Ponyparkcity ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PuurxNatuur

Re: Ponyparkcity ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:26

ja dan nog te groot is te groot of ze nou stappen of galop doen ;)

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:44

Focussed schreef:
Ik vind het concept heel erg leuk bedacht, maar de praktijk valt toch wat anders uit dan het plan op papier.

Te grote kinderen (dan al niet te zwaar, lange benen hinderen zo'n pony ook) rijden op te kleine paarden. Er wordt gereden met niet passend tuig of zonder tuig in het kader van "dat is natural horsemanship" terwijl die kids nog nooit een boek van Parelli van dichtbij hebben gezien en de klok al horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

De halsbanden vind ik niet fijn, pony's kunnen niet buigen achter de kaak. Pony's worden vaak te veel en te belastend gereden, verkeerd zweep of spoor gebruik. Kinderen rijden zonder cap of zonder rijkleding. Te kleine kinderen zonder begeleiding.

Kortom: ik vind het een flop :)

Hier kan ik me helemaal in vinden. :)

tomstergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:36

De mensen van ppc die de paardjes verzorgen, PROBEREN hun best te doen ;)
Misschien lukt dat af en toe niet maar daar hebben ze de kindjes voor die komen :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:45

tomstergirl schreef:
Misschien lukt dat af en toe niet maar daar hebben ze de kindjes voor die komen :P

En dan is het de taak voor de mensen van PPC om voldoende te controleren, en paardjes direct af te pakken, als het er echt ruig aantoe gaat!

natas_rakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:51

hebben de pony's halsters om?
want ik heb geen klein halster. x

manoukjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:32

@hierboven

ja

tomstergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:44

EskeGirl schreef:
tomstergirl schreef:

En dan is het de taak voor de mensen van PPC om voldoende te controleren, en paardjes direct af te pakken, als het er echt ruig aantoe gaat!

Ja, maar volgens mij ; die mensen die bij de PPC werken zijn daar niet op het PPCland ;) die zijn er buiten.... en s'avonds laat gaan ze ze voeren :O

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:34

Qilan schreef:
Ik vind ppc nog steeds erg leuk helaas te oud aan worden, haha.
Zowiezo vind ik het ook wle zielig voor die pony's ja, maarja..
Voor de rest staan ze wel lekker ine en grote kudde enso..

Maarja niks aan te doen

ja JIJ kan er wel wat aan doen: Er nooit meer heen gaan!!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:40

Sjors493 schreef:
Qilan schreef:
Ik vind ppc nog steeds erg leuk helaas te oud aan worden, haha.
Zowiezo vind ik het ook wle zielig voor die pony's ja, maarja..
Voor de rest staan ze wel lekker ine en grote kudde enso..

Maarja niks aan te doen

ja JIJ kan er wel wat aan doen: Er nooit meer heen gaan!!

Maar als je der niet heen gaat , wat verandert dan?
Heel ppc gaat er niet aan als een paar mensen niet komen , er zijn genoeg gezinnen met jonge kinderen die der wel heen gaan , maar niet de gevolgen van de pony's inzien, niet heen gaan helpt niet, dat park gaat er echt niet falliet aan als jij er niet heen gaat en alsnog al zou het failliet gaan , waar moeten de pony's heen het zijn rond de 300 pony's.... Nou en reken maar dat ze echt niet alle 300 pony's een goed te huisje kunnen geven , moet je eens even kijken op bokt of marktplaats hoeveel shetties te koop staan en wat gebeurt er met die andere 100 shetties die niet verkocht worden; die eindigen bij de slacht.
Dus ik zou niet weten wat helpt ;)
misschien het park tips sturen , maar er niet heen gaan helpt geen ene moer!

tomstergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:10

Gelijk heb je Ruby1995! Ik zou er nog wel een x heen willen, die paardjes genieten er ook van als ze wat doen :P

lonna1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:10

10 jaar terug ben ik er geweest. Alles was toen prima geregeld. Vrolijke shetlanders en ze zagen er ook top uit. Toen der tijd reed iedereen met die beestjes het pad op en af.. geen rare andere dingen

manoukjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:52

ik vind dat de pony's goed worden verzorgd,
ze krijgen genoeg te eten en ze staan afentoe op de wei waar niemand kan komen (volgens mij)
en ze moeten tog ook wel beweging krijgen dus er moeten tog wel mensen op rijden.
en er zijn genoeg mensen die goed en lief voor de pony;s zorgt!

tomstergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:20

@lonna1989 heb je toen ook gereden ?
@manoukjelle jij zegt dat er genoeg mensen voor de pony's zorgen, en genoeg is niet iedereen ;) Dus niet elke pony heeft het goed!

De pony's zijn wel lief, maar de meeste mensen maken ze vals! :( ( en daarbij zeg ik niet IEDEREEN :) )

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 15:03

Ik ga er heen om me lievelingen te zien en ze een goed weekend te bezorgen.

tomstergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 10:20

xAlientjex schreef:
Ik ga er heen om me lievelingen te zien en ze een goed weekend te bezorgen.

