Rameare_Love schreef:Ik heb hier ook nog een verhaal..
Ik ging rijden in de bak op mijn verzorgpony, waren er nog 2 kinderen (8 jaar? misschien 9) die ik nog nooit had gezien. Die reden ook in de bak, maar mijn verzorgpony mag die andere pony's niet echt.. Dus ik bleef daar gewoon uit de buurt. Ze waren pas net 5/10 minuutjes in de bak en ze gingen al gelijk rondes achter elkaar galopperen, naast elkaar.. Die pony's de hele tijd oren naar achter, maar daar lette ze niet op. Op een gegeven moment stuurde een van die meisjes de pony achter de andere, en die voorste pony liet duidelijk merken dat hij dat niet leuk vond, oren naar achter, naar de binnenhoefslag, maar dan krijgt hij een tik van de zweep.. Hij trapte toen naar achter (raakte het meisje lang niet) , dat meisje krijsen. Mijn VP daarvan schrikken.. Die moeder van hun kwam de bak in, kwam naar dat meisje en vroeg wat er aan de hand was, zet ze het op een krijsen en zegt ze dat die pony niet luistert.. Die moeder zegt van, ga maar op de volte rijden, dan let ik wel op hem. Dus zij gelijk weer galopperen, zegt die moeder, niet de hele tijd galopperen, dat is niet goed voor hem. (Eindelijk dacht ik). Dus zei gaat draven, die pony kijkt boos, geeft ze een tik, hij geeft een mini steigertje, zei gaat het helemaal slaan met die zweepdaarna ging ik gewoon de hele bak door rijden en hun ook. Hun veranderde van hand, dus ik wou dat ook zo snel mogelijk doen. Maar een van hun kwam er al aan. Je moet elkaar de linker hand kunnen geven, dus ik bleef op de hoefslag en zij ook. Dus ik zeg, je moet wel van de hoefslag af, ik heb voorrang. Kijkt ze me zo aan
Als laatste ging ik ff proberen zonder zadel, m'n VP gooit erg hoog op, ik doe het ook niet zo vaak (zonder zadel) en is gevoelig bij haar buik dus ik werd gelongeerd. Wij nog aan hun vragen van, kunnen jullie in het andere gedeelte van de bak blijven, wij gaan hier ff longeren. Dus hun van ; ja is goed.. Die moeder ging wat drinken, dus die kinderen waren alleen. Zegt dat meisje tegen die andere; kom, we gaan gewoon in het andere gedeelte van de bak, dat mag toch gewoon. Wij kiezen wel waar we rijden. Ik werd echt boos, maar ik zei niks want er gebeurde nog niks, ze bleven netjes op de hoefslag, dus wij hadden er bijna geen last van. Toen zetten dat meisje het weer op een gillen dus die moeder komt er weer aan, en dat meisje stapt af. Dit dat en het paard was zo gemeen! Niks van waar natuurlijk.. Dus zij stapt weer op, ze was er nog niet eens overheen en die moeder geeft die pony een tik. En toen begon hij te lopen.. Naar mij toe, zonder zadel op een paard waarbij dat erg lastig gaat.. Die in draf zit.. Ik kon haar wel slaan! Mijn VP valt aan naar andere paarden, ook in de bak en zonder zadel heb ik minder controle over d'r. Gelukkig gebeurde er niks! Dus degene die mij longeerde zei van : kijk wel een beetje uit. .... Kan erg hard trappen. Jaa dit dat sus zo, maar ze konden nog niet zo lang paardrijden.. NEE ECHT? Daar was ik nog niet achter.. Die kinderen nog twee keer gezien, daarna niet meer. Bleek dat ze die paarden verzorgden. Arme pony's
Edit: typfout
Arme pony's ....