jullie ergste ervaring met penny's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 16:04

Rameare_Love schreef:
Ik heb hier ook nog een verhaal..
Ik ging rijden in de bak op mijn verzorgpony, waren er nog 2 kinderen (8 jaar? misschien 9) die ik nog nooit had gezien. Die reden ook in de bak, maar mijn verzorgpony mag die andere pony's niet echt.. Dus ik bleef daar gewoon uit de buurt. Ze waren pas net 5/10 minuutjes in de bak en ze gingen al gelijk rondes achter elkaar galopperen, naast elkaar.. Die pony's de hele tijd oren naar achter, maar daar lette ze niet op. Op een gegeven moment stuurde een van die meisjes de pony achter de andere, en die voorste pony liet duidelijk merken dat hij dat niet leuk vond, oren naar achter, naar de binnenhoefslag, maar dan krijgt hij een tik van de zweep.. Hij trapte toen naar achter (raakte het meisje lang niet) , dat meisje krijsen. Mijn VP daarvan schrikken.. Die moeder van hun kwam de bak in, kwam naar dat meisje en vroeg wat er aan de hand was, zet ze het op een krijsen en zegt ze dat die pony niet luistert.. Die moeder zegt van, ga maar op de volte rijden, dan let ik wel op hem. Dus zij gelijk weer galopperen, zegt die moeder, niet de hele tijd galopperen, dat is niet goed voor hem. (Eindelijk dacht ik). Dus zei gaat draven, die pony kijkt boos, geeft ze een tik, hij geeft een mini steigertje, zei gaat het helemaal slaan met die zweep _-:( daarna ging ik gewoon de hele bak door rijden en hun ook. Hun veranderde van hand, dus ik wou dat ook zo snel mogelijk doen. Maar een van hun kwam er al aan. Je moet elkaar de linker hand kunnen geven, dus ik bleef op de hoefslag en zij ook. Dus ik zeg, je moet wel van de hoefslag af, ik heb voorrang. Kijkt ze me zo aan :o? Als laatste ging ik ff proberen zonder zadel, m'n VP gooit erg hoog op, ik doe het ook niet zo vaak (zonder zadel) en is gevoelig bij haar buik dus ik werd gelongeerd. Wij nog aan hun vragen van, kunnen jullie in het andere gedeelte van de bak blijven, wij gaan hier ff longeren. Dus hun van ; ja is goed.. Die moeder ging wat drinken, dus die kinderen waren alleen. Zegt dat meisje tegen die andere; kom, we gaan gewoon in het andere gedeelte van de bak, dat mag toch gewoon. Wij kiezen wel waar we rijden. Ik werd echt boos, maar ik zei niks want er gebeurde nog niks, ze bleven netjes op de hoefslag, dus wij hadden er bijna geen last van. Toen zetten dat meisje het weer op een gillen dus die moeder komt er weer aan, en dat meisje stapt af. Dit dat en het paard was zo gemeen! Niks van waar natuurlijk.. Dus zij stapt weer op, ze was er nog niet eens overheen en die moeder geeft die pony een tik. En toen begon hij te lopen.. Naar mij toe, zonder zadel op een paard waarbij dat erg lastig gaat.. Die in draf zit.. Ik kon haar wel slaan! Mijn VP valt aan naar andere paarden, ook in de bak en zonder zadel heb ik minder controle over d'r. Gelukkig gebeurde er niks! Dus degene die mij longeerde zei van : kijk wel een beetje uit. .... Kan erg hard trappen. Jaa dit dat sus zo, maar ze konden nog niet zo lang paardrijden.. NEE ECHT? Daar was ik nog niet achter.. Die kinderen nog twee keer gezien, daarna niet meer. Bleek dat ze die paarden verzorgden. Arme pony's 8)7
Edit: typfout

Arme pony's ....

