Anky & Edward, Rollkur,Sporen, dierenmishandelaar??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:14

Weetje .
Je kan hier gewoon eeuwig over doorgaan .
Anky en edward weten heus wel wat ze doen , denk ik dan .
mijn mening :
Ik vind het alleen goed als het paard der niet TE VEEL last van heeft .

PuurxNatuur

Re: Anky & Edward, Rollkur,Sporen, dierenmishandelaar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 07:01

dubbelpost ;)

En je hebt wel gelijk ja :j ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 07:45

gewoon, doen wat je zelf wilt :) ligt aan het paard en aan de ruiter!

als je paard er geen zin in heeft gooit hij je er wel af, paarden blijven toch altijd sterker :j

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:29

Lidyyy schreef:

als je paard er geen zin in heeft gooit hij je er wel af, paarden blijven toch altijd sterker :j

Wat een onzin! :roll:

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:34

superwoman schreef:
Lidyyy schreef:

Nou ik vind dat je deels gelijk hebt. Ik ben er nog altijd van overtuigd, dat als een paard iets echt niet wil! Dus niet een beetje niet, maar HEEL ERG NIET!!!! Dat een paard dan inderdaad in staat is om je ervan af te gooien.
Maar ik vind niet, dat je gewoon maar moet doen wat je wilt. Neem gedegen begeleiding! Je kunt namelijk niet volledig voelen hoe het beeld er uitziet. Een hulp vanaf de grond, is altijd nuttig en naar mijn idee ook een must!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:31

superwoman schreef:
Lidyyy schreef:

Ik denk dat paarden die weten hoe hun ruiters daarop reageren en weten dat ze dan op
hun kop krijgen dat zeker niet doen nee.

Dus je paard gooit je er echt niet zo maar af als hij geen zin heeft,
een paard is wel sterker maar wij horen de baas te zijn,
dat betekend dat je paard ontzag voor je heeft en dan zou hij alles voor je doen
zonder veel opstand, zelfs als iets pijn doet.

Er zit trouwens een verschil in tussen een paard
dat jou als baas acpt. en je er daarom niet af gooit,
of tussen een paard dat bang voor je is, en het daarom niet doet.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:32

Tendance schreef:
superwoman schreef:

Nou ik vind dat je deels gelijk hebt. Ik ben er nog altijd van overtuigd, dat als een paard iets echt niet wil! Dus niet een beetje niet, maar HEEL ERG NIET!!!! Dat een paard dan inderdaad in staat is om je ervan af te gooien.
Maar ik vind niet, dat je gewoon maar moet doen wat je wilt. Neem gedegen begeleiding! Je kunt namelijk niet volledig voelen hoe het beeld er uitziet. Een hulp vanaf de grond, is altijd nuttig en naar mijn idee ook een must!

Precies, ik ben nu lekker aan t rijden op mn paardje, maar zonder hulp vanaf de grond,
was zo nog steeds totaal niet ingereden en aan t steigeren als een gek.
Terwijl ik nu door hulp van af de grond bijna weer alles met haar kan en heerlijk
een half uurtje per dag kan rijden.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:37

HorsesWoman schreef:
Ik denk dat paarden die weten hoe hun ruiters daarop reageren en weten dat ze dan op

dat betekend dat je paard ontzag voor je heeft en dan zou hij alles voor je doen

Ik had het niet beter kunnen zeggen. Zolang een paard je er niet af gooit of probeert te gooien, ben je niet verkeerd bezig? Wat kortzichtig zeg.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:46

Mijn oude/ eerste eigen pony had ontzettend veel ontzag voor mij en ik een heel stevige zit, maar wij hadden toen nog weinig verstand van paardenzadels en ik reed met een zadel, dat niet goed was voor mijn pony...
Ik kon nog zo streng zijn en nog zo goed blijven zitten, maar uiteindelijk ging mijn pony toch in staking en konden we er niets meer mee. Zonder zadel ging prima en daarna dus met een ander zadel was het de meest geweldige pony die er was, maar door zijn pijn weigerde hij verder te gaan.

