Echt waar, sommige kinderen...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ZeSteigert schreef:Komt hetzelfdemeisje (paar pagina's terug) mij even 'helpen'
Pony loopt niet binnen 1 sec. van de poetsplaats af, roept ze iets van: Nou kom, hup! *tongklikje*
Zwaar irritant, leer eerst je oh zo stoere eigen pony maar eens opzadelen en er een rondje alleen op stappen voordat je anderen gaat 'helpen'.
Espritfan schreef:Doanique schreef:Ik vraag me altijd af, als je een pony hebt die groter dan de gemiddelde shet is, hoe die kids er op komen! Ik neem toch aan dat (bijna) iedereen schrikdraad (bij het hek) heeft! En ik zelf ben zo lenig als een plank dus hoe!
Hulp van anderen?
Rennen en afzetten
Lieshorses schreef:De nieuwe tegen de penny regels![]()
1. Arrogante, alles wetende houding kan je gerust laten varen
2. Pony's langs de weg kan je aaien, maar je blijft uit de paddock/weide etc. van de pony
3. Pony's die je niet kent of het niet van weet voer je niet
4. Ga niet als je zelf met bijzetteugel daar op je pony hem/haar naar beneden zit te trekken, mij zit af te zeiken omdat
ik bv zogenaamd een wat minder nieuw zadel heb.
5. Zolang je niet luisterd krijg je met mij ( of mijn forse hengst) te maken.
Lieshorses schreef:De nieuwe tegen de penny regels![]()
1. Arrogante, alles wetende houding kan je gerust laten varen
2. Pony's langs de weg kan je aaien, maar je blijft uit de paddock/weide etc. van de pony
3. Pony's die je niet kent of het niet van weet voer je niet
4. Ga niet als je zelf met bijzetteugel daar op je pony hem/haar naar beneden zit te trekken, mij zit af te zeiken omdat
ik bv zogenaamd een wat minder nieuw zadel heb.
5. Zolang je niet luisterd krijg je met mij ( of mijn forse hengst) te maken.
ilovesil schreef:Lieshorses schreef:Er zijn idd genoeg kleine verwende meisjes met een pony die goud waard is, helaas
word die (meestal) verpest door dat soort kindjes door scherpe, gemene sporen en
zwepen van abnormale lengte. Dan krijg je natuurlijk ook nog zo'n moeder erbij die
totaal achter het kind staat en zelf eigenlijk niet echt weet hoe je een pony 'eerlijk'
behandeld. Kijk je hebt ook verwende kindjes die alles krijgen, maar wél weten hoe
ze moeten rijden. Dan 'verdienen' ze als het ware al die dure kleding en artikelen voor
het rijden wel. Maarja, ik snap de meeste niet, alles moet in bling-bling, echt alles. Cap
met strass, rijbroek met glimmende delen, totaal gelakte rijlaarzen met strass. En dan komt
er nog een kleine pony achteraan hobbelen met álles in lak of met strass. Tsja, je kunt maar
een obsessie hebben..
oke dit zal wel raar klinken maar ik wil ook alles in zwart met bling behalve m,n rijbroek en rijlaarzen daarnaast maak ik het meeste zelf wel
ik ga de deken zelf maken en m,n cap zelf beplakken met steentje en de peesbeschermens enzo en dat allemaal alleen maar door een zwart dekje met strasja paardje wordt bling maar hij vindt alles goed
maar daarnaast ook nog lekker mijn legergroene set achja ik heb m,n penny momenten
TeckTonie schreef:Even terug zag ik 2 meisjes van 6 (!!) jaar het paard naast mijn vzpony uit de wei halen. Ik meteen naar daar gegaan, en ze gevraagd wat ze deden. Zeiden ze me dat ze een paard hadden gekocht voor 2000 euro, die in deze straat stond (zeker 25 weien). Ik ken de eigenaar van het paard, en ik heb de meisjes verteld dat ze niet zomaar een paard uit een wei mochten halen, dat dat heel gevaarlijk was! Meisjes begonnen te huilen, ik heb de merrie terug in de wei gezet, 4 trapjes af (!) en op haar paddock. Met het naar buiten halen had de merrie zichzelf gesneden aan de sluiting van de wei.. Ik ben met de meisjes naar hun vader gegaan, die er erg licht over ging, daarna heb ik de eogenaar gebeld en de eigenaar van de wei aangesproken. Die wist me te zeggen dat ze dit ook met zijn shetlanders hadden geflikt! Gelukkig hadden ze de braafste merrie van de straat uitgekozen..
Als ik ooit iemand bij mijn paarden zie, denk ik dat er iets ontploft in mij.. Mijn paard is 23 en wandelpaard, en ik heb een veulentje van een jaar samen met een vriendin...
AnoukdeVen schreef:ilovesil schreef:
oke dit zal wel raar klinken maar ik wil ook alles in zwart met bling behalve m,n rijbroek en rijlaarzen daarnaast maak ik het meeste zelf wel
ik ga de deken zelf maken en m,n cap zelf beplakken met steentje en de peesbeschermens enzo en dat allemaal alleen maar door een zwart dekje met strasja paardje wordt bling maar hij vindt alles goed
maar daarnaast ook nog lekker mijn legergroene set achja ik heb m,n penny momenten
dit klinkt best leuk, zou je een foto willen sturen van die cap en wat je allemaal zelf hebt gemaakt ?
puppy1128 schreef:Ik snap niet waarom ze zeggen dat het hun paard/pony is... Als iemand schreeuwt/zegt dat ze daar niet welkom zijn kan je toch verwachten dat diegene weet dat het niet hun pony is?
Soms denk ik 'waarom bestaan er zulke brave paarden?'