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 16:45

Pff ze zijn hier nu buiten bezig. Mijn huisbaas heeft een Welsh en 2 mini-Shetlanders en aangezien het vakantie is komen er steeds meisjes om die pony's te verzorgen. De ene Shet laten ze nu met rust, op de ander 'rijdt' nu een meisje van ik denk minstens 1.50 meter, ze moet haar benen optrekken want anders kan ze meelopen. Op de Welsh stuitert er nu een mee die er eigenlijk ook niet echt meer op past. Net lag er een zadel op dat gewoon ergens vandaan is geplukt, stokoud is en veel te lang is voor de pony. Het rijden komt trouwens neer op keihard ronddraven/galopperen. De huisbaas heeft weinig kennis van paarden en vindt het allemaal wel prima.

Arme pony's... :(:)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 16:58

Rameare_Love schreef:
Ik heb hier ook nog een verhaal..
Ik ging rijden in de bak op mijn verzorgpony, waren er nog 2 kinderen (8 jaar? misschien 9) die ik nog nooit had gezien. Die reden ook in de bak, maar mijn verzorgpony mag die andere pony's niet echt.. Dus ik bleef daar gewoon uit de buurt. Ze waren pas net 5/10 minuutjes in de bak en ze gingen al gelijk rondes achter elkaar galopperen, naast elkaar.. Die pony's de hele tijd oren naar achter, maar daar lette ze niet op. Op een gegeven moment stuurde een van die meisjes de pony achter de andere, en die voorste pony liet duidelijk merken dat hij dat niet leuk vond, oren naar achter, naar de binnenhoefslag, maar dan krijgt hij een tik van de zweep.. Hij trapte toen naar achter (raakte het meisje lang niet) , dat meisje krijsen. Mijn VP daarvan schrikken.. Die moeder van hun kwam de bak in, kwam naar dat meisje en vroeg wat er aan de hand was, zet ze het op een krijsen en zegt ze dat die pony niet luistert.. Die moeder zegt van, ga maar op de volte rijden, dan let ik wel op hem. Dus zij gelijk weer galopperen, zegt die moeder, niet de hele tijd galopperen, dat is niet goed voor hem. (Eindelijk dacht ik). Dus zei gaat draven, die pony kijkt boos, geeft ze een tik, hij geeft een mini steigertje, zei gaat het helemaal slaan met die zweep _-:( daarna ging ik gewoon de hele bak door rijden en hun ook. Hun veranderde van hand, dus ik wou dat ook zo snel mogelijk doen. Maar een van hun kwam er al aan. Je moet elkaar de linker hand kunnen geven, dus ik bleef op de hoefslag en zij ook. Dus ik zeg, je moet wel van de hoefslag af, ik heb voorrang. Kijkt ze me zo aan :o? Als laatste ging ik ff proberen zonder zadel, m'n VP gooit erg hoog op, ik doe het ook niet zo vaak (zonder zadel) en is gevoelig bij haar buik dus ik werd gelongeerd. Wij nog aan hun vragen van, kunnen jullie in het andere gedeelte van de bak blijven, wij gaan hier ff longeren. Dus hun van ; ja is goed.. Die moeder ging wat drinken, dus die kinderen waren alleen. Zegt dat meisje tegen die andere; kom, we gaan gewoon in het andere gedeelte van de bak, dat mag toch gewoon. Wij kiezen wel waar we rijden. Ik werd echt boos, maar ik zei niks want er gebeurde nog niks, ze bleven netjes op de hoefslag, dus wij hadden er bijna geen last van. Toen zetten dat meisje het weer op een gillen dus die moeder komt er weer aan, en dat meisje stapt af. Dit dat en het paard was zo gemeen! Niks van waar natuurlijk.. Dus zij stapt weer op, ze was er nog niet eens overheen en die moeder geeft die pony een tik. En toen begon hij te lopen.. Naar mij toe, zonder zadel op een paard waarbij dat erg lastig gaat.. Die in draf zit.. Ik kon haar wel slaan! Mijn VP valt aan naar andere paarden, ook in de bak en zonder zadel heb ik minder controle over d'r. Gelukkig gebeurde er niks! Dus degene die mij longeerde zei van : kijk wel een beetje uit. .... Kan erg hard trappen. Jaa dit dat sus zo, maar ze konden nog niet zo lang paardrijden.. NEE ECHT? Daar was ik nog niet achter.. Die kinderen nog twee keer gezien, daarna niet meer. Bleek dat ze die paarden verzorgden. Arme pony's 8)7
Edit: typfout

