Maffe pennyverhalen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 11:45

o dan heb ik ook nog ff wat te vertellen..

Zo'n meisje bij ons op de manege heeft zelf een eigen pony... naja ghaat ze over de hele manege lopen bazuinen dat ik aan haar gevraagd zou hebben of ze mijn gidon wilt rijden en of ze mijn paard zou willen inrijden.. naaj mijn paard is net 1.. dusja...?? naja en ik laat totaal niemand anders op me paardjes moest er wel om laggen... gaat ze nu naar een andere stal (waar ik ook heen ga met mijn vriendin kelsey (skribleee op bokt) ) vraagt een andere vriendin zo van ja waarom ga je daar heen?? nou omdat steffanie (ik) en kelsey altijd roddelen over mij, zegt die vriendin jaa maar die gaan daar ook heen?? jaaa dat weet ik!! lol...

naja ik heb nóg een verhaal dat bewijst dat meisjes van 14/15 nog wellis penny zijn....

ik had zo'n vriendin die mijn pony mocht bijrijden (mijn andere, is nu verkocht) en die mocht er ook wedstrijden op starten etc. gaat ze overal vertellen dat het haar pony is en dat alleen zij er op durft etc... naja blablabla... toen kwam ze inene niet meer dus ik heb gezegt ja kap er dan maar mee want hij heeft gewoon aandacht nodig.. naja zij terug nar de manege.. gaat ze daar een beetje eigenpaarden van de stageres en van de mensen die daar werken stappen, poetsen en wassen en opzadelen... en dan tegen iedereen zeggen: jaaaaaaa en dat zijn mijn paarden ien ik ga ze ook bijrijden etc... naja dan mag ze 5 min. uitstappen en dat is het al ja ik rij die bij en ik verzorg die... naja nu is ze van stal en gaat ze een ander paardje bijrijden (zaag zaag) en oo ze mag ee wilde fjord inrijden en iedereen wilt dat ze hun paarden gaat rijden en ze gaat ook nog een wilde hengst in rijden (zo noemt ze hem.. is een shet... ahum..) en ja een wilde welsh K hengst weetikveel en ze gaat wedstrijden starten BLABLABLA

nou ik heb me hart gelucht jongens hahahahahaha

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 11:53

ja of op pomnyksmp hadden ze heel veel tinkers. maar ook een paar andere paarden. en toen was 1 van de andere paarden 1eens een tinker..

_Summerly_

Re: Maffe pennyverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:28

Mizora schreef:
Dat was ik zelf, nu de penny van de andere kant.
Ik ben altijd de klos als Bella in mijn les moet rijden omdat niemand anders haar durft op te zadelen en na ongeveer 10 minuten voorzichtig doen (ze heeft de neiging om je proberen te vermoorden zowat) heb ik dan het halster aan en ga ik poetsen. Ook niet al te veilig maar ik leg ook op haar rug niet zomaar een zadel zonder dat het schoon is. Zeggen een aantal dan opeens dat ik haar vast moet zetten in plaats van aan de hand moet vasthouden. Dan denk ik echt bij mij zelf van: "Sorry? Ik ben toevallig wel degene die haar nog fatsoenlijk poets en op durf te zadelen. Doe het anders zelf." Maar ik laat het erbij want die zijn mij al aan het zieken vanaf het begin door bijvoorbeeld halsters los te maken en paarden waar ik bij ben op te jutten. Bij dit paard vraag ik trouwens met het zadel erop leggen wel altijd iemand om het paard even vast te houden. Heb nou eenmaal niet genoeg armen om en een angstig paard van 1.65 vast te houden en een zwaar zadel op de rug te krijgen. En dan wilt Chantal, een vriendin van mij, altijd wel even helpen hoewel ze het eng vindt. Meestal vind ik dit trouwens zelf ook doodeng hoor, maar ik laat het naar Bella toe niet merken.
Ghehe, good old Bella.
Ik wilde Bellie pas voor de les even gaan aaien, m'goed die krijgt dus steeds ergere moordneigingen lijkt wel (reed er eerst altijd op en toen deed ze nog niet veel in stal). Had m'n halster en borsteltje even naast de box gelegd (was onderweg naar Sietse) komt d'r zo'n man aan want ik ben niet helemaal achterlijk dus ga niet in ene keer die box in. Die vent gaat mij helemaal uitleggen hoe ik d'r moet "vangen" enzo, roept ie later z'n dochter. "Ga dat paard maar even poetsen" vervolgens komt dat kind met wortels aangezet, een volgend persoon met muesli (ja, zo kan m'n zusje van 11 het ook nog wel). Die man helemaal opscheppen "en ja, zij heeft er niets van, kijk zo moet je d'r behandelen". Die man loopt zo weg, kind gaat door met poetsen. Maar ik had al de hele tijd duidelijk gemaakt (ook toen die man mij even de les stond te lezen) dat ik niet hoefde te poetsen, maar alleen heel even een aaitje wilde geven (tja, het is toch nog 1 van je lievelingspaarden). Kind poetst gewoon verder, is ze zo klaar vraag ik zo "goed, mag ik nu even dat halster want ik moet Sietse nog poetsen" "ga je er niet op rijden dan?" "nee, ik moet op Sietse, maar ik zal wel vragen of ik weer een keer op Bella mag". (goed, niet echt Penny, maar ik moest echt ontzettend lachen bij mezelf)

