jullie ergste ervaring met penny's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:28

Ik snap zoiezo niet dat ouders hun kinderen van 6 tot en met een jaar of 10 alleen naar paarden laat gaan. ( heb het dan natuurlijk niet over eigen paarden die aan huis staan hoewel ik dan nog vind dat kinderen niet alleen het land of box in horen te gaan). Dat is gewoon vragen om ongelukken

Anoniem

Re: jullie ergste ervaring met penny's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:14

Ik had eergisteren ook weer een leuke hoor...

Ik was met twee vriendinnen op stal, en we hebben daar alledrie een verzorgpony. Nou was ik niet van plan om veel te gaan doen dus ik was lekker aan het socializen en zonder zadel over het erf aan het stappen, pony vindt dat hard werk natuurlijk... :+

Maar er moest iemand op de pony van mijn vriendin rijden om twee uur, en om tien voor twee was dat meisje er nog niet... en om twee uur niet... en om tien over twee niet...

Stond er een meisje van een jaar of 11, 12 misschien, naar ons te kijken en de stal te doorzoeken. Ik vraag haar dus, 'goh moet jij op Mano rijden?'. Maar nee, ze was op zoek naar iemand (die ik ken, goeie vriendin van me en haar paarden staan naast mijn verzorgpony). Die was er niet kon ik haar vertellen, want die moest werken vandaag.

Oh, nou prima, sta ik even later met mijn pony in de paddock, die aangrenst op de wei, loopt ze zomaar de wei in van waar dat paard van die vriendin van mij staat en neemt hem de wei uit. ''Meisje, kan je even helpen om het hek open en dicht te doen want anders lopen de andere paarden uit de wei.'' Uhm... Nou zo als je ziet ben ik zelf even bezig en ik kan niet mijn pony met hoofdstel in in de paddock laten staan... Ik haar nog gevraagd of het wel de bedoeling was dat ze dat paard uit de wei ging halen, ja ze mocht altijd poetsen van die vriendin dus het was geen probleem dat ze dat paard zomaar uit de wei ging halen, zonder even te bellen. Nou het was haar gelukt hoor, paard mee, gaat ze 'm staan poetsen maar paard kon met zijn benen in het touw komen, dus ik geef haar heel vriendelijk het advies dat ze beter het touw wat strakker kon zetten voordat er ongelukken gebeuren. ''JA NOU DAT WEET IK HEUS WEL HOOR PFFFF.'' Nou sorry...?

Heb ik het achteraf aan die vriendin van mij gevraagd, bleek dat dat meisje helemaal niet aan dat paard mocht komen. Ze ging wel is mee kijken bij de les en mocht dan helpen poetsen maar zeker niet zelf gaan poetsen of de paarden uit de wei gaan halen!

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:17

RainbowDance schreef:
xanthos111 schreef:
Enkele jaren geleden had ik mijn pony laten meelopen op een ponykamp van de manege waar ik toen stond. Had er het volste vertrouwen in dat alles ging goed komen want er waren meerdere stalgenootjes waar ik goed bevriend mee was die meededen aan het kamp.
De kampen zaten zo in een dat je voor 1 week meestal op dezelfde pony reed.

De voorlaatste dag van het kamp kwam ik even kijken hoe het was en wie er op reed enz.
Een jong pennymeisje met roze rijbroek zat keurig op ponylief en ze reed eigenlijk best goed voor haar leeftijd en vooral omdat ze nog niet lang reed.
Ze stappen de piste uit en automatisch neem ik mijn pony over van haar en begin hem af te zadelen.
Komt ze opeens woedend naar mij toe en roept dat ik met mijn "poten" van HAAR pony moet afblijven en dat zij de eigenaar was.
Nouja seg :') Heb haar dan wel even netjes gezegd dat ik de echte eigenaar was.
Meisje schaamde haar kapot :=

:oo
Hoe oud was dat meisje wel niet ?

