Moet dit even kwijt about ik & mijn haflinger ..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: Moet dit even kwijt about ik & mijn haflinger ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:14

Ja Haflingers in de pubertijd kunnen erg lastig zijn, wat je er aan doet? Volhouden, eerlijk blijven, maar ook als ze het te bont maken op hun plaats zetten.

De mijne (nu 11) heeft dit ook gehad en is vanzelf overgegaan, het is nu een hele lieve pony geworden.

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:05

G_Forever schreef:
z0rr0 schreef:
als je zelf eerlijk zegt dat je een beetje een beginner bent zou ik hem verkopen.
want ze komen nog een keer in de pubertijd.
en als na 1 val je vertrouwen al is beschadigt betwijfel ik of het goed is om hem te houden.
want hij is jong en ik verzeker je dat je vaker gaat vallen tenzij je een super zit heb

Ik val niet zo heel gauw meer tegenwoordig, begin er steeds meer aan te wennen. Mijn vertrouwen is niet door 1 val beschadigt, ik zal zeggen door een stuk of 7 x flink vallen, dat menneer ook echt letterlijk in een fixe rengalop overal naartoe en zelfs tegenaan vloog, en bokte alsof zn leven er vanaf hing ;( dat ik echt zoiets had van "men, wat doe ik nu weer fout :(:) "
Heb er gewoon echt een trauma aan over gehouden, mogen jullie best weten

Edit: ik wil graag voor 200% volhouden met hem, alleen omdat ik niet zonder hem zou kunnen, en ik het eeuwig rot zal vinden dat mn lieve ponytje van me gewonnen heeft..

Jouw gedachten gang dat je pony van jou zou willen winnen is niet juist.
Wat wilt ie van je winnen?Wie de baas is ofzo?
Nee,die gedachten moet uit je hoofd.
Je paard is een kudde dier,wilt bij de kudde horen waarvan jij de duidelijke leider bent.
Door kennis te hebben over zijn natuurlijke behoefte,in de wei,soortgenoten,sobere voeding,en een juiste opvoeding zal het dier niks met jou uit hoeven te vechten.
Hoe onduidelijker de leider des te meer zal een dier de behoefte voelen om dan zelf maar de leider (vaak tijdens het volwassen worden) te worden.Zie de mens creeert weer zijn eigen probleem.
Oftewel vergaar kennis,kijk wat er niet goed gaat,laat iemand met ervaring je helpen,maak de leefomstandigheden van je dier goed,en je zult zien het komt goed.
Zet ook de gedachten van mn lieve ponytje uit je hoofd,natuurlijk ben je gek op dit dier maar het is een werkpaard,een paard dat opgevoed moet worden en waar je dus mee aan het werk gaat.

Je hebt enige zelfreflectie,dat lees ik in datgene wat je schrijft, dus doe daar iets mee *D

NicoleHorses

Re: Moet dit even kwijt about ik & mijn haflinger ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 21:35

Ok :j dankje!