Schleich Paarden [Deel 6]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ifever

Re: Schleich Paarden [Deel 6]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 13:55

Mag ik me ook melden?

Sinds kort ook besmet met het sparen/repainten van schleich paarden!

Heb op dit moment een van mijn shetlanders gerepaint met verf en ben nu mijn paard aan het repainten doormiddel van pastelkrijt :) daarnaast nog een aantal andere paarden gerepaint uit de vrije hand zal binnen kort foto's plaatsen.

Ben overigens Sofie 25 jaar en kom uit Moordrecht, heb 2 mini shetlanders (vader en zoon) en een kwpn merrie

Ben al enige tijd aan het meelezen en heb al veel geoefend en geprobeerd met de tips die jullie hier gegeven hebben!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 13:56

Heeft er iemand een tutorial over pastelkrijt etc? Ik gebruik nu alleen verf namelijk :j

Marritx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 14:40

welkom moet ook nog steds gfaan !!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:37

welkom wat leuk nog een wat oudere verzamelaar/ repainter erbij. Heb je ook foto's van je repaints?

@mylittlelove op youtube even zoeken daar kan je die vinden.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:43

Ik ben nog maar net begonnen hoor en het tijdsgebrek is hier al groot maar heb er nu 2 gerepaint staan en een 3 en 4de zijn onderweg, zal is kijken of ik morgen eens wat foto's kan plaatsen.

Ik ben ook materialen aan het verzamelen om een stal zo realistisch mogelijk te gaan bouwen dat wordt denk ik alleen een meer jaren project :D (het bouwen dan, materialen heb ik al heel veel van in huis)

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:47

Welkom hier! Ben benieuwd naar foto's!

Idd even op YouTube kijken!

Vandaag naar mijn vaste Schleich winkel geweest.
Heb flink ingeslagen! Schwarzwalder Fuchs merrie en veulen, Mustang, Lipizzaner hengst en Haflinger veulen (voor repaint nog verassing), Dressuur merrie, Dartmoor veulen en hengst (repaint van mijn overleden shet vriendje als 4 jarige en als veulen).

Ook weer twee repaints af. Kat en Shet. Zal nog foto's plaatsen.

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 19:59

Welkom! :D

Vanmiddag 2 paardjes opgehaald; arabier hengst en nog een haflinger hengst, om een fjord van te maken. Ben nu de manen eraf aan het slopen. Man , wat is dat prustwerk zeg ! :=

pip12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:22

ik ga de staart van de tennessee veranderen. ik ga van de bovenkant een stuk afhalen en hem dan met klei weer mooi maken.
Ik ga met zo'n grote veil een deel van de staart eraf veilen, want met een stenley mesje ben ik bang dat ik per ongeluk de hele staart eraf snij... (incl. vingers XD)

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:15

@ pip12 ben beniewd! heb hem zelf ook en weet hoe hard en stevig de staart is! wil je foto's maken als je klaar bent?? Ben namelijk erg nieuwsgierig :P
succes verder!

heb er weer een paar bij :+ de bonte Shetlander en de Zwarte shethengst haha ben toch nog voor de kleine Frummel gegaan :)

pip12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 22:03

ik heb er 2, 1 voor de cust en 1 voor mezelf, dus als hij mislukt dan heb ik nog een model om het te proberen :)

ik zal zeker foto's plaatsen als hij af is!

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 23:31

Ik neem ook altijd (meestal) 2 modellen. Als de ene verprutst is, heb ik iniedergeval nog de orginele :P

Marritx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 09:39

ja wil ook ooit nog en keer de dartmoor gaan repainten maar dan koop ik wel een nieuwe

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:22

zo te lezen heeft iedereen weer leuke modellen gekocht en deze druk aan het "bewerken"

Het manen en staart slopen enzovoorts durf ik nog niet echt, maar zal er binnenkort ook aan beginnen omdat een van mijn eigen shetlanders lange manen tot aan de grond heeft en het toch wel leuk is om alles zo realistisch mogelijk te laten worden.

Ik heb even snel wat foto's geschoten van mijn repaints :) (foto's van B kwaliteit maar zal binnenkort de spiegelreflexcamera is op ze los laten :) )

Afbeelding
Mijn eigen shetlander Joey

voorbeeld foto Joey

Deze heb ik naar eigen idee zonder voorbeeld foto's gerepaint.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met deze ben ik niet helemaal tevreden en is ook nog niet helemaal af, en misschien dat ik hem zelfs helemaal opnieuw ga doen

Afbeelding
Dit moet mijn eigen paard Ever worden

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:32

ik vind je repaints mooi!
de lusitano mist idd nog iets, weet alleen niet wat, hij is nog een beetje te gelig/oranje..

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:36

Klopt op de foto lijkt hij zelfs op sommige plekken groenig. Voorlopig staat hij op de plank om mijn gedachten er over te laten gaan is kijken wat ik doe om aan te passen en of opnieuw beginnen.

eline2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:49

ifever schreef:
zo te lezen heeft iedereen weer leuke modellen gekocht en deze druk aan het "bewerken"

Het manen en staart slopen enzovoorts durf ik nog niet echt, maar zal er binnenkort ook aan beginnen omdat een van mijn eigen shetlanders lange manen tot aan de grond heeft en het toch wel leuk is om alles zo realistisch mogelijk te laten worden.

