1e dag met je nieuwe paard!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 14:38

Haha, ik reed mijn oude merrie toen al een paar jaar :D dus ben gewoon weer heerlijk gaan rijden die dag, in mn eigen tijd en op mn eigen manier. volgens mij was het weer de eerste dag dat ik terug kwam van vakantie :o :D Heb trouwens wel 2 weken nagedacht op de vraag: wil jij dat we haar overkopen...ze zou eigenlijk nooit weggaan nl, maar toen opeens vond de toenmalige eigenaresse haar niet belangrijk genoeg meer dus die wilde haar weg doen. vond het toen zo zielig om haar naar iemand te zien gaan die ze niet kende en ze was toen al 14. een paard als deze (pngelooflijk gevoelig en vertrouwd bijna niemand) zou door haar karakter op een handelsstal eindigen...en nu heb ik er ook een 4 jarige van staan ;) :D hihi...En ik ben nog altijd blij met haar!

clio96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 15:41

Ik heb laatst een nieuw paard gekregen. Die heb ik gewoon een week laten staan. Natuurlijk wel lekker gepoets ect. maar niet gereden. Na een week ben ik erop gestapt en heb ik eigenlijk alleen even gestapt en gedraaft.

El_vis

Re: 1e dag met je nieuwe paard!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:01

de eerste dag heb ik niks met mijn nieuwe beessie gedaan. Nu 2 weken later ook alles nog rustig aan. Immers kost het tijd om aan een nieuw plekkie te wennen. ;)

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:26

Mijn nieuwe staat hier vanaf maart, hij heeft de eerste dag lekker in de bak gelopen met de anderen. 's avonds lekker gepoetst en een wandelingetje mee gemaakt.

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:29

ik reedt mijn paardje een tijdje op een stal waar ik reed :) dat ging goed, en toen maar overwogen om hem toch maar te kopen ;)
heb hem Sávonds naar huis gereden, en de volgende dag meteen gaan rijden :) paarden op een handelsstal krijgen ook niet de kans om een week te wennen ..

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:30

Ik kreeg haar op proef op de dag dat haar veulen werd afgespeent.
Ze bleef wel op de stal waar ze al jaren stond.
Ze had erge last van dikke uiers en was al minstens een jaar niet bereden, dus ik ben pas na een tijdje meer gaan doen dan alleen met haar stappen en na een weekje ook wat longeren.
Toen ik haar echt kreeg waren we al aan elkaar gewend en veranderde er dus niets.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:37

Ik heb m'n pony nu vandaag precies een maand. En de eerste dag heb ik niet veel gedaan met hem. Eerst op stal gezet, daarna nog even in de wei gedaan. 2e dag 20 minuutjes gereden. :) Ik ben nog steeds helemaal blij met m'n superpaardje, net als toen ik hem de eerste dag ophaalde :+:

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:38

ik weet het eigelijk niet echt meer :o maar ze stond wel al bij ons op stal dus ze hoefde niet te wennen.
volgens mij kreeg ik haar s avonds / laat in de middag en toen had ik haar de volgende dag gereden..
het is alweer 6.5 jaar geleden ;) voor mij heel land :+

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:41

De eerste dag hebben we hem rustig laten wennen op zijn plekje, tweede dag rustig stukje gereden en zo opgebouwd. :)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:00

ik had trouwens wel een andere pony gekregen maar die is weer weg
maar die had me vader en nog 2 iemanden uit friesland gehaald (het waren er 2 ;) ) en toen kwamen ze s avonds weer thuis (stal) en toen hadden we met ze even een rondje gewandeld over het bedrijf en toen in hun stal gezet, ze moesten met z'n twee'en tijdelijk
we wisten het pas die dag en toen moesten we ff een stal maken :P
en toen hadden we ze eerst een week alleen maar geaaid en overdag in de wei gezet en een beetje soms wandelen en daarna longeren en erop rijden

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:07

Ik heb nu een dikke 2 weken m'n paardje. Ik was (en nog steeds :o) dol enthousiast! Het was ook een lange weg rijden, zij stond in NL en ik woon in BE... In NL aangekomen was ik helemaal in de ban van haar :P Natuurlijk op de terugweg super veel file gehad. Ik dacht nog, wat een ongelofelijk braaf paard (4u op een trailer staan is niet niets :oo)! Ein-de-lijk aangekomen bij ons op stal, haar op de piste gezet. Wat was/ben ik blij met die knol :+:

Rafaela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:08

Super gevoel dat je eigenlijk een eigen paardje hebt!
Ik heb wel gewoon gereden de eerste week, verder gewoon rustig aan gedaan.
Ondertussen is ze helemaal gewend, maar mij nogal aan t uitproberen, veel geduld hebben en duidelijk zijn dus.. Maar eindelijk mn eigen paardje :D

Samanthaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 07:59

Ik heb mijn paardje via een handelaar. de eerste dag heb ik al vliegles gehad ernaast richting weiland indendito voor me ma ;) iedereen lachen. De boer had het liever niet die heb het niet zo op haffies.

en de 2de dag met heel stal erbij er voor het eerst erop :P maar hij had geen conditie en deed alles voor me :) echt een schat.