Ik heb eigenlijk niet zoveel last van Penny's (rij 's avonds na de beginnersles en op een stal bij iemand aan huis), af en toe van die meisjes die dan komen vragen als ik Sietse poets: "moet je op die?" "ja, ik moet op deze" "die is lief hè?" "ja, vind ik ook" "daarom rijdt je er zeker op?" "ja". Wel schattig eigenlijk.

Imitador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:49

Die pennyverhalen zijn echt leuk, maar wordt nou niet boos op ze! Iedereen die al vanaf wat jonger reed, is er één geweest, laat die kleine meisjes nou lekker van hun hengsten dromen

dancertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:38

heb vandaag pas gelachen had mijn paard gereden en aangezien mijn paard heel erg gezweet had zei mijn pa bahbah moest je hem nu zo afzeiken komt zo'n klein meisje naar mij toe heeft jou mama je dan niet uitgelegd dat plassen op de wc moet ik had het echt niet meer meisje was pas 3 dus nam ik het haar niet kwalijk

Shezzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:51

pressdelete schreef:
Ik had een advertentie gezet op marktplaats.
Want ik zocht iemand die mijn pony wil verzorgen als ik ziek word
of een weekendje weg ga. (onder verzorgen versta ik poetsen en losgooien)
Meteen 6 emails van hetzelfde meisje. (12 jaar)

Dat ik geluk had dat ze nog wel tijd had.
Want ze reed al 6 jaar op een manege en kan op bokkende en steigerende paarden blijven zitten. En natuurlijk traint ze het Z
paard van haar instructeur.

Ze wou mij eventueel ook wel les geven..

Hee Pressdelete, wat ben jij toch een geluksvogel dat je haar tegen het lijf bent gelopen! Kun je mij ook ff haar emailadres geven, want ik wil natuurlijk ook heel graag zo'n instructrice, laten we haar hier een x les komen geven voor de hele groep ( 6 meiden van tussen de 20 en 35, wordt lachen geblazen!)

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:41

Aaaah, dat is gemeen

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:21

nee, die is goed

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:57

ya ze mag mij ook les komen geven....

ik heb vandaag hulp gehad van een super penny
was met mijn paardje naar buiten en om de een of andere reden is ze doodsbang voor schapen... dus na een tijdje komen we bij een schapenweitje en kaboem staat ze op de rem ik d8 al oliebol hoe kom ik hier langs want ze gaat dan niet naar niet naar achter niet naar links en niet naar rechts komt er een meisje 11/12 jaar aanlopen...

