Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sharontucker

Re: Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 11:19

Meen je dat.. := fijn :')
Is de gemeente er nogsteeds mee bezig ja? Wanneer heb je dat gehoord dan?

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:33

@Batlow: heb geen idee hoe je bij het hebben van een eigen paard niet de betaalde kosten kunt aantonen.
Zelfs bij contant betalen van je stal of wei, zullen de staleigenaren en pensiongasten getuigen dat jiij daar al een hele tijd staat? Verder heb je rekeningen van de DA af en toe en koop je wormenkuren, waar je ook weer een bon van hebt.
Je kunt niet zomaar een paard van een ander opeisen.. Die ander heeft dan ook bewijzen nodig dat het paard van hem of haar is en heeft al helemaaaal geen bewijs lijkt mij.

Fijne lui trouwens als ze hun paarden van gemeentegrond weigeren af te halen.
Dan lijkt het mij dat de gemeente erg bang is voor de betreffende eigenaren....

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:35

Klinkt alsof het handig is dat Tucker daar weg gaat!

Ik hoop voor je dat ze niet moeilijk gaan doen en dat je Tucker gewoon weer mag verhuizen. Succes!

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:36

Maar ho es ff.... >;)

Sharon, weet je al wel waarom de politie nu in gesprek is gegaan met de oom van je ex? Want ik denk dat je je misschien teveel verheugd op het verlossende woord: "Neem Tucker maar mee" Maar dat gaan zij jou niet geven. Zij kunnen net zo min als jij, of de oom van jouw ex bewijzen van wie Tucker is, dus zij gaan zeker geen uitspraken doen wat er met Tucker gaat gebeuren. Dan ligt de verantwoording namelijk bij hen.

Maar waar ik mij ook over verbaas is de snelheid waarmee dit verhaal veranderd van laten we zo beschaafd mogelijk naar een oplossing zoeken in de politie is om 21.00 uur 's avonds erop af gegaan?

Je kan niet zomaar Tucker op gaan halen, hoe graag jij dit ook wil en hoeveel mensen jou dat ook gunnen. Het kan niet. Echt ga dit op een juiste manier aanpakken voordat je (nog meer) schade aanricht en mensen tegen je in het harnas gaat jagen! Het begin van de ellende is dat jouw moeder je verboden heeft de relatie met jouw ex voort te zetten. Voor jouw bescherming. Als jij zonder goed overleg Tucker weghaalt denk ik dat het hele doel van jouw beschermen gemist wordt! En ik begrijp jouw moeder wel, je bent 14. Nog niet zelfstandig en ervaren genoeg om rationele beslissingen te nemen. Maar de manier waarop de relatie beëindigd is, is niet echt netjes gegaan. En of jouw ex dit nou verdiend had of niet, er worden aan beide kanten "fouten" gemaakt. Probeer alsjeblieft iets meer begrip op te brengen voor jouw ex vriend en zijn familie, wat ik ook al in mijn eerdere post genoemd hebt: Als je elkaar met respect benaderd krijg je meer voor elkaar als dat je met vingers gaat wijzen. Laat staan de politie erbij betrekt.

Ik wil je het advies meegeven: Bezint eer gij begint!

P.s. Ik begrijp dat iedereen hier TS haar haar pony gunt maar haar adviseren die pony zsm op te halen is toch voor niemand een goede situatie? De pony wordt ineens ergens in zijn uppie neergezet (terwijl zij een kuddedier is) en moet daar waarschijnlijk 3 uur voor lopen terwijl zij hoefbevangen is. TS zit ineens met de volledige zorg voor Tucker en daar komen dus direct dierenartskosten aan. TS haar veiligheid komt in gevaar. En daarbij is het ook nog eens hartstikke illegaal, dus als haar ex en zijn familie dit niet recht gaan zetten gaat justitie dit misschien wel doen! De adviezen van niet geschoten is altijd mis raken dus kant nog wal! De situatie is er niet naar om maar wat uit te gaan proberen!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:38

daarom zegt men twee kanten twee verhalen en wij horen er maar 1

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 11:45

Tucker is niet hoefbevamgen,dat is hun shetlander.

