fijn 
Is de gemeente er nogsteeds mee bezig ja? Wanneer heb je dat gehoord dan?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
fijn 
Wiz schreef:Dan heb ik het hoefbevangen verkeerd begrepen, maar je gaf aan dat Tucker wel veel te korte hoeven heeft toch? Daarbij blijven al mijn andere punten wel staan. Als justitie besluit alle pony's/paarden van dezelfde eigenaar weg te halen, dan zou je aan kunnen geven dat jij Tucker graag een goede toekomst wil bieden. Ze zullen niet zo happig zijn op verkoop want de paardjes leveren toch niets op, dus dan zullen ze al blij zijn als ze in in ieder geval 1 pony minder hebben om te verkopen. Maar nogmaals, denk alsjeblieft na welke stappen je neemt. Je kunt ze namelijk niet meer terugdraaien! Dat er nu een boete te wachten staat is nog een eind weg van het weghalen van de pony's.
Heb je inmiddels al wel geprobeerd contact te leggen met de oom van je ex? Zelf of via een derde om gewoon om de tafel te gaan over Tucker?

xsilverstarx schreef:Doanique schreef:Op wiens naam staat de pony?
Als deze op de jouwe staat kan je Tuck gewoon pakken hoor, dan kunnen ze je niks maken.
hij hoeft niet op naam als je zn paspoort hebt , kun je na de politie gaan en ben jij de eigenaar..

Douraque schreef:@JoyCiej007: helemaal mee eens. Maar met de kleine kanttekening dat het eigendom wel te bewijzen is bij betaling van alle onkosten als DA kosten/staling.
TS: zie mijn eerdere post ook voor advies vanuit de optiek van een advocaat, doe er gewoon verstandig aan om het op de legale/juiste manier te doen

JoyCiej007 schreef:Douraque schreef:@JoyCiej007: helemaal mee eens. Maar met de kleine kanttekening dat het eigendom wel te bewijzen is bij betaling van alle onkosten als DA kosten/staling.
TS: zie mijn eerdere post ook voor advies vanuit de optiek van een advocaat, doe er gewoon verstandig aan om het op de legale/juiste manier te doen
Klopt, maar heb dat bewust niet aangehaald want het vervelende is dat mensen dat ook nog wel eens verkeerd willen interpreteren.
Hier op Bokt heb ik in andere topics wel eens gezien dat er wordt gereageerd met 'ach jij hebt toch 6 maanden de kosten op je genomen, dan ben je eigenaar'. Enkel en alleen door dát kan je natuurlijk ook niet zomaar eigenaar worden. Ligt ook aan de hele situatie (denk idd bijv. aan bijrijders die paard als eigen mogen beschouwen qua rijden etc. en dan tegen vergoeding van bijv. DA en/of hoefsmid/stallingskosten dat paard mogen 'gebruiken' van de eigenaar).
Het kan echter in dit soort gevallen van TS wel méehelpen bewijzen wie uiteindelijk als eigenaar beschouwd zou moeten worden, maar dan worden er ook allerlei andere dingen meegewogen.
xsilverstarx schreef:als je een paspoort hebt.... met chipnummer enalles heb je bewijs dat t paard van jou is . uit