Hoelang rijd je, en hoeveel keer ben je gevallen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Hoelang rijd je, en hoeveel keer ben je gevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:12

Ik rijd nu zo'n 13 jaar, hoe vaak ik gevallen ben zou ik niet weten, niet zo vaak eigelijk, maar de laatste keer is al wel minimaal 8 jaar geleden (en dat voor iemand die paarden beleert/inrijd *LOL*
Ben nooit gewond geraakt, hooguit wat blauwe plekken, heb 2 keer wat gebroken (grote teen en middenvoetsbeentje) maar dat was allebei gewoon in omgang en dus niet doordat ik eraf viel.

Kan me wel een domme val herinneren op concours, lang geleden maar weet ik nog goed, was ook een stomme situatie Nagelbijten / Gniffelen

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:16

Ben benieuwd of ik me alles kan herinneren.. Clown

Mijn beschamendste val was in stap op een hele rustige pony...
Hij zette een stapje naar links en ik ging door naar rechts Huilen van het lachen

Verder heb ik 2 'gevaarlijkere' gehad.. 1e: het paard in kwestie struikelde tijdens de galop,
ik werd er af gekatapulteerd... Dat is de eerste en enige keer dat ik ooit een salto heb gemaakt Huilen van het lachen
Geloof ook op mijn hoofd terechtgekomen.
Verder nog een keer Dat ik tegen de bakrand gegooid werd.. Auwtsj..

Even tellen hoor Lachen
4 keer van Ferdy afgevallen (zonder zadel, springen, buitenrit, hyperactief shetje)
4 keer in 2 maanden omdat de paarden hun rangorde een beetje kwijt waren...
1 keer dat struikelen in galop
1 keer stapje ernaast
1 keer, dat was de eerste keer dat ik op een paard zat

ik weet zeker dat ik er nog veel en veel meer heb gehad Lachen

ik rijd trouwens 7 jaar Lachen

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:22

8 jaar en ontelbaar keer gevallen Huilen van het lachen
Heb opzich een goede zit en blijf makkelijk zitten, maar koos altijd de paarden die het meest bokte en stuiterden. Vond het geweldig Tong uitsteken Ook had ik een gruwelijk slimme verzorgpony die mij graag in de maling nam. Van hem ben ik het meest gevallen, maar nooit hard. Het was meer 'vriendschappelijk' Tong uitsteken
1x kon ik een week bijna niet lopen, toen ik op mijn heup gevallen was, maar dat was van een ander paard. Bij hem was het zo dat ik blij was als ik de les zonder brokken uitgereden had en vervolgens met uitstappen nog een gemene bok erachteraan maakte.
De laatste keer was van mijn 1.80m hoge paard. Hij schrok en draaide ineens om. Ik was die dag ziek en mijn reactievermogen was veel te langzaam. Geen pijn gedaan gelukkig.

Edit: Oohjaa.. Ik heb ook nog een tijd shetters verzorgt. Hoe vaak ik daar afgevallen ben is niet meer te tellen Huilen van het lachen Dondersslim die beesten Clown

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:45

Ik rij zo'n 11 jaar, ben een keer of 8 gevallen.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:48

Ik rij nu 14 jaar.
Ben super vaak gevallen.
Vooral toen ik nog jonger was.
Ergste blessure was toen ik eronder was gekomen, met springen en mn paard op mn gezicht had gestaan. Flinkt mazzel gehad toen. Gelukkig nog nooit wat gebroken of iet (klop het wel af natuurlijk)

vineetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:53

ik rij ongeveer 6 jaar en ben er al ontelbaar keer afgevallen, waarvan 1 keer met een hersenschudding en voor de rest een beetje spierpijn ofzo, maar niet echt iets ergs. Bloos
Ik rij dan wel paarden in en voor de rest op heel jonge, schrik8ige paarden Vork

