Schleich paarden [deel 8]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:24

Even een vraagje, ook namens een repaint klant van mij, aangezien hier ook veel Schleich spaarders zitten.

Ik ben op zoek naar een konijn modelletje, die al uit de collectie is, het gaat om het grijze konijntje uit de foto hieronder:
http://www.freewebs.com/schleich-s-nl/Dsc01610.jpg
Kan iemand me misschien vertellen hoe dit model heet (zodat ik daarop kan zoeken) of heeft iemand dit model misschien te koop staan? Reden waarom ik het hier vraag, is omdat ik niet weet waar ik het anders moet vragen, alle Schleich spaarders zitten hier...

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:06

Suzie, mag ik je profielfoto in het groot zien? die zag er erg leuk uit! En die foto met de paint merrie en het camarque veulen 2012 vind ik heel lief eruitzien! Ik vind je hoofdstel al goed gelukt, maar misschien kan je de riem achter de oren wat lager maken, die komt er een beetje heel erg hoog bovenuit... Of ik zie het verkeerd hoor! Ik heb ook al winterfoto's gemaakt maar ik heb ze nog niet op de comp gezet... hij loopt steeds v-a-s-t... Erg vervelend want ze warebn volgens mij b est leuk geworden!

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:54

dergkonijn 14401 niet in collectie komt uit 2002 tot 2004

Roosje01

Re: Schleich paarden [deel 8]

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:08

mooi bitje op je menhoofdstel! ben zelf ook nog niet helemaal uit met het hoofdstel maar heb het ook gedaan zoals palmbier en telpeva.

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:11

Ben bezig met mijn 1e zadel :D heb eindelijk mijn leer! hij word al best mooi al zeg ik het zelf :P

Foto's komen later

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:44

Oeeh leuk! Wat gebruiken jullie om je zadels te plakken of naaien? ik heb wel skai maar ik zou echt totaal niet weten hoe ik een zadel moet aanpakken... Ik wil ook zoo graag beginnen met een Zadel want het lijkt me leuk als je voor al je paarden een zadel hebt in plaats van alleen per ruiter... Ik heb wel een western zadel, ik weet niet waarvan maar niet van schleich tenminste die ook erg goed er op past ik denk dat het van flock is.... Ik had toen dat paard op de markt en ik gebruik het zadel voor mn western ranch! Wie heeft er al eens een western zadel gemaakt? Of wie weet gewoon hoe je zo'n knop moet maken van skai of leer? ik zou heet niet weten!

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:08

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 20:16

Palmbierlove schreef:
sorry kan niet meer wijzigen..

maar zag een handig filmpje over een zadel maken,
vind die er wel goed uitzien,
nu alleen nog op zoek naar leer ;)
*tuigmaakverslaving*

ok lekker blond, vergeten de link vat filmpje neer te zetten,
nog een poging :o

hier dus een tutorial over hoe je een engels zadel maakt:
http://www.youtube.com/watch?v=KnyPAnzaaGM

ik ben zelf ook nog op naar een tutorial voor een westernzadel,
maar mss als ik leer heb, eerst maar een engels zadel proberen..

maar moet eerst nodig mijn bureau op gaan ruimen, zit hier tussen de stofjes, draadjes, lijm en paardjes een poging te doen om te typen.. :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:43

Leuk filmpje zeg over dat zadel! makkelijke uitleg ook, denk dat ik die misschien ook eens ga proberen ooit :D wat ik wel jammer vind is dat hij niet 'echt' in elkaar zit zoals een echt zadel (niet werkende zweetbladen, beugels, singel etc.), maar daar valt vast wel wat op te verzinnen tegen die tijd.

Rosan: Hier een western zadel dat ik een heeele tijd terug heb gemaakt, dat te groot uit viel voor Schleich (ik had de afmetingen verkeerd ingeschat :+ )
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 8klein.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 0klein.jpg
Gemaakt van nepleer, alleen de zitting is van echt leer (mijn oude bankstel :)) ) de schouderstukken waar de knop bovenop zit, en de boom zijn geboetseerd met klei.

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:49

Laatst bijgewerkt door LoverHorses0 op 04-02-12 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:51

Zo van ver weg ziet het er al leuk uit, ben wel benieuwd naar de details :)

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:11

Hoe maak je een andere layout bij luondo? liefst via pb !

Ben er druk bezig mee. Hoop dat er iemand IETS een keer wil bestellen, ik ga ook advertenties ophangen enz. Wel leuk ja!

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:20

Ozette, wil je nou zó graag dat iemand iets besteld? je hebt het er bijna elke post over en het is een beetje vervelend aan het worden!

Een fijne uitleg is dat, voor dat zadel! En als je het volgt word ie ook erg mooi!
Telpeva, bedoel je dat de knop met klei is gemaakt of juist niet? zoniet waarvan is die knop dan gemaakt?
LoverHorses, je zadel word al heel erg mooi!

pip12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:58

Ik ben bezig met deze repaint :)
picnik.com gaat stoppen, met welke site bewerken jullie je foto's?

