Welke pony van ponyparkcity is wat voor mij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maritmistppc

Re: Welke pony van ponyparkcity is wat voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 23:30

Of als ze last van me heeft...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 23:31

het is een paard, geen mens. Een paard is een vluchtdier en als ze eenmaal laten zien dat ze ergens last van hebben is het al te laat ;) ga je echt wachten tot een paard dat gaat aangeven? sorry maar ik begrijp het gewoon niet... Ik heb 2 jaar een shetlander verzorgd (als 19 jarige!) en geen haar op mijn hoofd wat erop is gaan zitten. Ook niet alleen zitten!

DonjaxAlla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 02:23

melody7 schreef:
in die gevallen wel, maar er gaan ook gewoon meisjes heen met eigen paarden en alles, dan snap ik die ouders echt niet hoor, als je thuis een paard hebt staan... ik hoef er echt niet meer heen, heb een top verzorgpaard :)

Ja inderdaad! ik blijf liever thuis bij mn lieve verzorgpaardje dan daar tussen al die drukte te zijn, hier kan ik alles daar lijkt het me niet echt veilig om buiten te rijden. Mn verzorgpaardje is pas 3,5 ,, als ik dan tussen al die shetlanders ga rijden.. dat gaat niet goed ! :P

edit : daar buiten, thuis natuurlijk wel ! :D

DonjaxAlla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 02:26

maritmistppc schreef:
Wij kunnen 1x per jaar naar PonyParkCity, Verder gaan we dan ook niet op vakantie omdat we daar het geld niet voor hebben.

sorry maar persoonlijk zou ik dan kiezen voor vakantie ! :9 mja als daar je lievelingspaardje staat..

DonjaxAlla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 02:37

mijn mening is nog steeds dat je gewoon op een shetlander kan rijden zolang je niet bij de knietjes komt.
ik rijd ook gewoon op shetlanders - uiteraard let ik op de bouw, pony niet sterk genoeg gebouwd is niet rijden klaar - zijn ook erg stevige gebouwde. maarja mijn mening :)

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:25

DonjaxAlla schreef:
maritmistppc schreef:
Wij kunnen 1x per jaar naar PonyParkCity, Verder gaan we dan ook niet op vakantie omdat we daar het geld niet voor hebben.

sorry maar persoonlijk zou ik dan kiezen voor vakantie ! :9 mja als daar je lievelingspaardje staat..

Wat? Wij kunnen geen andere vakantie betalen, een weekend in een ander park kost zo 350 euro dat kunnen mijn ouders echt niet missen. Ik geef veel om Mist, dat is het enigste paardje waar ik veel om geef, op de manege heb ik ook wel een pony(net geen paard) waar ik veel bij ben enzoo, maar Mist is en blijft toch de belangrijkste.

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:26

lifaya schreef:
het is een paard, geen mens. Een paard is een vluchtdier en als ze eenmaal laten zien dat ze ergens last van hebben is het al te laat ;) ga je echt wachten tot een paard dat gaat aangeven? sorry maar ik begrijp het gewoon niet... Ik heb 2 jaar een shetlander verzorgd (als 19 jarige!) en geen haar op mijn hoofd wat erop is gaan zitten. Ook niet alleen zitten!

Tuurlijk ga ik niet op Mist zitten tot dat ze een zere rug krijgt, maar ik met mijn 54 kilo en 1.67 kan ik er wel 10 seconden op zitten voor een foto :j

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:23

maritmistppc"
[quote="DonjaxAlla schreef:
maritmistppc schreef:

Wat? Wij kunnen geen andere vakantie betalen, een weekend in een ander park kost zo 350 euro dat kunnen mijn ouders echt niet missen. Ik geef veel om Mist, dat is het enigste paardje waar ik veel om geef, op de manege heb ik ook wel een pony(net geen paard) waar ik veel bij ben enzoo, maar Mist is en blijft toch de belangrijkste.[/quote]

dat is echt onzin, voor dat geld kun je als je ook maar een béetje zoekt zo 1 of 2 weken in een goed appartement zitten ;) ook gewoon met paarden... dat doen wij hier elk jaar!