Als een paard het dus ECHT NIET wil of kan, dan kun je nog zo veel respect van het paard hebben, maar dan kan hij je er echt wl af krijgen!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:48

Tendance schreef:

Paard is er toe in staat,sterk zat, máár...
Kijk eens om je heen hoeveel menig paard "moet" incasseren en minimaal verzet toont - terwijl er ook nog zoveel kapot worden gereden...
Paarden worden als stout bestempeld en het wordt de kop ingedrukt. Paarden zijn volgers, geen leiders en zullen in de meeste gevallen de ruiter er echt niet af gooien. Dat we er op rijden zegt al genoeg...want ze zijn lichamelijk sterk zat om dat te voorkomen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:50

Tendance schreef:
Mijn oude/ eerste eigen pony had ontzettend veel ontzag voor mij en ik een heel stevige zit, maar wij hadden toen nog weinig verstand van paardenzadels en ik reed met een zadel, dat niet goed was voor mijn pony...
Ik kon nog zo streng zijn en nog zo goed blijven zitten, maar uiteindelijk ging mijn pony toch in staking en konden we er niets meer mee. Zonder zadel ging prima en daarna dus met een ander zadel was het de meest geweldige pony die er was, maar door zijn pijn weigerde hij verder te gaan.

Als een paard het dus ECHT NIET wil of kan, dan kun je nog zo veel respect van het paard hebben, maar dan kan hij je er echt wl af krijgen!

Ik denk meer dat dit voorbeeld dan over kúnnen gaat - de pijn te hevig is.
Maar menig paard wordt stukgereden met een niet passend zadel en reageerd niet zo heftig (meer). Kijk eens op maneges :(:)

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:03

Ik denk dat als je verkeerd bezig bent kwa rijden, en je doet je paard veel pijn,
dat hij nog eerder er bij neer valt op door gaat tot zijn lichaam kapot gaat dan dat hij je er afgooid ja.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:05

mylittlejoy schreef:
HorsesWoman schreef:

Ik had het niet beter kunnen zeggen. Zolang een paard je er niet af gooit of probeert te gooien, ben je niet verkeerd bezig? Wat kortzichtig zeg.

Ik snap je reactie niet. Als je paard je er niet af probeert te krijgen ben je mischien wel verkeerd bezig,
want een paard gooit je er niet zo snel af, in het ene geval uit angst, in het 2e geval uit
overgaven.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:21

Mijn pony was er blijkbaar wel toe in staat! En als 1 pony er toe in staat is, dan kunnen het er meer...
Naar mijn idee is dit alleen meestal niet aan het gedrag van het paard te wijten, maar aan een probleem in de communicatie, dit kan pijn, maar ook een andere oorzaak hebben.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:25

Tendance schreef:
Mijn pony was er blijkbaar wel toe in staat! En als 1 pony er toe in staat is, dan kunnen het er meer...
Naar mijn idee is dit alleen meestal niet aan het gedrag van het paard te wijten, maar aan een probleem in de communicatie, dit kan pijn, maar ook een andere oorzaak hebben.

Ja klopt, mijn pony liet wel "opstandig gedrag" zien bij het loswerken,
maar daarom weten we nu ook dat ze longeren niet snapt.

Maar ik denk dat onder het zadel niet veel paarden het zouden doen,
vooral niet die al lange het zelfde baasje hebben.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:40

Citaat:
HorsesWoman schreef:

Ik snap je reactie niet. Als je paard je er niet af probeert te krijgen ben je mischien wel verkeerd bezig,
want een paard gooit je er niet zo snel af, in het ene geval uit angst, in het 2e geval uit
overgaven.

Volgens mij zijn we het helemaal eens, maar begrijpen we elkaar verkeerd. :D We zeggen namelijk hetzelfde.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 12:24

Tendance schreef:

Tuurlijk kunnen het er meer, maar ik geloof eerder dat die van jou de "uitzondering" is dan het overgrote deel. Van wat ik zie en heb gezien zouden veel meer paarden hun ruiter eraf moeten gooien. (En ja ik heb ook grove fouten gemaakt waarbij mijn paard(-en) slechts licht verzet toonde :o )

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:17

@ superwoman: Ik ben het zeker met je eens, dat opstandig gedrag hoofdzakelijk wordt veroorzaakt door een slechter ruiter of opvoeder, of redelijke ruiter, die het verkeerd aanpakt.
Het enige wat ik wilde zeggen is dat ze het wel kunnen!
Vele paarden worden zo hard aangepakt als ze er 1 keer iemand afgegooid hebben, dat ze het niet meer durven van angst. En dat terwijl het terecht was, dat het paard een keer ging bokken of steigeren.
Vergeet niet de paarden die achterover klappen na steigeren.. Die schrikken ook soms zo erg, dat ze het niet meer durven...

