Yacintha schreef:Doelen Heurby april:
- Op buitenrit met de nieuwe vrachtwagen
- Verdiepen in Ranch Riding
- Meer tijd voor hem nemen om te 'bonden', minimaal 1x per week grondwerk/wandelen
Hoppakee, ik ben flink bezig met Heurby! De buitenrit hebben we nu zo'n 2 weken gelesen gesaan. Normaal is hij heel makkelijk op de trailer, maar de vrachtwagen vond hij heel eng. Hij ging er vrij snel op maar kwam trillend en zwetend eraf. Voor de terugweg ging hij er gelukkig wel weer op, ookal was hij heel gespannen!
Vanmiddag heb ik met hem les gehad in Ranch Riding. Het pattern voor de wedstrijd uitgeplozen en veel om te oefenen. Het is pittig, maar Heurby doet het super!
Ik pak hem nu ook elke week. Niet zozeer voor grondwerk, maar voor het rijden. We genieten er allebei van!
Yacintha schreef:Doelen Flo april:
- Reining workshop
- Gecontroleerd galopperen onder het zadel
- Compliment verfijnen
- In ons eentje buitenrit maken (eventueel met ander paard erbij)
Begin deze maand hebben we de workshop gehad. Wauw, ik ben zo trots! Hij was heel braaf maar rodeo met longeren. Ik wilde eigenlijk niet opstappen maar eenmaal erop was hij heel braaf! Hij deed de oefeningen onwijs goed en leerde erg snel. We zijn wel wat eerser gestopt omdat hij volledig gebroken was. Ik heb nu twee weken goed geoefend en vrijdag een les gepland op dezelfde locatie als de workshop. Ik ben dan van plan om de galop aan te pakken, dat is nog het enige wat we niet kunnen en ik moet echt even een schop onder mijn kont krijgen!
Hopelijk durf ik wel door te pakken als er begeleiding bij is