eeh, waarom ga jij longeren bij andere pony's in? dat vind ik ook nogal onbeschoft... en al helemaal als je hem niet onder controle hebt... en als hij dan tegen vreemde pony's naar doet... ga er dan niet ook nog zonder zadel op zitten als jij en hij dat niet kunnen... een beetje vragen om problemen? dus ik vind jou acties ook behoorlijk penny ;)

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:30

unihorses schreef:
eeh, waarom ga jij longeren bij andere pony's in? dat vind ik ook nogal onbeschoft... en al helemaal als je hem niet onder controle hebt... en als hij dan tegen vreemde pony's naar doet... ga er dan niet ook nog zonder zadel op zitten als jij en hij dat niet kunnen... een beetje vragen om problemen? dus ik vind jou acties ook behoorlijk penny ;)

Wij hebben geen andere mogelijkheid dan in de bak. Er is geen longeerring, en de paddocks zijn te klein mocht je de willen gebruiken. We hebben toch vriendelijk gevraagd of wij dat deel van de bak mochten gebruiken, en meestal is het vele malen drukker, waardoor het helemaal onmogelijk word..

Lizzykizzx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:26

Kirsha schreef:
Pff ze zijn hier nu buiten bezig. Mijn huisbaas heeft een Welsh en 2 mini-Shetlanders en aangezien het vakantie is komen er steeds meisjes om die pony's te verzorgen. De ene Shet laten ze nu met rust, op de ander 'rijdt' nu een meisje van ik denk minstens 1.50 meter, ze moet haar benen optrekken want anders kan ze meelopen. Op de Welsh stuitert er nu een mee die er eigenlijk ook niet echt meer op past. Net lag er een zadel op dat gewoon ergens vandaan is geplukt, stokoud is en veel te lang is voor de pony. Het rijden komt trouwens neer op keihard ronddraven/galopperen. De huisbaas heeft weinig kennis van paarden en vindt het allemaal wel prima.

Arme pony's... :(:)

Ik krijg het echt van zulke kinderen :(

MuttleyMarty

Re: jullie ergste ervaring met penny's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:24

Afentoe vraag je je af of mensen überhaupt wel iets van paarden afweten....

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:36

Bij sommige mensen hoef je je dat niet eens af te vragen om het antwoord te weten.

RashjaShanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:31

Ik ben een jongen, maar ik was vroeger ook best penny.
Ben trouwens wel abonnee hoor.
Maar ik ging dus een paar jaar terug ook wel bij pony's in het weiland.
Ik ging alleen als van die andere kinderen zeiden dat het mocht.
Dus wij bij allerlei shetjes in het weiland.
Maar we hadden dus ook verzorgpony's:
we gingen regelmatig wortels en appels voeren aan pony'tjes die redelijk verwaarloosd waren.
Ze hadden een kaal weilandje, en de waterbak was soms leeg.
Overal poep.
Maargoed, wij gingen dus regelmatig voeren.
En op een dag was de "eigenaar" er dus, en die zei dat we ze wel mochten poetsen.
Maar we wisten helemaal niet zeker wie de eigenaar was.
Toen gingen we daar dus elke dag heen, wel anderhalf schooljaar lang.
Maar nooit zagen we die man, of andere mensen daar.
Er kwamen steeds meer verzorgers bij en dat voor maar 4 pony's.
Op een begeven moment kwam er een man aan, die blijkbaar echt de eigenaar was.
En die dreigde dat we daar weg moesten en anders zou die de politie bellen.
Wij praten met die man van: wij mogen deze pony's verzorgen van zo'n man.
Dus hij wordt wat rustiger, en we mochten toch blijven verzorgen.
toen kregen we ook zijn nummer.
Daarna was er blijkbaar weer een andere eigenaar, en daarna zijn we maar gestopt.
De pony's gingen trouwens ook altijd naar braderieën om daar met kinderen te lopen.

