Ponyparkcity ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Re: Ponyparkcity ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:17

Nou dan worden ze ingeslapen dan beter ? Nou net zo erg tevens hoor

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:18

Een pony word echt niet om een onzinnige reden ingeslapen!
Dan word er wel iets anders bedacht.. ;)
Ik vind gewoon dat ze PPC moeten afschaffen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:20

Gewoon dood laten bloeden dat wil zeggen, geen nieuwe meer erbij en ponys die niet meer geschikt zijn verkopen en dan wordt het aantal vanzelf geleidelijk aan minder, en dan te koop zetten als de kudde niet zo groot meer is.

En dan overgaan op gewoon een soort van kermispark, met als thema paarden/ponys zoiets????? en mechanise paarden laten neerzetten dan kan de kinderen erop gaan hupsen hahaha en moet je eens opletten.............. dan doen de 16 jarigen ineens niet meer mee hoor, veel te oud voor, ook al gingen ze wel op de schetjes, te zielig voor gewoon.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 04-07-11 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:22

Ja dan komen ze op de paardenmarkt terecht zo beter ? Net zo erg trouwens want als ze niet na een bepaalde tijd worden verkocht dan worden ze geslacht of ingeslapen

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:23

Dood is nog altijd beter dan jaren afgebeuld te worden. Dan lopen ze op de eeuwige groene velden.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:24

@ Ruby1995: Dat denk jij ja, maar in PPC hebben ze ook een super slecht leven! >;)
@Ragdollcat: Ja dat is aan de ene kant ook wel zo.

Maar PPC is echt geen leuk park als je een paardenliefhebber bent.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:26

Ragdollcat schreef:
Gewoon dood laten bloeden dat wil zeggen, geen nieuwe meer erbij en ponys die niet meer geschikt zijn verkopen en dan wordt het aantal vanzelf geleidelijk aan minder, en dan te koop zetten als de kudde niet zo groot meer is.

En dan overgaan op gewoon een soort van kermispark, met als thema paarden/ponys zoiets????? en mechanise paarden laten neerzetten dan kan de kinderen erop gaan hupsen hahaha en moet je eens opletten.............. dan doen de 16 jarigen ineens niet meer mee hoor, veel te oud voor, ook al gingen ze wel op de schetjes, te zielig voor gewoon.

Ja je hebt gelijk , alleen hou je er wel rekening mee dat shets ongveer rond de 30 worden ? ;) nu niet elke shet

Omdat ze al een slecht leven hebben moeten ze maar verhuizen en dan nog een keer slecht leven leiden op een ponymarkt ? Kom op zeg

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:26

Ruby1995 schreef:
Ja dan komen ze op de paardenmarkt terecht zo beter ? Net zo erg trouwens want als ze niet na een bepaalde tijd worden verkocht dan worden ze geslacht of ingeslapen

Nee, nou hebben die pony's het fijn... Bah :r
Er is nog nooit een professioneel iemand bij die pony's geweest, die ze nakijkt of behandeld.
Bovendien zien ze die pony's niet als pony's, maar als wandelende geldmachines, en het kan hun geen reet schelen wat er meegedaan wordt.
Dan maar op de paardenmarkt! Wie weet komen ze dan nog op een leuk plekje waar ze met respect worden behandeld, en waar ze niet afgebeuld worden zoals hier gebeurt.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:27

@ Ruby1995: Shetlanders van PPC worden echt geen 30 jaar oud.
Met zo'n leven worden ze echt niet oud hoor, en denk jij dat alle paardenmarkten slecht zijn ofzo?
Er zijn ook goede mensen op paardenmarkten hoor, die naar goede mensen gaan.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:42

Leuk voor je marlies , je bent geen jongetje toch qq ?

Maarre tuya jullie denken allemaal in maar en als maar bekijk t maar qq

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:44

Ruby1995 schreef:
Leuk voor je marlies , je bent geen jongetje toch qq ?

