Schleich Paarden [Deel 11]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:13

lieketjuh schreef:
had ik ook een klein beetje last van,
alleen hij is af!

misschien een foto?? *-:)
zou wel leuk zijn :)

lieketjuh

Re: [Centraal] Schleich Paarden [Deel 11]

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:05

ja,
weet alleen niet hoe ik het moet doen, want de foto staat op mn tablet.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:13

lieketjuh schreef:
ja,
weet alleen niet hoe ik het moet doen, want de foto staat op mn tablet.

o haha maakt niet uit hoor. :)

HorseEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:33

Ik vind die Andalusier merrie echt zo mooi!!! Ik heb in het weekend eindelijk weer eens tijd gehad om wat te maken, maar zal de komende tijd niet echt lukken ben ik bang i.v.m. toetsweek volgende week. Ik heb een tuigje gemaakt voor de pony koets, ik kreeg het originele tuigje zo moeilijk aan. verder heb ik ook nog een deken gemaakt voor een oude arabier ruin. (bruin met bles.) Ik was laatst bij de V&D en daar was ook schleich en dat was zo sneu!!! Al die paarden lagen helemaal door elkaar gegooid enzo... Er was ook een oude lippizaner merrie met een afgebroken oor en het labeltje was zelfs op het lijf geplakt met plakband! Ik vond haar zo sneu dat ik dr gekocht heb voor 1,50. Die ben ik nu aant repainten en nog het oude knabstrupper veulentje. Soory voort lange verhaal!

KyraD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:10

Stille meelezer hier :)
Ik had even een vraagje over het werken met schaduwen en overgangen bij get repainten. Want steeds als ik met een repaint bezig ben, dan ben ik eindelijk blij met de vachtkleur en wil ik de schaduwen/ overgangen gaan doen met pastel, maar dan is m'n hele paardje verprutst -,-
Zal vanmiddag proberen wat foto's ervan te plaatsen (ik zit nu op school) maar het oogt hartstikke rommelig en het loopt heel erg uit, met allemaal lelijke vegen

Dus heeft iemand hier tips of een uitleg hoe je pastel het beste kan aanbrengen? Misschien ligt het aan het 'kwastje' wat ik gebruik, ik gebruik zo'n oogschaduw dingetje xD het resultaat wat ik uiteindelijk wil zijn gewoon mooie en natuurlijke overgangen.
Dan had ik er nog een ander vraagje bij: hoe maken jullie witte en roze overgangen (roze voor op de neus) want bij mij pakt de verf het nooit
Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen door te vertellen met wat voor 'kwastje' jullie pastel aanbrengen en hoe

Alvast bedankt :)

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:06

Ikzelf schraap altijd met een mesje wat poeder van een krijtje. Dan neem ik een gewoon, maar volledig droog verfkwastje (van de action) en die haal ik dan even door het poeder heen dat het goed in het kwastje komt. Dan smeer ik het voorzichtig op het paardje. Je moet jet niet meteen willen zien, dan is js eerste laag te dik. Maar als je het er dus een beetje op heb gewreven, blaas je er even op zodat al het losse poeder er af gaat en dan spuit je er een heel dun laagje vernis/haarlak op. Dit herhaal je net zo vaak tot jij het mooi vind :)

KyraD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:50

Karla_1999 schreef:
Ikzelf schraap altijd met een mesje wat poeder van een krijtje. Dan neem ik een gewoon, maar volledig droog verfkwastje (van de action) en die haal ik dan even door het poeder heen dat het goed in het kwastje komt. Dan smeer ik het voorzichtig op het paardje. Je moet jet niet meteen willen zien, dan is js eerste laag te dik. Maar als je het er dus een beetje op heb gewreven, blaas je er even op zodat al het losse poeder er af gaat en dan spuit je er een heel dun laagje vernis/haarlak op. Dit herhaal je net zo vaak tot jij het mooi vind :)

Bedankt voor je antwoord! Dan nog even een vraag over de vernis, ik heb zo'n flesje van de action (mat) maar dat zit in zo'n flesje waarin je moet knijpen... Hoe kan ik het nu alsnog op mijn paardje aanbrengen?

