lieketjuh schreef:had ik ook een klein beetje last van,
alleen hij is af!
misschien een foto??

zou wel leuk zijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Karla_1999 schreef:Ikzelf schraap altijd met een mesje wat poeder van een krijtje. Dan neem ik een gewoon, maar volledig droog verfkwastje (van de action) en die haal ik dan even door het poeder heen dat het goed in het kwastje komt. Dan smeer ik het voorzichtig op het paardje. Je moet jet niet meteen willen zien, dan is js eerste laag te dik. Maar als je het er dus een beetje op heb gewreven, blaas je er even op zodat al het losse poeder er af gaat en dan spuit je er een heel dun laagje vernis/haarlak op. Dit herhaal je net zo vaak tot jij het mooi vind
Horsey2901 schreef:Oke, dan hier de foto's:
Mijn huidige 'project' is deze fjord x paint horse merrie (pony van TWS)
[ Afbeelding ]
Maar wat ik dus krijg met de overgangen aanbrengen:
[ Afbeelding ] (sorry, de foto is hier erg overbelicht en hij lijkt nu heel geelkleurig, maar dat is ze gelukkig niet
Een paar voorbeelden van de mislukte overgangen:
[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]
Terwijl (vind ik) de paarden van veraf nog redelijk eruit zien.
Voor @Karla_1999 , de vernis die ik gebruik is deze, maar je kan er dus echt alleen maar in knijpen. Ik heb gezocht naar spuitflessen of iets anders, maar uiteindelijk niks gevonden... [ Afbeelding ]
en waar koop jij je pastel en kwasten (voor de pastel) ? Bij ons bij de action is alles op
Allerlaatste vraag, ik wil misschien dit paardje gaan namaken (ik heb toestemming van de eigenaar) [ Afbeelding ]
Maar zal ik hiervoor de benen eraf moeten hakken, () of valt dit te verbuigen -ik denk het niet- en moet ik dan ook het hele hoofd eraf hakken? Maar hoe krijg je de vachtstructuur dan weer terug... (voornamelijk op de hals)
Sorry als dit wordt gezien als 'fotospam' en irritante vragen, en ook sorry als ik jullie hiermee belast. Ik zal het voortaan wat compacter doen
Hopelijk kunnen (het liefst meerdere van) jullie antwoord geven op mijn vragen
http://i60.tinypic.com/2qvfus9_th.jpg[/img]
Allerlaatste vraag, ik wil misschien dit paardje gaan namaken (ik heb toestemming van de eigenaar) http://i59.tinypic.com/6xq4np_th.png[/img]
Maar zal ik hiervoor de benen eraf moeten hakken, () of valt dit te verbuigen -ik denk het niet- en moet ik dan ook het hele hoofd eraf hakken? Maar hoe krijg je de vachtstructuur dan weer terug... (voornamelijk op de hals)
[ Afbeelding ]
Maar wat ik dus krijg met de overgangen aanbrengen:
[ Afbeelding ] (sorry, de foto is hier erg overbelicht en hij lijkt nu heel geelkleurig, maar dat is ze gelukkig niet
Een paar voorbeelden van de mislukte overgangen:
Terwijl (vind ik) de paarden van veraf nog redelijk eruit zien.
Voor @Karla_1999 , de vernis die ik gebruik is deze, maar je kan er dus echt alleen maar in knijpen. Ik heb gezocht naar spuitflessen of iets anders, maar uiteindelijk niks gevonden... [ Afbeelding ]
en waar koop jij je pastel en kwasten (voor de pastel) ? Bij ons bij de action is alles op
Allerlaatste vraag, ik wil misschien dit paardje gaan namaken (ik heb toestemming van de eigenaar) [ Afbeelding ]
Sorry als dit wordt gezien als 'fotospam' en irritante vragen, en ook sorry als ik jullie hiermee belast. Ik zal het voortaan wat compacter doen
Hopelijk kunnen (het liefst meerdere van) jullie antwoord geven op mijn vragen
jamietinker schreef:hooi mensen ik heb een nieuwe repaint gekocht bij een vriendin!
Hij is zoooo awesome!
Hij heet dus Tadashi en is 4 jaar moet nog ingereden worden yay
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Horsey2901 schreef:Oke, die repaint van TWS was gewoon een domme actie waar ik niet bij nadacht, maar oh die pony heeft echt wel een emotionele waarde voor mij.
Mijn oom in duitsland heeft een welshfokkerij en een paar van die pony's zijn racegefokt. Op het erf is een racebaan waar ze trainen en de ponys doen mee aan kleine races. Elke keer dat ik naar duitsland op vakantie ga ga ik daar wel langs, en mijn lievelingspony daar was Esprit. Hij zager hetzelfde uit als Armani. Ik ging ook wel eens mee met Esprit op race, maar een keer tijdens het racen is hij klemgereden tegen de railing en gestruikeld en daardoor zodanig hard op zijn zij gevallen, dat hij is overleden en dat heb ik met mijn eigen ogen gezien. Ik wil dit graag als herinnering namaken en als inspiratie bron gebruik ik inderdaad britt.mendez. Hij lijkt hartstikke erg op mijn Esprit, vooral in die houding van het racen. En tuurlijk, ik ga hem echt niet precies namaken, zijn aftekeningen zijn toch anders. Maar ik wil gewoon heel graag deze herrinnering want het enige wat ik nog van hem overheb is een rozet, en esprit is hartstikke belangrijk voor mij geworden. Ik hoop dat jullie hier een beetje respect voor kunnen hebben.
Hoe krijg ik na het klei erop doen de vachtstructuur terug, door streepjes te maken? En waar kan je DAS klei kopen?
adventure5 schreef:mooie repaint.
even inhaken op dat repaints namaken. onder de repainters zit volgens mij ook een soort van respect naar elkaar waardoor een ander niet probeert er een na te maken in die exacte vorm en manier.
volgens mij is dat iets wat bijna alle hobbyisten onder elkaar hebben en ook niet zouden doen. iemands werk laat je in ere.
even andere vraag. welk 2015 paardje vinden jullie nu eigenlijk het mooiste? ik wil er een weg gaan geven met een actie op onze pagina maar zou niet weten welke. jullie tips?
adventure5 schreef:mooie repaint.
even inhaken op dat repaints namaken. onder de repainters zit volgens mij ook een soort van respect naar elkaar waardoor een ander niet probeert er een na te maken in die exacte vorm en manier.
volgens mij is dat iets wat bijna alle hobbyisten onder elkaar hebben en ook niet zouden doen. iemands werk laat je in ere.
even andere vraag. welk 2015 paardje vinden jullie nu eigenlijk het mooiste? ik wil er een weg gaan geven met een actie op onze pagina maar zou niet weten welke. jullie tips?