Ik speelde op school trouwens ook altijd met van die paardenteugels.

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:57

Daarnet last gehad van betweterige, volwassenen penny's :o
Ik zat in de zetel met mn laptop en ik keek uit het raam om te kijken wat mijn paarden aan het uitvreten waren (ze staan aan huis). Zie ik daar ineens een stuk of 5 mensen bij mijn paarden in de wei staan. Ik kreeg al schrik want ja de laatste tijd hoor je zoveel over die paardenbeulen, dus ik stuur m'n vader er op af blijkt het mijn tante te zijn met haar nogal rare vrienden die ik niet ken.. Ik loop er dus naartoe en ik had een paar appeltjes vast, begint een van die mannen dat ik er niet te veel mag geven omdat ze dan suikerziekte krijgen blabla. Dan wijst hij naar haar hoeven en zegt hij dat ze dringend naar de hoefsmid moet, eh hij is vorige week nog geweest? Hij bleef aandringen en hij wou ze zelf bekappen, nee bedankt jij blijft met je poten van m'n paard haar voeten af! Vraagt iemand welk ras ze is, ik heb geen idee dus ik zeg kruising van vanalles waarop die ene weer antwoord dat ze een Paint is.. ja tuurlijk :') Mijn nichtje was er ook bij en die zat de hele tijd te zeggen dat mijn shet van haar is, helemaal niet waar!
Dan was die man weer bezig dat hij mijn paard wel wou overkopen en hij ging een manege beginnen.. ja dream on :') Ze hebben nog een hele tijd commentaar zitten geven over alles en toen waren ze EINDELIJK weg. Nou seg die poedersuiker mensen moeten van mijn paarden af blijven!

kusjekusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:03

Of van die penny's die foto's van manege pony's bewerken met ' jbma wjnmk, wij voor altijd' dit dat, kan ik ook zo niet tegen haha.
Of als je probeert heel netjes je proef te oefenen, hun staan langs de kant: je been ligt naar achter als je wijkt, dat moet je afleren, ik help wel >_<

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 22:44

@kusje
haha ik ken heel veel manege mensjes van de manege die 'i love you so much' teksten op foto's zetten of zo'n denk wolkje van het paard '... ik mis je!' en dan de naam van de persoon die het bewerkte, ik heb een lievelingspony, maar ga geen onzinnige dingen neerzetten wat ook vaak lelijk is :') Ook denk ik altijd 'ja je kan ook gewoon in je status zetten 'heb lekker gereden op me lievelingspony!' zegt toch ook genoeg? :')

Lizzykizzx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:22

puppy1128 schreef:
@kusje
haha ik ken heel veel manege mensjes van de manege die 'i love you so much' teksten op foto's zetten of zo'n denk wolkje van het paard '... ik mis je!' en dan de naam van de persoon die het bewerkte, ik heb een lievelingspony, maar ga geen onzinnige dingen neerzetten wat ook vaak lelijk is :') Ook denk ik altijd 'ja je kan ook gewoon in je status zetten 'heb lekker gereden op me lievelingspony!' zegt toch ook genoeg? :')

Ben ik het mee eens ja :j

_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 00:29

Na de les gingen ik en een vriendin een rondje om de manege maken. Iemand zegt tegen ons dat we even bij de wei van de pensionpaarden moeten kijken omdat ze net iemand in de wei zag staan. Dus wei rijden daar naar toe pakt dat jongetje zijn fiets en gaat hj achteruit naar de straat dus wei gaan er naar toe draven en zegen tegen hem dat het niet de bedoeling is dat hij bij de paarden in het land gaat, zegt hij ik geef ze alleen een beetje gras alsof ze niet genoeg gras hebben als ze in de wei staan.
Gelukkig waren het brave paarden anders was het misschien wel anders afgelopen.

