger sleet al heel snel, en ging kapot.
Mijn GPA is nog steeds heel erg goed, ook al ga ik er niet altijd even zuinig mee om.

En ik heb ook nergens gezegt dat de GPA 'beter' is dan andere caps, ik zeg alleen dat de afwerking e.d. beter is. :)

Ik wil ook absoluut niet zeggen dat HH caps of Casco caps niets waard zijn, maar van mijn eigen ervaringen en die van anderen baseer ik dit op.

Die onderzoeken heb en wil ik niet gaan lezen, omdat dat me gewoonweg niet interesseerd.
Ik koop wat ik wil kopen, en wat mij het beste zit, en dan komt erbij dat ik de GPA een hele mooie cap vind.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:33

Ik ben toch maar wat blij met mijn gpa. Die HH dingem zitten me echt voor geen meter en ja, ik ben zo'n trut die vind dat eht oog ook wat wil. En nu zeg ik niét! dat ik geen veiligheid wil, let wel eventjes op. Casco's vind ik ook verschrikkelijk en ik hoef er nooit eentje die verstelbaar is, vind het verschrikkelijk zitten. Mijn gpa zet ik zonder probleem op bij 5 paarden achter elkaar, de HH enzo krijg ik na een half uur al koppijn van.

edit: Jesper je haalt me de woorden uit mijn mond :=

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:35

ik ga binnenkort voor zon charles owen cap kijken. Heb de cap die ik nu heb al een tijdje en ben best vaak gevallen. Nooit echt hard op mn hoofd maar vertrouw em toch niet meer 100% dat is trouwens de HH pro plus

Anoniem

Santigo_ schreef:
Ik ben toch maar wat blij met mijn gpa. Die HH dingem zitten me echt voor geen meter en ja, ik ben zo'n trut die vind dat eht oog ook wat wil. En nu zeg ik niét! dat ik geen veiligheid wil, let wel eventjes op. Casco's vind ik ook verschrikkelijk en ik hoef er nooit eentje die verstelbaar is, vind het verschrikkelijk zitten. Mijn gpa zet ik zonder probleem op bij 5 paarden achter elkaar, de HH enzo krijg ik na een half uur al koppijn van.

edit: Jesper je haalt me de woorden uit mijn mond :=

Idd! Ik stond er eerst nooit bij stil met mijn HH Two Tone, maar idd nu met die GPA.
Ik vergeet hem af en toe gewoon af te doen, omdat ik het geeneens meer doorheb :=

Dat zegt toch wel iets? :D

daantjuhhh

@Bubsj
Nou je kan banketstaaf wat je wilt.
De casco (van die capjes die je van maat kan veranderen)
Die komen NOOIT op mijn hoofd.

Ik gaf een poos terug les aan een groepje beginners.
Jongetje staat in de bak met capje in de hand.
Hij wil m opdoen maar capje valt in het zand (niet hard)
Maar viel gewoon uit zijn hand op de zachte bodum.

Ding lag in 3 stukken!!!

Ik heb een jong dier onder mijn kont, dus als er wat op mijn hoofd komt dan moet het goed zijn.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:36

Het is prima dat je de GPA aanschaft omdat je dat mooi vind. :j Of om dat hij lekker zit. Dat is overigens bij elk merk zo. Nogmaals, ik koop een cap zelf ook om de pasvorm. Dus wat lekker zit. Vind ik erg belangrijk.

Maar sommige in dit topic schijnen de denken dat ze beter, en veiliger zijn. En dat is echt de grooste onzin :+

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:37

daantjuhhh schreef:
@Bubsj
Nou je kan banketstaaf wat je wilt.
De casco (van die capjes die je van maat kan veranderen)
Die komen NOOIT op mijn hoofd.

Ik gaf een poos terug les aan een groepje beginners.
Jongetje staat in de bak met capje in de hand.
Hij wil m opdoen maar capje valt in het zand (niet hard)
Maar viel gewoon uit zijn hand op de zachte bodum.

Ding lag in 3 stukken!!!

Ik heb een jong dier onder mijn kont, dus als er wat op mijn hoofd komt dan moet het goed zijn.

Het is 'banketstaaf wat ik wil' ;)

Dan was de cap dus niet veilig meer. Mij hoor je ook niet zeggen dat ik fan ben van de fietshelm Casco's hoor. Maar ze voldoen toch echt aan dezelfde normen als een GPA.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:38

Niet veilig meer.
Hij was spik splinter NIEUW!!!

Anoniem

Ja, idd heb je ook gelijk in hoor :j Ze moeten door dezelfde test komen dus dan zal alles wel gelijk zijn.

