amsterdam_30 schreef:Hoezo is het niet duidelijk van wie de pony is? De pony heeft ze gekregen en tot het uit ging met die ex heeft niemand anders beweerd en heeft ts de pony verzorgd en betaald.
Verder heeft ze mensen die erbij waren toen ze de pony kreeg of toen dat werd verteld.
Het is inmiddels zelfs de politie duidelijk van wie de pony is..
Denk je dat iedereen een koopcontract heeft? Hoeveel pony's worden niet gewoon contant betaald? De nieuwe eigenaar verhuist dan vaak de pony en betaalt alle dierenarts kosten, weide etc. Net als de ts al heel wat maanden doet.
Zij is niet anders dan welke eigenaar dan ook van een ander paard.
Ik zou de oude eigenaren ZEKER net van tevoren van je plannen op de hoogte brengen ts! Stel ze willen moeilijk doen.. Dan staan ze zo met een heel aantal vriendjes bij het hek en kun jij niet weg!
Okee, laten we even advocaat van de duivel spelen: Stel, de TS stelt hier de dingen wat anders voor dan dat ze werkelijk zijn en zij heeft die pony nooit gekregen, maar mocht Tucker verzorgen. De eigenaar heeft die pony gratis in het land staan, dus kosten zijn er verder ook niet. TS ontfermt zich over het paard en haalt een keertje de dierenarts erbij, welke rekening dan uiteraard op haar naam komt.
Na negen maanden maakt de TS het uit met het neefje van de eigenaar, via de sms, omdat ze niet meer met hem om mag gaan omdat hij "kamper" is. Vervolgens denkt de eigenaar: Dan hoef je die pony ook niet meer te doen. TS in paniek en opent een topic op Bokt.
Ik wil niet zeggen dát dit het geval is, maar het enige waar wij, en zoals ik begrijp ook de politie, op af moeten gaan is het verhaal van de TS. Er is geen enkel ondersteunend bewijs dat haar verhaalt klopt of niet. Als zij de pony nu zomaar weghaalt, kan de (vorige?) eigenaar dus bovenstaand verhaal doen en "zijn" pony als gestolen opgeven.
Ik vind dat er hier nogal makkelijk wordt gesuggereerd de pony maar weg te halen.