Welke pony van ponyparkcity is wat voor mij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BabetSanRemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:25

Zo'n beetje iedereen is ontopic in dit topic! Als je je mening kwijt wilt raken over ppc, doe dat dan in het centrale topic over ppc! :o

Er zijn ook gewoon grote B's kleine C's! Zoals Maxime, Bambi, Black Beauty etc. Ik denk dat je gewoon moet afwachten welke je krijgt. Als je erbij zet wat voor een pony je wilt, zoeken ze echt wel een leuke voor je uit!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:27

BabetSanRemo schreef:
Zo'n beetje iedereen is ontopic in dit topic! Als je je mening kwijt wilt raken over ppc, doe dat dan in het centrale topic over ppc! :o

Er zijn ook gewoon grote B's kleine C's! Zoals Maxime, Bambi, Black Beauty etc. Ik denk dat je gewoon moet afwachten welke je krijgt. Als je erbij zet wat voor een pony je wilt, zoeken ze echt wel een leuke voor je uit!

ts is allang geweest ;) dus heeft ook weinig zin om haar nog tips te geven :')

Wonderstruck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:04

Ragdollcat schreef:
Wat ik hier niet begrijp..........waarom moet er perse op de ponys gereden worden als men al lang en breed te groot zijn en of te zwaar is geworden.

Wees es volwassen en ga paardrijden op een manege. Of ga lekker strandritten maken met een groep.

Er zijn hier genoeg mensen die rijden niet belangrijk vinden.
Heb mezelf even gequote:
xXMayaXx schreef:
Ik vind rijden echt totaal niet belangrijk. Met mijn leasepony's, waar ik zeker niet te groot voor ben, rij ik meestal ook niet, maar doe ik vrijheidsdressuur, ga met ze wandelen, doe parelli etc., en zelfs in mijn les rij ik steeds minder, en krijg ik steeds meer les in parelli. Voor mij maakt het dus niet uit dat ik alleen nog maar loop, want ik geef er niet zo veel om dat ik niet kan rijden..

Paardrijden op een manege doe ik dus al, ik verzorg daarnaast ook nog een IJslander, Fries, en Haflinger, en om te rijden zou ik dus niet naar ppc hoeven. Ik ga erheen omdat er een pony staat waar ik heel veel om geef. Hij was mijn eerste ervaring met paarden, en ik heb heel veel van hem geleerd. Ik rij in ppc ook niet meer, al 2 of 3 jaar niet meer. Ik ga er puur heen om die pony te zien, en ik wandel met hem, poets hem bij het huisje, en geef hem een lekker ontspannen weekendje.

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:06

Snoevie schreef:
probleem is dat de pony's op zo'n ppc vaak veel minder van die gerichte zorg krijgen als een privepony.

ik zou er zelf ook geen 10 seconden opzitten voor een foto,je kan samen met je pony op zoveel andere manieren een leuke foto maken. misschien een leuke fotoshoot?

Ik heb geen, leasepony, verzorgpony, of eigenpony!
Dus geen andere optie mogelijk jammer genoeg, als ik een eigen pony had gehad ging ik ook niet naar ppc

Rennie89

Re: Welke pony van ponyparkcity is wat voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:27

je kan toch zoeken naar een verzorgpony? :') en anders gewoon naar een manege gaan die buitenritten organiseerd. Hier organiseren ze bijna elke dag strandritten

Thincla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 00:22

Ga aub op een grotere pony rijden ook al rijden er grotere mensen op is dat nog steeds geen excuus om daar op te rijden

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 10:27

Dan moet je kijken voor: Mango, jans,blackbeauty ,maxime, easy,misty,garlic, alleen die leuke pony's zijn altijd heeel snel weg :(

_laura_lilo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:00

Hierboven GARLICC beebieex

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:32

lifaya schreef:
je kan toch zoeken naar een verzorgpony? :') en anders gewoon naar een manege gaan die buitenritten organiseerd. Hier organiseren ze bijna elke dag strandritten

Ik zit echt elke dag op marktplaats en andere sites om een verzorgpony te vinden.
Ik kan er echt geen 1 vinden.
Ik kan nu tijdelijk of misschien wel nooit meer rijden omdat ik last van mijn stuitje heb, dat heb ik ook al een paar keer eerder gezegt!
Ik heb te weinig ervaring voor een strandrit, ik rij nog maar 5 maanden, ik vind het moeilijk om te zeggen, maar toch kan ik wel goed rijden, ik rij nu op de manege( als het goed met mn stuitje gaat) bij meisjes in de groep die 5/6 rijden...

Wonderstruck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:36

maritmistppc schreef:
lifaya schreef:

Ik zit echt elke dag op marktplaats en andere sites om een verzorgpony te vinden.
Ik kan nu tijdelijk of misschien wel nooit meer rijden omdat ik last van mijn stuitje heb, dat heb ik ook al een paar keer eerder gezegt!
Ik heb te weinig ervaring voor een strandrit, ik rij nog maar 5 maanden, ik vind het moeilijk om te zeggen, maar toch kan ik wel goed rijden, ik rij nu op de manege( als het goed met mn stuitje gaat) bij meisjes in de groep die 5/6 rijden...

Mag je op de manege geen pony verzorgen dan? Ik verzorg ook 2 pony's en 1 paard op de manege. Bij verschillende handelsstallen hier in de omgeving is me ook al aangeboden of ik er een aantal paarden wou verzorgen, ik weet niet of er in jouw omgeving handelstallen/fokkerijen zijn, maar als die er zijn kan je daar misschien eens vragen?

