Schleich Paarden [Deel 11]

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:01

ik ga binnenkort weer schleich shoppen. tijd niet meer gedaan.
ik ga niet meer proberen alles te verzamelen. maar alleen de paarden die ik mooi vind. want sommige 2015 paarden zijn echt lelijk.

Horsey2901 schreef:
Ik ben van plan ergens deze week te beginnen met mijn eerste repaint, maar daarvoor heb ik nog een vraag. Ik ga waarschijnlijk de acrylverf van de xenos gebruiken (dat is niet erg goede kwaliteit maar oke) maar die is zo 'poepbruin' xD Dus mijn vraag is: weet iemand hoe je daar een mooie, natuurlijke lichtbruine kleur van kan maken? Ik wil een KWPN gaan maken (lievelingsras van mijn zus) dus ongeveer die kleur....

misschien wat witte verf erdoor? of andere verf zoeken.

adventure5

Re: [Centraal] Schleich Paarden [Deel 11]

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:31

vandaag 4 nieuwe paarden gekocht en 2 andere dieren :P
ik heb de stal wel staan zal straks of morgen even de boel opmeten.
en ik krijg hopelijk komende week een serie nieuwe dieren binnen waaronder 4 dieren van het 75 jarig bestaan. ben benieuwd.

Mitchielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:24

xknurrie schreef:
Mitchielove schreef:
Ik vind het trouwens wel heel jammer dat de Camargue merrie en de dartmoors eruitgaan :(
Weet iemand de afmetingen van de schleich 2014 stal? (dus lengte, breedte en hoogte)
@isabelxhvj inhoud paardenkalender: http://www.schleich-shop.eu/product_inf ... ts_id=8225
inhoud boerderijkalender: http://www.schleich-shop.eu/product_inf ... ts_id=8226

nee sorry, weet ik niet. ik vind het ook jammer dat ze eruit gaan :(

binnenkort maar eens fixeerspray kopen, zodat ik een keer repaints kan maken met pastel :)
ook vandaag weer een set mullers verzonden en wat bestellingen. deze week geen toetsen meer, dus lekker tijd voor schleich *\o/*

Oooh... Jaloers! Ik heb wel toetsen.... :(
Maar ja....
Ik ben bezig met een repaint op de falabella merrie.
Iemand ideeën voor de kleur? Want ik weet het niet.
Misschien een appelschimmel ofzo.....
Ik probeer nu voor al mijn paardjes een deken te maken zodat ze het niet koud hebben in de winter :D en gewoon omdat het leuk is!

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 20:42

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:21

update:

oude pinto van 1998 en belville poppetjes onderweg!!!

nieuw springsetje
Afbeelding

show deken halster niet (wat ik perongeluk heb gemaakt)
Afbeelding

nog wat overige fotos van insta
Afbeelding

Afbeelding

Dasjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 10:23

Hey allemaal!

Ik ben naar een lange tijd weer terug haha, soms kom ik hier even aanwaaien en daarna kruip ik weer onder mijn steen... :D

Ik ben al super lang op zoek naar een webwinkel waar je alles tegelijk kunt bestellen, dus leer, ijzerdraad, suède, lint etc. Weet iemand misschien bij welke winkel dat kan op internet?
En de mensen die een webwinkel hebben, vinden jullie het fijner of kopen jullie het liever in een winkel/op een markt?

Ik heb ook nog 4 nieuwe paarden er bij: Fjord hengst, Falabella hengst, Akhal-teke hengst en de Trakehner merrie

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:19

heee! ik ben weer terug, een tijdje met schleich gestopt maar nu weer bezig met een cust, ben de falabella merrie dravend aan het maken! en heb de nek van een oud hannover veulentje rechtgemaakt al is dat een beeeetje mislukt!
Zijn trouwens de nieuwe modellen al bekend?

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:57

7 pagina's geleden al ;)

Joyce_R schreef:
Voor de liefhebbers, de Schleich 2015 paarden!

[ Afbeelding ]

Ik zelf ben ook niet zo heel actief meer bezig met schleich. Ik ben nu voornamelijk mijn oude, lelijke repaints aan het re-repainten. Ik heb mijn collectie laatst weer opnieuw geteld, ik heb nu 126 paarden :)

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 19:08

Hier zijn de paard modellen die 2015 ons gaan verlaten, met foto's erbij :)

bokker1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:44

Jippie, ben bijna klaar met een nieuwe poetsplaats *\o/*
hij is vet mooi :Y)

Rooz11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:48

Ik vind de meeste van de 2015 modellen echt niks, maar eerlijk gezegd vind ik de dinosauriers wel verbeterd :') :j Ik ga ook de slangen kopen, de meeste paarden en waarschijnlijk nog wel een paar andere nieuwe dieren.

Ik ben nu bezig met een custom, de eerste die een beetje lukt, de Quarter Horse ruin loopt nu in een nette arbeidsdraf en word een echte manegepony. De oortjes iets opzij gezet, de benen dus verbogen en ik ben nu de manen en staart aan het bijwerken. Ik heb ook wat geprobeerd; inkt op zo'n paard smeren }> :P <<) Hij wordt er wel mooi zwart van maar het geeft nog steeds af alhoewel ik het eergister heb gedaan ;( :? Ik weet nog niet welke kleur ik mijn custom ga maken, hij is nu half verbrand en half met inkt dus er moet zeer hard een nieuw laagje overheen :') Ik weet trouwens niet sinds wanneer ik zoveel smileys gebruik, sorry :j

adventure5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:54

ook ik moet eerlijk zijn enkele paarden van 2015 vind ik ook niks. maar goed als fanatiek verzamelaar zullen ze hier ook vast wel in de collectie verschijnen. dan worden de paardjes die ik niks vind maar wat verder naar achter geschoven. :P

al moet ik nu wel zeggen ik ben wel benieuwd naar de customs waar iedereen het over heeft. verbouwen jullie dan een heel paardje of soms maar een been of oor of zo? en hoe in hemelsnaam krijg je het voor elkaar om alles netjes aan elkaar te maken. blijven die streepjes dan zichtbaar ofzo. ik heb er van wanuu enkele gezien en ik sla gewoon stijl achterover (en ja je repaint zijn ook top hoor :D)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:57

Ik ga nu beginnen met sparen van een ander dier, welk dier weet ik
Nog niet mar dan wil ik daar heel de
Collectie van. Ik blijf wel gewoon paarden sparen maar alleen die die ik mooi vind

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:18

adventure5 schreef:
ook ik moet eerlijk zijn enkele paarden van 2015 vind ik ook niks. maar goed als fanatiek verzamelaar zullen ze hier ook vast wel in de collectie verschijnen. dan worden de paardjes die ik niks vind maar wat verder naar achter geschoven. :P

al moet ik nu wel zeggen ik ben wel benieuwd naar de customs waar iedereen het over heeft. verbouwen jullie dan een heel paardje of soms maar een been of oor of zo? en hoe in hemelsnaam krijg je het voor elkaar om alles netjes aan elkaar te maken. blijven die streepjes dan zichtbaar ofzo. ik heb er van wanuu enkele gezien en ik sla gewoon stijl achterover (en ja je repaint zijn ook top hoor :D)

Ik repaint voornamelijk, maar customs doe ik ook wel regelmatig. Als ik cust verzet ik vaak alleen kleine dingen, bijvoorbeeld even on de de warme kraan een beentje verder buigen of de hals recht zetten. Maar ik heb ook wel eens paardjes volledig verbouwd. Als je een beentje bijvoorbeeld er af hebt gehaald en er met een ijzerdraadje of spijkertje in de nieuwe houding er veer op hebt gezet, vul je het "gat" met klei. Als je klei droog is, kun je het schuren met een zacht schuurpapiertje of een lange zachte nagelvijl (van bijvoorbeeld de action, want hem een 2e keer gebruiken wil niet altijd :P ) tot het er netjes uit ziet, dan krijg je ook geen rare bobbels wat ik altijd krijg als ik het alleen met mijn vingers glad maak :)

