Volg je paard in 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:00

AlwaysH schreef:
Haha, ja klopt. Ik vind het ook spannend, naar buiten gaan met Ray.
Ik ga onderling starten maar heb helemaal geen zin :+

Vast na de 1x ga je het leuk vinden , ik ben nu nog niet zenuwachtig als het wel goed komt maar wanneer ik me heb ingeschreven komt dat wel :+ . Ik ga lopends heen maar laat me zus wel rijden, of ik laat hem vasthouden want hij is zo ontzettend sterk :Y) .

AlwaysH

Re: Volg je paard in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:03

Nee, ik ga het niet leuk vinden want Ray gaat niet normaal door de baan lopen :+
Die van mij is sterk ja, maar heeft nog nooit echt geprobeerd de teugels uit mijn handen te trekken oid.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:24

AlwaysH schreef:
Nee, ik ga het niet leuk vinden want Ray gaat niet normaal door de baan lopen :+
Die van mij is sterk ja, maar heeft nog nooit echt geprobeerd de teugels uit mijn handen te trekken oid.

Haha oke :+ .

Heb je geluk mee mijnes deed dat altijd inmiddels kan ik hem in de bak houden maar buiten weet ik het niet dus voor de risico maar aan de hand :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:35

Tja, dat is wel het meest verstandig!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:16

AlwaysH schreef:
Jaa, ben zo trots op hem, hij is dan ook al 17 :D

Maar inmiddels kunnen we naar buiten en is hij niet zo schrikkerig meer. Ben alleen wel benieuwd wat er gat gebeuren als ik in het zomerseizoen een wedstrijd meepik := Voor spek en bonen dan wel, maar Ray vindt vreemde mensen naast de bak niks.

In de zomer zijn er altijd stal dagen, ga je dan mee doen? Is wel leuk om mee te beginnen!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:15

Ja ik ga meedoen ja :))
Maar of ik me er op verheug, is idg gezellig op stal en er is verder toch niemand die hem wilt rijden dus zeuren mag niet :+

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:05

AlwaysH schreef:
Ja ik ga meedoen ja :))
Maar of ik me er op verheug, is idg gezellig op stal en er is verder toch niemand die hem wilt rijden dus zeuren mag niet :+

Haha ik deed vorig jaar ook mee met mn oude verzorgpaard in de regen, ze wilde geen een hoek door en langs de jury in de auto ook niet :p

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:33

Ghostattack schreef:
Doelen voor april:
-Oefenen met hangen en opstappen, misschien zelfs zitten
-Minimaal 1 keer per week balkjes meenemen
-Intensiever aan het werk aan de longe
-Zadelmaker bellen voor de gratis check die we hadden afgesproken
-Hoefsmid overleven (geen idee hoe ze is bij de hoefsmid)
-Wassen, inclusief staart want die is inmiddels echt zwart

April is misschien nog niet voorbij, maar aangezien ik van mijn bijrijdpaard ben gevlogen en nu met een zwaar gekneusde rug/nek loop, kan ik komende 2 weken toch niks doen :+ In principe hebben we alle doelen al behaald! De zadelmaker komt terug als we echt lekker kunnen rijden, dus dat is geregeld. Staart is gewassen, de rest een keer half, want ze vindt water nog best eng. Intensiever aan het werk en balkjes meepakken zijn we fanatiek mee bezig! Ze doet het super goed, dus komt helemaal goed dit. De hoefsmid hebben we ook overleefd, ware het niet met bloed, zweet en tranen :') Het zitten is zelfs een paar pasjes draf geworden! *\o/*

Doelen voor mei:
-Pasjes draf uitbreiden naar minimaal een volte draf
-Overgang stap-galop aan de longe oefenen
-Veel grondwerk en vrijheidsdressuur doen

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:56

Yacintha schreef:
Doelen Heurby april:
- Op buitenrit met de nieuwe vrachtwagen
- Verdiepen in Ranch Riding
- Meer tijd voor hem nemen om te 'bonden', minimaal 1x per week grondwerk/wandelen

Hoppakee, ik ben flink bezig met Heurby! De buitenrit hebben we nu zo'n 2 weken gelesen gesaan. Normaal is hij heel makkelijk op de trailer, maar de vrachtwagen vond hij heel eng. Hij ging er vrij snel op maar kwam trillend en zwetend eraf. Voor de terugweg ging hij er gelukkig wel weer op, ookal was hij heel gespannen!