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:29

Ik heb te weinig ervaring voor een strandrit, ik rij nog maar 5 maanden, ik vind het moeilijk om te zeggen, maar toch kan ik wel goed rijden, ik rij nu op de manege( als het goed met mn stuitje gaat) bij meisjes in de groep die 5/6 rijden...[/quote]
Mag je op de manege geen pony verzorgen dan? Ik verzorg ook 2 pony's en 1 paard op de manege. Bij verschillende handelsstallen hier in de omgeving is me ook al aangeboden of ik er een aantal paarden wou verzorgen, ik weet niet of er in jouw omgeving handelstallen/fokkerijen zijn, maar als die er zijn kan je daar misschien eens vragen?[/quote]

Nou, op deze dag(woensdag) rijd mijn zusje paard op de manege, daar staat zon lief beest, hij is paard gefokt, maar pony gebleven. Hij is zoooo lief <3
Ik zou m wel willen verzorgen maar dan kan ik wss toch niet rijden, aangezien hij elke dag word gebruikt, behalve op zondag.

Ik was net met mn moeder aan het praten want ik had wel een idee: dat ik op zondag naar de manege ga voor hem en dan gewoon vrij rijden... En dat me moeder dezelfde prijs betaald dan voor mijn zusje, alleen dat ik dan geel les krijg...

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:32

maritmistppc schreef:

Mag je op de manege geen pony verzorgen dan? Ik verzorg ook 2 pony's en 1 paard op de manege. Bij verschillende handelsstallen hier in de omgeving is me ook al aangeboden of ik er een aantal paarden wou verzorgen, ik weet niet of er in jouw omgeving handelstallen/fokkerijen zijn, maar als die er zijn kan je daar misschien eens vragen?[/quote]

Nou, op deze dag(woensdag) rijd mijn zusje paard op de manege, daar staat zon lief beest, hij is paard gefokt, maar pony gebleven. Hij is zoooo lief <3
Ik zou m wel willen verzorgen maar dan kan ik wss toch niet rijden, aangezien hij elke dag word gebruikt, behalve op zondag.

Ik was net met mn moeder aan het praten want ik had wel een idee: dat ik op zondag naar de manege ga voor hem en dan gewoon vrij rijden... En dat me moeder dezelfde prijs betaald dan voor mijn zusje, alleen dat ik dan geel les krijg...[/quote]

Maar hij is wel supersterk...

Ik heb toen ik nog les reedt nog nooit gegalopeerd op hem...
Maarja, ik kan hem echt makkelijk aan, misschien is het raar om te zeggen, maar ik ben eigenlijk wel sterk voor een meisje, al ze ik het zelf... :o

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:05

Je kunt een paard niet aan, dat kan niemand ;) als ze écht weg willen, gaan ze toch wel! en als je 12 jaar bent al helemáal niet ;)

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:10

In omgang wel. En ik bedoel met rijden >> Hij zal nooit wat kwaad doen! Hij wordt ook gebruikt voor voltige...
Hij zou echt nooit wat kwaad doen, nooit.
Er rijden kinderen van 5 jaar op.
Hij is ondeugent en wil inhalen bij kleinere kinderen, als ik dr op zat heeft hij dat nog nooit geflikt...
Hij is gewoon super lief!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:29

DonjaxAlla schreef:
mijn mening is nog steeds dat je gewoon op een shetlander kan rijden zolang je niet bij de knietjes komt.
ik rijd ook gewoon op shetlanders - uiteraard let ik op de bouw, pony niet sterk genoeg gebouwd is niet rijden klaar - zijn ook erg stevige gebouwde. maarja mijn mening :)

Tot de knietjes? Bij een shetlander? Niet echt fijn voor het beestje.... En als een shetlander breder gebouwd is betekend dat niet dat hij ook meer kan dragen!

Als voorbeeld:
Afbeelding

Dit is mijn shetlander met zijn verzorgster. Hij is breed gebouwd en zij is licht. Is ze te zwaar voor hem? Nee. Te groot? Ja, zeker weten! En dat terwijl ze nog niet eens met haar voeten tot zijn knietjes komt. Moet er niet aan denken om iemand op hem te zetten die wel tot zijn knietjes komt, arm ding! Ze zit hem tijdens het rijden overduidelijk in de weg.

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:33

Ik heb het over zonder zadel :)
Als zij haar voeten uit de beugels doen, komt ze tot ze knietjes :j

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:34

maritmistppc schreef:
Ik heb het over zonder zadel :)
Als zij haar voeten uit de beugels doen, komt ze tot ze knietjes :j

Dan komt ze inderdaad tot zijn knietjes en zou het volgens sommige hier dus nog passen.

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:36

Als je tot de knietjes komt, vind ik het ook te groot :j

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:37

Hoe plaats je eigenlijk een foto?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:38

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:39

Dankje, zal ff proberen of het mij ook gaat lukken:)

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:41

C:\Documents and Settings\Barry\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\1502448306_4_aBCH.jpg

Jellebie

maritmistppc schreef:
Als je tot de knietjes komt, vind ik het ook te groot :j

Iets wat je eerder schreef:
maritmistppc schreef:
Als je tot de knietjes komt, is er niks aan de hand.

maritmistppc

Ja indd, TOT.
Daarna ben je indd te groot

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:44

Ik zei toch tot? En jij in allebei de qoutes ook :D