Yacintha schreef:Doelen Heurby maart:
- Les nemen
- Galop verfijnen
- Pleasure wedstrijd
Bijna alle doelen gehaald met Heurby! Helaas heb ik niet zoveel tijd voor hem gehad vanwege alle lessen. Maar die keren dat we kunnen trainen, gaat het heel goed. De galop is super rustig, zo rustig dat hij bijna niet meer aanspringt haha, en mijn houding is al flink verbeterd. Ik had gehoopt deze maand nog een wedstrijd te kunnen doen om alles in de praktijk te brengen, maar helaas had ik geen vervoer. Volgende staat op 1 mei gepland, dan gaan we tevens nog iets nieuws proberen: Ranch Riding!
Doelen Heurby april:
- Op buitenrit met de nieuwe vrachtwagen
- Verdiepen in Ranch Riding
- Meer tijd voor hem nemen om te 'bonden', minimaal 1x per week grondwerk/wandelen
Yacintha schreef:Doelen Flo maart:
- Steigeren op commando
- Liggen op commando
- Stap, draf engaloponder het zadel, in controle zonder 'paniek aanvallen'
- In de grote bak rijden
- Workshop reining volgen
Vandaag had ik met Flo een workshop gepland staan, maar die is vanwege het weer helaas niet doorgegaan. Erg jammer, keek er heel erg naar uit aangezien hij het onwijs goed doet onder het zadel. Maar ik hoef niet lang te wachten, het is zaterdag al 
Wat betreft vrijheidsdressuur heb ik het steigeren even achterwege gelaten. Ik probeerde het vanuit het spelen te doen, maar het is zo'n grote goedzak dat hij er niet eens over na durft te denken 
Wel hebben we gewerkt aan de klassieke buiging, ja knikken en compliment.
Verder rijdt hij dus super braaf in de bak! Opstappen en wegrijden, we hebben zelfs al een grotere buitenrit gemaakt en hij heeft zijn eerste lesje gelopen. Hij vindt echt alles geweldig, zelfs als hij heel erg moe is van het werk, staat hij 5 minuten later weer bij de uitgang te hengelen!
Doelen Flo april:
- Reining workshop
- Gecontroleerd galopperen onder het zadel
- Compliment verfijnen
- In ons eentje buitenrit maken (eventueel met ander paard erbij)