Maarre tuya jullie denken allemaal in maar en als maar bekijk t maar qq

Nee ik ben geen jongen idd. _O-
Logisch hea? Anders heet je geen Marlies. :')

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:46

Nou dan qq

JackAebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:59

oke nu denken jullie vast wat een vreemd kind komt daar aan :o
maar ik kom al bijna mijn hele leven in ponypark.
natuurlijk hebben niet alle pony's het goed & maken er mensen misbruik van de pony. Maar netzo als hier al is neer gezet, is er vooral de laatste 2 jaar veel verandert. Grote kinderen krijgen niet zomaar een pony meer mee. Ik heb hier zo'n 5 jaar geleden echt super vakanties gehad met een pony. Nu ik 16 ben kom ik er nog steeds en probeer die pony dan ook weer te nemen maar rijden doe ik niet, ik wandel.
mijn zus van 17 precies hetzelfde verhaal, komt er ook nog voor die pony. Mijn jongste zusje van 10 beleeft hier nog steeds haar super vakantie met haar "eigen" shetlandertje.
ik zeg niet dat je echt een band met de pony's hebt omdat ze toch elke keer een ander hebben, maar je wilt ze toch blijven zien en verwennen als je hem eenmaal een paar keer hebt gehad.
als jij je paard verkoopt probeer je die toch ook op te zoeken?
ik probeer niemand aan te vallen maar het slechte beeld wat bijna iedereen heeft klopt niet.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:28

Alle mensen die kritiek leveren zou ik graag uit willen nodigen om een keer langs te komen.
De pony's en hun situatie te bekijken. Te praten met het personeel wat dag in dag uit (en veel van hun al jaren lang) met de pony's werkt.
Het is zo makkelijk om vanachter je bureautje commentaar te leveren terwijl je de echte situatie niet kent.

Mocht je in de buurt zijn, kom dan gerust eens even langs.
Neem een kijkje in de stal, in de wei en maak de dagelijkse verdeling van de pony's mee.
Loop een rondje over het park en oordeel dan opnieuw.

tomstergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 08:57

Ik zou er best nog eens heen willen hoor, want mijn zusje lana die begint nou te leren paardrijden en die vindt het helemaal TE GEK en al helemaal op die shetjes!!!! En trouwens @Ruby1995 is er ook al een x geweest ;)

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 11:42

Moon schreef:
Alle mensen die kritiek leveren zou ik graag uit willen nodigen om een keer langs te komen.
De pony's en hun situatie te bekijken. Te praten met het personeel wat dag in dag uit (en veel van hun al jaren lang) met de pony's werkt.
Het is zo makkelijk om vanachter je bureautje commentaar te leveren terwijl je de echte situatie niet kent.

Mocht je in de buurt zijn, kom dan gerust eens even langs.
Neem een kijkje in de stal, in de wei en maak de dagelijkse verdeling van de pony's mee.
Loop een rondje over het park en oordeel dan opnieuw.

ik heb de eigen situatie wel gezien, met mijn eigen ogen.
Jij vind dus dat het niet uit maakt dat naast het punt waar de pony's opworden gehaalt,
er gewoon een pony word afgeranseld en niemand die er wat van zegt?

Het personeel doet zijn best, maar er is in mijn ogen gewoon niet genoeg personeel,
en er moeten gewoon strengeren regels komen. Kwa gewicht en lengte,
want als je naar het gewicht wat nog gezond is voor de pony's,kan je zeggen dat bijna de helft te groot is.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:00

Ik ben er ook een keer geweest , met mn jongere zusjes , maar opzicht inderdaad als er meer personeel en strengere regels komen zou er misschien al wat veranderen , weetje wat t is , het is niet alleen ppc waar alleen te grote meisjes op shetties rijden maar oook genoeg bij particulieren. Maar wat wilen wij eraan veranderen ? Wij kunnen er niks aan veranderen hoor .