Geen idee , ze zag er 8-9 jaar uit :')

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:26

Op de vorige plek van mijn paard, woonden ook een paar jonge meisjes. Heel erg lief en aardig hoor niks mis mee verder. Maar toen mijn paard daar, lees; jaarlinger hengst, net heen was verhuist, ben ik een paar uur bij hem gebleven om te kijken hoe het ging. Hij stond de eerste middag alleen om even te wennen, wel kon hij neuzen met een shetlander en een fjord, welke zijn weidemaatjes zouden worden. Nou afijn, ik ging weer naar huis om te eten en na het eten kwam ik terug. Toen ik terug kwam zag ik mijn paard ineens bij een berg hooi staan. Bleek het dat die jonge meisjes bij hem het land ingegaan waren ( :oo ) om hem te voeren want ze vonden het zo zielig dat hij steeds schreeuwde. Nouja ik ben naar de ouders gegaan, tevens eigenaren van dat weiland, dat het niet de bedoeling was dat die meisjes bij mijn jonge hengst het land in gingen omdat dat levensgevaarlijk kan zijn. Ze hebben het ook niet weer gedaan. Ze kwamen wel eens het land in als ik er was en als ik zei dat het mocht.

Het hek van dat weiland grenste aan hun tuin, dus die meisjes stonden daar vaak om paardlief te bewonderen en te aaien. En op een dag kreeg ik de vraag of ik hem had geverfd, want hun tante had hem geaaid en had daarna een zwarte hand. Dus ik zei heel droog van "Nee hoor, zo is hij geboren :+ ", toen heb ik maar uitgelegd dat dat zwarte zand was :P

Paar maand later heb ik paardief laten castreren, want dat was sowieso de bedoeling. Gewoon in het land waar iedereen het kon zien haha. Kreeg weer een tijd later te horen wat een mooie hengst mijn paard is, ookal had ik de beste mensen verwittigd van zijn castratie hihi :P

Een vriendin van mij had vroeger een New Forest, en daar gingen we wel eens mee wandelen. Tot we een keer een groep kinderen tegen kwamen die dachten leuk te zijn door denneappels op het paard te gooien. Gelukkig misten ze en kon het het paard niets schelen, maar toch.. Het hoort niet. Toen deden we alsof het paard boos achter die kinderen aan zou komen en riepen: "Pas op hoor! Hij komt er aan. Ahh hij is er al bijna!!" En die kinderen maar rennen en rennen en niet durven omkijken :')

Ook vind ik het erg vervelend dat als je met je paard wandelt je vaak commentaar krijgt dat je erop hoort te zitten in plaats van er naast te lopen, of durf je niet? Pff :+

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:15

dat sommige kinderen zomaar durven te zeggen dat het hun pony is! bij ons op de manege is dat gelukkig niet zo. Mijn verzorg shet staat ook op een weitje, maar daar kan niemand bij, aangezien je eerst over een hek heen moet ;p
laatst ging een vriendin van mij vrij rijden en toen ze dat ze in stal, meteen zo'n ander kind tegen haar vriendin: ik ga denk ik ook vrij rijden. dus echt zo van, oh nee.. ze is nogal irritant en denkt dat alles kan.. dus ik en mijn vriendin naar de buitenbak, dat meisje komt even later ook. Na 5 min, meteen in draf.. Mijn vriendin heb ik 10 tot 15 min laten stappen, ook omdat de pony al wat ouder is. Dat meisje gaat na een kwartier in galop voor foto's.. maar ze bleef maar door galopperen.. en dan gaat ze in eens stoppen om de foto;s te zien en dan weer galopperen omdat ze niet goed zijn... dus wij zeggen: niet de hele tijd galoperen, dat is slecht voor die pony, met het antwoord: jaaahh... >;) staat ze weer stil voor die foto's, wij weer: en niet dan stil gaan staan, dat is ook slecht, ga dan stappen met die pony. zij weer: jaaah.. gaat ze stappen, naar der moeder even zeggen hoe irritant ze ons vind...
kan er echt niet tegen als kinderen gaan vrij rijden en dan alleen maar gaan galopperen en totaal niet aan die pony denken...