superpenny: moet ik je ff helpen ?
ik: ya graag (stond daar best al lang)
superpenny mij aan het uitleggen hoe ik dat moest oplossen enzo..
superpenny: ik rij ook paard
ik : o ja heb je ook een eigen paard
superpenny : ya 3 maar ik rijd maar 1 want 1 is een 2-jarige en de ander een shet
ik: is die ander de moeder van die 2-jarige ?
superpenny : ya en als ik die rijd staat de shet bij de 2-jarige
ik : ga je hem volgend jaar zelf inrijden ?
superpenny : dat weet ik nog niet, dat ligt eraan hoe hij zich gedraagt en hoe het dan met men rijden gaat...
ondertussen zijn we langs schapenweitje en ik zeg dankjewel enzooooi

maar wat meisje zei kan nog wel kloppen want zde was nie echt aant overdrijven over hoe goed ze was...dus wie weet....

roza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 08:51

tja het is soms erg moeilijk om te ontdekken of ze de waarheid spreken... maar soms ook echt niet!

ik ken zo ook nog wel een verhaal,
ik reed vroeger op een manege, ik was toen zo'n jaar of 8 en geloofde wat al die andere oudere meisjes zeiden. Dus op een dag komt daar een meisje aanlopen van een jaar of 10, met de welsh van de manege aan het halster. zegt zei:"Deze pony huur ik". Ik die dat geloofde, en nog niet wist dat je paarden niet kunt 'huren' en dat je dat dan anders noemt. ( ik zal dat maar niet schrijven want ik heb geen idee hoe, en ben heel slecht in nederlands ) Dus gaat zei mij een beetje zitten uitleggen wat dat betekend, en wat je allemaal wel en niet moet doen bij de paarden. je mag niet rennen, wist ik al je. mag niet vlak achter de kont van een paard lopen die je niet kent, wist ik ook al. en dat 'haar' welsh heel gevaarlijk was, en dat haar vader hem voor haar ging kopen enz. op een duuur geloofde ik haar niet meer zo... en drie lessen later ging ik op die welsh rijden, ze had wel wat streken, maar was al helemaal niet gevaarlijk. en meisje nooit meer gezien! en ik hoop dat dat zo blijft

ze dacht vast hee een meisje jonger dan mij... die ga ik eens lekker bij de neus nemen... vast...

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 08:55

Nou die zijn er bij ons ook genoeg hoor!

Soms vind ik wel heel iritant eigelijk..
Ik heb namelijk een veulen die daar staat en dan gaan ze me allemaal volgen en slijmen bij mij en overal mee helpen en vertellen dat ze al heeel goed kunnen paardrijden en erug veel van veulen afweten

Nee, de meeste vind ik echt heel erg iritant
maar er zitten ook hele liefe tussen

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 08:55

Vorige week stond er een pennymeisje in wording te kijken tijdens het rijden (ze was 5) en zie liet ook nog even haar barbietelefoon zien en vroeg of ik Dora ook zo leuk vond. Ze mocht eventjes paardje aaien en ik zeg tegen haar: Hoe oud denk je dat dit paard is (het is trouwens een enorme joekel van ruim 1.70).
Meisje: (krijgt glunderoogjes, duidelijk dat ze een grapje aan het voorbereiden is) 3!!! Haha, grapje dat kan helemaal niet, daar is hij te groot voor!
Toen ik haar vertelde dat hij echt nog maar 3 was, was ze helemaal verbaasd en werden pappa en mamma er gelijk bijgehaald, want die moesten ook even zien dat zo'n groot paard zo jong kan zijn
Laatst bijgewerkt door odetteke op 13-05-06 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

roza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 09:05

oh dat vin ik nou zou lief he

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 09:06

Jammer bij ons in de buurt zitten weinig penny´s moet ik zeggen.
Had het wel leuk gevonden als ik met Otje rondrij dat zo´n penny zegt: Oh das kei zielig zo´n shetje voor de waguh! Daar moet je oprijden dan gaat ie kei mooi dressuren en aan de teugel lopen

dancertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 19:29

ik was mijn eigen paardje op wei aan het zetten en aangezien die toch niets doet en naast me blijft lopen klikte ik het touw los begint zo'n meisje te schreeuwen dat ik dat nooit mag doen en manege paarden mogen niet op wei en zo (meisje rijd niet eesn paard bij ons) ik moest keihard lachen dus zeg ik tegren mijn paard halt en draai me om en haar dat fijn haar uitgelegt dat ik heus wel weet wat ik doe en als ze het zo goed weet mag ze het proberen en mijn paard klikt ze vast maar is enetje die flink doorstapt dus ze schrok ze was alleen kleine pony's gewent zei ze achter af en bood haar excusses aan moest toch wel lachen

dierenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:44

ja hoor, er zijn ok pennyvolwassenen op de manege!
ik ga sinds kort weer naar de manege met mijn nichtje van 7 , want die is daar beginnen rijden (zeelf rijd ik al lang niet meer op de manege )
en ze moest van de lesgeefster finesse nemen, een echt beginnerspaardje dat er ook al stond toen ik nog reed.
ik vraag aan mijn nichtje om alvast zadel en hoofdstel te gaan halen terwijl ik wat met finesse ga knuffelen.
dan staat er zo'n vrouw (40 jaar ongeveer) bij Finesse , en bekijkt ze me.

ik : "euhm... hallo? "
vrouw: "ken jij dit paard? mijn dochter rijd er altijd op! ze is de enige die haar aankan! "
ik : "aahzo.. das fijn zeg (ik zie ondertussen mijn nicthje aan komen zeulen )
vrouw: "jaja, en je moet haar eens zien bokken en steigeren! maar mijn dochter rijd als de beste! "
ik: "aahzo, hoe oud is ze? "
vrouw : "10 jaar al, en ze rijd al zo goed! "

ondertussen is mijn nichtje bij mij

ik: "ja tuurlijk hoor, maar wil je nou alsjeblief even uit mijn weg gaan , want ik moet dit paardje zadelen voor mijn 7-jarig nichtje, ze rijd erop in de beginnersles omdat dit zo'n braaf paardje is "

*vrouw loopt zonder iets te zeggen met opgeheven kin weg *

_Denise_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:53

Oeh die hierboven herken ik!!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:06

Echt geweldige verhalen hier!

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 00:22

oeh stoer ik heb mijn oude ponny aan de manege verkocht maar op de wei daar heeft ze een trap gehad van een groot paard *tis een a-pony* tegen haar hoofd en toen had ze een schedelbeuk...
laatst zei een vrouw tegen mij dat ze de hele week op stal stond en dan 1 x in de week haar dochter erop reed en dat niemand anders haar kon rijden en dat zelfs ik dat niet kon ookal was ik groot en zat ik al lang op paardrijden en bla bla bla toen vrouw klaar was heb ik haar ff uitgelegd dat ut mijn eerste ponny was dat ze niet in de les loopt vanwege een schedelbreuk en dat ik haar zelf ingereden heb en dat ze geen 4 maar 13 jaar is...haha vrouw was wel geschrokken toen ze dat hoorde

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 00:33

owja nu ik er aan denk het grapigste wat ik ooit heb meegemaakt was met een vriendin van me, ze zat op christa (ze wilde heel graag een keer op der rijden) toen zei ze, goh christa is wel heel erg saai he, normaal rijd ik altijd op wilde rodeopaarden.

Maarja christa is bang voor het geluid van een zweep... en ik had toevallig een zweep...
Muahahah mijn vriendin heeft moord en brand geschreeuwt en was zoo enorm grappig heb zeker 5 minuten op de grond gelegen van het laggen!

En het enigste was christa deed was een klein bokje en wat vooruit springen. maar die reactie van mijn vriendin, meesterlijk!

Ze was doods en doods bang en ik lag op de grond omdat ik niet meer kon stoppen met lachen

aartlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 10:29

Het meeste verzinnen jullie denk ik, want zulke dingen kan je soms gewoon echt niet doen!!

saaraah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 10:38

lois_fjordje, met Penny's kan je de gekste dingen beleven hoor!

Sanco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 10:41

lois_fjordje schreef:
Het meeste verzinnen jullie denk ik, want zulke dingen kan je soms gewoon echt niet doen!!

waarom zouden we... ik zou dit echt niet kunnen verzinnen hoor

saaraah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 10:44

Nee idd.. Dan mag je wel heel creatief zijn

ElzA_NT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 10:51

ik denk dat ik wel weet wie lois_fjordje bedoelt, Maar verder zullen de meeste verhalen wel echt gebeurt zijn ja ik vind sommige wel super grappig haha