jullie ergste ervaring met penny's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:57

Op een paardenspelletje was ik met iemand aan het praten die 3 eigen friezen had (meisje van 10 ofzo) en op haar profiel stond een foto van 'haar' paard, was gewoon een van de eerste foto's die je vond als je op Fries zocht bij google :')

Toen zei ik dus tegen haar dat dat plaatje ook ergens anders op internet staat.
Toen heeft ze snel op haar profiel gezet:
"De foto's van onze paarden staan ook op internet, omdat we aan iedereen willen laten zien hoe mooi ze zijn!!"
:+

En toen ik haar vroeg om meer foto's, stuurde ze snel een bericht met dat de paarden verkocht waren en dat ze dus geen nieuwe foto's kon maken :')

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:02

Merula123 schreef:
Op een paardenspelletje was ik met iemand aan het praten die 3 eigen friezen had (meisje van 10 ofzo) en op haar profiel stond een foto van 'haar' paard, was gewoon een van de eerste foto's die je vond als je op Fries zocht bij google :')

"De foto's van onze paarden staan ook op internet, omdat we aan iedereen willen laten zien hoe mooi ze zijn!!"

En toen ik haar vroeg om meer foto's, stuurde ze snel een bericht met dat de paarden verkocht waren en dat ze dus geen nieuwe foto's kon maken :')

:=

Muffin01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:36

Merula123 schreef:

Haha _O-

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:43

Merula123 schreef:

Haha

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:53

Ik weet wel 1 dingetje dat ik er énorm over vond gaan :=
We waren op ponykamp, de laatste dag mochten we 3 namen kiezen van paarden/pony's op wie je wou rijden. Ik mocht op Welsh Sprite en die wordt gepoetst + opgezadeld naast Shetlander Vlekje. Nu een meisje van 8 laten we haar A noemen. Moest op Vlekje. Begon ze te huilen dat ze niet op die 'vieze shet' wou! (Vlekje is een schat van een beest, echt waar!) Ze moest en wou op Marrengo! Ik vroeg heel voorzichtig: 'Maar A? Vlekje is zo'n leuke pony.' Zij: 'Maar ik mag al bij de grote paarden want ik kan al heel goed rijden!' Ik naar de leiding gelopen: 'Mag A op Marrengo? Ze wil echt niet op Vlekje.' Nou toen heeft mevrouw haar zinnetje gekregen! Maar een simpele 'bedankt' nee hoor. Dat was wel even van fjuuw :')

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:16

Vroeger, toen ik een jaar of 6/7 was reed ik op Manege Beverwijk. Toen der tijd ben ik wel eens in slaap gevallen tijdens de manegelessen, Ik ree meestal op Pino(kio) een ontzettend rustig paard, waar ik meestal maar gewoon op ging liggen. :+

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 23:26

Ilonaa__ schreef:
Vroeger, toen ik een jaar of 6/7 was reed ik op Manege Beverwijk. Toen der tijd ben ik wel eens in slaap gevallen tijdens de manegelessen, Ik ree meestal op Pino(kio) een ontzettend rustig paard, waar ik meestal maar gewoon op ging liggen. :+

uhu >;)

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 23:32

unihorses schreef:
Ilonaa__ schreef:

uhu >;)

:=

Espritfan

Re: jullie ergste ervaring met penny's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 01:43

Ikheb mijn paard ooit gevonden met een hoofdstel in,

En ik heb ooit kinderen gezien die op mijn veulen wilde klimmen....

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 01:46

@es
op je veulen :o Dan vind ik de actie van je paard nog wat minder erg... Maar een veulen? Je kan toch wel bedenken dat ie dat niet aankan? :\
Hoop dat het goed is afgelopen??

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 09:16

Ik wist niet dat er zulke mensen bestonden.
Sommige van jullie verhalen zijn echt erg! Haha

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:05

puppy1128 schreef:
@es
op je veulen :o Dan vind ik de actie van je paard nog wat minder erg... Maar een veulen? Je kan toch wel bedenken dat ie dat niet aankan? :\

Euhm, tja zij dachten dat het een shet was.
Mijn mooie nu 6 jarige kwpn merrie van toen 1,5 week oud.....

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:25

Espritfan schreef:
puppy1128 schreef:
@es

Een shet zou wel wat breder zijn en misschien minder lange smalle snoet? Zou er echt geen shet in zien... Mini paardje zou ik zelfs niet zeggen :')

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:28

puppy1128 schreef:
puppy1128 schreef:
@es

Een shet zou wel wat breder zijn en misschien minder lange smalle snoet? Zou er echt geen shet in zien... Mini paardje zou ik zelfs niet zeggen :')[/quote]
Precies ik ben heel boos geworden

Roos_Horsez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:26

ik weet niet of dit echt penny is:
Ik was aan het kletsen met een vriendin, en op een gegeven moment hadden we het over voer of zoiets, nou ik zei toen:
ja wij hadden nog een zak met hooi voor cavia's ofzo dus daar gaf ik een beetje van als beloning
(cavia hooi is niet anders dan paarden hooi alleen in kleinere portie's en het is duurder)
en toen kreeg ik van die verhalen als:
Ja, ben je gek! dat is toch niet goed voor je paard, dat ik er niet goed voor zorgde en dat ik hem verkeerde dingen gaf enz. enz.