Ik snap gewoon niet waar die kinderen het lef vandaan halen om zomaar bij andermans paarden in de wei te stappen, snappen ze dan echt niet dat het gevaarlijk kan zijn.

Lizzykizzx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 00:34

ja, en als er dan iets gebeurd dan moeten de eigenaren de ziekenhuiskosten betalen... ;)

Didoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 01:24

Ik hoor heel vaak op de manege van zulke kindjes ,
Die praten over van alles wat fout gaat en letten niet op hun eigen rijstyle.

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 01:27

Ik was laatst aan het poetsen. Komt er een meisje van 7(?) trots naar mij gerent en zegt: 'Ik kan al helemaal alleen opstappen en draven! Je moet komen kijken!' Ze was helemaal trots, zo schattig <3
-Ze reed op een Shetlander :)-

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 07:38

Ik liep laatst met mijn verzorgpony van de wei naar stal, dan moet je het hele erf over. Komt er een man naar me toe gelopen : 'hoeveel kost die Shetlander?' (Wijzend naar mijn verzorgpony) Dus ik zeg: ' Ik weet niet welke Shetlander u bedoeld , dit is een haflinger :+ ' zegt ie: ja , maakt niet uit ik wil voor mijn dochter een pony, blablablabla. Ik die man uitgelegd dat ik niet de eigenaar was, vroeg hij of ik de pony gestolen had. 8)7 ik zei: Nee meneer, dit is mijn verzorgpony. Daarna ben ik maar doorgelopen zonder maar iets te zeggen... Een volwassen penny dus :D

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:46

MuttleyMarty schreef:
Ik liep laatst met mijn verzorgpony van de wei naar stal, dan moet je het hele erf over. Komt er een man naar me toe gelopen : 'hoeveel kost die Shetlander?' (Wijzend naar mijn verzorgpony) Dus ik zeg: ' Ik weet niet welke Shetlander u bedoeld , dit is een haflinger :+ ' zegt ie: ja , maakt niet uit ik wil voor mijn dochter een pony, blablablabla. Ik die man uitgelegd dat ik niet de eigenaar was, vroeg hij of ik de pony gestolen had. 8)7 ik zei: Nee meneer, dit is mijn verzorgpony. Daarna ben ik maar doorgelopen zonder maar iets te zeggen... Een volwassen penny dus :D

gestolen pony _O-

Lizzykizzx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:12

Haha, en dan nog vragen of je hem gestolen hebt ook! :')

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:44

Twee meisjes op stal vinden mijn verzorgpony 'stom' . Nou laatst waren ze in het weiland (een pony daarvan is een verzorgpony van een van de meisjes) en ze gingen mijn pony wegjagen wand die was stom en hoorde er niet bij .. Toen gingen ze met de pony van mijn vriendin tikkertje doen , en hier bedoel ik ook bij opjagen achteraan rennen soms nog wel eens slaan enzo . Toevallig had ik dat gezien en had ik er wat van gezecht , maar ze hadden mijn verzorgpony 'netjes aan de kant gezet' en waren 'heel lief voor de pony van mijn vriendin' -O-

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:49

Mijn dochter is een penny (8 jaar), houdt van vlechten, poetsen en tutten, maar is ook dol op rijden. Heb ik totaal geen nare ervaringen mee. :D
Hier op bokt komt ik pennymeisjes tegen (vooral die van 16, 17), die een aardig grote mond hebben op dit forum. Maar in real life kom ik ze gelukkig niet veel tegen, omdat ik op een plek sta met alleen maar volwassenen. Heerlijk, hou ik zo! :j

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:59

Btw: Gelukkig gaat mijn verzorgpony verhuizen !

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:02

Enkele jaren geleden had ik mijn pony laten meelopen op een ponykamp van de manege waar ik toen stond. Had er het volste vertrouwen in dat alles ging goed komen want er waren meerdere stalgenootjes waar ik goed bevriend mee was die meededen aan het kamp.
De kampen zaten zo in een dat je voor 1 week meestal op dezelfde pony reed.