Vanmiddag heb ik met hem les gehad in Ranch Riding. Het pattern voor de wedstrijd uitgeplozen en veel om te oefenen. Het is pittig, maar Heurby doet het super!

Ik pak hem nu ook elke week. Niet zozeer voor grondwerk, maar voor het rijden. We genieten er allebei van!

Yacintha schreef:
Doelen Flo april:
- Reining workshop
- Gecontroleerd galopperen onder het zadel
- Compliment verfijnen
- In ons eentje buitenrit maken (eventueel met ander paard erbij)

Begin deze maand hebben we de workshop gehad. Wauw, ik ben zo trots! Hij was heel braaf maar rodeo met longeren. Ik wilde eigenlijk niet opstappen maar eenmaal erop was hij heel braaf! Hij deed de oefeningen onwijs goed en leerde erg snel. We zijn wel wat eerser gestopt omdat hij volledig gebroken was. Ik heb nu twee weken goed geoefend en vrijdag een les gepland op dezelfde locatie als de workshop. Ik ben dan van plan om de galop aan te pakken, dat is nog het enige wat we niet kunnen en ik moet echt even een schop onder mijn kont krijgen!
Hopelijk durf ik wel door te pakken als er begeleiding bij is :)

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:10

doelen april
wodan :
- proefgericht trainen
- vrijspringen

- galop verbeteren

lady :
-lange teugel weer trainen

Met wodan best veel gereden ( 5/6 x per week) maar hij pakt het super op!
Galop niet aan toegekomen doordat hij dit weekend een beetje stijf liep en ik vrijdag 2 weken weg ben gaat het ook niet meer worden..

Lady doet het ook ontzettend goed alleen het wijken moet nog wat meer worden bevestigt maar voor de rest doet ze het super! Ook hebben we 2 weken geleden een fotomeeting gehad en heb weer prachtige plaatjes van der :D

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 14:40

April

voor mijzelf is dit gelukkig de laatste drukke week, eindelijk. Waar ik nu nog een week moet werken, moest ik gemiddeld genomen tussen de 50 en de 60 uur werken en dan blijft er toch maar weinig tijd over voor de paardjes.

Ik heb het besluit genomen om voor juultje een ander huisje te zoeken en heb deze dan ook gevonden. Ik heb gewoon geen tijd om 3 paarden bij te houden en ze verdiende meer aandacht en nu kan ik mijn aandacht verdelen aan de jongens.

Morgen komt de hoefsmid en volgende week of de week erop krijgt Tjabo wat extra aandacht want dan wordt hij gecastreerd.

Verder les ik nog steeds elke week en heb ik lekker op blondi de haflinger mogen rijden en een keer op Jack de tinker.

Foto's plaats ik later deze week :D

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:01

Al even geen updates meer geplaatst, maaaarrr de galop gaat super goed, en we hebben een ander bit gevonden waar Famka heel fijn op loopt! Ze schudt bijna niet meer met haar hoofd.
Afgelopen zaterdag heb ik een F9 proefje gereden met haar, en we hadden 220 punten! Echt heel trots op onze vierjarige puber :)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:12

Nou laat ik ook maar even updaten. Lang geleden dus zal wel iets vergeten.
Tandarts was geweest, paar haken weggehaald en tandsteen/tandplak. Dat kwam vrij snel terug dus moest ik laatst zelf weer verwijderen.
Galop gaat beter, ik wil hem alleen nog actiever hebben in stap en draf en achterwaarts (achterwaarts gaat overigens al stukken beter). Verder heb ik nog steeds niet kunnen rijden, maar ik denk niet dat het nog heel lang gaat duren. Donderdag weer les (grondwerk) na 5 maanden dus ik kijk er naar uit :D Verder heb ik een nieuwe verzorger/bijrijder voor hem gevonden, gaat super tussen die 2 nog even en ik ben hem kwijt :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:39

