ik heb een pony,, en nu? wat moet ik kopen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:56

love_western: heb je dan vanaf het begin van de winter geen deken op gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:58

saskiakefie schreef:

Zeker hebben mijn paarden wel een deken op.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:58

love_western schreef:
pummer12 schreef:
Als je alles zo goed weet.. waarom koop je dan zelf geen spullen..?

en waarom koop je anders ubberhoud een paard?

heb je het tegen mij??? Ik ben niet de ts he ;)

ts?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:59

love_western, dat jij zonder longeerzweep longeerd wil nog niet zeggen dat iedereen dat moet doen, zeker in het begin heb je die hard nodig met je hulpen als je paard nog onervaren is bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:59

pummer12 schreef:
love_western schreef:
heb je het tegen mij??? Ik ben niet de ts he ;)

ts?

Topicstarter

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:00

love_western schreef:
saskiakefie schreef:

Denk dan is even logisch na ?
Natuurlijk werkt het dan niet als je je paard bezweet terug zet :Z

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:00

love_western:sorry,maar ik eriteer me dood aan jouwn manier van reageren. je bent ontzettend betweterig bezig.

TS: Als ik jou was zou ik een longeerzweep aan je lijstje toevoegen!
Betadine idd niet te vergeten en wat ook altijd wel handig is,is een tussenstukje voor het longeren die je aan de bitringen knipt.(ben de naam even kwijt :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:01

Jelleee schreef:
love_western, dat jij zonder longeerzweep longeerd wil nog niet zeggen dat iedereen dat moet doen, zeker in het begin heb je die hard nodig met je hulpen als je paard nog onervaren is bijvoorbeeld.

Uhm ze zijn nog nooit ermee gelongeerd. Ook al waren ze onervaren.
Maar laten we het even ontopic houden. En de mensen die de discussie met mij door willen voeren, stuur dan even een pm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:02

P_A_R_Love schreef:
love_western schreef:

Dat doe ik ook niet! Ze krijgen daarnaar altijd een zweetdeken op en dan de gewone deken weerop.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:03

wat heb je dan voor ee dom tegenargument? erg slim ben je niet he :n

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:06

P_A_R_Love schreef:
love_western schreef:

Dat doe ik ook niet! Ze krijgen daarnaar altijd een zweetdeken op en dan de gewone deken weerop.[/quote]
Beetje dom hoe je dan reageert.
Je hebt er dus geen eens in verdiept als je zegt dat als je je paard zonder ZD op wei gooit dat die ziek word.
Nee geen wonder die staan dan alleen maar met deken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:07

saskiakefie schreef:

Mag ik eerst even weten wat voor niveau jij dan doet? Ik vwo gymnasium ;)

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:08

love_western schreef:
saskiakefie schreef:

Wat heeft dat te maken met verstand hebben van paarden en dekens?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:08

Ben je lekker bezig love_western?

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:09

ja dat is wel aan je spelfouten te zien! :+ vwo gymnasium? is dat nieuw >;) ?

maar volgens mij snapt de TS nu wel wat jij bedoeld, en heb je je zegje gedaan toch? :evaw:
Laatst bijgewerkt door Icecrystal op 29-03-09 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

love-western ga dit topic niet zitten verzieken

saskiakefie

gefeliciteerd, fijn dat je de moeilijkste wiskundesommen kan oplossen, maar LOGISCH nadenken is dan weer te moeilijk voor jou?

Susanne

love_western schreef:
saskiakefie schreef:

Dat je vwo doet wil nog niet zeggen dat je verstand van paarden hebt :)

P_A_R_Love

Re: ik heb een pony,, en nu? wat moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:11

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:16

het noodzakelijke zat toch bij de pony???

sporen, dekens en andere brol heb je toch niet per se nodig... als je ooit zo intensief gaat rijden dat die wintervacht echt onhoudbaar is, dan koop je dan toch gewoon een deken... en dan nog is een deken voor jouw gemak. een paard kan zonder hoor! een zweetdeken is al helemaal zinloos omdat de vacht van een paard nl dezelfde werking heeft als zo'n deken.

als je per se wat wil kopen zou ik het houden bij een poetsbakje om je spulletjes in te doen, mss een dekje dat jij leuk vind als je dan toch graag iets nieuw wilt en wat EHBO-spullen zoals isobetadine, watten en een zelfklevend verbandje.

geloof me, je gaat in je paardencarrière door de loop der jaren nog genoeg rommel verzamelen :Y)
ik teer nog steeds op de borstels die ik als kind gekocht heb om naar de manege te gaan. ik wilde er ook altijd mooie nieuwe en heb nu nog steeds ongebruikte borstels in mn poetskoffer zitten :+ en je zou er ook van versteld staan hoe lang dekjes meegaan

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:17

love_western schreef:
saskiakefie schreef:

Nu ga ik me er toch even mee bemoeien.
Zoals al eerder genoemd heeft jouw en andere hun middelbare schoolniveau niets, maar dan ook niets te maken met verstand van paarden.
Ik vind het werkelijk waar om te kotsen dat je meteen met je fantastische VWO niveau gaat lopen zwaaien. In mijn ogen doe je daardoor héél neerbuigend naar mensen die een lager schoolniveau doen dan jij.
Ik als 2de jaars HBO-Student leer dagelijk dingen van mensen uit bijvoorbeeld VMBO Jaar 1. Dat schoolniveau verschil zegt helemaal niets. Denk alsjeblieft eerst even na voor je met zulke onzinnige uitspraken gaat gooien.