De politie/woonwijktoezichthouder is naar hun toegeweest omdat het dak van de stal nog bij de wei ligt,die had al een paar maanden geleden opgehaald moeten worden.
Als hij voor vrijdag niet weg is krijgt hij een boete.

Die mensen daar zijn ook al aan het overleggen zijn shetlanders weg te halen omdat hij zich niet aan de afspraken houd.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:48

Behalve dat deze shet niet hoefbevangen is, maar korte hoeven heeft.
En dat de shet al sinds augustus in een ander weiland staat, al 3x verhuisd is ofzo, en dat gedoe met die ex pas een maand aan de gang is?

Als ik het verhaal van sharon begrijp, wilden ze de pony terug nemen omdat zij het (niet op een goede manier) uitmaakte met haar ex.
Nu vraag ik me af waarom Sharon daar niet eerder tegenin is gegaan, met behulp van ouders/politie/wie dan ook. Nu is het net alsof je zelf ook twijfelde wie nou de rechtmatige eigenaar is.

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:53

Dan heb ik het hoefbevangen verkeerd begrepen, maar je gaf aan dat Tucker wel veel te korte hoeven heeft toch? Daarbij blijven al mijn andere punten wel staan. Als justitie besluit alle pony's/paarden van dezelfde eigenaar weg te halen, dan zou je aan kunnen geven dat jij Tucker graag een goede toekomst wil bieden. Ze zullen niet zo happig zijn op verkoop want de paardjes leveren toch niets op, dus dan zullen ze al blij zijn als ze in in ieder geval 1 pony minder hebben om te verkopen. Maar nogmaals, denk alsjeblieft na welke stappen je neemt. Je kunt ze namelijk niet meer terugdraaien! Dat er nu een boete te wachten staat is nog een eind weg van het weghalen van de pony's.
Heb je inmiddels al wel geprobeerd contact te leggen met de oom van je ex? Zelf of via een derde om gewoon om de tafel te gaan over Tucker?

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 11:54

Ik wilde eerst goed nadenken wat ik nou wilde,als ik iets verkeerds zou zeggen zou dat alleen maar tegen mij werken.

Hij wilde zelf geen contact meer met mij anders zou ik problemen krijgen.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 11:55

Wiz schreef:
Dan heb ik het hoefbevangen verkeerd begrepen, maar je gaf aan dat Tucker wel veel te korte hoeven heeft toch? Daarbij blijven al mijn andere punten wel staan. Als justitie besluit alle pony's/paarden van dezelfde eigenaar weg te halen, dan zou je aan kunnen geven dat jij Tucker graag een goede toekomst wil bieden. Ze zullen niet zo happig zijn op verkoop want de paardjes leveren toch niets op, dus dan zullen ze al blij zijn als ze in in ieder geval 1 pony minder hebben om te verkopen. Maar nogmaals, denk alsjeblieft na welke stappen je neemt. Je kunt ze namelijk niet meer terugdraaien! Dat er nu een boete te wachten staat is nog een eind weg van het weghalen van de pony's.
Heb je inmiddels al wel geprobeerd contact te leggen met de oom van je ex? Zelf of via een derde om gewoon om de tafel te gaan over Tucker?

Nee nog niet,dat wilde ik vanmiddag gaan doen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:56

Haal je die pony vandaag nog op?

ajnienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:57

Doanique schreef:
Op wiens naam staat de pony?
Als deze op de jouwe staat kan je Tuck gewoon pakken hoor, dan kunnen ze je niks maken.

hij hoeft niet op naam als je zn paspoort hebt , kun je na de politie gaan en ben jij de eigenaar..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:57

paspoort kan je zowiezo maken he, kijk die handelaren maar, paspoorten kloppen niet altijd

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 11:58

Ligt eraan wat de politie zegt ;)

Tuck heeft geen paspoort.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:58

Zo, alle pagina's van begin tot eind eindelijk doorgeworsteld, incl. de zéer irritante en bovendien compleet onjuist onzin die ene Merel hier heeft verkondigd. Gelukkig weet nu iedereen, incl. TS dat chip en paspoort géén eigendomsbewijzen zijn.

