Cap af tijdens rijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 23:31

germie schreef:
De GP moet echter gewoon met een hoedje blijven. De cap past niet bij dat niveau, het ziet er gewoon niet uit.

Kwestie van smaak, ik vind die hoedjes nogal potsierlijk.

kwita

Re: Cap af tijdens rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 08:11

ach, ook een gp ruiter kan vallen.....een cap is voor ieder niveau. We zijn het niet gewoon en smaak speelt ook mee.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 08:25

Ik vind die GP hoedjes wel zo vreselijk lelijk en ouderwets := zet alsjeblieft een mooie cap op je hoofd, ziet er een stuk beter uit.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 09:12

Ik vind die hoedjes echt thuis horen in de vorige eeuw, heel oubollig. Leuk om te dragen bij een historisch evenement waar iedereen verkleed is of bij een fotoshoot in die stijl, maar verder... nope.

AnnucksZooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:34

9 van de 10 keer heb ik mijn cap op, als ze zonder wilt rijden moet je dat helemaal zelf weten. Laatst een keer een touristische rit gemaakt op een onbekend paard, daar hadden ze geen cap en de begeleidster droeg ook geen cap, zeer onveilig want ook mensen zonder rij-ervaring rijden daar. In de zomer wens ik heb soms wel eens af te doen, zooo warm...

RosaZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 16:14

Ik reed vroeger heel vaak zonder cap. Puur omdat als ik buiten aan het wandelen was dat ik er gewoon nog een stukje opsprong. Het was een oude shet die schrikt nergens van. Als ik echt een buitenrit ging maken reed ik wel met cap. Toen ging die zelfde shet ineens de andere kant op een weggetje in. Ik ben toen op me hoofd gevallen. Sinds toen rij ik altijd met cap. Ik had geluk dat ik hem om had. Ookal heeft die pony ook tot nu toe nog nooit geschrokken.
Ik zou echt aanraden altijd met cap te rijden. Maar ik weet dat ik vroeger ook echt niet luisterde naar mensen die dat tegen me zeiden ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:11

Telpeva schreef:
Ik vind die hoedjes echt thuis horen in de vorige eeuw, heel oubollig. Leuk om te dragen bij een historisch evenement waar iedereen verkleed is of bij een fotoshoot in die stijl, maar verder... nope.

Ik begon me al af te vragen of ik de enige was die deze mening is toegedaan... Ik vind het zooo lelijk...
En pardon me, maar laatst zag ik een foto van Imke Schellekens-Bartels, met een hoedje... Ik trek ook niet de knapste gezichten als ik aan het rijden ben... Maar ze had er met een cap een stuk knapper en jonger uit gezien :o En de foto's van Pikeur (het merk) bewijzen dat ze wel degelijk een mooie vrouw is!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 16:57

Mijn vriendin is gisteren met haar hoofd op het fietspad gevallen en met de ambulance afgevoerd. Haar paard schrok van een duif die vlak onder zijn neus opfladderde. Als ze die cap niet op had gehad, dan was het waarschijnlijk héél anders afgelopen dan nu - een flinke hersenschudding en een bult op haar hoofd (en spierpijn en wat schaafwondjes). Voor mij (en vele anderen) maar weer even een waarschuwing: die cap is er niet voor niets!

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:04

Met buitenritten ben ik zelf sowieso al erg voorzichtig. Dan draag ik altijd een cap, probeer ik paden waar ook auto's e.d. rijden te vermijden door alleen ruiterpaden te nemen, en je zult mij ook nooit in m'n eentje buiten de bak zien rijden. Ook niet met mijn telefoon bij me. In de bak heb ik mijn cap 9 van de 10 keer gewoon op, maar als ik 'm een keer vergeet vind ik het ook wel prima.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:52

1: Ja, altijd. Ik rijd op een manege en daar is het verplicht.
2: Eigen verantwoording. Vind best dat op een bomproof paard 2 seconden zonder moet kunnen, maar ik vind het vrij onverantwoord als je een uur zonder cap gaat rijden, zeg maar.
3: Misschien een keer voor het idee, maar dan wel op een braaf paard. Eigenlijk ook weer niet, had eens per ongeluk mijn cap los en dat voelde al zo raar. Ik weet eigenlijk niet :') Dat kleine beetje hersenen zijn me vrij lief :Y)