Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
elodiexdidi schreef:Madel schreef:En ja, wij gaan galopperen maar 1x per dag & dan maar een klein stukje.
Ohja, misschien nog een keer maar dan lopen *eigenlijk rennen..* in de grote binnenbak.
wie wil Yke?
(ia namelijk echt niet groot!, lijkt me dus sterk dat je daar op gaat rijden..)
drenterxx schreef:Madel schreef:Morgenochtend om 8 uur vertrekken, om 9 uur daar denk ik.. En om 2 uur krijg ik blonde choco en yke of andere grote pony
Blonde choco is toch niet zo groot? En yke toch ook niet? Heel veel plezier iig!
Wonderstruck schreef:Ik wil hier trouwens tegen iedereen nog even zeggen: geef je pony's alsjeblieft niet te veel snoepjes/biks enzo! Talana had (waarschijnlijk) omdat hij de afgelopen week/weken teveel ervan had gehad een prop in zijn buik, en hij hing tegen hoefbevangenheid aan. Ik heb de hele dag met hem moeten lopen, omdat hij in de bak alleen maar wou liggen, omdat hij pijn had. Heb hem niks mogen geven (al neem ik sowieso geen snoepjes meer mee), alleen soms even grazen. Mesten ging ook moeizaam, en hij mestte minder vaak dan anders.
Heb het er met Joop over gehad (omdat ik wel merkte dat Talana niet lekker in zijn vel zat) en dit zei hij ongeveer over dat mensen te veel eten geven (samengevat):
Er zijn mensen die de pony de héle dag vol lopen te stoppen omdat hun 25kg zak biks leeg moet, of omdat hij dan zo leuk achter je aan loopt. Je mag hem echt wel eens wat geven als je terug komt van wandelen, of als hij iets goed doet, maar niet te veel, want daar kunnen ze heel ziek van worden. Ook worden ze er super vervelend en happerig van. Pony's weten zelf niet wanneer ze moeten stoppen, ze vreten zichzelf dood, dus als iemand maar blíjft voeren, kan dat hele nare gevolgen voor de pony hebben.
elodiexdidi schreef:Wonderstruck schreef:Ik wil hier trouwens tegen iedereen nog even zeggen: geef je pony's alsjeblieft niet te veel snoepjes/biks enzo! Talana had (waarschijnlijk) omdat hij de afgelopen week/weken teveel ervan had gehad een prop in zijn buik, en hij hing tegen hoefbevangenheid aan. Ik heb de hele dag met hem moeten lopen, omdat hij in de bak alleen maar wou liggen, omdat hij pijn had. Heb hem niks mogen geven (al neem ik sowieso geen snoepjes meer mee), alleen soms even grazen. Mesten ging ook moeizaam, en hij mestte minder vaak dan anders.
Heb het er met Joop over gehad (omdat ik wel merkte dat Talana niet lekker in zijn vel zat) en dit zei hij ongeveer over dat mensen te veel eten geven (samengevat):
Er zijn mensen die de pony de héle dag vol lopen te stoppen omdat hun 25kg zak biks leeg moet, of omdat hij dan zo leuk achter je aan loopt. Je mag hem echt wel eens wat geven als je terug komt van wandelen, of als hij iets goed doet, maar niet te veel, want daar kunnen ze heel ziek van worden. Ook worden ze er super vervelend en happerig van. Pony's weten zelf niet wanneer ze moeten stoppen, ze vreten zichzelf dood, dus als iemand maar blíjft voeren, kan dat hele nare gevolgen voor de pony hebben.
+1
ik snij altijd voor ik de pony op ga halen 1 appel in stukjes, en geen snoepjes ect.
alleen soms heb ik de halve appel zelf op...
Wonderstruck schreef:elodiexdidi schreef:
+1
ik snij altijd voor ik de pony op ga halen 1 appel in stukjes, en geen snoepjes ect.
alleen soms heb ik de halve appel zelf op...
Ja ik ook! Koop gewoon altijd een paar appels en wortels, en hij krijgt elke dag een (halve) appel en een paar stukjes wortel. Snoepjes neem ik gewoon niet meer mee, daar word hij ook gewoon zó vervelend van!