Nog even over het onderwerp: Het is werkelijk waar gel*l dat een paard een zweetdeken nodig heeft, zie uitleg hierboven. Ook zou het misschien een idee zijn niet van jouw mening als waarheid uit te gaan? Komt een heul stuk minder betweterig over.

En TS: Zie bovenstaande lijstje, en vergeet vooral die sporen!

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:18

lovewestern.. je bent knap iritant hier in dit topic !!

ga ergens anders ACTIE voeren ofzow. ga op de markt vis verkopen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:19

Wat erg dat er hier nog discussies ontstaan zeg, waar halen jullie uberhaupt het lef vandaan. :n Elkaar gaan afzeiken en afkatten omdat de ander met een suggestie komt die jullie niet aan staat, lekker kinderachtig bezig mensen... Niet iedereen gebruikt hetzelfde rond zijn/haar paard, is geen rede tot ruzie, laat iedereen toch in zn waarde??

Ontopic:
Er zijn basisdingen en overig.
Basis:
! Dierenarts, hoefsmid, instructie !
* zadel
*hoofdstel
*borstels (hier onder versta ik een zachte, harde, glans en een hoevenkrabber, dat is basis; overigens hoort een zweetmes hier ook onder. Je hoeft je paard niet meteen te wassen maar even het overtollige water afschrapen na een douche in de zomer is niet overbodig)
*EHBO doosje
*halster + (meerdere halstertouwen)
*2 dekjes (zodat je kunt afwisselen en er nooit een vies dekje op je paard komt liggen)
*longeerlijn
*(eventueel) beenbescherming
* Dekens is een moeilijk geval; sommige paarden hebben dekens nodig omdat ze geschoren zijn, anderen niet, daarom horen ze bij beide categoriën.

In principe zou iedereen met deze basisattributen in staat moeten zijn een paard een prima verzorging/training te bieden. :j

Maar natuurlijk zou dit erg zwart wit zijn, natuurlijk heeft iedere paardeneigenaar waaronder ikzelf ook nog wel even iets meer liggen dan dat. :o
De 'overige' spullen:
Uitbreiding van borstels met speciale borstels, bonthandschoenen etc etc etc.
vliegenspray
glansspray
shampoo
meerdere dekjes, halsters, hoofdstellen
wedstrijdattributen
speciale trainingsattributen (bijzetteugels, pessoa, etc)
etc etc.
Ik kan me bv op dit moment niks meer bedenken, maar ik weet dat er vast genoeg mensen zijn die dit lijstje fors kunnen laten groeien. Is dat een rede om die mensen aan te vallen? Nee, dat zou nogal raar zijn.

@ts: Als je eerst eens de spullen van het basislijstje in huis haalt dan is er ook een basis gelegd en kun je even vooruit. Je zult zien dat je die verzameling heel snel zelf hebt uitgebreid. ;) Die eerste 3 zijn erg belangrijk. De eerste voor het letsel, de tweede voor zijn hoeven en de derde zodat jullie fijn samen kunnen gaan rijden op een goede manier, en hopelijk bv. geen sporen of zweep nodig gaan hebben. Veel succes met je pony. :) Vind het jammer voor je dat je topic zo een gezeik met zich mee bracht!
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 29-03-09 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:19

love_western schreef:
saskiakefie schreef:

Zo, ik heb maar eens getemdt! Je gaat telkens off topic en je voegt niks toe aan de vragen van de TS, het is niet jouw topic! Begin er zelf een..( en de meiden die er telkens op reageren? diep ademhalen, tot 10 tellen en verder negeren!)

@TS, zo'n vraag doet vermoeden dat je je pony niet weloverwogen hebt aangeschaft. Maar misschien heb je een pony op de manege "gekregen"of geleasd, dan heb je nl veel minder spullen nodig dan als hij in het weiland bij je huis staat.

Vertel eens wat meer?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:26

Uhm Amondi even beter lezen? Love_western zegt dat ze maar een PB naar haar moeten sturen en verder ontopic moeten gaan.
Saskiakefie wat ontzettend onaardig om dan maar iemand uit te gaan schelden als je het er niet mee eens bent!

Oh en in een ander topic roddelen over de mensen in dit topic is ook niet echt aardig ;) Vandaar die samenspannerij.... zie al de grote overeenkomst :=

Ik wist het ook niet van het vocht wat dan naar buiten afgevoerd wordt, maar denk ook dat het bij paarden die een redelijk korte vacht houden, ook al staan ze zonder deken buiten, het niet snel genoeg werkt en ze er wel ziek van kunnen worden. Maar bij paarden met een lange wintervacht dan dus niet als ze verder gezond zijn.
Laatst bijgewerkt door Air op 29-03-09 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt