jullie ergste ervaring met penny's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lizzykizzx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:25

Alsof elke stal waar meer dan 10 paarden staan een manege is! :?
Echt waar, sommige kinderen...

puppy1128

Re: jullie ergste ervaring met penny's

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:30

En bij manege's staan toch vaak ook 'manege ...'?

Pff, geluk dat het de braafste was, maar aan de andere kant, als het een gemene was, hadden kindertjes wel METEEN afgeleerd.

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:11

Had juist een gemene moeten zijn }:) Grapje

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 00:03

Laura_Stella schreef:
Had juist een gemene moeten zijn }:) Grapje

ik dacht precies het zelfde, dan hadden ze hun lesje wel geleerd! _O-

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 00:48

Komt hetzelfdemeisje (paar pagina's terug) mij even 'helpen' :')
Pony loopt niet binnen 1 sec. van de poetsplaats af, roept ze iets van: Nou kom, hup! *tongklikje*
Zwaar irritant, leer eerst je oh zo stoere eigen pony maar eens opzadelen en er een rondje alleen op stappen voordat je anderen gaat 'helpen'.

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 00:51

ZeSteigert schreef:
Komt hetzelfdemeisje (paar pagina's terug) mij even 'helpen' :')
Pony loopt niet binnen 1 sec. van de poetsplaats af, roept ze iets van: Nou kom, hup! *tongklikje*
Zwaar irritant, leer eerst je oh zo stoere eigen pony maar eens opzadelen en er een rondje alleen op stappen voordat je anderen gaat 'helpen'.

Inderdaad zwaar irritand

BlauweSteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 01:53

ooh, ik ben 14 maar soms nog zo´n erge (onschuldige) penny :'), ik heb nog een keer met m´n vriendin die 11 is bij m´n (toen nog) verzorgpony met een oud zadel op een krukje gelegt en d´r op gaan zitten, dan was de ander ´t paard, want we hadden ook nog een stel oude teugels gevonden :') (de pony´s daar staan op een stuk terrein dat volligt met rotzooi en oud tuig etc. dus niet dat we iemand z´n spullen hadden gepakt), en natuurlijk wilde plannen over eigen pony's en de roze setjes :p. Ook heeft m'n fiets nog steeds een paarden naam en is het over barsten in het fietspad in verlichte zit. En de vlechtjes natuurlijk

vroeger was ik nog erger, heb nog heel lang 'paardje' gespeelt(we hadden dan een stel paarden, of een pensionstal ofzo, ik zat nog niet eens op paardrijden toen). Ook vaak paardjes geaait over het hek heen natuurlijk, en als we paarden zagen naast de weg in de auto was dat zóo leuk <3. Maar het is niet eens in me opgekomen om bij paarden de wei in te klimmen, zomaar te verzorgen of nog erger, erop te gaan zitten :\

verzorgpony is inmiddels van mij en moet er niet aan denken als ik deze verhalen lees dat er penny´s in de wei komen bij ´m, pony is een 2-jarige hengst en staat samen met 2 andere jonge hengsten, het zijn hele vriendelijke beestjes, maar het blijven jonge hengsten. Gelukkig moet je weten waar het weitje ligt om er te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:27

Ik vraag me altijd af, als je een pony hebt die groter dan de gemiddelde shet is, hoe die kids er op komen! Ik neem toch aan dat (bijna) iedereen schrikdraad (bij het hek) heeft! En ik zelf ben zo lenig als een plank dus hoe!

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:13

Doanique schreef:
Ik vraag me altijd af, als je een pony hebt die groter dan de gemiddelde shet is, hoe die kids er op komen! Ik neem toch aan dat (bijna) iedereen schrikdraad (bij het hek) heeft! En ik zelf ben zo lenig als een plank dus hoe!

Hulp van anderen?
Rennen en afzetten

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:16

Espritfan schreef:
Doanique schreef:

Hulp van anderen?
Rennen en afzetten

arme pony's :n

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:26

[/quote]
Hulp van anderen?
Rennen en afzetten[/quote]
arme pony's :n[/quote]
Ik spring ook wel eens zo op mijn paard hoor......

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 11:04

De nieuwe tegen de penny regels :Y)
1. Arrogante, alles wetende houding kan je gerust laten varen
2. Pony's langs de weg kan je aaien, maar je blijft uit de paddock/weide etc. van de pony
3. Pony's die je niet kent of het niet van weet voer je niet
4. Ga niet als je zelf met bijzetteugel daar op je pony hem/haar naar beneden zit te trekken, mij zit af te zeiken omdat
ik bv zogenaamd een wat minder nieuw zadel heb.
5. Zolang je niet luisterd krijg je met mij ( of mijn forse hengst :Y) ) te maken. :)

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 12:04

Lieshorses schreef:
2. Pony's langs de weg kan je aaien, maar je blijft uit de paddock/weide etc. van de pony
4. Ga niet als je zelf met bijzetteugel daar op je pony hem/haar naar beneden zit te trekken, mij zit af te zeiken omdat
5. Zolang je niet luisterd krijg je met mij ( of mijn forse hengst :Y) ) te maken. :)

_/-\o_

Lizzykizzx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:14

Lieshorses schreef:

Haha :D

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:47

ik ben 1 keer rennen en afzetten op mijn grotere vz shet gesprongen. alleen hield iemand die vast en moest ik eerst oefenen op een bok dat je je been niet de hoog doet en bonkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:00

Ja, liliekska, Shetlander. Maar een groter paard.

AnoukdeVen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:38

ilovesil schreef:
Lieshorses schreef:
Er zijn idd genoeg kleine verwende meisjes met een pony die goud waard is, helaas
word die (meestal) verpest door dat soort kindjes door scherpe, gemene sporen en
zwepen van abnormale lengte. Dan krijg je natuurlijk ook nog zo'n moeder erbij die
totaal achter het kind staat en zelf eigenlijk niet echt weet hoe je een pony 'eerlijk'
behandeld. Kijk je hebt ook verwende kindjes die alles krijgen, maar wél weten hoe
ze moeten rijden. Dan 'verdienen' ze als het ware al die dure kleding en artikelen voor
het rijden wel. Maarja, ik snap de meeste niet, alles moet in bling-bling, echt alles. Cap
met strass, rijbroek met glimmende delen, totaal gelakte rijlaarzen met strass. En dan komt
er nog een kleine pony achteraan hobbelen met álles in lak of met strass. Tsja, je kunt maar
een obsessie hebben.. :=

oke dit zal wel raar klinken maar ik wil ook alles in zwart met bling behalve m,n rijbroek en rijlaarzen daarnaast maak ik het meeste zelf wel
ik ga de deken zelf maken en m,n cap zelf beplakken met steentje en de peesbeschermens enzo en dat allemaal alleen maar door een zwart dekje met stras :') ja paardje wordt bling maar hij vindt alles goed
maar daarnaast ook nog lekker mijn legergroene set achja ik heb m,n penny momenten

dit klinkt best leuk, zou je een foto willen sturen van die cap en wat je allemaal zelf hebt gemaakt ? _/-\o_

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 04:23

Even terug zag ik 2 meisjes van 6 (!!) jaar het paard naast mijn vzpony uit de wei halen. Ik meteen naar daar gegaan, en ze gevraagd wat ze deden. Zeiden ze me dat ze een paard hadden gekocht voor 2000 euro, die in deze straat stond (zeker 25 weien). Ik ken de eigenaar van het paard, en ik heb de meisjes verteld dat ze niet zomaar een paard uit een wei mochten halen, dat dat heel gevaarlijk was! Meisjes begonnen te huilen, ik heb de merrie terug in de wei gezet, 4 trapjes af (!) en op haar paddock. Met het naar buiten halen had de merrie zichzelf gesneden aan de sluiting van de wei.. Ik ben met de meisjes naar hun vader gegaan, die er erg licht over ging, daarna heb ik de eogenaar gebeld en de eigenaar van de wei aangesproken. Die wist me te zeggen dat ze dit ook met zijn shetlanders hadden geflikt! Gelukkig hadden ze de braafste merrie van de straat uitgekozen..
Als ik ooit iemand bij mijn paarden zie, denk ik dat er iets ontploft in mij.. Mijn paard is 23 en wandelpaard, en ik heb een veulentje van een jaar samen met een vriendin...

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:56

TeckTonie schreef:
Even terug zag ik 2 meisjes van 6 (!!) jaar het paard naast mijn vzpony uit de wei halen. Ik meteen naar daar gegaan, en ze gevraagd wat ze deden. Zeiden ze me dat ze een paard hadden gekocht voor 2000 euro, die in deze straat stond (zeker 25 weien). Ik ken de eigenaar van het paard, en ik heb de meisjes verteld dat ze niet zomaar een paard uit een wei mochten halen, dat dat heel gevaarlijk was! Meisjes begonnen te huilen, ik heb de merrie terug in de wei gezet, 4 trapjes af (!) en op haar paddock. Met het naar buiten halen had de merrie zichzelf gesneden aan de sluiting van de wei.. Ik ben met de meisjes naar hun vader gegaan, die er erg licht over ging, daarna heb ik de eogenaar gebeld en de eigenaar van de wei aangesproken. Die wist me te zeggen dat ze dit ook met zijn shetlanders hadden geflikt! Gelukkig hadden ze de braafste merrie van de straat uitgekozen..
Als ik ooit iemand bij mijn paarden zie, denk ik dat er iets ontploft in mij.. Mijn paard is 23 en wandelpaard, en ik heb een veulentje van een jaar samen met een vriendin...

Sommige kinderen...

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:09

AnoukdeVen schreef:
ilovesil schreef:

oke dit zal wel raar klinken maar ik wil ook alles in zwart met bling behalve m,n rijbroek en rijlaarzen daarnaast maak ik het meeste zelf wel
ik ga de deken zelf maken en m,n cap zelf beplakken met steentje en de peesbeschermens enzo en dat allemaal alleen maar door een zwart dekje met stras :') ja paardje wordt bling maar hij vindt alles goed
maar daarnaast ook nog lekker mijn legergroene set achja ik heb m,n penny momenten

dit klinkt best leuk, zou je een foto willen sturen van die cap en wat je allemaal zelf hebt gemaakt ? _/-\o_

fotos komen zo snel mogenlijk (alleen deken en peesjes zijn nog niet af :((((( )

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 12:24

op het weilandje van vrienden van ons staat een kudde jonge merries, de eigenaren van dat landje waren op vakantie dus ik vul twee keer per dag het water en gooi nieuw hooi in de wei. Dus ik kwam daar sochtends rond een uur of 10 en kijk even in de wei, ik zie niets bijzonders alle paarden staan er nog. dus ik ga het woon huis in om de katten te voeren en zelf even een kopje thee te zetten. Als ik klaar ben loop ik naar de zadel kamer, hoofdstel en zadel weg van een pension klantje die die dag toevallig met haar pony weg was, dus ik dacht dat ze het had mee genomen. ook een halster met touw weg nou ja niets verdachts. kom ik achter bij de wei met de water slang om water bij te vullen en zit het hek niet goed dicht. raar, nou ja ik vul het water gewoon bij. tel ik nog 1 keer de paarden oliebol staan er maar 15 in plaats van 16. dus ik ren naar achter het erf op en ik zie daar 2 meisjes van een jaar of 10 de merrie opzadelen hoofdstel heeft ze al in, dus ik schreeuw he wat doen jullie weg daar. die meisjes hebben een vreselijk grote mond dat het haar pony is en dat ze er best op mag rijden, ik heb ze toen het erf af geschopt en de pony afgezadeld en terug in de wei gezet het verbaast me dat die zo rustiog is gebleven

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:27

Ik snap niet waarom ze zeggen dat het hun paard/pony is... Als iemand schreeuwt/zegt dat ze daar niet welkom zijn kan je toch verwachten dat diegene weet dat het niet hun pony is? :\
Soms denk ik 'waarom bestaan er zulke brave paarden?' :')

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 13:16

puppy1128 schreef:
Ik snap niet waarom ze zeggen dat het hun paard/pony is... Als iemand schreeuwt/zegt dat ze daar niet welkom zijn kan je toch verwachten dat diegene weet dat het niet hun pony is? :\
Soms denk ik 'waarom bestaan er zulke brave paarden?' :')

nee klopt, snap ik ook niet helemaal. maar jah ze doen het toch. Ik ben wel blij dat die merrie braaf is gebleven ik moet niet denken wat er was gebeurt als ze aan de hol was gegaan

AnoukdeVen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:48

@ilovesil ohh oke leuk , wachten wel waard :j

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:16

Ik heb hier ook nog een verhaal..
Ik ging rijden in de bak op mijn verzorgpony, waren er nog 2 kinderen (8 jaar? misschien 9) die ik nog nooit had gezien. Die reden ook in de bak, maar mijn verzorgpony mag die andere pony's niet echt.. Dus ik bleef daar gewoon uit de buurt. Ze waren pas net 5/10 minuutjes in de bak en ze gingen al gelijk rondes achter elkaar galopperen, naast elkaar.. Die pony's de hele tijd oren naar achter, maar daar lette ze niet op. Op een gegeven moment stuurde een van die meisjes de pony achter de andere, en die voorste pony liet duidelijk merken dat hij dat niet leuk vond, oren naar achter, naar de binnenhoefslag, maar dan krijgt hij een tik van de zweep.. Hij trapte toen naar achter (raakte het meisje lang niet) , dat meisje krijsen. Mijn VP daarvan schrikken.. Die moeder van hun kwam de bak in, kwam naar dat meisje en vroeg wat er aan de hand was, zet ze het op een krijsen en zegt ze dat die pony niet luistert.. Die moeder zegt van, ga maar op de volte rijden, dan let ik wel op hem. Dus zij gelijk weer galopperen, zegt die moeder, niet de hele tijd galopperen, dat is niet goed voor hem. (Eindelijk dacht ik). Dus zei gaat draven, die pony kijkt boos, geeft ze een tik, hij geeft een mini steigertje, zei gaat het helemaal slaan met die zweep _-:( daarna ging ik gewoon de hele bak door rijden en hun ook. Hun veranderde van hand, dus ik wou dat ook zo snel mogelijk doen. Maar een van hun kwam er al aan. Je moet elkaar de linker hand kunnen geven, dus ik bleef op de hoefslag en zij ook. Dus ik zeg, je moet wel van de hoefslag af, ik heb voorrang. Kijkt ze me zo aan :o? Als laatste ging ik ff proberen zonder zadel, m'n VP gooit erg hoog op, ik doe het ook niet zo vaak (zonder zadel) en is gevoelig bij haar buik dus ik werd gelongeerd. Wij nog aan hun vragen van, kunnen jullie in het andere gedeelte van de bak blijven, wij gaan hier ff longeren. Dus hun van ; ja is goed.. Die moeder ging wat drinken, dus die kinderen waren alleen. Zegt dat meisje tegen die andere; kom, we gaan gewoon in het andere gedeelte van de bak, dat mag toch gewoon. Wij kiezen wel waar we rijden. Ik werd echt boos, maar ik zei niks want er gebeurde nog niks, ze bleven netjes op de hoefslag, dus wij hadden er bijna geen last van. Toen zetten dat meisje het weer op een gillen dus die moeder komt er weer aan, en dat meisje stapt af. Dit dat en het paard was zo gemeen! Niks van waar natuurlijk.. Dus zij stapt weer op, ze was er nog niet eens overheen en die moeder geeft die pony een tik. En toen begon hij te lopen.. Naar mij toe, zonder zadel op een paard waarbij dat erg lastig gaat.. Die in draf zit.. Ik kon haar wel slaan! Mijn VP valt aan naar andere paarden, ook in de bak en zonder zadel heb ik minder controle over d'r. Gelukkig gebeurde er niks! Dus degene die mij longeerde zei van : kijk wel een beetje uit. .... Kan erg hard trappen. Jaa dit dat sus zo, maar ze konden nog niet zo lang paardrijden.. NEE ECHT? Daar was ik nog niet achter.. Die kinderen nog twee keer gezien, daarna niet meer. Bleek dat ze die paarden verzorgden. Arme pony's 8)7
Edit: typfout