Citaat:
Doelen april:
- Hoofdstel schoonmaken/invetten.
- Werken aan tempowisselingen.
- Balkjes draven verbeteren.
- Van stilstand naar draf oefenen.
- Nageven nog meer onder controle krijgen.
- De witte bak betreden. :Y)

Zo, april heeft nog een weekje te gaan. Heb allemaal toetsen gehad op school, die meetellen voor mijn examen, dus was even een weg ploeteren. Nu komt semester vier er aan en heb ik hopelijk doordeweeks meer tijd!

- Hoofdstel schoonmaken/invetten
Gaat morgen of overmorgen gebeuren :D

- Werken aan tempowisselingen
Heb een toppaard die alleen maar kan verbeteren wat betreft tempo wisselen. Zo makkelijk op zo'n Tuigpaard!

- Balkjes draven verbeteren
Afgelopen groepslessen aan gewerkt, we hebben allebei de techniek door. Ray snapt dat hij van mij meer ruimte krijgt om zijn hals te strekken, en ik kan steeds makkelijker in de verlichte zit blijven staan als hii zo hoog opgooit!

- Van stilstand naar draf oefenen
Heb hier tijdens de lessen niks mee gedaan. Hoop dat van de week met zijn tweeën te kunnen doen!

- Nageven meer onder controle krijgen
Vanwege de lessen in de kleinere binnenbak is dat nog behoorlijk lastig, vooral in de galop, omdat hij in drie sprongen aan de overkant is, maar als ik weer in de buitenbakken ga rijden komt dat sowieso goed!

- De witte bak betreden!
Ook dat is een buitenbak, dus daar zullen we binnenkort wel weer eens rijden! Dit is voor ons een uitdaging omdat er naast de bak auto's parkeren, trailers inladen, pony's in de weide staan en mensen op en aan komen. Als ze morgen niet aan het klussen zijn bij d e uitloop stallen ga ik kijken of ik daar kan rijden, desnoods alleen uitstappen!

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:57

Bliksem schreef:
Grootste doel voor heel 2016 is van elkaar genieten! Dat vind ik toch wel het aller belangrijkste.
Verder:
-Stressloos trailerladen, dus veel oefenen.
-Beginnen met rijden op vreemd terrein, in andere delen van het land.
-Meedoen aan onze eerste kennismakingsklasse in de endurance en mocht dat bevallen wellicht ook een klasse 1.

Nu concreet plannen om het trailerladen te trainen. Iemand komt ons helpen en kan daarbij haar trailer meenemen, ideaal!
Het genieten lukt verder ook super goed en we hebben zowaar centered riding lessen in de bak, het gaat nog eens echt ergens op lijken. :P

Voor mei:
-Na onze eerste trailer les verder kijken/plannen wat nodig is om echt Stressloos te laden. In ieder geval veel tijd investeren aan het trailerladen.
-Alleen naar buiten uitbreiden, we kunnen nu zo'n 15 minuten op stap met z'n tweeën.
-Genieten blijft het belangrijkste :)

Afbeelding

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 18:17

Hier dan ook de foto's van april.
Mephisto

Afbeelding

Tjabo
Afbeelding

Ze hebben allebei een mooi nieuw halster.
De maand mei staat voornamelijk op de planning om Tjabo te castreren en te gaan wandelen met ze.

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:14

Mijn pony's:
- Sammeke is een vosse shetlander merrie uit mei 2008, ik heb haar sinds ze jaarling was. Ze is 1m groot, beleerd onder het zadel en voor de koets, kent veel grondwerk.
- Arthur is een toverbal mini shet uit april 2010, sinds zijn 10 maand bij mij en nu ong 75cm groot! Hij heeft een speciaal karaktertje :D

Mijn doelen:
- Veel mennen, veel buitenritten maken (hopelijk naar zee) meer uitdagingen en hopelijk een oefenwedstijd
- Arthur verder beleren
- Verder gaan met horse agility, online wedstrijden meepakken
- Veel blijven bijleren en groeien, maar volop genieten!

