Ik wist het wel
Voor mij iig niets anders meer dan GPA 
Je betaalt voor kwaliteit en betere afwerking, pasvorm.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Voor mij iig niets anders meer dan GPA 
__Jesper schreef:Ik koop dan liever voor wat meer geld een GPA of 'de kep' voor wat meer geld, zodat ik wat meer comfort heb.
Je hebt hem toch altijd op.
__Jesper schreef:Daarentegen kan je je afvragen wat veiliger is, een stevige cap (HH/Casco bijv), of een cap met goede pasvorm (GPA, KEP) die niet bij elke pas heen en weer beweegt.
Ik wist het welVoor mij iig niets anders meer dan GPA
Je betaalt voor kwaliteit en betere afwerking, pasvorm.
PASVORM gaat om de vorm van je hoofd. En die is bij elk mens anders. Kan maar zo dat een Casco je veel beter past, of je het wil horen of niet.. Dat heeft dus niets met prijzen te maken. Kwaliteit betaal je ook niet voor, die is overal gelijk, dat moet.

Santigo_ schreef:Ik ben toch maar wat blij met mijn gpa. Die HH dingem zitten me echt voor geen meter en ja, ik ben zo'n trut die vind dat eht oog ook wat wil. En nu zeg ik niét! dat ik geen veiligheid wil, let wel eventjes op. Casco's vind ik ook verschrikkelijk en ik hoef er nooit eentje die verstelbaar is, vind het verschrikkelijk zitten. Mijn gpa zet ik zonder probleem op bij 5 paarden achter elkaar, de HH enzo krijg ik na een half uur al koppijn van.
edit: Jesper je haalt me de woorden uit mijn mond

Of om dat hij lekker zit. Dat is overigens bij elk merk zo. Nogmaals, ik koop een cap zelf ook om de pasvorm. Dus wat lekker zit. Vind ik erg belangrijk.
daantjuhhh schreef:@Bubsj
Nou je kan banketstaaf wat je wilt.
De casco (van die capjes die je van maat kan veranderen)
Die komen NOOIT op mijn hoofd.
Ik gaf een poos terug les aan een groepje beginners.
Jongetje staat in de bak met capje in de hand.
Hij wil m opdoen maar capje valt in het zand (niet hard)
Maar viel gewoon uit zijn hand op de zachte bodum.
Ding lag in 3 stukken!!!
Ik heb een jong dier onder mijn kont, dus als er wat op mijn hoofd komt dan moet het goed zijn.

daantjuhhh schreef:Niet veilig meer.
Hij was spik splinter NIEUW!!!
__Jesper schreef:Ja, idd heb je ook gelijk in hoorZe moeten door dezelfde test komen dus dan zal alles wel gelijk zijn.
Maar daarom vind ik de GPA wel 'beter' voor mij, maar daarmee wil ik niet zeggen dat die voor iedereen dat is.
Shadow0 schreef:Zijn er voor zadels veiligheidsnormen dan? Dat wist ik niet.
Ik heb zelf al tijden geen niet-goedgekeurde cap meer gezien, maar goed, ik ben niet bij de Divoza geweest.

Bubsj schreef:daantjuhhh schreef:Niet veilig meer.
Hij was spik splinter NIEUW!!!
Dan is het een fabrieksfout. Want ze moeten aan de norm voldoen. Anders mogen ze niet verkocht worden. En gezien het grote aantal waarin ze verkocht worden mag je er wel van uitgaan dat ze dus echt wel getest worden (is ook bekend).
Kieffer en Stubben hebben eens in de zoveel tijd ook een scheve boom zadel die rechtstreeks uit de fabriek komt.
daantjuhhh schreef:__Jesper schreef:Ja, idd heb je ook gelijk in hoorZe moeten door dezelfde test komen dus dan zal alles wel gelijk zijn.
Maar daarom vind ik de GPA wel 'beter' voor mij, maar daarmee wil ik niet zeggen dat die voor iedereen dat is.
Dat ze dezelfde test halen betekend nog niet dat ze even veilig zijn.
Het betekend dat ze de veiligheidsNORM beschikken.
Dus bij bijvoorbeeld een klap van 100km per uur moeten ze halen.
Dan kan het best zijn dat de casco bijvoorbeeld 110 haald de HH 120 en de GPA 130.....
Kan he? en het is maar een voorbeeld!

Wel leuk om al die verschillende meningen te horen. daantjuhhh schreef:Nou na wat ik heb gezien geloof ik daar niks van.
Als er z'n grove fabrieksfout over het hoofd gezien word, dan geloof ik nooit dat dat maar bij een casco gebeurt.