irishuntink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:35

Hoi
Ik ben ook naar pony park city geweest.
En heb toen banjo gereden en Lizzy.
Maar banjo is heel eigenwijs want hij liep 4 keer vandoor toen ik met hem ging lopen en Lizzy is heel heel braaf vindt ik.
Groetjes Iris /3

DonjaxAlla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:36

irishuntink schreef:
Hoi
Ik ben ook naar pony park city geweest.
En heb toen banjo gereden en Lizzy.
Maar banjo is heel eigenwijs want hij liep 4 keer vandoor toen ik met hem ging lopen en Lizzy is heel heel braaf vindt ik.
Groetjes Iris /3

hahaha, liep hij ervandoor of ging hij ervandoor ? :p

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:42

maritmistppc schreef:
lifaya schreef:

Tuurlijk ga ik niet op Mist zitten tot dat ze een zere rug krijgt, maar ik met mijn 54 kilo en 1.67 kan ik er wel 10 seconden op zitten voor een foto :j

1.67 en 54 kg op een shet? Wauw dat je zelf niet inziet dat dit niet kan. Ten eerste ben je veel te lang voor een shet, en ten tweede ben je te zwaar voor een shet. Arm beestje die jou op zijn rug moet dragen omdat JIJ dat leuk vindt. Een echte dierenliefhebber zie ik wel }:0

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:45

Het spijt me zeer dat ik dit zeg, maar ik heb met plezier dit topic gelezen Afbeelding

duuntjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:00

Shetten kunnen wel sterk zijn, maar ze kunnen niet alles hebben. 40 kilo is best weinig, maar 1.60 is echt te groot voor zo'n shet.

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:41

Ik zeg 10 SECONDEN voor een foto.

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:42

sorry maar persoonlijk zou ik dan kiezen voor vakantie ! :9 mja als daar je lievelingspaardje staat..[/quote]

Wat? Wij kunnen geen andere vakantie betalen, een weekend in een ander park kost zo 350 euro dat kunnen mijn ouders echt niet missen. Ik geef veel om Mist, dat is het enigste paardje waar ik veel om geef, op de manege heb ik ook wel een pony(net geen paard) waar ik veel bij ben enzoo, maar Mist is en blijft toch de belangrijkste.[/quote]

dat is echt onzin, voor dat geld kun je als je ook maar een béetje zoekt zo 1 of 2 weken in een goed appartement zitten ;) ook gewoon met paarden... dat doen wij hier elk jaar![/quote]

Nou, voor dat mijn ouders voor het eerst ponyparkcity boekte hebben ze het hele internet af gezocht en reisbureaus afgebeld voor een goedkope 'paarden vakantie'

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:43

Tuurlijk ga ik niet op Mist zitten tot dat ze een zere rug krijgt, maar ik met mijn 54 kilo en 1.67 kan ik er wel 10 seconden op zitten voor een foto :j[/quote]

1.67 en 54 kg op een shet? Wauw dat je zelf niet inziet dat dit niet kan. Ten eerste ben je veel te lang voor een shet, en ten tweede ben je te zwaar voor een shet. Arm beestje die jou op zijn rug moet dragen omdat JIJ dat leuk vindt. Een echte dierenliefhebber zie ik wel }:0[/quote]

Ik heb gezegt dat ik alleen 10 SECONDEN voor een foto er op zit

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:50

maritmistppc schreef:

dat is echt onzin, voor dat geld kun je als je ook maar een béetje zoekt zo 1 of 2 weken in een goed appartement zitten ;) ook gewoon met paarden... dat doen wij hier elk jaar![/quote]

Nou, voor dat mijn ouders voor het eerst ponyparkcity boekte hebben ze het hele internet af gezocht en reisbureaus afgebeld voor een goedkope 'paarden vakantie'[/quote]

Dan dus niet goed ;) via urlaub am bauernhof vindt je dat zo!