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:54

Ik rijd nu 6 jaar en ik ben er 3? x afgevallen. 1e keer was op een shetlandertje (niet bij een manege) en die was heel ondeugend en ik had nog nooit gegalopeerd, en ik dacht: ja die is klein dat lukt wel. Nou.. shetlander in de galop, steekt een keer z'n hoofd tussen zijn benen en daar ging ik, met een koprol voorover. Vork Kon er gelukkig wel om lachen. Verder een keer zonder zadel van mij vz pony afgeleden. En een keer van het paard wat bij mijn vz pony staat: ik ging galoperen, paard glijdt uit, kan zich niet meer overreind houden en toen viel ik. Daar heb ik een blauwe rug aan overgehouden. Sigaar . Dus nog nooit heel erg eigenlijk, al had ik bij die laatste wel geluk gehad, paard had ook OP me kunnen vallen. Sigaar

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:59

8 jaar
heel vaak gevallen en de eerste is dat de pony ging grazen met een buitenritje(noem alleen even de dingen die ik nog weet zal wel veel vaker zijn) en toen gleed ik er zo over zijn nek vanaf Clown
2e met een aanstel koe, was 'bang' voor de houtsnippers in de bak(ook pas na een halfuur ryden..?!) en toen bleef ik met beide voeten in de beugels hangen ben ik losgemaakt aan een voet en toen kwam ik tegen de bakrand aan en toen midden in de bak mn andere voet loskwam heeft dat paard tegen mn knie gestampt
en een keer dat ik gewoon uit het niets viel en mn pony(kimberly, al erg lang geleden) mn vader omver liep en toen naar stal ging.. Bloos
en toen ik te snel (perongeluk had kimberly niet in de hand) op een oxer afreed en kimberly er midden in terecht kwam samen met kimberly gevallen, lichte hersenschudding 2e keer gebroken neus en iets met mn ribben en rug,weet niet echt meer wat
is al 1,5 jaar of langer geleden dat was mijn laatste val
*KLOPKLOPKLOP* eventjes afkloppen Clown

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:08

3 jaar, 1 keer gevallen denk ik Lachen

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:23

ik rij nu ( in december) 4 jaar.
ik ben begonnen op me 7de.
en ik ben 4 keer gevallen Tong uitsteken
waarvan 2 keer van dezelfde pony Bloos

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:26

ik rij nu 9 á 10 jaar, en ontelbaar keer gevallen Huilen van het lachen

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:28

ik rijd nu 13 jaar, met hier en daar een pauze van een paar maanden tussendoor.
Zou eigenlijk helemaal niet weten hoe vaak ik ben gevallen, een stuk of 10/15 keer zoiets?? Kan maar zo ik heb echt geen idee..

fleur_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:49

ik rijd nu 6 jaar,
ik ben vroeger heel vaak van mijn vz shet gevallen en ook een paar keer van andere pony's. Clown

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 15:24

Ik rij nu 8 jaar, en ik ben ontelbare keren gevallen,
van bokkende pony's tot ponys die opeens afsneden, maar ook van mijn eigen domme fouten en niet te vergeten, paarden die weigeren bij een sprong Haha!
Mijn meest beschamende was 1 jaar geleden op kamp bij poel, had ivar niet goed genoeg aangesingeld,
en met de galop 'gleed' ik er van af *LOL*
Joh, ik ben er nog tijden mee 'gepest' Schijnheilig

Ook was ik op mijn 8e op de manege gek op een pony, dat mij er steeds afbokte, ik reed er heelvaak op, dus ik werd meestal 3/4x per les gelanceerd *LOL*

Ik heb al zo vaak de grond van dichtbijgezien, en ik weet het al hens niet meer *LOL*

En van een val leer je toch ? Haha!
Laatst bijgewerkt door Marijee op 14-12-08 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 15:26

rijd nu 12 jaar en de keren dat ik gevallen ben kan ik echt niet meer tellen Huilen van het lachen

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 15:32

Ik rijd nu ongeveer 10 jaar en heb vroeger op veel jonge pony's en paarden gereden. Ben er echt verschrikkelijke vaak afgevallen. Tong uitsteken Ook vaak omdat ik het leuk vond achtersevoren te gaan zitten en achter het zadel. En dan schrikken ze een keer en dan lig je eraf Huilen van het lachen

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:13

Jeetje, houden jullie dat echt bij? Huilen van het lachen
Ik rijd nu 6 jaar, niet eens zo vaak gevallen.. Nog geen tien keer denk ik..