Januari was heel nat en druk. De regen stak vaak tegen net als mijn schoolwerk. Een niet zo intensieve maand waarin vooral gewerkt werd.
Sammeke 1x kunnen inspannen, wat dressuurmatig kunnen trainen en daarna een tour naar buiten geweest, dit is zonder een ander paard en voor de koets nog heel moeilijk voor haar. Ondanks het drukke verkeer ging het goed, en twijfelde ze maar zelde.
Met Arthur een nieuwe uitdaging aangegaan, en verder aan het werken aan clickertraining. Ik leer hem nu liggen op een hondenkussen, totaal zonder verwachtingen maar het gaat echt goed! :D
Verder staat de zee uitstap met Sammeke in april helemaal vast!

https://lh3.googleusercontent.com/-nAH7 ... Ic42/1.jpg
Sammeke

https://lh3.googleusercontent.com/-Lj5c ... c42/13.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-rGNG ... Ic42/7.jpg
Arthur

https://lh3.googleusercontent.com/-lCkG ... 5552_o.jpg

Februari ging snel. Helaas slecht weer dat bleef aanhouden, niet zoveel gedaan. De tandarts is langs geweest. Arthur kan het! Hij kan gaan liggen op zijn kussen! Met Sammeke nog op buitenrit geweest, veel werkpunten en ze was vermoeiend, maar al bij al ging het goed!
https://lh3.googleusercontent.com/-FBht ... 42/web.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-1KPr ... 5940_n.jpg

Maart was druk, maar toch nog tijd gevonden voor de pony's. Heerlijk gemend op de weide, en grondwerk gedaan. Veel gepoetst, en weer met Arthur aan de slag gegaan die zich niet meer liet pakken. Sammeke is geschoren, want ze had veel jeuk. En daarna heeft ze nog kinderpony op kamp gespeeld :)

https://lh3.googleusercontent.com/-tZhb ... Ic42/4.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-n4wF ... Ic42/1.png

https://lh3.googleusercontent.com/-Mbib ... 122706.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-TfzL ... 111829.jpg

April vloog voorbij. Het was een drukke maand maar helaas heeft het weer ook vaak tegengestoken. We hebben ons vooral gericht op grondwerk. Met Arthur ben ik begonnen met apporteren, hij neemt het fijn op! Hij is ook alweer 6 geworden. Met Sammeke heb ik geoefend om voor de koets naar buiten te gaan zonder andere paarden, dan is ze altijd heel onzeker. En ze doet het echt heel goed!
Afbeelding

Afbeelding

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 15:36

April - Nouska

April was voor ons een goede maand! Ik ben deze maand jarig en kreeg een aantal dingetjes voor Nous waar ik ontzettend blij mee ben. Voor de rest is haar pees al weer een stuk dunner (ze houdt altijd een bultje op haar pees in verband haar leeftijd) en ze loopt niet meer kreupel, dus we zijn weer aan het opbouwen waar we allebei ontzettend blij mee zijn.
M_nouska schreef:
Doelen April:
1. Conditie opbouwen.
2. Dunner krijgen.

Haar conditie is al weer een stuk beter, fijn!
Dunner krijg zijn we hard mee bezig, maar ze is niet in 1 maand van dik naar dun, maar we zijn onderweg.

Doelen Mei:
1. Zadelmaker moet langs komen (in ieder geval een afspraak maken)
2. Springschoenen kopen.
3. Weer een keertje springen.
4. Conditie verder opbouwen.
5. Dunner krijgen.

