Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RainbowDance schreef:xanthos111 schreef:Enkele jaren geleden had ik mijn pony laten meelopen op een ponykamp van de manege waar ik toen stond. Had er het volste vertrouwen in dat alles ging goed komen want er waren meerdere stalgenootjes waar ik goed bevriend mee was die meededen aan het kamp.
De kampen zaten zo in een dat je voor 1 week meestal op dezelfde pony reed.
De voorlaatste dag van het kamp kwam ik even kijken hoe het was en wie er op reed enz.
Een jong pennymeisje met roze rijbroek zat keurig op ponylief en ze reed eigenlijk best goed voor haar leeftijd en vooral omdat ze nog niet lang reed.
Ze stappen de piste uit en automatisch neem ik mijn pony over van haar en begin hem af te zadelen.
Komt ze opeens woedend naar mij toe en roept dat ik met mijn "poten" van HAAR pony moet afblijven en dat zij de eigenaar was.
Nouja segHeb haar dan wel even netjes gezegd dat ik de echte eigenaar was.
Meisje schaamde haar kapot
![]()
Hoe oud was dat meisje wel niet ?
amanda1980 schreef:Ik snap zoiezo niet dat ouders hun kinderen van 6 tot en met een jaar of 10 alleen naar paarden laat gaan. ( heb het dan natuurlijk niet over eigen paarden die aan huis staan hoewel ik dan nog vind dat kinderen niet alleen het land of box in horen te gaan). Dat is gewoon vragen om ongelukken
LauraFlexx schreef:dat sommige kinderen zomaar durven te zeggen dat het hun pony is! bij ons op de manege is dat gelukkig niet zo. Mijn verzorg shet staat ook op een weitje, maar daar kan niemand bij, aangezien je eerst over een hek heen moet ;p
laatst ging een vriendin van mij vrij rijden en toen ze dat ze in stal, meteen zo'n ander kind tegen haar vriendin: ik ga denk ik ook vrij rijden. dus echt zo van, oh nee.. ze is nogal irritant en denkt dat alles kan.. dus ik en mijn vriendin naar de buitenbak, dat meisje komt even later ook. Na 5 min, meteen in draf.. Mijn vriendin heb ik 10 tot 15 min laten stappen, ook omdat de pony al wat ouder is. Dat meisje gaat na een kwartier in galop voor foto's.. maar ze bleef maar door galopperen.. en dan gaat ze in eens stoppen om de foto;s te zien en dan weer galopperen omdat ze niet goed zijn... dus wij zeggen: niet de hele tijd galoperen, dat is slecht voor die pony, met het antwoord: jaaahh...staat ze weer stil voor die foto's, wij weer: en niet dan stil gaan staan, dat is ook slecht, ga dan stappen met die pony. zij weer: jaaah.. gaat ze stappen, naar der moeder even zeggen hoe irritant ze ons vind...
kan er echt niet tegen als kinderen gaan vrij rijden en dan alleen maar gaan galopperen en totaal niet aan die pony denken...
mie123gie schreef:amanda1980 schreef:Ik snap zoiezo niet dat ouders hun kinderen van 6 tot en met een jaar of 10 alleen naar paarden laat gaan. ( heb het dan natuurlijk niet over eigen paarden die aan huis staan hoewel ik dan nog vind dat kinderen niet alleen het land of box in horen te gaan). Dat is gewoon vragen om ongelukken
mijn ouders hadden geen verstand van paarden dus toen ik 7 was deed ik alles al zelf alsof dat heel verstandig was weet ik niet maar ik kan nu wel alles doen met die pony's
mie123gie schreef:amanda1980 schreef:Ik snap zoiezo niet dat ouders hun kinderen van 6 tot en met een jaar of 10 alleen naar paarden laat gaan. ( heb het dan natuurlijk niet over eigen paarden die aan huis staan hoewel ik dan nog vind dat kinderen niet alleen het land of box in horen te gaan). Dat is gewoon vragen om ongelukken
mijn ouders hadden geen verstand van paarden dus toen ik 7 was deed ik alles al zelf alsof dat heel verstandig was weet ik niet maar ik kan nu wel alles doen met die pony's
LauraFlexx schreef:dat sommige kinderen zomaar durven te zeggen dat het hun pony is! bij ons op de manege is dat gelukkig niet zo. Mijn verzorg shet staat ook op een weitje, maar daar kan niemand bij, aangezien je eerst over een hek heen moet ;p
laatst ging een vriendin van mij vrij rijden en toen ze dat ze in stal, meteen zo'n ander kind tegen haar vriendin: ik ga denk ik ook vrij rijden. dus echt zo van, oh nee.. ze is nogal irritant en denkt dat alles kan.. dus ik en mijn vriendin naar de buitenbak, dat meisje komt even later ook. Na 5 min, meteen in draf.. Mijn vriendin heb ik 10 tot 15 min laten stappen, ook omdat de pony al wat ouder is. Dat meisje gaat na een kwartier in galop voor foto's.. maar ze bleef maar door galopperen.. en dan gaat ze in eens stoppen om de foto;s te zien en dan weer galopperen omdat ze niet goed zijn... dus wij zeggen: niet de hele tijd galoperen, dat is slecht voor die pony, met het antwoord: jaaahh...staat ze weer stil voor die foto's, wij weer: en niet dan stil gaan staan, dat is ook slecht, ga dan stappen met die pony. zij weer: jaaah.. gaat ze stappen, naar der moeder even zeggen hoe irritant ze ons vind...