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:00

Je moet echt spuitvernis of goede haarlak hebben. Van vernis uit een potje kruig je idd strepen en vlekken :) . Ik weet niet helemaal wat je bedoelt met die vernis die jij hebt, maar het klinkt niet alof je dat kan spuiten, of wel?

KyraD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:37

Oke, dan hier de foto's:

Mijn huidige 'project' is deze fjord x paint horse merrie (pony van TWS)
Afbeelding

Maar wat ik dus krijg met de overgangen aanbrengen:
Afbeelding (sorry, de foto is hier erg overbelicht en hij lijkt nu heel geelkleurig, maar dat is ze gelukkig niet :)

Een paar voorbeelden van de mislukte overgangen:
Afbeelding Afbeelding

Terwijl (vind ik) de paarden van veraf nog redelijk eruit zien.

Afbeelding Afbeelding

Voor @Karla_1999 , de vernis die ik gebruik is deze, maar je kan er dus echt alleen maar in knijpen. Ik heb gezocht naar spuitflessen of iets anders, maar uiteindelijk niks gevonden... Afbeelding
en waar koop jij je pastel en kwasten (voor de pastel) ? Bij ons bij de action is alles op :(

Allerlaatste vraag, ik wil misschien dit paardje gaan namaken (ik heb toestemming van de eigenaar) Afbeelding
Maar zal ik hiervoor de benen eraf moeten hakken, ( :') ) of valt dit te verbuigen -ik denk het niet- en moet ik dan ook het hele hoofd eraf hakken? Maar hoe krijg je de vachtstructuur dan weer terug... (voornamelijk op de hals)

Sorry als dit wordt gezien als 'fotospam' en irritante vragen, en ook sorry als ik jullie hiermee belast. Ik zal het voortaan wat compacter doen :)
Hopelijk kunnen (het liefst meerdere van) jullie antwoord geven op mijn vragen :j

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:28

Horsey2901 schreef:
Oke, dan hier de foto's:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ] (sorry, de foto is hier erg overbelicht en hij lijkt nu heel geelkleurig, maar dat is ze gelukkig niet :)

[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]

Voor @Karla_1999 , de vernis die ik gebruik is deze, maar je kan er dus echt alleen maar in knijpen. Ik heb gezocht naar spuitflessen of iets anders, maar uiteindelijk niks gevonden... [ Afbeelding ]
en waar koop jij je pastel en kwasten (voor de pastel) ? Bij ons bij de action is alles op :(

Allerlaatste vraag, ik wil misschien dit paardje gaan namaken (ik heb toestemming van de eigenaar) [ Afbeelding ]
Maar zal ik hiervoor de benen eraf moeten hakken, ( :') ) of valt dit te verbuigen -ik denk het niet- en moet ik dan ook het hele hoofd eraf hakken? Maar hoe krijg je de vachtstructuur dan weer terug... (voornamelijk op de hals)

Sorry als dit wordt gezien als 'fotospam' en irritante vragen, en ook sorry als ik jullie hiermee belast. Ik zal het voortaan wat compacter doen :)
Hopelijk kunnen (het liefst meerdere van) jullie antwoord geven op mijn vragen :j

ik kocht mijn pastel bij de lidl, het was in de aanbieding :D maar het is er vast ook bij hobbywinkels ofzo.
ik denk niet dat je het moet verbuigen want bij mij buigt het na een tijdje vanzelf weer terug. :')
veel succes met repainten, :o ik hoop dat je hier wat aan hebt

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:31

Horsey2901 schreef:
Oke, dan hier de foto's:

http://i60.tinypic.com/2qvfus9_th.jpg[/img]