Sharon: volgens mij had ik je eerder al gevraagd naar de vage situatie hoe jij nou aan haar bent gekomen. En ik heb je toen volgens mij ook verteld dat je helaas geen poot had om op te staan. Helaas kan je van deze mensen ook geen 'achteraf' koopcontract verwachten, en/of een verklaring dat zij op een rechtsgeldige manier Tucker aan jou in eigendom hebben overgedragen. Zo jammer dat het toen zo is gegaan.
Het hele punt is dat ook een mondelinge (koop)overeenkomst, een rechtsgeldige koopovereenkomst is (al ligt het hier wel íets anders, gezien je leeftijd). Alleen het hele vervelende van zo'n mondelinge koopovereenkomst, is dat het nauwelijks te bewijzen valt. En dan hebben we het hier helaas niet eens over een koopovereenkomst, waarbij beide partijen jegens elkaar een prestatie verplicht zijn (jij koopprijs betalen, zij pony overdragen in eigendom en leveren), maar het gaat hier dan over een schenking. Een overdracht 'om niet', gezien jij de pony dus echt gekregen hebt. En al helemaal met schenkingsovereenkomsten is het altijd handig om dit op papier te hebben staan met handtekening van de schenker en degene waaraan een goed wordt geschonken. Maakt niet uit of dit gaat om een fiets, een paard, een meubelstuk of geld.

Ik hoop van harte dat dit alles uiteindelijk goed gaat aflopen, en dat je Tucker terug zal krijgen. Pas vreselijk op.
En sla die (goedbedoelde) adviezen van 'maakt niet uit, pony is van jou, ophalen die handen en dan zien we wel weer verder' álsjeblieft in de wind. Zorg dat alles helemaal 100% geregeld is, anders maak je het probleem alleen nog maar groter en dat zal uiteindelijk in jou nadeel gaan werken. Juist omdat het al zo'n ingewikkeld verhaal is, en jij niet sterk staat (zij staan ook niet ijzersterk, dat maakt het nog moeilijker) en omdat zij zich niet volledig verstandig gedragen, moet jij dat wel doen. Dan wek je ook de indruk dat je niets te verbergen hebt en dat je het goed geregeld wil hebben, op de 'legale' manier.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:01

Anders de rijdende rechter schrijven........

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 12:02

Bedankt voor de uitgebreide reactie :)

Ik kijk wel wat de politie ervan vind :j

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:03

xsilverstarx schreef:
Doanique schreef:
Op wiens naam staat de pony?
Als deze op de jouwe staat kan je Tuck gewoon pakken hoor, dan kunnen ze je niks maken.

hij hoeft niet op naam als je zn paspoort hebt , kun je na de politie gaan en ben jij de eigenaar..

Ik ruik een merel de 2e, en zelfs een merel de 3e.

Alsjeblieft mensen, hou op met die onzin. xsilverstarx: jij vertelt pure onzin.
Doanique: ook jij verteld pure onzin. Tot even geleden stond mijn Welsh merrie ook (via paspoort, chip én bij het stamboek) ook nog 'op naam' van haar fokker. Die heeft haar bijna 2 jaar geleden aan een gezin verkocht. Enkele maanden daarna heeft dat gezin die pony aan mij verkocht. Pony stond nog met chip, paspoort en stamboekpapieren op naam van de fokker. Toch is er maar 1 rechtmatige echte eigenaar van deze pony, en dat ben IK. Heb de boel inmiddels allemaal op mijn naam laten overschrijven, alleen maar omdat het stamboek een tijdelijke actie had, dat dit overschrijven op naam voor niet-leden van het stamboek slechts €15,= kostte, en geen €45,= of zelfs nog meer.
En uiteindelijk zou ik toch nog graag met haar naar de stamboekkeuringen willen, dan is niet alleen vereist dat pony op jou naam is overgeschreven, maar ook dat je lid bent van het stamboek (en dat is me op dit moment gewoon even te duur, ze hanteren een erg duur lidmaatschapstarief).

Paspoort en/of chip zijn géén eigendomsBEWIJZEN. Kan je idd op naam laten zetten, maar uiteindelijk is dat geen rechtsgeldig bewijs. Ja, het kan hélpen. Maar in de meeste gevallen toont het helaas niets aan. Zonder twijfel is een koop/schenkingsovereenkomst op papier, met handtekeningen van koper en verkoper of van schenker en ontvanger, wél een rechtsgeldig bewijs. Daarmee sta je ook heel erg sterk. Helaas heeft TS dit vanaf het begin af aan niet. Er is wel sprake van een mondelinge overeenkomst, maarja, zie dat maar eens te bewijzen dan........