kan er echt niet tegen als kinderen gaan vrij rijden en dan alleen maar gaan galopperen en totaal niet aan die pony denken...
mie123gie schreef:gister had ik ook iets moois, ik heb een jonge pony die vreselijke aan het klooien was aan de longe, komen er twee meisjes aan van een jaar of 7/8. WAT DOE JE MET DIE PONY HIJ IS VET BANG!! krijg ik naar mijn kop geslingerd dus ik leg uit dat hij nog jong is en soms een beetje gek. nou die meisjes lopen weg. daarna ga ik mijn pony zadelen en laat hem even staan gewoon met zadel op om even mijn cap te pakken. kom ik terug oliebol pony weg. dus ik loop eerst naar de voer plaats (daar staat ie normaal als ie er tussen uit piept) geen pony, oliebol dan naar de bak en ja hoor rijd daar een meisje op mijn pony in volle galop over een hindernisje heen. dus ik pak de binnen teugel en zet pony oprupt stil schreeuwd dat kind blijf van MIJN pony af, ik heb haar hoogst persoonlijk op de grond getild en gevraagt om van het erf af te gaan. heb eerst een half uur met mijn pony aan de hand gestapt dat arme beest was helemaal gestrest
Arc_En_Ciel schreef:Een meisje dat een manegepaard huurde voor 1 dag..
Ik leaste een manegepaard op de lange termijn, en ik had net gereden en wilde pony gaan afspuiten.
De spuitplaats was nog bezet dus ik was 'in de rij' gaan staan. Ik was de enige die stond te wachten.
Komt dat kind mét aanhang (moeder, oma en twee vriendinnen) en neemt haar pony zo mee en gaat zonder schaamte gewoon pal voor me staan en dringt dus harstikke voor.
Dus ik wijs haar erop dat ik er al stond, krijg ik een boze blik van die moeder en oma.
Na een lange discussie mag ik toch eerst de spuitplaats op.
'Ik ben zo klaar' zeg ik nog.
Nou, ik dus de linkerkant van mijn leasepony afspuiten, vervolgens begin ik aan de rechterkant.
Ik was amper 4 minuten bezig en zag nog een bezweet plekje toen ik de slang terug wilde hangen dus ik spoot weer op de linkerkant.
'Ga je nou nog een keer links spuiten?' zegt die moeder gewoon tegen me, ,,Je zei dat het niet lang zou duren. Wij staan hier te wachten'.
Nou ja zegdus ik spuit snel de rest af en ga van de poetsplaats af.
Achteraf bedacht ik me dat ik beter gewoon na dat kind had kunnen gaan, had ik van niemand last
xanthos111 schreef:mie123gie schreef:gister had ik ook iets moois, ik heb een jonge pony die vreselijke aan het klooien was aan de longe, komen er twee meisjes aan van een jaar of 7/8. WAT DOE JE MET DIE PONY HIJ IS VET BANG!! krijg ik naar mijn kop geslingerd dus ik leg uit dat hij nog jong is en soms een beetje gek. nou die meisjes lopen weg. daarna ga ik mijn pony zadelen en laat hem even staan gewoon met zadel op om even mijn cap te pakken. kom ik terug oliebol pony weg. dus ik loop eerst naar de voer plaats (daar staat ie normaal als ie er tussen uit piept) geen pony, oliebol dan naar de bak en ja hoor rijd daar een meisje op mijn pony in volle galop over een hindernisje heen. dus ik pak de binnen teugel en zet pony oprupt stil schreeuwd dat kind blijf van MIJN pony af, ik heb haar hoogst persoonlijk op de grond getild en gevraagt om van het erf af te gaan. heb eerst een half uur met mijn pony aan de hand gestapt dat arme beest was helemaal gestrest
Meen je dat nu? Nou ja zeg ik zou mijn agressie niet kunnen beheersen en ze een flinke schop op haar achterste geven denk ik. Sommige kinderen hebben ook NIKS van manieren.
Arc_En_Ciel schreef:mie123gie, van de foto's in je profiel ken ik je ook nog van hyves, en jij bent een van de ergste penny's die ik ken![]()
(Z starten op een kreupele ponyik hoop dat je veranderd bent tussen nu en vorig jaar
)
Doanique schreef:Ik moet trouwens binnenkort een wedstrijd rijden tegen dat meisje dat toen op mijn pony ging rijden zonder dat het mocht. Als ik win ga ik zeggen dat ze beter mijn pony had kunnen pakken!
Arc_En_Ciel schreef:mie123gie, van de foto's in je profiel ken ik je ook nog van hyves, en jij bent een van de ergste penny's die ik ken![]()
(Z starten op een kreupele ponyik hoop dat je veranderd bent tussen nu en vorig jaar
)
chelle_dora schreef:Arc_En_Ciel schreef:mie123gie, van de foto's in je profiel ken ik je ook nog van hyves, en jij bent een van de ergste penny's die ik ken![]()
)
Moet zeggen dat ik het hele verhaal ook wel een tikkeltje ongeloofwaardig vind..Maar zal wel de enige zijn wat dat aangaat..