wie is je lievelings shet uit Ponyparkcity

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eowyn3003

Re: wie is jou lieverlings shet uit Ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:30

Maar zo'n strandritten met mensen die onervaren zijn vind ik ook niet kunnen. Lachen Het is niet omdat dat aanvaard is, dat dit ook aanvaard moet worden.

Als ze het niet degelijk kunnen doen, doen ze het maar niet. Dat is mijn idee.

Fredlover10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:41

Wie zijn daar de vervelendste pony's?
Met vervelend bedoel ik bokken, (steigeren), niet vooruit gaan enz?

En kan iemand een rij met de shetlanders maken?
Want ik moet nog een shetje weten voor als ik binnen kort weer ga,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:21

marcel,als hij naar stal wilt steigert hij net zolang tot hij zn zin heeft

Fredlover10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:28

Echt?
Maar wie zijn echt de vervelendste?
Want ik ga met mijn nichtje en die rijd niet, dus dan moet ik wel de rustige weten.
Als jullie dan de irritantste shetjes zeggen dan weet ik welke ik níet moet nemen.

Vaxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:32

Bruno is de liefste!! Lovers

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:12

SAMMYxJO schreef:
Echt?
Want ik ga met mijn nichtje en die rijd niet, dus dan moet ik wel de rustige weten.
Als jullie dan de irritantste shetjes zeggen dan weet ik welke ik níet moet nemen.

Ze zijn geen van allen irritant hoor ze zijn niets meer dan een normale shet. Als je weet hoe je er mee moet omgaan dan doen ze niks. Probeer iig een grote te nemen.

majestica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:25

chloe is de liefste ik ben er 2x geweest en die was het liefst

Vaxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:32

stitchlover schreef:
SAMMYxJO schreef:
Echt?

Ze zijn geen van allen irritant hoor ze zijn niets meer dan een normale shet. Als je weet hoe je er mee moet omgaan dan doen ze niks. Probeer iig een grote te nemen.

Idd Lachen Als je ervoor zorgt dat ze niet met je voeten spelen, dan iedere shet er geweldig! Haha!

Fieda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:04

Bobbie(L) en Twister(L) mijn 2 poepies!!!!!! Miss zu zo verschrikkelijk :'( Maar ik ga in april weer Pling Haha! Bloos

xxx mij

ps. iedereen die zegt dat ze daar slecht omgaan met pony's... dat kan zo zijn, maar ze doen er egt alles aan om te zorgen dat de pony's goed behandeld worden! Er staan boorden van: Niet de manen knippen, niet galoperen enz. Het word zelfs in de ponyinstructie gezegd.. en ja sommige (asosiale) (of hoe je dat dan ook moet schrijven Tong uitsteken) mensen luisteren niet, maar als het de pony niet zint dan rent die idd terug!! Tong uitsteken Soms wel grappig eigenlijk, want dan zie je zo die pony's wegrennen.

pps. Ik ga wel goed met m'n 2 sgattie (en de andere) om hoor!! Knipoog En dat hoort iedereen te doen Knipoog
ppps. De pony's zijn geschikt voor kinderen tot 12 jaar Haha!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:09

Ik vind het afgijselijk om die beesten in zo'n park te laten werken.
Honderden kinderen, jaar in jaar uit, op je rug....

Paarden zijn zulke gevoelige dieren... ik hoop dat er de komende jaren erg veel gaat veranderen in dit soort parken en op manege's....

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:11

Rocky Was heel leuk Haha!
Toen ik er was waren er ook kinderen die maar de heletijd gingen galoperen! eentje had dr pony zo moe gemaakt dat ze ging liggen en helemaal buiten adem was Hele grote neus gaten!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:12

Ik zal maar denken: iedereen is hier nog erg jong....
Maar je kunt niet jong genoeg leren wat heilzaam is voor paarden, wat niet...

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:16

Ninx schreef:
Ik vind het afgijselijk om die beesten in zo'n park te laten werken.
Honderden kinderen, jaar in jaar uit, op je rug....

Paarden zijn zulke gevoelige dieren... ik hoop dat er de komende jaren erg veel gaat veranderen in dit soort parken en op manege's....

Manege vallen nog mee tegen over dit!
De pony's worden gewoon 1 dag alng meegeven aan mensen die geen verstand van pony's hebben!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:16

roodje schreef:
eentje had dr pony zo moe gemaakt dat ze ging liggen en helemaal buiten adem was Hele grote neus gaten!