Afbeelding

instagram nouskaa_

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 18:54

claudiadvx schreef:
Doelen 2016:
- Meer kmers maken in dubbelspan
- Dressuur en vaardigheid oefenen
- meedoen aan ritten (shetlander menritten bijv)
Filmpje van de rit:
https://youtu.be/FRCOKJdHero
- individuele training (enkelspan, longe etc) Gaat met Misty beter. Calimero kan nogsteeds niet op straat :(
- op hoefijzers ivm het snelle slijten op de straat

Doelen voor mij:
- menwedstrijden bezoeken
- regels kennen van het wedstrijd mennen

Doelen April:
* droog mennen in dubbelspan (bak)
1 keertje gedaan!
* Wandelen met Calimero
* Individuele training voortzetten
Dit wel goed voortgezet

Het gaat hier helaas niet xo geweldig. Calimero loopt nogsteeds niet goed. En het dressuur proefje ging ook niet van harte. Dit omdat ikzelf het proefje niet goed kende en de helft niet snapte. En misty is best scheef.

Doelen Mei:
*individuele training voortzetten
*Misty haar rek&strek oefeningen oppakken
*meer dressuur oefenen
*calimero lekker vertroetelen

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:51

Yacintha schreef:
Doelen Heurby april:
- Op buitenrit met de nieuwe vrachtwagen
- Verdiepen in Ranch Riding
- Meer tijd voor hem nemen om te 'bonden', minimaal 1x per week grondwerk/wandelen

De maand april zit er alweer op en het was echt een top maand!
Heurby is mee geweest op buitenrit naar een onbekend bos, met de vrachtwagen. We hebben les gehad in Ranch Riding en vandaag de wedstrijd gereden (was ontzettend bagger haha..), en ik ben meerdere keren in de week aan de slag gegaan met hem. Hij vindt het weer leuk om te werken, zo fijn om te zien!
Voor deze maand heb ik eigenlijk niet zo heel veel doelen en eentje kan ik zelfs al afstrepen!

Doelen Heurby mei:
- Wedstrijd in Ranch Riding en Pleasure Ranch Riding niet geplaatst maar pleasure 2e van de 10 geworden!
- Veel buitenritten maken
- Pleasure blijven oefenen
- Vooral genieten! :)

Afbeelding

Yacintha schreef:
Doelen Flo april:
- Reining workshop
- Gecontroleerd galopperen onder het zadel
- Compliment verfijnen
- In ons eentje buitenrit maken (eventueel met ander paard erbij)

Ook met Flo heb ik echt een top maand gehad! Veel gewerkt aan het rijden en lessen gevolgd op dezelfde locatie waar de workshop was. Hij kan nu eindelijk heel netjes galopperen onder het zadel, zonder racen of paniek! Ook pakt hij de spin super goed op en hebben we trail gedaan. Dit deed hij zo ontzettend leuk, dat ik dit wil uitbreiden.

Vrijheidsdressuur ligt iets op de achtergrond, hij heeft wel de spaanse pas geleerd en qua grondwerk kan hij super netjes zijn voorhand verzetten. De buitenrit hebben we nog niet gedaan wegens gebrek aan hulp en tijd, maar we nemen het gewoon mee naar de volgende maand!
Ook voor mei kan ik alweer een doel afstrepen.

Doelen Flo mei:
- Wedstrijd Showmanship en In hand trail Showmanship niet geplaatst, begon aan de verkeerde kant van de pion :') In hand trail 4e van de 16 geworden!
- Een net reining pattern kunnen rijden
- Reining workshop met een onderlinge wedstrijd
- Buitenritten maken
- Mogelijk beginnen aan de galopswissel..?

Afbeelding

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:24

Zoo en weer een maand voorbij!

Doelen April:
-Trainen voor L1 dressuur, wijken veel meepakken en bevestigen. Gelukt, veel geoefend :)
-in B springen een foutloze ronde met 75 punten of hoger halen. helaas niet gelukt!
-Makkelijker kunnen schakelen in galop. jazeker!

Heb iets minder kunnen starten dan ik zou willen, zat een beetje met vervoer.