Dat heel stal erbij was kwam omdat ik pas 10 was en ik had een welshje waardoor ik min. 4x in de week bij de ehbo zat voor foto's dus iedereen wou zien hoe het ging en waren super blij voor me dat ik eindelijk een ander paardje kreeg waar ik tenminste op bleef zitten die andere bokte 30x in een halfuur ;) heb me moeder geteld :P

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:16

Mijn heeft ongeveer een dikke week nodig gehad om te wennen aan haar nieuwe omgeving. Ondertussen wat gewerkt aan de longe, maar niets zwaar. Momenteel voelt ze zich helemaal thuis en is helemaal in de ban van onze grote vos op stal :Y) (lees: tot over haar oren verliefd :'))

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:20

de eerste dag werd ze s avonds gebracht en heb hem toen rustig laten wennen aan zijn stal, buren enz
wat voer gegeven en met rust gelaten
dag erna wat geborsteld enz toen met de groep paarden op de wei (eerst 2 ) en toen dat goed ging de ander 2 erbij
toen paar dagen alleen meer gepoetst en wat gelongeerd en daarna langzaam aan begonnen met rustig rijden en conditie opbouwen

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:43

toen ze kwam hebben we haar natuurlijk eerst uit de trailer gehaald en toen ben ik met haar gaan lopen. en toen in een box gezet. ik heb haar toen geknuffeld en gepoetst enzoo.
'smiddags hadden we haar even op het land gezet dat ging heel goed bij de andere paarden. ze ging heeel haar galopperen en alles!
ze was heel erg blij ze had helemaal haar staart omhoog net als een arabier terwijl het gewoon een KWPN is.
dat was echt zo'n mooie dag!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:44

randie schreef:
ik had hem op de wei gezet, en kreeg hem vervolgens niet meer gevangen hahahaha.

_O- :')

Bedoel je het goed en dan buiten ze het meteen uit :+

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:46

lekker op het lang gegooid, volgende dag beetje poetsen.. pas de dag daarna er op gaan zitten...

Alles gewoon lekker rustig aandoen, je ziet wel wat het paard het prettigst vind!

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:47

Adil18 schreef:
randie schreef:
ik had hem op de wei gezet, en kreeg hem vervolgens niet meer gevangen hahahaha.

_O- :')

Bedoel je het goed en dan buiten ze het meteen uit :+

Haha, had die van mij ook al meteen een handje van :P

luckyhvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:49

ik ging lekker met haar wandelen en knuffelen
en haar de omgeving laten zien.
zo kan je ook aan elkaar wennen!

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:11

Ik heb het voordeel dat hij op dezelfde stal bleef staan en ik er al een halfjaar op reed, dus het eerste wat ik deed was;
Met een vriendin, en de stalhulp een lange buitenrit maken! :)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:44

toen myn paard voor het eerst kwam, moest ik van die eigenaar en me ouders meteen ryden :|
ze was toen al zo'n druk paard. en dan ook al gelyk dr'op, nee daar had ik 3jaar geleden geen zin an. maar eigenlyk ook wel. want ik had haar een week op proef. jaah moet dan wel kyken hoe ze ryd he.
maar met die oude eigenaren erby vond ik het wel erg ongemakkelyk. zy wisten alles beter enzo. terwyl dat eigenlyk helemaal niet zo was.
en dan is het ook nog is familie van je.
maar myn paardje is nu gelukkig in goede handen by my :D
haha :D

oeps. ik maak er weer is een dik verhaal van ahaha.

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:45

ik heb de eerste 3weken echt niks anders gedaan als met hem gaan wandelen, bos in gaan, spelen, tutten,...
hij was pas gecastreerd en ook had ik nog geen zadel gekocht haha!

Extreme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 09:03

Ik heb hen meteen in de weide gezet toen ze aankwamen. Daar heb ik ze een halve dag laten staan zodat ze konden uitrusten, want wij hebben ze gekocht in Amerika en in Italië. Daarna begeleidde ik ze rustig naar hun stal en gaf ze te eten. Daar heb ik ze gewoon laten staan eigenlijk. Ik ben pas de volgende dag teruggegaan om ze uit hun stal te halen en ze stillaan beginnen te longeren en rijden en wandelen.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 09:04

Hem lekker verwennen, los gooien in de bak, samen naar de wei, en
natuurlijk borstellen :)