Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:20

Wellicht zijn er mensen die in dit topic meelezen met een juridische achtergrond en/of een adequate kennis van het Nederlandse rechtssysteem. Ik zelf heb dit niet. Ik alleen maar hopen dat dit goed afloopt maar kan geen advies geven aan ts over wat een verstandige en legale manier zou zijn om dit te regelen.

Is het mogelijk dat iemand die er echt verstand van heeft (niet iemand die er verstand van dènkt te hebben!) ts adviseerd (evt via pb) over de juiste te bewandelen weg? We snappen allemaal dat een contract in deze ideaal zou zijn geweest, maar die is er nu eenmaal niet. Als de vorige eigenaar niet bereid is om alsnog een schenkingsovereenkomst te tekenen, wat is dan het verstandigste om nú te doen?

Ikzelf zou denk ik naar de vorige eigenaar stappen met een voorstel om alsnog de pony te kopen. Inclusief een koopcontract en gewoon betalen voor de pony. Het kost dan wel wat, maar een juridisch conflict zal ook aardig in de papieren lopen en uiteindelijk gaat het er toch om dat ts haar pony krijgt?

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:20

OMG!! _-:( xsilverstarx

Ga eens dingen uitzoeken ipv TS verkeerde adviezen geven!!!

Laten we ontopic blijven want buiten het feit dat een paspoort dus geen eigendomsbewijs is heeft Tucker GEEN PASPOORT!

Sharon bedenk je wel dat je volgens de wet Tucker zonder paspoort ook niet mag vervoeren he? Zou een beetje banketstaaf zijn dat je op het moment dat al het gezeik achter de rug is en je MAG Tucker eindelijk ophalen je na 500 meter een boete aan je kont krijgt :+

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:21

SaskiaKa schreef:
Wellicht zijn er mensen die in dit topic meelezen met een juridische achtergrond en/of een adequate kennis van het Nederlandse rechtssysteem.

Daaronder kun je dus Douraque en mij in iedergeval scharen.

Overigens kan TS kosteloos naar het juridisch loket, dat is hier al meerdere malen geadviseerd.
Verder heeft ze er goed aan gedaan de politie in te schakelen, maar dan alsnog is het juist aan te raden óók naar het juridisch loket te gaan. En als ouders een rechtsbijstandsverzekering hebben, deze in te schakelen.

Eerlijk gezegd lijkt mij de kans vrij klein dat TS binnen zo'n korte tijd haar pony op een rechtmatige, juridische en legale wijze 'terug' kan krijgen. Dat soort dingen uitzoeken kost soms gewoon wat tijd. Juist omdat je alles goed geregeld wil hebben.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 16-07-12 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

ajnienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:21

sharontucker schreef:
xsilverstarx , wil je alleen iets zeggen als je het ook zo is?

t is zo...h

ajnienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:22

Wiz schreef:

Laten we ontopic blijven want buiten het feit dat een paspoort dus geen eigendomsbewijs is heeft Tucker GEEN PASPOORT!

Sharon bedenk je wel dat je volgens de wet Tucker zonder paspoort ook niet mag vervoeren he? Zou een beetje banketstaaf zijn dat je op het moment dat al het gezeik achter de rug is en je MAG Tucker eindelijk ophalen je na 500 meter een boete aan je kont krijgt :+

ja maar og heb je wel bewijs dat het paard van jou is.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:23

Of anders lees de laatste pagina van je paspoort eens .( Jeetje wat een eigenwijze druiloren hier zeg .)
Laatste pagina staat . dat het dus geen eigendomsbewijs is . waarom zouden ze dat er toch inzetten als het volgens een paar bijdehandjes wel zou zijn .

sharon wens je veel sterkte en hoop dat je tucker terrug krijgt .

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:24

xsilverstarx schreef:
Wiz schreef:

:evaw: Meid ga lekker buiten spelen! :evaw:

Tiffany

Ik snap niet dat de normaal o zo snelle modjes nu niet even ingrijpen.. -O-

Ik wil je veel wijsheid toewensen ts en blijf hier ook meelezen. Maar ik ben bang als je daar staat met je trailer en je haalt de pony weg dat je een hoop gezeur gaat krijgen.

:') En laat silverstar en merel 1 , 2 en drie in hun waarde en ga de discussie niet meer aan want dat is echt topic vervuiling.

Douraque

SaskiaKa schreef:
Wellicht zijn er mensen die in dit topic meelezen met een juridische achtergrond en/of een adequate kennis van het Nederlandse rechtssysteem.