Daarom zeg ik ook... Alsjeblieft neem een gedegen instructeur in de arm. Niet alleen als het mis gaat, maar ook als het wel goed gaat. En niet alleen in de B, maar ook in de hogere klassen...
Sommige fouten sluipen er zo in, dat je ze zelf niet in de gaten hebt.

BiancaDinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:10

Ik rij mets sporen om dat ik dan wat makelijker rij
ik kan ook zonder maar ik rij op mijn zit en benen niet op mijn handen
ik rij ook bitloos

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:28

Je kan het van 2 kanten zien; sporen, zweep, zielig, dierenmishandeling, dit is niet waar. Sporen gebruik je om met kleinere signalen je paard te laten doen wat je zonder sporen met duidelijkere signalen moet aangeven. Zweep kan ook slecht zijn, maar als je het alleen gebruikt als corrigatie is er ook niks mis mee, en als je geen band met je paard hebt, er niet goed voor zorgt en het dier alleen bang voor je is kun je niet die hoogte bereiken.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:34

Ik wil alleen even zeggen tegen mensen die het ''zielig'' vinden:
Probeer maar eens op zoon grand-prix paard rond te rijden, ik weet zeker dat het je niet fatsoenlijk lukt.
S&T en sporen zijn voor bepaalde hulpen.
Ik heb wel eens gehoord dat S&T verplicht is maar dat is niet waar aangezien het een keuze is van de ruiters zelf.
Zelf heb ik nog niemand gezien die met een trensje rijd op dat niveau maar mocht ik iemand tegen komen dan een dikke chapeau!

Zelf: Ik heb sporen gebruikt maar rij tegenwoordig terug zonder alleen op wedstrijd (om bepaalde redenen) met.
Ik ben met sporen beginnen te rijden omdat ik dat advies had gekregen voor het voorwaartse maar ik ben er uiteindelijk achter gekomen (met wat hulp) dat een paar consequente tikken genoeg waren om het actie/reactie gedeelte erop te krijgen. (het voorwaartse was ook een probleem door iets met het zadelmak maken)

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:41

het zijn echt niet alleen anky en edward hoor.. nog veel meer bekende ruiters rijden rollkur!!! en het is nou net dat zij bekend zijn maar zo veel mensen rijden rollkur en omdat zij beroemd zijn word er een probleem van gemaakt..

nee ik ben natuurlijk niet voor rollkur!! ik ben er ook gewoon tegen, maar geloof me echt niet alleen anky en edward rijden zo!! en het is trouwens verplicht vanaf de prix. george om dan met een stang en trens te rijden!!! /3

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 08:42

Ik vind dat Anky en Edward niet goed zijn. Ze forceren de dingen die ze vragen. Een vriendin van mij haar instructrice heeft stage gelopen bij Anky, en zei dat Anky de paarden altijd traint met hun hoofd heel laag omdat ze op de wedstrijd kijkerig zijn en dan hun hoofd op de precies goede hoogte hebben. Ik vind Anky en Edward niet goed maar er zijn ook wél goede ruiters die Grand prix rijden! Die niet alles dwingen en forceren...

jayne2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 09:17

Akky en adward weten vast wel wat Ze doen.
Maak jij je maar niet zo druk, en vraag aan ze
Of dat bit niet te strak zit of over die sporen
Vraag het is aan ze.

Suc6

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:49

MarMarieke schreef:
Ik vind dat Anky en Edward niet goed zijn. Ze forceren de dingen die ze vragen. Een vriendin van mij haar instructrice heeft stage gelopen bij Anky, en zei dat Anky de paarden altijd traint met hun hoofd heel laag omdat ze op de wedstrijd kijkerig zijn en dan hun hoofd op de precies goede hoogte hebben. Ik vind Anky en Edward niet goed maar er zijn ook wél goede ruiters die Grand prix rijden! Die niet alles dwingen en forceren...

en ik maar denken dat de stagaires daar zwijgplicht hebben als ze er gewerkt hebben. ;) Hoofd laag betekent niet perse dwang, anders is elke vorm van aanleuning dwang.