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:12

Ruby1995 schreef:
Ik ben er ook een keer geweest , met mn jongere zusjes , maar opzicht inderdaad als er meer personeel en strengere regels komen zou er misschien al wat veranderen , weetje wat t is , het is niet alleen ppc waar alleen te grote meisjes op shetties rijden maar oook genoeg bij particulieren. Maar wat wilen wij eraan veranderen ? Wij kunnen er niks aan veranderen hoor .

Ohnee? je doet gewoon net alsof het helemaal niets uitmaakt wat er met die shetlanders gebeurd. Alsof je het de normaalste zaak van de wereld is.
Natuurlijk kunnen we er wat aan doen! Maar die mensen bij ppc doen dat niet, omdat je dan nog "strengere" regels krijgt, en dat is minder aantrekkelijk, dus dat betekend minder geld. ;)
Een groot deel van die pony's is al verpest en heeft (waarschijnlijk) een rotleven met heel veel pijn, en die mensen die er geen drol verstand van hebben( ik wil niemand de indruk geven dat ik dat wel heb hoor ;) ) , die mensen denken: "Ooh, pony krijgt eten, pony wordt verwend, pony krijgt snoepjes en liefde, pony heeft het hartstikke naar zijn zin!". Terwijl zij niet weten hoeveel pijn dat beestje (misschien) heeft.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:14

Kijk, meer negatieve verhalen dan positief, dus lijkt me dat de ponys ter vermaak van kindertjes gewoon niet meer gebruikt moeten worden.

Zet gewoon liever hobbelpaardjes naast elke huisje, daar is een meisje van 5 jaar ook heus blij mee, lekker ff hobbelen.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:20

Ik ben het idd eens met _lieff_
Die pony's hebben geen leuk leven daar die hebben een rotleven!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:12

Maar die pony's weten niet beter ? Dus al die manegepony's hebben ook een rotleven volgens jullie ? Want daar hobbelen ook verschillende kinderen op en vaak ook nog ns te grote kinderen , ik vind ppc absoluut niet super maar jij hebt dus blijkbaar met een pony gesproken want jij bent paardenfluisteraar blijkbaar en die zei dat die een poedersuiker leven had ? Misschien niet super maar ze weten niet beter ... Maar ze zijn idd beter af bij een goed particuleer gezin.

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:36

Ruby1995 schreef:
Maar die pony's weten niet beter ? Dus al die manegepony's hebben ook een rotleven volgens jullie ? Want daar hobbelen ook verschillende kinderen op en vaak ook nog ns te grote kinderen , ik vind ppc absoluut niet super maar jij hebt dus blijkbaar met een pony gesproken want jij bent paardenfluisteraar blijkbaar en die zei dat die een poedersuiker leven had ? Misschien niet super maar ze weten niet beter ... Maar ze zijn idd beter af bij een goed particuleer gezin.
Op manegepony's wordt heel goed gelet ;)
In ppc is dat gewoon veel minder en kunnen die kinders gewoon hun gang gaan.
Ik ben geen paardenfluisteraar en vind het een beetje (erg) raar wat je zegt, als een pony in elkaar krimpt van de pijn (verhaal een aantal pagina's terug) als iemand er alleen maar een hand op zijn rug legt, denk ik niet dat die pony een erg fijn leven heeft. ;)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:43

Heb niet alle pagina's en reacties gelezen ;) maar ik ga hier niet verder discussien heb mijn mening gegeven , ik hoor wel wanneer ppc nie meer bestaat ;)

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:45

Ik hoop dat het zo snel mogelijk weg gaat dat park!

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:54

Ruby1995 schreef:
Heb niet alle pagina's en reacties gelezen ;) maar ik ga hier niet verder discussien heb mijn mening gegeven , ik hoor wel wanneer ppc nie meer bestaat ;)

Zolang kinderen het nog leuk vinden om zo met pony's om te gaan, zal het wel niet snel failliet gaan denk ik . :P