Allerlaatste vraag, ik wil misschien dit paardje gaan namaken (ik heb toestemming van de eigenaar) http://i59.tinypic.com/6xq4np_th.png[/img]

Sorry maar begrijp ik het nu goed dat je een repaint van TWS aan het namaken bent?
weet zij daar ook al van?
hopelijk maak je hem niet exact na

Edit: ze weten er allebei NIKS van en vinden het dus ook NIET leuk dat je dit doet!
Repaints namaken van anderen is gewoon not done, sommige repaints hebben een emotionele waarde omdat ze van een real paard zijn gemaakt,
vraag het dus eerst voordat je het namaakt

extreme customs lukken niet met alleen verbuigen, na een tijdje buigt alles weer terug
dus je zal moeten hakken

en bij de action hebben ze bij spuitbussen autolak blanke lak staan, dat is een goede lak om te gebruiken

britt_mendez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:24

dit is een cust van mij en je hebt helemaal geen toestemming gevraagd en ik wil niet dat je hem namaakt. Bedenk wat origineels

EsmeeSenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:38

Horsey2901 schreef:
Oke, dan hier de foto's:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ] (sorry, de foto is hier erg overbelicht en hij lijkt nu heel geelkleurig, maar dat is ze gelukkig niet :)

Voor @Karla_1999 , de vernis die ik gebruik is deze, maar je kan er dus echt alleen maar in knijpen. Ik heb gezocht naar spuitflessen of iets anders, maar uiteindelijk niks gevonden... [ Afbeelding ]

Allerlaatste vraag, ik wil misschien dit paardje gaan namaken (ik heb toestemming van de eigenaar) [ Afbeelding ]

Dit onderste cust is een cust gemaakt door Ilona kaptein en is in bezit van Britt! ( Britt Mendez op fb of hier boven me ) en dat is Armani en kan me ook niet voorstellen dat britt dat goed vind als je Armani na maakt! Zo als britt dus al zegt: bedenk zelf wat

Vraagje wat is tws :')

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:52

Dat is The Wings Stables (op yt / fb)
en zij vindt het ook niet goed dat haar repaint wordt nagemaakt

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:03

Wrm wordt er gezegd dat je toestemming hebt terwijl je dat niet hebt?

Maar eig genoeg over dat onderwerp, we gaan een beetje offtopic

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 00:28

Ik vind dit eerlijk gezegd ook niet zo netjes. Wat zou jij er zelf van vinden als je pony wordt nagemaakt? Ooit van het auteursrecht gehoord? Dat je iets als inspiratiebron gebruikt, prima, maar een heel paard exact namaken vind ik dus niet kunnen.

jamietinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:00

hooi mensen ik heb een nieuwe repaint gekocht bij een vriendin!
Hij is zoooo awesome!
Hij heet dus Tadashi en is 4 jaar moet nog ingereden worden yay :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:16

jamietinker schreef:
hooi mensen ik heb een nieuwe repaint gekocht bij een vriendin!
Hij is zoooo awesome!
Hij heet dus Tadashi en is 4 jaar moet nog ingereden worden yay :)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

WOOOW!!! :# die is echt heel mooi! verkoopt je vriendin nog meer repaints? :o

adventure5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:59

mooie repaint.

even inhaken op dat repaints namaken. onder de repainters zit volgens mij ook een soort van respect naar elkaar waardoor een ander niet probeert er een na te maken in die exacte vorm en manier.
volgens mij is dat iets wat bijna alle hobbyisten onder elkaar hebben en ook niet zouden doen. iemands werk laat je in ere.

even andere vraag. welk 2015 paardje vinden jullie nu eigenlijk het mooiste? ik wil er een weg gaan geven met een actie op onze pagina maar zou niet weten welke. jullie tips?

KyraD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:56

Oke, die repaint van TWS was gewoon een domme actie waar ik niet bij nadacht, maar oh die pony heeft echt wel een emotionele waarde voor mij.