De voorlaatste dag van het kamp kwam ik even kijken hoe het was en wie er op reed enz.
Een jong pennymeisje met roze rijbroek zat keurig op ponylief en ze reed eigenlijk best goed voor haar leeftijd en vooral omdat ze nog niet lang reed.
Ze stappen de piste uit en automatisch neem ik mijn pony over van haar en begin hem af te zadelen.
Komt ze opeens woedend naar mij toe en roept dat ik met mijn "poten" van HAAR pony moet afblijven en dat zij de eigenaar was.
Nouja seg :') Heb haar dan wel even netjes gezegd dat ik de echte eigenaar was.
Meisje schaamde haar kapot :=

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:12

xanthos111 schreef:
Enkele jaren geleden had ik mijn pony laten meelopen op een ponykamp van de manege waar ik toen stond. Had er het volste vertrouwen in dat alles ging goed komen want er waren meerdere stalgenootjes waar ik goed bevriend mee was die meededen aan het kamp.
De kampen zaten zo in een dat je voor 1 week meestal op dezelfde pony reed.

De voorlaatste dag van het kamp kwam ik even kijken hoe het was en wie er op reed enz.
Een jong pennymeisje met roze rijbroek zat keurig op ponylief en ze reed eigenlijk best goed voor haar leeftijd en vooral omdat ze nog niet lang reed.
Ze stappen de piste uit en automatisch neem ik mijn pony over van haar en begin hem af te zadelen.
Komt ze opeens woedend naar mij toe en roept dat ik met mijn "poten" van HAAR pony moet afblijven en dat zij de eigenaar was.
Nouja seg :') Heb haar dan wel even netjes gezegd dat ik de echte eigenaar was.
Meisje schaamde haar kapot :=

:oo
Hoe oud was dat meisje wel niet ?

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:25

Ik snap werkelijk waar niet hoe sommige kinderen worden opgevoed! Niet dat ik de perfecte moeder ben maar mijn kinderen zouden al die ellende niet in hun hoofd halen!

Mijn dochter van 9 is ook een penny meisje maar dan wel van het goede soort hahaha. Ik heb een fjord maar hij is nog te heftig voor haar om echt op te leren rijden. Nou is mijn dochter ook echt wel een heel erg klein poppetje van postuur.
Als ze mee gaat naar stal verteld ze ook heel erg trots aan iedereen dat ze "les" krijgt van mama en dat ze al zoooo goed kan rijden. Ze mag wel eens stappen als ik er naast loop en een paar passen draven maar ik laat haar nooit alleen. Als ze naar stalgenoten trots toe gaat dat ze helemaal los mocht rijden, lees ik loop er ander halve meter naast nadat beesie al moe gereden is, moeten de meeste er altijd vriendelijk om lachen en prijzen haar erom. Ze vraagt ook vaak aan stalgenoten als ze aan het poetsen of mesten zijn of ze mag helpen. De meeste vinden het wel schattig.
Van de week was ze weer mee naar stal en het buurmeisje mocht ook mee. Beide dametjes in rijbroek met te grote laarsen aan en cap op maar denk nou niet dat die cap af gaat! Die moeten de hele dag op zelfs tijdens het fietsen of ijsje eten bij de ijssalon.
Ze geniet van de kleinste dingen al. Ze is super lenig, turnen, en is mega trots dat ze al helemaal alleen op kan stijgen en als je haar wilt ondersteunen zegt ze beledigd nee mam kijk maar ik kan het al!
Ze zou het nooit in haar hoofd halen om al die ellendige dingen uit te vreten. Denk dat de gedachte uberhaubt nog nooit in haar opgekomen is. Sterker nog ze noemt ons paard ook gewoon paard van mama ipv van haar hoewel ze dat best zou mogen zeggen, laat staan het paard van een ander de hare noemen of wat dan ook maar mee doen zonder toestemming!