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 14:58

amanda1980 schreef:
Ik snap zoiezo niet dat ouders hun kinderen van 6 tot en met een jaar of 10 alleen naar paarden laat gaan. ( heb het dan natuurlijk niet over eigen paarden die aan huis staan hoewel ik dan nog vind dat kinderen niet alleen het land of box in horen te gaan). Dat is gewoon vragen om ongelukken

mijn ouders hadden geen verstand van paarden dus toen ik 7 was deed ik alles al zelf alsof dat heel verstandig was weet ik niet maar ik kan nu wel alles doen met die pony's

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:00

LauraFlexx schreef:
dat sommige kinderen zomaar durven te zeggen dat het hun pony is! bij ons op de manege is dat gelukkig niet zo. Mijn verzorg shet staat ook op een weitje, maar daar kan niemand bij, aangezien je eerst over een hek heen moet ;p
laatst ging een vriendin van mij vrij rijden en toen ze dat ze in stal, meteen zo'n ander kind tegen haar vriendin: ik ga denk ik ook vrij rijden. dus echt zo van, oh nee.. ze is nogal irritant en denkt dat alles kan.. dus ik en mijn vriendin naar de buitenbak, dat meisje komt even later ook. Na 5 min, meteen in draf.. Mijn vriendin heb ik 10 tot 15 min laten stappen, ook omdat de pony al wat ouder is. Dat meisje gaat na een kwartier in galop voor foto's.. maar ze bleef maar door galopperen.. en dan gaat ze in eens stoppen om de foto;s te zien en dan weer galopperen omdat ze niet goed zijn... dus wij zeggen: niet de hele tijd galoperen, dat is slecht voor die pony, met het antwoord: jaaahh... >;) staat ze weer stil voor die foto's, wij weer: en niet dan stil gaan staan, dat is ook slecht, ga dan stappen met die pony. zij weer: jaaah.. gaat ze stappen, naar der moeder even zeggen hoe irritant ze ons vind...
kan er echt niet tegen als kinderen gaan vrij rijden en dan alleen maar gaan galopperen en totaal niet aan die pony denken...

Ligt ook een beetje aan de leeftijd denk ik... Toen ik op mijn 9 jaar pas mijn eigen pony had wou ik ook alleen galopperen maar dat stemmetje in mijn hoofd vertelde mij soms het toch wat kalmer aan te doen ;)
Maar ben/was dan ook erg manipuleerbaar en vanaf iemand me vertelde wat niet te doen was ik direct van mijn melk en deed het ook nooit meer haha. Zo had een oudere ruiter mij ooit eens verteld dat ik te klein was voor mijn pony. (pony was 1.35 en ik 1m50 dus eigenlijk een goede match) Ben al huilend bij mijn mama gegaan om te vragen of het echt zo was en of het niet zielig over kwam :')

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:03

mie123gie schreef:
amanda1980 schreef:

mijn ouders hadden geen verstand van paarden dus toen ik 7 was deed ik alles al zelf alsof dat heel verstandig was weet ik niet maar ik kan nu wel alles doen met die pony's

Op de manege gingen wij regelmatig als een groepje 8jarige penny's de manegepony's van de weide halen en deze zelfstandig opzadelen etc. Nu ik erbij nadenk was het best gevaarlijk :')
Maar net als mie123gie had ik op mijn 9jaar mijn eigen pony en mijn ouders hadden ook niks van verstand van paarden. Dus deed alles op mijn eentje. Had natuurlijk wel een heleboel stalgenoten die me hielpen en nam 2x in de week les. Pas toen mijn ouders vonden dat ik genoeg verantwoordelijkheidsgevoel had kwam ponylief thuis staan. Maar dan nog had ik op mijn 11 jaar nog steeds niet de discipline om elke dag vroeg op te staan om ponylief te gaan eten geven. Al een geluk dat vader meestal voor stalhulpje speelde :=

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 15:08

gister had ik ook iets moois, ik heb een jonge pony die vreselijke aan het klooien was aan de longe, komen er twee meisjes aan van een jaar of 7/8. WAT DOE JE MET DIE PONY HIJ IS VET BANG!! krijg ik naar mijn kop geslingerd dus ik leg uit dat hij nog jong is en soms een beetje gek. nou die meisjes lopen weg. daarna ga ik mijn pony zadelen en laat hem even staan gewoon met zadel op om even mijn cap te pakken. kom ik terug oliebol pony weg. dus ik loop eerst naar de voer plaats (daar staat ie normaal als ie er tussen uit piept) geen pony, oliebol dan naar de bak en ja hoor rijd daar een meisje op mijn pony in volle galop over een hindernisje heen. dus ik pak de binnen teugel en zet pony oprupt stil schreeuwd dat kind blijf van MIJN pony af, ik heb haar hoogst persoonlijk op de grond getild en gevraagt om van het erf af te gaan. heb eerst een half uur met mijn pony aan de hand gestapt dat arme beest was helemaal gestrest