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:44

Het klinkt niet echt penny meer iemand die het niet weet maar denkt dat ze het wel weet.

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:46

Talindos schreef:
Het klinkt niet echt penny meer iemand die het niet weet maar denkt dat ze het wel weet.

Dat is een halve penny

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:56

Espritfan schreef:
Talindos schreef:

Dat is een halve penny

Nee, een kenmerk van een penny is dat diegene het niet weet maar denkt van wel. Iemand die iets niet weet maar denkt van wel is niet per se een penny ;)
Precies het omgekeerde haha.

Roos_Horsez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:51

hoe dan ook: het was raar haha

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:50

puppy1128 schreef:
ZeSteigert schreef:
Ik rij op een manege, en ik was een keer met een vriendin de pony's aan het poetsen. Komt er een meisje van een jaar of 7/8 naar ons toe-helemaal in het bling- en zegt ze heel arrogant tegen mn vriendin: "Is leuk he, rijden met XXX, maar ik ben wel blij dat ik op mijn eigen pony mag!" Herhaalt ze het stk over haar eigen pony nog eens. Een later zijn we in de bak aan het rijden en komt zij er ook bij, haar pony heeft ontzettend strakke bijzet om en ze is trots dat ponylief aan de teugel loopt (hij had geen keuze, een in de krul getrokken houding was het). En dan durft ze nog geen één rondje 'los' te stappen. Ze zat namelijk steeds aan de longe.
Echt, laat die arrogante houding toch varen alleen omdat je ouders toevallig geld hebben en je gewoon maar een pony geven.

Oef, hoop dat ze snel verstand krijgt en optijd, voor pony is verneu** :\

Ziet er naar uit van niet. Sneu, 't is een leuke pony verder.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:58

Of van die kleine meisjes die HaLflinger of martelgaal zeggen. :')

Lizzykizzx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:21

Ik was zelf vroeger ook wel reuze penny hoor! Dan liep ik ging ik samen met mijn beste vriendin paardje spelen met een springtous rond onze middels :j

Pasgeleden had ik ook een leuke, verderop in onze straat staan 2 pony's een shetlandertje en een A pony. Wij (ik en mijn beste vriendin) kennen de eigenaar en wij gaan wel eens naar de pony's toe om ze een wortel ofzo te geven. Nou liepen we daar dus heen, en er stonden twee meisjes de pony's te aaien. Dus wij lopen naar ze toe, zegt een van de meisjes tegen ons (ze waren denk ik 9 ofzo):"kijk s hoe zielig die pony's zijn! Er staat niet eens gras in de wei!" Vervolgens loopt ze naar haar fiets en pakt ze uit haar fietstas een zak met wortels en geeft die helemaal aan de pony's. Ik en mijn vriendin kwamen nie meer bij van het lachen! We hebben het meisje uitgelegd dat een pony niet alleen gras hoeft te eten maar ook brokken, hooi, enz... En we hebben ook even gezegd dat ze de pony best wel wortels mag geven, maar niet een zak waar er een stuk of 25 in zitten. De volgende dag zagen we haar weer bij de pny's, deze keer klom ze gewoon doodleuk over het hek ( de pony's zijn echt geen kinderpony's + de shetlander trapt want die is vroeger mishandeld geweest) en loopt naar de pony's toe, de shetlander trapt naar haar en raakt haar nèt niet! Vervolgens rent ze de wei uit en dan pas ziet ze ons staan:"die pony's zijn echt vals, ik had wel dood kunnen zijn"! Dus wij weer uitleggen dat je niet zomaar in de wei van andermans pony's mag komen, en dat niet alle pony's zo lief zijn als ze er uit zien. En vanochtend stond ze weer in de wei, en was ze doodleuk die A pony aan het poetsen. Normaal gezien is die daar ook niet van gediend, maar ze had een hele zak met appels, wortels, en wit brood ( wat echt slecht is voor de pony's!) voor zijn neus gegooid, zodat hij stilstond. Toen hebben we de eigenaar erbij gehaald (aangezien we haar al 2 keer gewaarschuwd hadden) en die heeft op een vriendelijke manier gezegd dat het echt niet de bedoeling is. Nou hopen dat ze niet terug komt!