Maar daarom vind ik de GPA wel 'beter' voor mij, maar daarmee wil ik niet zeggen dat die voor iedereen dat is. :)

Anoniem

En bij de Divoza verkopen ze ook gewoon caps die dus gewoon NIET aan de veiligheidsnorm voldoen.
Hetzelfde met zadels.. :n

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:39

daantjuhhh schreef:
Niet veilig meer.

Dan is het een fabrieksfout. Want ze moeten aan de norm voldoen. Anders mogen ze niet verkocht worden. En gezien het grote aantal waarin ze verkocht worden mag je er wel van uitgaan dat ze dus echt wel getest worden (is ook bekend).

Kieffer en Stubben hebben eens in de zoveel tijd ook een scheve boom zadel die rechtstreeks uit de fabriek komt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:40

Zijn er voor zadels veiligheidsnormen dan? Dat wist ik niet.
Ik heb zelf al tijden geen niet-goedgekeurde cap meer gezien, maar goed, ik ben niet bij de Divoza geweest.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:40

__Jesper schreef:
Ja, idd heb je ook gelijk in hoor :j Ze moeten door dezelfde test komen dus dan zal alles wel gelijk zijn.

Maar daarom vind ik de GPA wel 'beter' voor mij, maar daarmee wil ik niet zeggen dat die voor iedereen dat is. :)

Dat ze dezelfde test halen betekend nog niet dat ze even veilig zijn.
Het betekend dat ze de veiligheidsNORM beschikken.

Dus bij bijvoorbeeld een klap van 100km per uur moeten ze halen.

Dan kan het best zijn dat de casco bijvoorbeeld 110 haald de HH 120 en de GPA 130.....

Kan he? en het is maar een voorbeeld!

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:41

Shadow0 schreef:
Zijn er voor zadels veiligheidsnormen dan? Dat wist ik niet.
Ik heb zelf al tijden geen niet-goedgekeurde cap meer gezien, maar goed, ik ben niet bij de Divoza geweest.

Ging over de fabrieksfouten ;)

De norm bij zadels is dat ze met rechte bomen worden aangeleverd. Toch gaat dat bij vrijwel alle merken op zijn tijd fout.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:42

Bubsj schreef:
daantjuhhh schreef:
Niet veilig meer.

Dan is het een fabrieksfout. Want ze moeten aan de norm voldoen. Anders mogen ze niet verkocht worden. En gezien het grote aantal waarin ze verkocht worden mag je er wel van uitgaan dat ze dus echt wel getest worden (is ook bekend).

Kieffer en Stubben hebben eens in de zoveel tijd ook een scheve boom zadel die rechtstreeks uit de fabriek komt.

Bij een zadel alla!!
Een zadel heeft ook geen veiligheids norm.
En geen EU keurmerk.
Maar bij een cap hoord dat niet te kunnen!

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:42

daantjuhhh schreef:
__Jesper schreef:

Dat ze dezelfde test halen betekend nog niet dat ze even veilig zijn.
Het betekend dat ze de veiligheidsNORM beschikken.

Dus bij bijvoorbeeld een klap van 100km per uur moeten ze halen.

Dan kan het best zijn dat de casco bijvoorbeeld 110 haald de HH 120 en de GPA 130.....

Kan he? en het is maar een voorbeeld!

Is al eerder in het topic aangegeven dat Casco hoger scoorde dan GPA..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:43

Nou na wat ik heb gezien geloof ik daar niks van.
Als er z'n grove fabrieksfout over het hoofd gezien word, dan geloof ik nooit dat dat maar bij een casco gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:44

Geloof het idd niet dat Casco hoger scoort. Dat ding schuift alle kanten op :=

Vind het wel een interessante discussie overigens :) Wel leuk om al die verschillende meningen te horen.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:44

daantjuhhh schreef:
Nou na wat ik heb gezien geloof ik daar niks van.
Als er z'n grove fabrieksfout over het hoofd gezien word, dan geloof ik nooit dat dat maar bij een casco gebeurt.

En dat mag je prima geloven, want aan dat soort klanten heeft GPA wat, en kunnen ze de prijzen lekker hoog houden.

Overigens vind ik een scheef zadel, velen malen erger dan een onveilige cap.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:45

Discussie valt wel mee toch ;)

Het zijn vooral dit soort opmerkingen, waar ik niets mee kan :Y)

Citaat:
Ik had daarvoor een gewone GPA cap die was toen die tijd ook zoiets nu heb ik een GPA speed air had ze alle 2 al voordat ze in nederland uit waren dus was 1van de eerste die er mee reed ..

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:46

Die van mij was ergens rond de 90 euro, dit vind ik een mooie prijs voor een cap
Hij is goedgekeurd, ik doe geen extreme dingen dus hij voldoet prima en ik vind 90 euro sowiso al een heel bedrag :o