Kijk, zo moeten ALLE mensen denken ;)

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 10:58

Dan kan het nog ook wel eens een heel leuk park worden!

tomstergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:32

Hoevaak gaan jullie naar ppc? Dan kunnen wij die op bokt zitten het alvast laten zien hoe het hoort! ;D ( als we gaan ;) )

tomstergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:51

HorsesWoman schreef:
kaatjeee1997 schreef:
die topics van ponypark city worden altijd zulke lang topics ;)Ik ben er nog nooit geweest maar zou er wel graag eens naartoe gaan!

tja dat vind ik echt dom, waarom zou je mee werken aan zoiets verschikkelijks, namelijk een park die 200 shetlanders
verpest en zorgt dat ze geregeld geslapen worden en met veel te dikke en grote kinderen moeten rond rennen,
DE HELE DAG!

ik word echt zo gek van die klote penny meisjes die niet in zien wat er daar gebeurt en er naar toe willen, bah!

Nou, het is maar goed dat er mensen komen, anders worden die beesjes HARTSTIKKE dik :( Ik zou er ook nog wel is een x heen willen, de laatste x toen ik ging toen wist ik nog niet hoe ik met paarden om moest gaan... en nu wel, nu heb ik zelfs een eigen paard ;D ( ik ga er dan niet op rijden hoor ;) )

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:40

Je kan dan ook die beestje een leuk weekend bezorgen

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:44

"]
HorsesWoman schreef:
kaatjeee1997 schreef:
die topics van ponypark city worden altijd zulke lang topics ;)Ik ben er nog nooit geweest maar zou er wel graag eens naartoe gaan!

tja dat vind ik echt dom, waarom zou je mee werken aan zoiets verschikkelijks, namelijk een park die 200 shetlanders
verpest en zorgt dat ze geregeld geslapen worden en met veel te dikke en grote kinderen moeten rond rennen,
DE HELE DAG!

ik word echt zo gek van die klote penny meisjes die niet in zien wat er daar gebeurt en er naar toe willen, bah!

Nou, het is maar goed dat er mensen komen, anders worden die beesjes HARTSTIKKE dik :( Ik zou er ook nog wel is een x heen willen, de laatste x toen ik ging toen wist ik nog niet hoe ik met paarden om moest gaan... en nu wel, nu heb ik zelfs een eigen paard ;D ( ik ga er dan niet op rijden hoor ;) )[/quote]

Dat zal wel meevallen, op mijn verzorgShetten rijd nooit iemand en ze krijgen niet superveel beweging, maar ze zijn niet te dik.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:51

Hahahaha klinkt heel leuk een award in 2008 voor kindvriendelijkste park.

Maar laten we aub stoppen met de flauwekul dat er dieren misbruikt worden ter vermaak van kinderen.

Laten ze liever allemaal bij elke huisje een hobbelpaard neerzetten dat computergestuurd is, en dan kan een kind erop gaan huppen en schoppen en trekken wat ie maar wil.

Dan krijgt dit park ook eens het meest diervriendelijke award in 2012??????????????

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:02

Volgens mij zijn de werknemers van PPC niet mensen die niet van hun pony's houden. Ze zien er vrij gezond uit, niet te dun en leven in een grote kudde.
Maar ze moeten wel strenger gaan controleren, vind ik.
Echt consequent, niet een beestje aan iemand groter dan 1.50(dan heb ik het over een Shet van minimaal 1.05) meegeven. En ook echt ieder hoekje van het park controleren, een waarschuwing geven en bij echt erg direct pony afpakken.
Het is niet voor niets dat naar horen zeggen veel van die Shetten gedragsproblem(steigeren, bokken, bijten ect) hebben...

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:04

Ragdollcat schreef:
Hahahaha klinkt heel leuk een award in 2008 voor kindvriendelijkste park.

Maar laten we aub stoppen met de flauwekul dat er dieren misbruikt worden ter vermaak van kinderen.

Laten ze liever allemaal bij elke huisje een hobbelpaard neerzetten dat computergestuurd is, en dan kan een kind erop gaan huppen en schoppen en trekken wat ie maar wil.

Dan krijgt dit park ook eens het meest diervriendelijke award in 2012??????????????

Kindvriendelijk ja, kinderen vinden het geweldig om op die pony's rond te raggen, tuurlijk, dan wordt het een heel kind-vriendelijk park.
Maar diervriendelijk heb ik daar nog nooit gehoord!? :n

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:09

Tomstergirl heeft deels gelijk ; want wat gebeurt er als niemand maar ook niemand meer naar dat park ging ? Juist ja dan gaat t falliet en die pony's dan ? Die gaan ze proberen te verkopen maar er worden er maar misschien 100 gekocht en die andere 200 ? Juist ja , dat worden gehaktballen.
Je kan er weinig aan veranderen , ja die pony's worden daar absoluut vals gemaakt!
Maar als je een pony hebt en je bent er een weekje dan kan je ook zo'n pony reseveren... En dan wel een leuke week bezorgen , weetje doe niet moeiljk meer met iedereen zn dierenmishandeling , wat wil je dan ? 300 pony 's overkopen van ppc?

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:15

@ Ruby1995: Ja dan worden ze idd verkocht, en pony's gaan niet zomaar naar de slacht hoor.
(de slacht neemt echt geen 200 shetlanders aan)