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 15:09

mie123gie schreef:
amanda1980 schreef:

Op de manege gingen wij regelmatig als een groepje 8jarige penny's de manegepony's van de weide halen en deze zelfstandig opzadelen etc. Nu ik erbij nadenk was het best gevaarlijk :')
Maar net als mie123gie had ik op mijn 9jaar mijn eigen pony en mijn ouders hadden ook niks van verstand van paarden. Dus deed alles op mijn eentje. Had natuurlijk wel een heleboel stalgenoten die me hielpen en nam 2x in de week les. Pas toen mijn ouders vonden dat ik genoeg verantwoordelijkheidsgevoel had kwam ponylief thuis staan. Maar dan nog had ik op mijn 11 jaar nog steeds niet de discipline om elke dag vroeg op te staan om ponylief te gaan eten geven. Al een geluk dat vader meestal voor stalhulpje speelde :=[/quote]

heel herkenbaar haha

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:11

LauraFlexx schreef:

Bij ons is er een pony (fallabella achtig ofzo :')) en die raced zo de bak door zonder 1 min in te stappen, en als je hem probeert te stoppen kan je hem maar beter uit racen als ie galopeert :')
Maar als iemand paard/pony echt laat galoperen hele tijd zonder in te stappen... En dus de pony doet het niet vanzelf, dat vind ik weer verkeerd... Je gaat zelf toch ook niet 4 uur op de bank (stal) zitten, dan effe naar buiten (de bak) en meteen rennen (galoperen)? Zou mijn lichaam in ieder geval niet leuk vinden :+

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:11

mie123gie schreef:
gister had ik ook iets moois, ik heb een jonge pony die vreselijke aan het klooien was aan de longe, komen er twee meisjes aan van een jaar of 7/8. WAT DOE JE MET DIE PONY HIJ IS VET BANG!! krijg ik naar mijn kop geslingerd dus ik leg uit dat hij nog jong is en soms een beetje gek. nou die meisjes lopen weg. daarna ga ik mijn pony zadelen en laat hem even staan gewoon met zadel op om even mijn cap te pakken. kom ik terug oliebol pony weg. dus ik loop eerst naar de voer plaats (daar staat ie normaal als ie er tussen uit piept) geen pony, oliebol dan naar de bak en ja hoor rijd daar een meisje op mijn pony in volle galop over een hindernisje heen. dus ik pak de binnen teugel en zet pony oprupt stil schreeuwd dat kind blijf van MIJN pony af, ik heb haar hoogst persoonlijk op de grond getild en gevraagt om van het erf af te gaan. heb eerst een half uur met mijn pony aan de hand gestapt dat arme beest was helemaal gestrest

Meen je dat nu? Nou ja zeg ik zou mijn agressie niet kunnen beheersen en ze een flinke schop op haar achterste geven denk ik. Sommige kinderen hebben ook NIKS van manieren.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:26

Manegemeisjes die een manegepony claimen :')

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:39

Een meisje dat een manegepaard huurde voor 1 dag..

Ik leaste een manegepaard op de lange termijn, en ik had net gereden en wilde pony gaan afspuiten.
De spuitplaats was nog bezet dus ik was 'in de rij' gaan staan. Ik was de enige die stond te wachten.
Komt dat kind mét aanhang (moeder, oma en twee vriendinnen) en neemt haar pony zo mee en gaat zonder schaamte gewoon pal voor me staan en dringt dus harstikke voor. 8)7
Dus ik wijs haar erop dat ik er al stond, krijg ik een boze blik van die moeder en oma.
Na een lange discussie mag ik toch eerst de spuitplaats op.
'Ik ben zo klaar' zeg ik nog.
Nou, ik dus de linkerkant van mijn leasepony afspuiten, vervolgens begin ik aan de rechterkant.
Ik was amper 4 minuten bezig en zag nog een bezweet plekje toen ik de slang terug wilde hangen dus ik spoot weer op de linkerkant.
'Ga je nou nog een keer links spuiten?' zegt die moeder gewoon tegen me, ,,Je zei dat het niet lang zou duren. Wij staan hier te wachten'.
Nou ja zeg :oo dus ik spuit snel de rest af en ga van de poetsplaats af.

Achteraf bedacht ik me dat ik beter gewoon na dat kind had kunnen gaan, had ik van niemand last :=

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:41

naomi_g1998 schreef:

Te erg.. :P

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:42

Arc_En_Ciel schreef:
Een meisje dat een manegepaard huurde voor 1 dag..