Doelen Mei:
- In de B springen een foutloze ronde met 75 punten of hoger halen.
- B dressuur starten.
- Rechter op hindernissen aanrijden :+

Een paar foto's van april:

Afbeelding

Afbeelding
'Aaaaaah mag ik pleeeease nog een snoepje?' :+

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:02

Mijn doelen voor April waren:

-Osteopaat laten komen Gedaan!
-2 x per maand lessen Door bezoekje aan de osteopaat ander halve week niet kunnen rijden en daarna het heel rustig weer opgepakt, daarom is dit doel niet gelukt en is het bij één keer gebleven
-Meer ontspanning in draf
Hier hebben we zeker stappen in gezet! Het lukt me nu om haar in een rustig tempo te houden met losse teugels! Ook is ze rustig met haar hoofd (nog geen aanleuning, maar bijna geen geschud meer!
-werken aan stelling
Ook hier maken we stappen mee, de ene kant gaat makkelijker dan de andere. We doen het nu vooral in stap op de langevolte, ik wil het volgende maand ook in de gewone volte gaan proberen.
-minder spulletjes voor haar kopen :') Deze maand alleen spullen gekocht die ik nodig had!! (gelukkig is het vandaag mei if you know what i mean :')

Mijn doelen voor Mei:

-2x per maand lessen
-eerst keer naar buiten onder het zadel (?)
-Flora leren liggen op commando
-Galop weer onder het zadel oppakken (ik rijd nu alleen maar in stap en draf, maar wil deze maand toewerken naar een gallopje onder controle)
-Werken aan halt houden (is niet haar favoriete onderdeel namelijk)

Afbeelding

Afbeelding

Spat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 07:06

ook ik heb mijn doelen bereikt:
1. meer stellingen rijden: Cartouche neemt iets te graag de buitenstelling aan.
2. goed passend zadel gevonden
3. het springen weer een beetje opgepakt.

ben echt super blij met deze vorderingen! mijn doelen voor mei:
- meer les volgen met Cartouche
- Bij mooi weer eens haar staart volledig wassen
- hoefsmid laten kome
- nieuw hoofdstel
- nageeflijkheid veel verbeteren

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:05

Doelen April:
Grondwerk doorpakken
Dubbele lijnen.
Zelf weer opbouwen met rijden.
En met lekker weer veel buiten wandelen / verkeersmak maken.[/quote]

Ik ben begonnen met grondwerk lessen en doe dit tegenwoordig dagelijks oefenen.
We hebben een paar x buiten gewandeld. Dubbele lijnen gaat ook goed. Opbouwen gaat ook..

Doelen mei:
Door met grondwerk.
Dubbele lijnen nog wat beter oppakken.
Meer gaan rijden.
En ik hoop ook een buitenrit te kunnen maken.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:06

Volgens mij had ik niet echt doelen voor april.. We hebben wel het een en ander bereikt. Voor mei gaan we het rijden weer oppakken (iets wat ik in februari/maart al op mijn lijst had staan). Zaterdag de voorbereidingen getroffen en zondag had ik dan weer voor het eerst stap draf en galop gedaan, We hebben gewoon even de basis gecheckt: kunnen we halthouden, kunnen we stappen, kunnen we draven en weer terug naar stap, en daarna dus ook galop en natuurlijk op er een stuur op zat. En of al die dingen konden *\%/* Hij was zo licht en zacht, echt super trots op hem. Normaal krijgt hij al heel veel te horen hoe goed hij is en wat knap dat hij iets gedaan heeft, maar nu vlogen de complimenten hem om de oren :o

Dus komende maand:
-Rijden oppakken
stuur, rem, gas, patronen/figuren, nieuwe dingen erbij pakken zoals schouderbinnenwaarts, wijken etc.
-Buitenrijden
kilometers maken, aan conditie werken en zelfvertrouwen van paardlief vergroten

EDIT:
Er waren wel doelen voor april...
Doelen voor april:
- Rechterachterbeen sterker maken
- Achterwaarts verbeteren (zorgen dat Zorro meer meedenkt hierin: "oh achterwaarts, ik snap het, ik ga al")
- Opzadelen/aansingelen oefenen en dan het rijden oppakken

- Verdergaan met liberty