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:14

paardengek_8 schreef:
Ik vind persoonlijk dat je met 1.60 niet meer op een shet moet gaan zitten. Of je zwaar of ligt bent, maakt dan niet zoveel uit. Door dat je ( bijna ) mee kan lopen, ga je dus een verkeerde houding aannemen waardoor die pony er last van krijgt, omdat je natuurlijk niet met je voeten de grond wil raken, maar natuurlijk ligt de keuze bij jou. Niemand kan je tegenhouden er op te gaan zitten.

nou ben het hier niet helemaal mee eens, shetten kunnen voor hun grootte aardig wat gewicht dragen!,, je lengte kan indd in de weg zitten ook met de balans van je pony,, maar er is ook een vrouw van 32 niet zwaar en die reed ook op haar shetlander, ze deed zelf wedstrijden (weet niet of je het verhaal kent) ze liet haar pony eens in de zoveel tijd nakijken om te kijken of hij geen last kreeg van rug of andere lichaamsdelen, beestje kwam elke keer kerngezond door die keuring heen nergens geen rugpijn of wat..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:32

probleem is dat de pony's op zo'n ppc vaak veel minder van die gerichte zorg krijgen als een privepony.

ik zou er zelf ook geen 10 seconden opzitten voor een foto,je kan samen met je pony op zoveel andere manieren een leuke foto maken. misschien een leuke fotoshoot?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:58

maritmistppc schreef:
In PonyParkCity moeten ze ook eigenlijk beter op het rijden letten.
Ik vind deze meisjes ook echt te groot, die waren tegelijk met mij, in dit filmpje zie je niet dat ze galopeeren maar dat deden ze echt heel veel, galoperen óf drafen...
http://www.youtube.com/watch?v=ZwcpEH22 ... detailpage

Ze rijden echt niet veel, ik ben 2x tegelijk geweest en dit zijn vriendinnen van me, beter verwijder je dit filmpje want ze weten zelf ook dat ze te groot zijn en ze rijden allang niet meer..

DonjaxAlla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:04

BArts17 schreef:
Het spijt me zeer dat ik dit zeg, maar ik heb met plezier dit topic gelezen [ Afbeelding ]

Ik ook :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:07

Sypol_Rawr schreef:
maritmistppc schreef:
In PonyParkCity moeten ze ook eigenlijk beter op het rijden letten.
Ik vind deze meisjes ook echt te groot, die waren tegelijk met mij, in dit filmpje zie je niet dat ze galopeeren maar dat deden ze echt heel veel, galoperen óf drafen...
http://www.youtube.com/watch?v=ZwcpEH22 ... detailpage

Ze rijden echt niet veel, ik ben 2x tegelijk geweest en dit zijn vriendinnen van me, beter verwijder je dit filmpje want ze weten zelf ook dat ze te groot zijn en ze rijden allang niet meer..

heey, ben jij pooh beer fan? dat is die in je avatar toch of niet? :') die had ik de eerste keer, alleen had hij toen even niet z'n weekend := later is er ook nog een meisje van af gevallen die even bewusteloos was ofzoiets, maar dat beestje had echt iets leuks in zich :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:09

melody7 schreef:
Sypol_Rawr schreef:

heey, ben jij pooh beer fan? dat is die in je avatar toch of niet? :') die had ik de eerste keer, alleen had hij toen even niet z'n weekend := later is er ook nog een meisje van af gevallen die even bewusteloos was ofzoiets, maar dat beestje had echt iets leuks in zich :j

Jaa Poohbear :D Ja hihi. Whoop pooh toch, haha hij heeft nooit zijn weekend als hij aan het werk moet, och pooh hahah, ja hij heeft echt iets wat hem zo leuk maakt...

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:14

Sypol_Rawr"
[quote="melody7 schreef:
Sypol_Rawr schreef:

Jaa Poohbear :D Ja hihi. Whoop pooh toch, haha hij heeft nooit zijn weekend als hij aan het werk moet, och pooh hahah, ja hij heeft echt iets wat hem zo leuk maakt...[/quote]

haha, wij hadden 'm al snel omgeruild (nouja, na een volle dag volgens mij, vond 'm te schattig om weg te brengen :') maar wij reden wel, dus toen vond ik het niet leuk -O- nu wel, eigen schuld :') keer erop had ik peertje 2, echt een leukerd maar gosh wat wassie langzaam xD neenee, ik vindt het onwijs leuk daar, leuk sfeertje daar, maar geef mij maar lekker m'n verzorgpaard!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:19

Wat ik hier niet begrijp..........waarom moet er perse op de ponys gereden worden als men al lang en breed te groot zijn en of te zwaar is geworden.

Wees es volwassen en ga paardrijden op een manege. Of ga lekker strandritten maken met een groep.