Ik leaste een manegepaard op de lange termijn, en ik had net gereden en wilde pony gaan afspuiten.
De spuitplaats was nog bezet dus ik was 'in de rij' gaan staan. Ik was de enige die stond te wachten.
Komt dat kind mét aanhang (moeder, oma en twee vriendinnen) en neemt haar pony zo mee en gaat zonder schaamte gewoon pal voor me staan en dringt dus harstikke voor. 8)7
Dus ik wijs haar erop dat ik er al stond, krijg ik een boze blik van die moeder en oma.
Na een lange discussie mag ik toch eerst de spuitplaats op.
'Ik ben zo klaar' zeg ik nog.
Nou, ik dus de linkerkant van mijn leasepony afspuiten, vervolgens begin ik aan de rechterkant.
Ik was amper 4 minuten bezig en zag nog een bezweet plekje toen ik de slang terug wilde hangen dus ik spoot weer op de linkerkant.
'Ga je nou nog een keer links spuiten?' zegt die moeder gewoon tegen me, ,,Je zei dat het niet lang zou duren. Wij staan hier te wachten'.
Nou ja zeg :oo dus ik spuit snel de rest af en ga van de poetsplaats af.

Achteraf bedacht ik me dat ik beter gewoon na dat kind had kunnen gaan, had ik van niemand last :=

Lekker beleefd! :))

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 15:45

xanthos111 schreef:
mie123gie schreef:

Meen je dat nu? Nou ja zeg ik zou mijn agressie niet kunnen beheersen en ze een flinke schop op haar achterste geven denk ik. Sommige kinderen hebben ook NIKS van manieren.

ik ken haar moeder toevallig dat is een volwasssen penny die bij mijn vorige paard ook dit soort dingen flikte

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 15:47

naomi_g1998 schreef:

meestal is het wel vrij hilaaries, ik werd laats gebelt door een meisje of ik haar een keer les wou geven op haar pony ik kom daar had ze een manege pony gepakt, uuh nee ik geef geen les aan mensen die een pony lenen zonder te vragen

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:52

mie123gie, van de foto's in je profiel ken ik je ook nog van hyves, en jij bent een van de ergste penny's die ik ken _O-

(Z starten op een kreupele pony := ik hoop dat je veranderd bent tussen nu en vorig jaar := )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:14

Ik moet trouwens binnenkort een wedstrijd rijden tegen dat meisje dat toen op mijn pony ging rijden zonder dat het mocht. Als ik win ga ik zeggen dat ze beter mijn pony had kunnen pakken!

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 16:34

Arc_En_Ciel schreef:
mie123gie, van de foto's in je profiel ken ik je ook nog van hyves, en jij bent een van de ergste penny's die ik ken _O-

(Z starten op een kreupele pony := ik hoop dat je veranderd bent tussen nu en vorig jaar := )

laat me alles even uitleggen, ik had een vriendin mijn inlog codes voor hyves gegeven toen we ruzie kregen heeft zij alles veranderd (titels van fotos etc.) toen heeft zij die rel gestart later ben ik weer eens op hyves gegaan en kwam ik daar achter en heb ik mij er uit gelult maar ik ben dus niet zo.
Laatst bijgewerkt door mie123gie op 19-08-13 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:38

Doanique schreef:
Ik moet trouwens binnenkort een wedstrijd rijden tegen dat meisje dat toen op mijn pony ging rijden zonder dat het mocht. Als ik win ga ik zeggen dat ze beter mijn pony had kunnen pakken!

Let op straks zie je ze de weken erna ongevraagd fanatiek trainen met je pony en kan ze dan zeggen dat je het zelf voorgesteld hebt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:42

Arc_En_Ciel schreef:

Moet zeggen dat ik het hele verhaal ook wel een tikkeltje ongeloofwaardig vind.. :') Maar zal wel de enige zijn wat dat aangaat.. :+

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 16:42

chelle_dora schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

Moet zeggen dat ik het hele verhaal ook wel een tikkeltje ongeloofwaardig vind.. :') Maar zal wel de enige zijn wat dat aangaat.. :+

lees mijn vorige reactie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:47

mie123gie: ik had het over het hele penny ervaring die je net in dit topic postte.. :+