Even een kromme vergelijking, maar volgens mij is ook wel bekend dat als er een strafzaak tegen een verdachte loopt, en de politie/rechercheurs vergaren bewijsmateriaal op een niet rechtsgeldige manier (bijv. zonder huiszoekingsbevel 'inbreken' in het huis v/d verdachte en daar vervolgens een moordwapen vinden) dan is het heel vervelend, maar dan mag het bewijs wat op die manier is vergaard, niet zodanig als bewijsmateriaal worden gebruikt.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 16-07-12 12:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:06

@JoyCiej007: helemaal mee eens. Maar met de kleine kanttekening dat het eigendom wel te bewijzen is bij betaling van alle onkosten als DA kosten/staling.

TS: zie mijn eerdere post ook voor advies vanuit de optiek van een advocaat, doe er gewoon verstandig aan om het op de legale/juiste manier te doen

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:06

JoyCiej007: AMEN! _/-\o_

Shilady: De rijdende rechter gaat al helemaal verkeerd uitpakken! ZE HEEFT GEEN BEWIJS DAT TUCKER VAN HAAR IS!

Sharon: Goed dat je na gaat denken, als de politie vanmiddag heeft gebeld laat je dan even weten wat zij aangeven? We hopen allemaal dat je Tucker krijgt alleen wel op de juiste manier, zodat je echt van je pony kan genieten en niet de hele tijd over je schouder hoeft te kijken of iemand haar weer af komt pakken van je.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:11

Douraque schreef:
@JoyCiej007: helemaal mee eens. Maar met de kleine kanttekening dat het eigendom wel te bewijzen is bij betaling van alle onkosten als DA kosten/staling.

TS: zie mijn eerdere post ook voor advies vanuit de optiek van een advocaat, doe er gewoon verstandig aan om het op de legale/juiste manier te doen

Klopt, maar heb dat bewust niet aangehaald want het vervelende is dat mensen dat ook nog wel eens verkeerd willen interpreteren.
Hier op Bokt heb ik in andere topics wel eens gezien dat er wordt gereageerd met 'ach jij hebt toch 6 maanden de kosten op je genomen, dan ben je eigenaar'. Enkel en alleen door dát kan je natuurlijk ook niet zomaar eigenaar worden. Ligt ook aan de hele situatie (denk idd bijv. aan bijrijders die paard als eigen mogen beschouwen qua rijden etc. en dan tegen vergoeding van bijv. DA en/of hoefsmid/stallingskosten dat paard mogen 'gebruiken' van de eigenaar).

Het kan echter in dit soort gevallen van TS wel méehelpen bewijzen wie uiteindelijk als eigenaar beschouwd zou moeten worden, maar dan worden er ook allerlei andere dingen meegewogen.

ajnienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:12

Ik ruik een merel de 2e, en zelfs een merel de 3e.

Alsjeblieft mensen, hou op met die onzin. xsilverstarx: jij vertelt pure onzin.
Doanique: ook jij verteld pure onzin. Tot even geleden stond mijn Welsh merrie ook nog 'op naam' (via paspoort, chip én bij het stamboek) ook nog op naam van haar fokker. Die heeft haar bijna 2 jaar geleden aan een gezin verkocht. Enkele maanden daarna heeft dat gezin die pony aan mij verkocht. Pony stond nog met chip, paspoort en stamboekpapieren op naam van de fokker. Toch is er maar 1 rechtmatige echte eigenaar van deze pony, en dat ben IK. Heb de boel inmiddels allemaal op mijn naam laten overschrijven, alleen maar omdat het stamboek een tijdelijke actie had, dat dit overschrijven op naam voor niet-leden van het stamboek slechts €15,= kostte, en geen €45,= of zelfs nog meer.
En uiteindelijk zou ik toch nog graag met haar naar de stamboekkeuringen willen, dan is niet alleen vereist dat pony op jou naam is overgeschreven, maar ook dat je lid bent van het stamboek (en dat is me op dit moment gewoon even te duur, ze hanteren een erg duur lidmaatschapstarief).