Ik heb TS het juiste advies 2x in dit topic gegeven. Nogmaals TS moet naar het Juridisch Loket gaan voor gratis juridisch advies + melding/aangifte doen bij de politie. Juridisch Loket kan evt. doorverwijzen naar een advocaat, desnoods bij onvoldoende geld een advocaat van onvermogen. Dan hoef je nagenoeg niets te betalen.
Laatst bijgewerkt door Douraque op 16-07-12 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

ajnienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:25

Tiffany schreef:
Ik snap niet dat de normaal o zo snelle modjes nu niet even ingrijpen.. -O-

Ik wil je veel wijsheid toewensen ts en blijf hier ook meelezen. Maar ik ben bang als je daar staat met je trailer en je haalt de pony weg dat je een hoop gezeur gaat krijgen.

:') En laat silverstar en merel 1 , 2 en drie in hun waarde en ga de discussie niet meer aan want dat is echt topic vervuiling.

idd

ajnienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:25

Douraque schreef:
SaskiaKa schreef:

Ik heb TS het juiste advies 2x in dit topic gegeven. Nogmaals TS moet naar het Juridisch Loket gaan voor gratis juridisch advies + melding/aangifte doen bij de politie. Juridisch Loket kan evt. doorverwijzen naar een advocaat, desnoods bij onvoldoende geld een advocaat van onvermogen.

en wat voorbewijs heb je dan ??

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:26

xsilverstarx schreef:
Wiz schreef:

Nee kan je niet bewijzen :D Je kan namelijk als je een paard vind of steelt een duplicaat aan maken, dus nog een paspoort. Dan kan iedereen doen bij elk paard en dat wil dan niet zeggen dat dat paard dan van diegene is die die duplicaat heeft aangemaakt. Dus bij ons op de manege als alle 100 paspoorten aan de DA worden gegeven voor de entingen, is hij ineens 100 paarden rijker? :+

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:27

xsilverstarx: Tuurlijk niet! Mijn paard staat op pensionstalling, zijn paspoort ligt daar bij de eigenaresse van de stalling. Dan is het nog steeds mijn paard!!! GA EENS LEREN VOORDAT JE NOG MEER VERKEERDE INFO VERSTREKT!!!! -:(-

Laten we in ieder geval hopen dat TS zelf de goede van de verkeerde adviezen weet te onderscheiden.
Laatst bijgewerkt door LoessM op 16-07-12 12:29, in het totaal 2 keer bewerkt

ajnienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:27

:evaw: Meid ga lekker buiten spelen! :evaw:[/quote]

nee sorry heb het koud dus blijf lekker binnen ,, weetje wat jullie probleem is ? jullie denken dat jullie er verstand van hebben maar in de tussen tijd,

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:28

Met mijn post bedoelde ik dat het misschien beter is om silverstar en aanhang gewoon even te negeren.
Iedereen weet ondertussen dat een paspoort geen rechtsgeldig eigendoms bewijs is.

ajnienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:28

Wiz schreef:
Tuurlijk niet! Mijn paard staat op pensionstalling, zijn paspoort ligt daar bij de eigenaressa van de stalling. Dan is het nog steeds mijn paard!!! GA EENS LEREN VOORDAT JE NOG MEER VERKEERDE INFO VERSTREKT!!!! :(

ja omdat je paard daar staat , dan i t nog jou paard en dat zijn waarscheinlijk eerlijke mensen die kampers niet. . . . . . . . . wij hebben zelf ook paarden op pension dus jaa

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:29

Doet zich voor als klein meisje, maar is ondertussen heerlijk aan het rellen. Temmen dus!

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 12:29

....

Jongens, even ontopic blijven.

Ik ga nu naar mijn vriendin dus ik post niet meer.

ajnienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:30

en mijn paard staat thuis dat is nog t slimste word je paard ook niet gejat

chevax

Re: Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:30

Moderatoropmerking:
Verzoek om de welles-nietes-posts te laten voor wat ze zijn en op een normale manier verder te praten

ajnienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:31

GamblersCup schreef:
Doet zich voor als klein meisje, maar is ondertussen heerlijk aan het rellen. Temmen dus!

moet je horen wie t zegt dikke kleuters hier z hebben geen hersens maaar zaagsel kunnen ij ook niks aan doen

Batlow

xsilverstarx schreef:

Tja kan mijn paard moeilijk in de achtertuin zetten. Veel mensen hebben niet die optie. Kijk dat je stoer bent enzo, is heel leuk maar je komt wel ontzettend dom over hahaha 8)7

ajnienke

Batlow schreef:
xsilverstarx schreef:

Tja kan mijn paard moeilijk in de achtertuin zetten. Veel mensen hebben niet die optie. Kijk dat je stoer bent enzo, is heel leuk maar je komt wel ontzettend dom over hahaha 8)7

haha nee wij hebben het geld ervoor .

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 12:32

Kunnen we nu stoppen?
Die dit via pb.

Ik hou jullie op de hoogte!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:32

Oke suc6 ts! Ga je zelf nog de politie bellen of wacht je tot hun jou bellen?