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:15

Ik rijd nu 8 jaar, en ik heb geén ideé hoe vaak ik eraf ben gevallen. Iig erg vaak. Maar heb nog nooit wat gehad. Laatste tijd niet zo vaak meer.

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:20

k rij 2 jaar en ben een keer gevallen .
ik zat op een hele moeilijke pony en ik reed pas een half jaar en die pony ging in de hoek staan en hij wou nie meer weg uitendelijk ging hij achter een andere pony maar achter die pony mocht geen andere pony want dan gaat hij bokken. dus die pony bokte en mijn pony schoot weg in galop dus ik gleed er af ik had toen nog nooit gegaloppeerd Bloos

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:31

Whaha!

Nou ik rijd sinds mn 10e en ben over 2 dagjes 23 dus rijd ongeveer 13 jaar. En in die tijd ben ik zo ongelooflijk vaak gevallen dat ik geen flauw idee heb hoevaak dat was Knipoog .
Heb een van die keren trouwens 1x mn sleutelbeen dubbel gebroken, moest 2 dagen in het ziekenhuis blijven, werd geopereerd en mocht 4 weken niet rijden. Zat trouwens binnen 2 weekjes weer op mn pony Bloos Haha! met mn arm in een mitella.
Maar goed.
Verder ook erg vaak op mn hoofd (cap doormidden) en rug gevallen. 1 x onder een paard gelegen. En zo'n 2 jaar geleden ben ik met een paard achterover gevallen, ik had alles zwaar gekneusd en kon een aantal weken niet rijden, had liever wat gebroken Bloos Knipoog .
Laatste keer dat k gevallen ben was een half jaar terug, toen ik bezig was met mn paard zadelmak maken...

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:33

13 keer in 7 jaar tijd!
5 keer van mijn eigenwijze shetlander
3 keer van een manegepony
5 keer van Quinty .

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:21

rij 13 jaar waar van 7 sirieus en ben er vast ontelbaar vaak af gedonderd maar heb het nooit geteld van me eigen pony die ik nou 4 jaar heb ben ik nooit af gevallen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:25

Ik rijd nu 12 jaar en ben er al echt ontelbaar keer afgevallen. Trouwens ben ik ook al de tel kwijt hoe vaak ik van mijn eigen pony af ben gevallen. *LOL*

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:25

ik rijd nu 9 jaar XD
en ben er het afgelopen jaar sinds ik bij een stal help
vrij vaak eraf gevallen Tong uitsteken mja dat was van shetjes toen we
shetjescrossen aan het doen waren (hoofdstel in cap op en racen maar)
laatst ben ik wel hard gevallen van een jong paard dat schrok
ben toen op de reling van de bak gevallen een paar ribben gekneust
en m´n vingers kapot mja heb ut overleefd

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:38

Ik rij nu ong.17 jaar en ben ontelbaar keer gevallen. Vooral in me jongere jaren vloog ik er regelmatig af Sigaar Mijn lelijkste vallen waren op me stuitje,heb een week amper kunnen zitten Clown en plat op me buik, normaal na een val stapte ik altijd weer op maar toen niet omdat ik het niet kon houden van de pijn.
Alle vallen bij elkaar zorgden er trouwens voor dat ik op me 16de/17de lichamelijk zo in de prut zat dat ik niet meer kon lopen van de pijn Clown Alles is trouwens wel weer gefixt door een chiropractor!

Nu was ik al jaren niet meer gevallen tot een aantal weken geleden. Ik wilde op me paard stappen en ik wil me been over der heen zwieren (stap op met een opstapje) en ze spring opeens opzij... Had me been er half overheen, maar kon het niet zo snel rechttrekken en toen lag ik er dus naast Koe