Ik heb even snel wat foto's geschoten van mijn repaints :) (foto's van B kwaliteit maar zal binnenkort de spiegelreflexcamera is op ze los laten :) )

Afbeelding
Mijn eigen shetlander Joey

voorbeeld foto Joey

Deze heb ik naar eigen idee zonder voorbeeld foto's gerepaint.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met deze ben ik niet helemaal tevreden en is ook nog niet helemaal af, en misschien dat ik hem zelfs helemaal opnieuw ga doen

Afbeelding
Dit moet mijn eigen paard Ever worden

Wow jij repaint mooi

pip12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:58

@ Ifever; Je repaints zijn leuk! Zo te zien heb je het gedaan met pastel. en zitten er op je shet veulen en hengst een soort van zwarte gloed doorheen. dat komt (iig bij mij) dat je met het borsteltje waarmee je zwarte pastel opbrengt ook de andere kleuren doet, daardoor komen bij de andere en vooral de lichte kleuren die zwarten gloed doorheen

Het is niet storend, maar ik zou wel een apart borsteltje voor de zwart kopen.

Verder gewoon zo door gaan!!

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:12

Net weer opnieuw klei besteld. Met de DAS klei ben ik echt helemaal klaar mee! Blijft niet plakken, scheurt uit elkaar en gewoon niet fijn mee te werken.

Maarjaa, ik denk dat ik mijn polopaard toch een nieuwe hals ga geven.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:13

Kijk dat is een goede tip, ik kon er nog niet achterkomen waar dat zwart vandaan kwam, voortaan verschillende kwastjes gebruiken voor verschillende kleuren, Dankje!

Hoe doen jullie de witte aftekeningen eigenlijk bij pastel? Ik verf ze er nu iedere keer op, benieuwd hoe andere dat doen.

pip12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:46

ik heb verschillende kwastjes, maar niet voor elke kleur 1.
alleen 1 vaste kwast voor zwart en een paar kwasten voor de overige kleuren.

de witte aftekeningen schilder ik er altijd op, gwn met witte verf.
de manen en staart verf ik ook altijd.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:13

Stephaniexh schreef:
Net weer opnieuw klei besteld. Met de DAS klei ben ik echt helemaal klaar mee! Blijft niet plakken, scheurt uit elkaar en gewoon niet fijn mee te werken.

Maarjaa, ik denk dat ik mijn polopaard toch een nieuwe hals ga geven.

Mag ik vragen welke klei je nu gekocht hebt, hoor van DAS klei meerdere mindere verhalen en wil graag als ik het ga doen het ook goed doen. Het epoxy spreekt me ook erg aan maar twijfel nog.

@pip, voor iedere kleur een ga ik ook niet doen maar een voor zwart een voor lichtbruin en een voor donkerbruin zeg maar wel.

De manen en aftekeningen doe ik ook met verf wat opzich prima bevalt ja, voor de rest lekker aan het expirimenteren :)

pip12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:22

als je das klei nat maakt dan werkt 't best fijn.

ik ga de staart van de tenesee ook repareren met das klei en ik heb ook een oor gemaakt voor mijn nog 1 oor hebbende shire hengst.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:46

mooie repaints ifever! lusitano ziet er mooi uit maar er mist idd nog iets.

weet iemand wat het verschil is tussen de bruine en witte das klei of maakt het niks uit? Stond er van de week mee in me handen en twijfelde om tog niet is te gaan experimenteren heb nog genoeg proef modellen liggen om te repainten en te doen.

@eline2000 het is niet toegestaan foto's te quoten

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:33

@ ifever Leuke repaints! echt mooi! ik weet denk ik al wat er mist (bij de Lustiano)... ik zou persoonlijk de ogen nog wat donkerder maken en afwerken en de manen en staart wat donkerder dan het lijfje doen! maar dat is mijn eigen mening op de foto's zijn ze meestal ook wat anders dus.

Ga zo mijn 1e repaint even afwerken en de aftekeningen wat realistiser maken en de manen verlengen, ben benieuwd hoe de 2e Muffin word... *D eindelijk weer tijd! zal proberen een foto te laten zien hier. maar ben niet zeker dat het lukt want ik weet het nog niet ondanks alle uitleg! graag tips!

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:49

wow ifever

wat is die mustang mooi zeg
knap gedaan :D

alleen de koker (penis)

kan mischien ook zwart worden dan is die mishcien nog mooier vindt ik haha :P

ik heb van mijn vriendin een schleich paardje gekregen de andalusier veulen
eindelijk heb ik in de stad bij een andere bartsmit gekeken en wat zag een plank vol schleich
maar ik had alleen kleed geld mee en had koopverbod
dus me vriendin zij toen nou dat krijg je deze van mij en dat werdt de andalusier veulen die ik nog niet had
ben zoo blij eindelijk een winkel bij mij in de stad waar ze schleich hebben haha :D