Mijn oom in duitsland heeft een welshfokkerij en een paar van die pony's zijn racegefokt. Op het erf is een racebaan waar ze trainen en de ponys doen mee aan kleine races. Elke keer dat ik naar duitsland op vakantie ga ga ik daar wel langs, en mijn lievelingspony daar was Esprit. Hij zager hetzelfde uit als Armani. Ik ging ook wel eens mee met Esprit op race, maar een keer tijdens het racen is hij klemgereden tegen de railing en gestruikeld en daardoor zodanig hard op zijn zij gevallen, dat hij is overleden en dat heb ik met mijn eigen ogen gezien. Ik wil dit graag als herinnering namaken en als inspiratie bron gebruik ik inderdaad britt.mendez. Hij lijkt hartstikke erg op mijn Esprit, vooral in die houding van het racen. En tuurlijk, ik ga hem echt niet precies namaken, zijn aftekeningen zijn toch anders. Maar ik wil gewoon heel graag deze herrinnering want het enige wat ik nog van hem overheb is een rozet, en esprit is hartstikke belangrijk voor mij geworden. Ik hoop dat jullie hier een beetje respect voor kunnen hebben.

Hoe krijg ik na het klei erop doen de vachtstructuur terug, door streepjes te maken? En waar kan je DAS klei kopen?

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:46

Horsey2901 schreef:
Oke, die repaint van TWS was gewoon een domme actie waar ik niet bij nadacht, maar oh die pony heeft echt wel een emotionele waarde voor mij.

Mijn oom in duitsland heeft een welshfokkerij en een paar van die pony's zijn racegefokt. Op het erf is een racebaan waar ze trainen en de ponys doen mee aan kleine races. Elke keer dat ik naar duitsland op vakantie ga ga ik daar wel langs, en mijn lievelingspony daar was Esprit. Hij zager hetzelfde uit als Armani. Ik ging ook wel eens mee met Esprit op race, maar een keer tijdens het racen is hij klemgereden tegen de railing en gestruikeld en daardoor zodanig hard op zijn zij gevallen, dat hij is overleden en dat heb ik met mijn eigen ogen gezien. Ik wil dit graag als herinnering namaken en als inspiratie bron gebruik ik inderdaad britt.mendez. Hij lijkt hartstikke erg op mijn Esprit, vooral in die houding van het racen. En tuurlijk, ik ga hem echt niet precies namaken, zijn aftekeningen zijn toch anders. Maar ik wil gewoon heel graag deze herrinnering want het enige wat ik nog van hem overheb is een rozet, en esprit is hartstikke belangrijk voor mij geworden. Ik hoop dat jullie hier een beetje respect voor kunnen hebben.

Hoe krijg ik na het klei erop doen de vachtstructuur terug, door streepjes te maken? En waar kan je DAS klei kopen?

de hobby winkel voor 2 euro

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:47

adventure5 schreef:
mooie repaint.

even inhaken op dat repaints namaken. onder de repainters zit volgens mij ook een soort van respect naar elkaar waardoor een ander niet probeert er een na te maken in die exacte vorm en manier.
volgens mij is dat iets wat bijna alle hobbyisten onder elkaar hebben en ook niet zouden doen. iemands werk laat je in ere.

even andere vraag. welk 2015 paardje vinden jullie nu eigenlijk het mooiste? ik wil er een weg gaan geven met een actie op onze pagina maar zou niet weten welke. jullie tips?

ik denk de shetjes de curly en de brabander,maar dat is mijn mening :j

lieketjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:53

@adventur5 de tinkers!!
en de ijslander merrie

@jamietinker woow _/-\o_ hij is echt heel mooi

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:15

adventure5 schreef:
mooie repaint.

Ik vind de Curly merrie echt wel de mooiste, maar dat is mijn mening..

adventure5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:21

whaha zo veel verschillende meningen. geloof dat ik het misschien beter open kan laten. want ik weet het zelf ook niet eens.