Een voorbleed van hoe het daar gaat , gewoon schandalig!

clautjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:24

ik vind ponyparkcity niet zo leuk
ze worden daar slecht behandeld heb ik gehoord

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:36

het is daar zoo cool
ik ben er helaas nog maar 1 keer geweest en natuurlijk is stip de liefte

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:37

heeft iemand een foto van peertje 1?
er waren 2 geweldige pony daar maar ik weet niet hoe ze heetten.. die ene was volgens mij neit van ppc. allebei minieappaloosa's

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:34

Ik wordt zo kotsmisselijk van dat park. Ben er 1 keer geweest --> NOOIT meer! De pony's moeten geluk hebben bij wie ze terecht komen, ik probeerde een keer een hoef op te tillen en dat ging moeizaam. Volgensmij worden ze niet echt vaak uitgekrabt. Om maar een HEEL klein voorbeeld te geven...
Er loopt daar totaal geen toezicht rond (Sommige zeggen van wel maar ik heb het met mijn eigen ogen gezien) veel pony's zijn stront vervelend en geef ze eens ongelijk! Je moet lang wachten voordat je je pony krijgt (was toen zo) en de helft is te groot. Ik koos een hele lieve pony uit maar toen hij naast me stond zag ik dat hij eigenlijk best klein was, ik ging er even opzitten en merkte het meteen, mijn moeder ook (die echt niks van paarden weet) dus ik zeg ja geef me maar een andere. "Oh, het kan opzich wel hoor, maar als je liever een andere wilt is dat goed." Die pony had geluk dat ik het was, het was een super brave. De verleiding was voor veel kinderen te groot geweest denk ik... En dat slotje systeem slaat echt nergens op. Die koters die de heletijd rondgaloperen enz.. Ik zeg niet echt vaak dat iets zielig is maar dit is echt erg...

JordyMacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:38

ben er 2 keer geweest had dus 2 verschillende pony's.
natuurlijk niet om mee te rijden.
Zag daar de 2e keer dat ik er was een shetje rond de 80cm hier zat een man van 40 op Verdrietig niet de magerste om het zo maar te zeggen..
Ik wist niet wat ik zag en er was niemand die er wat van zei,, zo sneu die mensen die er werken stonden ernaar te kijken van kijk nou wat leuk ouderen durven er ook zo op te stappen..

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 08:24

elmootjje schreef:
Zag daar de 2e keer dat ik er was een shetje rond de 80cm hier zat een man van 40 op Verdrietig niet de magerste om het zo maar te zeggen..
Ik wist niet wat ik zag en er was niemand die er wat van zei,, zo sneu die mensen die er werken stonden ernaar te kijken van kijk nou wat leuk ouderen durven er ook zo op te stappen..

en dan blijven mensen maar beweren dat die pony's het daar helemáál niet zo slecht hebben Verdrietig

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:56

Ik snap dat ook niet... Dan ben je gewoon blind, klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:36

ik blijf voet bij stuk houden, oke houd van leedvermaak(duitster die in de noten worden getrapt Clown )
zo slecht vindt ik het daar niet eens.
maarja ieder zijn meneing

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:38

Nou nou.............ik ben er met mijn kinderen tot nu toe 7 keer geweest, ik heb al 22 jaar eigen paarden en al 11 jaar een pensionstal aan huis.

Natuurlijk gebeuren daar wel eens dingen die niet kunnen, maar de sociale controle is groot. De meeste pony's worden echt niet 6 tot 7 uur per dag aan het werk gezet, ze worden ook uitgebreid gepoetst, geknuffeld en versierd, en staan net zo vaak vastgebonden of los bij een huisje.

s'Avonds gaan ze naar de enorme stal en krijgen ze goed voer, water en rust. In de winter hebben ze vrij. Mijn indruk is dat de dieren heel goed verzorgd worden, en als ze iets mankeren worden ze niet uitgeleend. Maar of dit een ideaal leven is voor deze dieren??

Om een voorbeeld te geven; ik las aan het begin van dit topic in een profiel van iemand, dat ze een schaap heeft die aan een halsband loopt en allerlei kunstjes kan, zij is erg tegen ponyparkcity, maar is wat zij doet wél diervriendelijk?????

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:34

Ik neem aan dat dat een soort van aanval is tegen mij en mijn schaap. Clown Sorry maar die doet echt niks dat hij niet wil hoor. Hij staat te dringen voor de wei om bij mij te komen, maar jeetje, wat mishandel ik hem. Zo erg ook trouwens dat ik ermee aan de halsband loop, voor hem is het dan geen stress meer als hij wordt verplaatst van weide, zijn hoefjes moeten worden bekapt of de veearts komt. Ik denk dat het wel een redelijk andere situatie is dan pony's die aan eender wie worden uitgeleend, met minimale controle.

Echt waar sorry hoor, maar als je al moet argumenteren met dingen die ergens compleet anders over gaan, dan lijkt het me wel duidelijk dat er geen noemenswaardige argumenten meer zijn.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:40

Grappig.....heb ik je ergens van beschuldigd of heb ik je aangevallen??? Ik gaf alleen een voorbeeld, zodat men eens na kan denken voordat er van alles geroepen wordt.

Ik had ook mijn eigen honden kunnen nemen die zitten buiten in een kennel, met een uitlooop van 100 m2, maar wel het hele jaar door, zielig...............??
Of ontelbaar veel paarden die in de winter met een beetje geluk een uurtje per dag hun stal uitmogen om te gaan dressuren. Of wat dacht je van alle knaagdieren die in een hokje wonen, vogeltjes in een kooitje, en dan heb ik het nog niet over alle dieren, die geboren worden voor onze consumptie maatschappij.

Als je denkt aan al het dierenleed in de wereld valt het bij Ponyparkcity best mee, maar dat is MIJN mening en jij hebt het volste recht daar anders over te denken!!!

P.s ik heb 6 schapen (gewoon in de wei)