Afbeelding

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:59

Weet verder geen andere site. Wat een mooie repaint! Staat ie tekoop? :D Waarom gaat picnik stoppen?

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 22:01

mooi pip!
ik bewerk niet met een site, ik gebruik photoshop

hier alvast mijn leukste sneeuwfoto's (niet alles is schleich):
http://www.mijnalbum.nl/Album=A4KRWBIY

de rest komt in een filmpje,
ik had in totaal 159 foto's gemaakt :oo

mijn haf veulentje <3 wat is dat nou?
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Palmbierlove op 04-02-12 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:02

mooi pip! ik zoek gewoon op google een site om foto's te bewerken ;)

ben weer iets verder met mijn site! morgen de foto's van de schleich in de sneeuw er even op zetten en ewat ik verkoop en dan is ie klaar!

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:11

sorry, zit op een rare computer dus kan vorige bericht niet meer wijzigen...

@ozette je hoeft niet perse een eigen domein te hebben! ik krijg ook veel bestellingen, zelfs ook toen ik nog hellemaal geen site had(marktplaats). en zo als ik al eerder heb aangegeven zou ik je best wat tips willen geven! deze tips zie ik ook duidelijk bij anickxx(aheartforhorses).(sorry wist niet hoe ik je gebruikersnaam moest schrijven...)

ik kende anickxx(sorry) al omdat haar site aheartforhorses heel bekend is! vaak te zien op marktplaats en op anders forums! en dat terwijl ik geen van de andere site's eerder was tegengekomen(sorry maar het is zo)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:21

Rosan, deze knop is ook van klei :) die vormt één geheel met de schouderstukken, zo blijft er knop ook netjes recht erbovenop zitten, anders zou hij al snel omvallen mits je onwijs sterke lijm gebruikt :)

Hier een voorbeeldplaatje van een western zadelboom,
http://www.tackattack.com/images/fitting-1.jpg

De 'swell' (shouderstuk inclusief knop) en de 'bars' (het rugstuk)
Voor mijn zadeltje had ik de complete zadelboom dus nagemaakt, uit 2 stukken ('swell' stuk, en een 'bars' stuk) die ik op het eind ná het knutselen met leer, aan elkaar gelijmt heb.

Pip, je repaint ziet er weer leuk uit, ik vind ook dat je het erg mooi kan! die overgangen zijn elke keer zo mooi <3 Plaatjes aanpassen doe ik in Photoshop.

pip12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:26

geen idee waarom Picnik gaat stoppen, jammer, want ik vond het een heel fijn programma!
Ik vind het ook heel leuk om foto's te bewerken van mijn repaints :)
*@Ozette hij is niet te koop, is een opdracht ;)*

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:38

Ik bewerk mijn foto's op Pizap.com
erg fijne site. Morgen ga ik dan toch echt foto's voor de wedstrijd van PBL, vandaag is het er niet van gekomen, veel te druk met mijn zadel :P ga er ook een hoofdstel van leer bij maken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 00:05

Bah, bah bah. Zonde! Ik wou een bloedbad maken voor me schleichpaarden (wou filmpje maken van een paard dat neergeschoten werd en dat een meisje voor hem bleef zorgen, tot en met die weer het wild inkon) dat deed ik dus met rode nagellak op een papiertje, paard er alvast naast gezet en wachten tot en met die opgedroogd is. Valt dat paard om, in de nog natte nagellak. Heb ik er dus af proberen te halen enzo, en nu lijkt het net alsof hij een brandplek heeft waar bloed opzit.. Zonde, want model was nog gloednieuw.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 00:16

Wat zonde joh! als je het er nog af wil halen, zou ik wel oppassen met nagellakremover, daarmee haal je ook de verf weg. Of misschien is het juist een leuk project voor je om te repainten?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 03:15

bah kan mijn foto's niet online zetten :( we hebben sinds vandaag internet via de kabel maar ik kan er dus niet op want dat ww wat me ma gaf zegt die steeds dat niet goed is. Kan nu alleen maar via mijn mobiel internetten en foto's staan op mijn pc :( egt waardeloos. Kan niks zo

annickx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:01

Gister weer de hele dag bezig geweest met schleich, net zoals vandaag. Gister vooral met bestellingen bezig geweest en leasefoto's maken voor een behoorlijk aantal mensen op hyves etc.

Vandaag word ook weer een bestellingmaakdagje :D

En ik was al een tijdje geleden begonnen met een 'luxe' deken, maar misschien ga ik daar vandaag ook weer wat aan proberen. Heb al een plaatje van internet uitgeprint die ik als voorbeeld gebruik :)

EDIT: heb net ff gekeken in mn sitebuilderding en ik heb tot nu toe al 171 bestellingen gehad via deze site :) En in totaal incl de oude site iets van 200 al :D