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:28

Lizzykizzx schreef:
Ik was zelf vroeger ook wel reuze penny hoor! Dan liep ik ging ik samen met mijn beste vriendin paardje spelen met een springtous rond onze middels :j

Pasgeleden had ik ook een leuke, verderop in onze straat staan 2 pony's een shetlandertje en een A pony. Wij (ik en mijn beste vriendin) kennen de eigenaar en wij gaan wel eens naar de pony's toe om ze een wortel ofzo te geven. Nou liepen we daar dus heen, en er stonden twee meisjes de pony's te aaien. Dus wij lopen naar ze toe, zegt een van de meisjes tegen ons (ze waren denk ik 9 ofzo):"kijk s hoe zielig die pony's zijn! Er staat niet eens gras in de wei!" Vervolgens loopt ze naar haar fiets en pakt ze uit haar fietstas een zak met wortels en geeft die helemaal aan de pony's. Ik en mijn vriendin kwamen nie meer bij van het lachen! We hebben het meisje uitgelegd dat een pony niet alleen gras hoeft te eten maar ook brokken, hooi, enz... En we hebben ook even gezegd dat ze de pony best wel wortels mag geven, maar niet een zak waar er een stuk of 25 in zitten. De volgende dag zagen we haar weer bij de pny's, deze keer klom ze gewoon doodleuk over het hek ( de pony's zijn echt geen kinderpony's + de shetlander trapt want die is vroeger mishandeld geweest) en loopt naar de pony's toe, de shetlander trapt naar haar en raakt haar nèt niet! Vervolgens rent ze de wei uit en dan pas ziet ze ons staan:"die pony's zijn echt vals, ik had wel dood kunnen zijn"! Dus wij weer uitleggen dat je niet zomaar in de wei van andermans pony's mag komen, en dat niet alle pony's zo lief zijn als ze er uit zien. En vanochtend stond ze weer in de wei, en was ze doodleuk die A pony aan het poetsen. Normaal gezien is die daar ook niet van gediend, maar ze had een hele zak met appels, wortels, en wit brood ( wat echt slecht is voor de pony's!) voor zijn neus gegooid, zodat hij stilstond. Toen hebben we de eigenaar erbij gehaald (aangezien we haar al 2 keer gewaarschuwd hadden) en die heeft op een vriendelijke manier gezegd dat het echt niet de bedoeling is. Nou hopen dat ze niet terug komt!

Kan ik me zo kapot aan ergeren. Brood voeren, zeggen dat een pony vals is terwijl zij zo dom is geweest om over het hek te klimmen, daar kan ik niet tegen. Die wortels, dat kan ik nog door de vingers zien omdat je als kind ook niet weet dat pony's ook brok krijgen, maar de rest... Pfoeh zeg, daar heb ik gewoon geen woorden voor. Andermans pony's, daar blijf je gewoon met je vingers van af

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:55

Milty schreef:
Lizzykizzx schreef:

Kan ik me zo kapot aan ergeren. Brood voeren, zeggen dat een pony vals is terwijl zij zo dom is geweest om over het hek te klimmen, daar kan ik niet tegen. Die wortels, dat kan ik nog door de vingers zien omdat je als kind ook niet weet dat pony's ook brok krijgen, maar de rest... Pfoeh zeg, daar heb ik gewoon geen woorden voor. Andermans pony's, daar blijf je gewoon met je vingers van af

Vind ik nou ook!

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:04

Ik heb ook een erg pennyverhaal, ben er zelf niet bijgeweest maar hoorde het van de vrouw van mijn baas.
Zij hebben een paardenfokkerij van sportpaarden (KWPN, Zangersheide etc), dus geen kinderponietjes maar echte bloedpaarden. Nou ging de vrouw van mijn baas naar hun garage, die grenst aan de schuren met stallen. Ze hoorde stemmen, wat raar was omdat de stalhulpen er niet meer waren en hun dochters weg waren. Toen ze wat verder liep zag ze een pak chocomelk en een pakje koekjes liggen. In 1x ziet ze 1 van de paarden naar de lange gang lopen, dus ze loopt er achter aan. Zijn het 2 meisjes van een jaar of 7 en 9!!! :oo
Alle paarden stonden in de wei, dus ze hadden dit paard zomaar uit de wei gehaald!! Hebben ze geluk gehad dat ze toevallig het braafste paard van stal hadden gepakt, die doet nog geen vlieg kwaad. En dat de andere paarden niet ontsnapt zijn terwijl hun bezig waren. Maar er staan ook 3 hengsten op stal, waarvan 1 ontzettend dure die verkocht is, en ik moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als ze die deuren open hadden gemaakt....
Dus de vrouw van mijn baas vraagt: Wat doen jullie hier? Waarop ze als antwoord krijgt: Is dit geen manege dan? :? Echt hoe belachelijk is het, ze moesten ook helemaal om de dierenartsenpraktijk heen (praktijk van mn baas en zijn vrouw) en vervolgens helemaal achter de schuren langs lopen naar de weiden.
Toen de vrouw van mijn baas de kinderen vroeg hoe ze heetten en waar ze woonden, kreeg ze als antwoord: Mag ik niet zeggen. Dus ze wisten heel goed wat ze deden. De vrouw van mijn baas heeft ze gelijk weggestuurd.

Toen ze mij dit verhaal vertelde viel mijn mond open van verbazing, echt wat kinderen tegenwoordig allemaal wel niet in hun hoofd halen??