Paspoort en/of chip zijn géén eigendomsBEWIJZEN. Kan je idd op naam laten zetten, maar uiteindelijk is dat geen rechtsgeldig bewijs. Ja, het kan hélpen. Maar in de meeste gevallen toont het helaas niets aan. Zonder twijfel is een koop/schenkingsovereenkomst op papier, met handtekeningen van koper en verkoper of van schenker en ontvanger, wél een rechtsgeldig bewijs. Daarmee sta je ook heel erg sterk. Helaas heeft TS dit vanaf het begin af aan niet. Er is wel sprake van een mondelinge overeenkomst, maarja, zie dat maar eens te bewijzen dan........

Even een kromme vergelijking, maar volgens mij is ook wel bekend dat als er een strafzaak tegen een verdachte loopt, en de politie/rechercheurs vergaren bewijsmateriaal op een niet rechtsgeldige manier (bijv. zonder huiszoekingsbevel 'inbreken' in het huis v/d verdachte en daar vervolgens een moordwapen vinden) dan is het heel vervelend, maar dan mag het bewijs wat op die manier is vergaard, niet zodanig als bewijsmateriaal worden gebruikt.[/quote]

als je een paspoort hebt.... met chipnummer enalles heb je bewijs dat t paard van jou is . uit

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:13

JoyCiej007 schreef:
Douraque schreef:

Klopt, maar heb dat bewust niet aangehaald want het vervelende is dat mensen dat ook nog wel eens verkeerd willen interpreteren.
Hier op Bokt heb ik in andere topics wel eens gezien dat er wordt gereageerd met 'ach jij hebt toch 6 maanden de kosten op je genomen, dan ben je eigenaar'. Enkel en alleen door dát kan je natuurlijk ook niet zomaar eigenaar worden. Ligt ook aan de hele situatie (denk idd bijv. aan bijrijders die paard als eigen mogen beschouwen qua rijden etc. en dan tegen vergoeding van bijv. DA en/of hoefsmid/stallingskosten dat paard mogen 'gebruiken' van de eigenaar).

Het kan echter in dit soort gevallen van TS wel méehelpen bewijzen wie uiteindelijk als eigenaar beschouwd zou moeten worden, maar dan worden er ook allerlei andere dingen meegewogen.

Klopt, daarom heb ik TS ook aangeraden om naar het Juridisch Loket te gaan voor gratis juridisch advies alsmede het inschakelen van een advocaat (evt. van onvermogen bij ontoereikend vermogen). Dan werk je op de juiste manier, in plaats van gewoon het paard ophalen. Politie heeft ook niet altijd bij het juiste eind mbt het recht, daarom is het beter om te luisteren naar mensen met hiervan

@xsilverstarx: Paspoort/chip is geen eindomsbewijs (dus niets punt uit), geloof me ben advocaat en weet er echt wel wat van. Trouwens lees het topic

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:16

xsilverstarx schreef:
als je een paspoort hebt.... met chipnummer enalles heb je bewijs dat t paard van jou is . uit

Waarom denkt een 14 jarige het beter te weten dan advocaten, rechtsgeleerden en rechtenstudenten, en denkt zij het zelfs beter te weten dan dat het wettelijk is geregeld?!

Fijn dat je op deze leeftijd een goede dosis zelfvertrouwen hebt. Maar ga nou geen uitspraken doen over dingen waar je totaal geen verstand van hebt.

Lees dan alsjeblieft mijn posts van hierboven.
Dan zou in theorie mijn pony enkele weken geleden nog eigenlijk van de fokker zijn, puur omdat chip, paspoort én stamboekpapier allemaal nog op naam van de fokker stond.
Terwijl 't beestje al bijna 2 jaar van mij is.

Hou toch alsjeblieft eens op met die onzin verkondigen. Dat gaat nu altijd in alle topics zo, waarin vragen worden gesteld als 'wie is de eigenaar nu eigenlijk' etc. etc. maar dit topic spant toch wel de kroon wat betreft mensen die denken het beter te weten en pure onzin, b*llsh*t van de bovenste plank lopen te verkopen. :n |o

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 12:18

xsilverstarx , wil je alleen iets zeggen als je het ook zo is?