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 22:36

Ik maak niet veel customs en heb er ook eigenlijk geen interesse in. De kans dat er iets scheurt is mij veel te groot. Manen of staarten kan ik wel wat veranderen, maar doe geen hele benen afzagen en opnieuw opvullen in opdracht. Dat is alleen maar vragen om klachten "Het gaat kapot!", GOH. Ja, sorry, maar ik krijg zulke klachten over mijn tuig zelfs (en dan het liefste achter mijn rug om) maken ze mij zwart hoe slecht het is. Het is niet slecht, ze gaan er gewoon niet zuinig mee om. Ik check namelijk regelmatig hoe sterk het is, als het niet sterk genoeg is, verkoop ik het niet openbaar (denk aan mijn nieuwe, dunne hoofdstellen die ik laatst heb gemaakt).

Als je bij custen met klei de benen ietsje dikker maakt dan normaal gesproken, heb je inderdaad geen randjes
Afbeelding

Als je de stukken wel net zo dik wilt hebben als het model, is de kans op het zien van randjes groot
Afbeelding

Bij zijn hoofd zie je overigens geen randjes, dat komt omdat die hele kaak opnieuw gemodelleerd is.
Daarbij ben ik de persoon die echt van "optisch" fotograferen is ;)

adventure5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:03

zo weer iets geleerd :D
ik laat het wel aan andere over ga er zelf niet aan beginnen heb nu al te veel bewondering voor jullie. zelfs met repaints :D. is mij te veel gedoe als je het mij vraagt.

inmiddels is mijn complete collectie gegroeid tot boven de 480 dieren,dingen en al van schleich :D ik krijg er geen plek meer voor.

en dat mensen klagen over dat het tuig snel kapot is dat van schleich is ook snel kapot als men niet zuinig is. dus vind het persoonlijk super kinderachtig als ze daar over klagen. het is nu eenmaal teer spul dus moet je er zuinig mee zijn. maar goed daar zijn meningen over verschillend en ik vrees dat je altijd die zeikerts zult hebben.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:06

ik ben eruit. ik ga varkens sparen. en dan wil ik ze ook echt allemaal :D
van de paarden alleen die ik mooi vind en dat is hetzelfde met de honden en tijgers en pinguïns :D

en ik zoek iemand die die giraffe, varken,pinguïn en die kangoeroe in zebra print verkoop. (die limited edition toen schleich 50 of 75 jaar bestond.

adventure5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:21

die zijn zeer leuk die heb ik ook staan :D
zijn heel grappig om te zien

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:24

adventure5 schreef:
die zijn zeer leuk die heb ik ook staan :D
zijn heel grappig om te zien

die zebra print of het varken? zebra print denk ik :j
hoeveel heb jij ervoor betaald?

adventure5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:28

biggen zijn super leuk :D
en die complete set zebra print heb ik staan :D

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:36

jaa :D
ik ga vanavond een varken kopen en de fjord veulen als ze die nog hebben :j (bij ons zijn er bijna nooit veulens)

EsmeeSenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:59

Ik heb de adventskalender in ons schleich winkeltje gekocht in de stad! Met een 2014 setje en oude modellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:10

Yeeh, mijn eerste cust is af.
Een steigerende shet!

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 22:34

In September komen er weer hele leuke spulletjes uit :)

adventure5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:54

Ow help ik ga echt te weinig plek krijgen als ik dat zo zie. die rijsetjes heb ik gelukkig allemaal al :P maar die competitie ring ow wat een mooi ding. soms wordt ik gek van mezelf maar goed je moet er wat voor over hebben als verzamelaar.