Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
risje schreef:Hey dit is leuk!
Ben benieuwd wat jullie denken:-)
Ik ben 32, ben op mijn 10e begonnen met rijden en nu dus zo'n 22 jaar ervaring. Ik ben ongeveer 1.70m en denk rond de 60 kg. Geen flauw idee hoeveel ik precies weeg, sta nooit op de weegschaal:-)
Ik wil graag een pony / paard waar ik volledig op kan vertrouwen, liever niet al te groot. Belangrijkste vindt ik dat ze "koel in de kop" zijn. Mag best wat temperament in zitten en voorwaarts zijn met rijden, maar wel betrouwbaar zijn. Houdt niet zo van "rillerige" paarden die snel schrikken. Maar een uitdaging mag dus best wel.
Ben absoluut geen springer, vindt buitenrijden heerlijk. Lekker in de bak aan de slag kan ook erg fijn zijn, of gewoon samen wandelen, longeren, lange lijnen of grondwerk. Veelzijdig dus.
Ben erg benieuwd naar jullie gedachtes!
@x_kaylee_x: Wat dacht je van een NRPS?
@superior: Engelse volbloed of bijvoorbeeld een Selle Francais?
@cheyenne8: Een NRPS of Grote Welsh?
@jolijn2001: Een ijslander;-)
Ben beetje bevooroordeeld hoor, heb zelf een ijslandse merrie,en meerdere paarden gereden die precies voldoen aan wat jij zoekt;-)
risje schreef:Hey dit is leuk!
Ben benieuwd wat jullie denken:-)
Ik ben 32, ben op mijn 10e begonnen met rijden en nu dus zo'n 22 jaar ervaring. Ik ben ongeveer 1.70m en denk rond de 60 kg. Geen flauw idee hoeveel ik precies weeg, sta nooit op de weegschaal:-)
Ik wil graag een pony / paard waar ik volledig op kan vertrouwen, liever niet al te groot. Belangrijkste vindt ik dat ze "koel in de kop" zijn. Mag best wat temperament in zitten en voorwaarts zijn met rijden, maar wel betrouwbaar zijn. Houdt niet zo van "rillerige" paarden die snel schrikken. Maar een uitdaging mag dus best wel.
Ben absoluut geen springer, vindt buitenrijden heerlijk. Lekker in de bak aan de slag kan ook erg fijn zijn, of gewoon samen wandelen, longeren, lange lijnen of grondwerk. Veelzijdig dus.
Sidera schreef:@Risje, ik zou zelf gaan voor een relaxte KWPNer dan, of misschien een Fries.
@ pien2010 Ik denk dat een leuke fjord wel wat voor jou is
@elfypower_ Klinkt als type ouderwetse haflinger?
En wat zouden jullie zeggen voor mij?
Ik ben 18 jaar (over anderhalve maand alweer 19 zelfs!), ben 1,78 groot en weeg ongeveer 65 kilo.
Paardrijden doe ik sinds mijn 7e en ik heb de laatste 4 jaar een super leuke pony.
Ik hou heel erg van een uitdaging, gevoelige paarden en paarden met uitstraling.
Naast dressuur rijden in de bak ben ik dol op buitenrijden en af en toe vind ik een cross ook heel gaaf.
Springen doe ik eigenlijk niet zo vaak maar vind ik ook wel leuk. Ik zou het wel gaaf vinden om een keer een
SGW ofzo te rijden
Ook kan ik het wel waarderen als een paard gericht is op jou als baasje. Dus wat zeggen jullie?
xLions schreef:En voor mij.?
Ik ben een meisje van 14 jaar oud.
Heb zo'n 10 jaar rij-ervaring.
Ik ben 1.68m & ongeveer 55kg.
Ik ben dol op springen, maar vind dressuur ook erg mooi.
Dus een all-rounder is wel wat.
Zelf ben ik eigenlijk een echt pony'mens, maar een klein paard kan ook wel.
Ik groei trouwens niet meer.
Verder zou ik wel graag wedstrijdjes willen rijden, zowel dressuur als springen.
Ik zoek dus een lieve, leuke en spontane pony/paard, waar je een echte band mee op kunt bouwen en lekker de sport in kunt gaan.
Wat raden jullie aan?
SunxLove schreef:xLions schreef:En voor mij.?
Ik ben een meisje van 14 jaar oud.
Heb zo'n 10 jaar rij-ervaring.
Ik ben 1.68m & ongeveer 55kg.
Ik ben dol op springen, maar vind dressuur ook erg mooi.
Dus een all-rounder is wel wat.
Zelf ben ik eigenlijk een echt pony'mens, maar een klein paard kan ook wel.
Ik groei trouwens niet meer.
Verder zou ik wel graag wedstrijdjes willen rijden, zowel dressuur als springen.
Ik zoek dus een lieve, leuke en spontane pony/paard, waar je een echte band mee op kunt bouwen en lekker de sport in kunt gaan.
Wat raden jullie aan?
nrps?
xLions schreef:SunxLove schreef:
nrps?
Super.
Vind dat een onwijs gaaf ras.
Alleen zei een vriendin van me, dochter van eigenaar bijrijdpaard, dat het totaal niet paste.
Natuurlijk om ervoor te zorgen dat ik niet wegging.
Hier wordt dus wel eerlijk beoordeeld haha.