Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

..
ligt aan het paard en aan de ruiter!
superwoman schreef:Lidyyy schreef:gewoon, doen wat je zelf wiltligt aan het paard en aan de ruiter!
als je paard er geen zin in heeft gooit hij je er wel af, paarden blijven toch altijd sterker
Wat een onzin!
superwoman schreef:Lidyyy schreef:gewoon, doen wat je zelf wiltligt aan het paard en aan de ruiter!
als je paard er geen zin in heeft gooit hij je er wel af, paarden blijven toch altijd sterker
Wat een onzin!
Tendance schreef:superwoman schreef:
Wat een onzin!
Nou ik vind dat je deels gelijk hebt. Ik ben er nog altijd van overtuigd, dat als een paard iets echt niet wil! Dus niet een beetje niet, maar HEEL ERG NIET!!!! Dat een paard dan inderdaad in staat is om je ervan af te gooien.
Maar ik vind niet, dat je gewoon maar moet doen wat je wilt. Neem gedegen begeleiding! Je kunt namelijk niet volledig voelen hoe het beeld er uitziet. Een hulp vanaf de grond, is altijd nuttig en naar mijn idee ook een must!
HorsesWoman schreef:Ik denk dat paarden die weten hoe hun ruiters daarop reageren en weten dat ze dan op
hun kop krijgen dat zeker niet doen nee.
Dus je paard gooit je er echt niet zo maar af als hij geen zin heeft,
een paard is wel sterker maar wij horen de baas te zijn,
dat betekend dat je paard ontzag voor je heeft en dan zou hij alles voor je doen
zonder veel opstand, zelfs als iets pijn doet.
Er zit trouwens een verschil in tussen een paard
dat jou als baas acpt. en je er daarom niet af gooit,
of tussen een paard dat bang voor je is, en het daarom niet doet.
Tendance schreef:Nou ik vind dat je deels gelijk hebt. Ik ben er nog altijd van overtuigd, dat als een paard iets echt niet wil! Dus niet een beetje niet, maar HEEL ERG NIET!!!! Dat een paard dan inderdaad in staat is om je ervan af te gooien.
Maar ik vind niet, dat je gewoon maar moet doen wat je wilt. Neem gedegen begeleiding! Je kunt namelijk niet volledig voelen hoe het beeld er uitziet. Een hulp vanaf de grond, is altijd nuttig en naar mijn idee ook een must!
Tendance schreef:Mijn oude/ eerste eigen pony had ontzettend veel ontzag voor mij en ik een heel stevige zit, maar wij hadden toen nog weinig verstand van paardenzadels en ik reed met een zadel, dat niet goed was voor mijn pony...
Ik kon nog zo streng zijn en nog zo goed blijven zitten, maar uiteindelijk ging mijn pony toch in staking en konden we er niets meer mee. Zonder zadel ging prima en daarna dus met een ander zadel was het de meest geweldige pony die er was, maar door zijn pijn weigerde hij verder te gaan.
Als een paard het dus ECHT NIET wil of kan, dan kun je nog zo veel respect van het paard hebben, maar dan kan hij je er echt wl af krijgen!
mylittlejoy schreef:HorsesWoman schreef:Ik denk dat paarden die weten hoe hun ruiters daarop reageren en weten dat ze dan op
hun kop krijgen dat zeker niet doen nee.
Dus je paard gooit je er echt niet zo maar af als hij geen zin heeft,
een paard is wel sterker maar wij horen de baas te zijn,
dat betekend dat je paard ontzag voor je heeft en dan zou hij alles voor je doen
zonder veel opstand, zelfs als iets pijn doet.
Er zit trouwens een verschil in tussen een paard
dat jou als baas acpt. en je er daarom niet af gooit,
of tussen een paard dat bang voor je is, en het daarom niet doet.
Ik had het niet beter kunnen zeggen. Zolang een paard je er niet af gooit of probeert te gooien, ben je niet verkeerd bezig? Wat kortzichtig zeg.
Tendance schreef:Mijn pony was er blijkbaar wel toe in staat! En als 1 pony er toe in staat is, dan kunnen het er meer...
Naar mijn idee is dit alleen meestal niet aan het gedrag van het paard te wijten, maar aan een probleem in de communicatie, dit kan pijn, maar ook een andere oorzaak hebben.
Citaat:HorsesWoman schreef:Ik had het niet beter kunnen zeggen. Zolang een paard je er niet af gooit of probeert te gooien, ben je niet verkeerd bezig? Wat kortzichtig zeg.
Ik snap je reactie niet. Als je paard je er niet af probeert te krijgen ben je mischien wel verkeerd bezig,
want een paard gooit je er niet zo snel af, in het ene geval uit angst, in het 2e geval uit
overgaven.
We zeggen namelijk hetzelfde. Tendance schreef:Mijn pony was er blijkbaar wel toe in staat! En als 1 pony er toe in staat is, dan kunnen het er meer...
Naar mijn idee is dit alleen meestal niet aan het gedrag van het paard te wijten, maar aan een probleem in de communicatie, dit kan pijn, maar ook een andere oorzaak hebben.
) 
MarMarieke schreef:Ik vind dat Anky en Edward niet goed zijn. Ze forceren de dingen die ze vragen. Een vriendin van mij haar instructrice heeft stage gelopen bij Anky, en zei dat Anky de paarden altijd traint met hun hoofd heel laag omdat ze op de wedstrijd kijkerig zijn en dan hun hoofd op de precies goede hoogte hebben. Ik vind Anky en Edward niet goed maar er zijn ook wél goede ruiters die Grand prix rijden! Die niet alles dwingen en forceren...
Hoofd laag betekent niet perse dwang, anders is elke vorm van aanleuning dwang.