Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:13

Bzoem schreef:
Ja maar de pony is al 3x verhuisd ofzo, daar hebben ze eerder niet moeilijk over gedaan.

Ik neem aan dat zij nu niks meer betaald? Zij betalen die pony nu dus en ik denk niet dat ze hem ongevraagd verplaatst willen hebben (Verstopt nog wel)

Joscaa

Re: Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:15

Niemand betaald op het moment de pony, ze betaalde alleen het hooi & dat krijgt de pony nu niet meer.
Verder betalen die andere mensen al maanden niks meer aan de pony, betaald zij alles al 9 maanden :)

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:15

Als de politie zegt dat ze wettelijk van jou is ? Willen ze dan niet meegaan als je hem gaat ophalen ?
Succes morgen ! Hoop dat alles goed komt !

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:16

Joscaa schreef:
Niemand betaald op het moment de pony, ze betaalde alleen het hooi & dat krijgt de pony nu niet meer.
Verder betalen die andere mensen al maanden niks meer aan de pony, betaald zij alles al 9 maanden :)

Ja maar zij betaald nu niks meer? Neem aan dat die pony dingen nodig heeft, een pony is niet gratis. Maar dan nog, ik denk niet dat ze blij zijn als de pony ongevraagd verplaatst wordt.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 22:19

Tuck staat inderdaad gratis,geen hooi geen geld ;)
Ik ga inderdaad vragen of ze mee willen :j

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:21

sharontucker schreef:
Tuck staat inderdaad gratis,geen hooi geen geld ;)
Ik ga inderdaad vragen of ze mee willen :j

En de plek waar hij staat, daar staat hij gratis?

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:22

succes!

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 22:26

Ja,omdat ze geen hooi krijgt hoef ik de baal niet te betalen :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:28

sharontucker schreef:
Ja,omdat ze geen hooi krijgt hoef ik de baal niet te betalen :)

Nee ik heb het over de stalling of wei waar ze staat, ze staat toch op grond van iemand? Kost dat niks?

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 22:29

Nee dat hoefd niet :')

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:30

sharontucker schreef:
Nee dat hoefd niet :')

Wat een geluk.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 22:31

:D jazeker!
Jammer dat ik daar wegmoet/ga want het was ideaal :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:35

sharontucker schreef:
:D jazeker!
Jammer dat ik daar wegmoet/ga want het was ideaal :)

Achja mijn pony staat op een pensioen voor 45 p maand, en mijn jaarling voor volgensmij rond de 100 euro, wat bijelkaar 150 geeft en dus erg weinig is :D

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:51

jeetje wat een verhaal zeg! lees al ff mee, en ben nu oook heel benieuwd naar morgen idd!

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:06

Wie wil je mee vragen?? Niet de vorige eigenaren van Tucker toch?

Hoezo is het niet duidelijk van wie de pony is? De pony heeft ze gekregen en tot het uit ging met die ex heeft niemand anders beweerd en heeft ts de pony verzorgd en betaald.
Verder heeft ze mensen die erbij waren toen ze de pony kreeg of toen dat werd verteld.
Het is inmiddels zelfs de politie duidelijk van wie de pony is..
Denk je dat iedereen een koopcontract heeft? Hoeveel pony's worden niet gewoon contant betaald? De nieuwe eigenaar verhuist dan vaak de pony en betaalt alle dierenarts kosten, weide etc. Net als de ts al heel wat maanden doet.
Zij is niet anders dan welke eigenaar dan ook van een ander paard.

Ik zou de oude eigenaren ZEKER net van tevoren van je plannen op de hoogte brengen ts! Stel ze willen moeilijk doen.. Dan staan ze zo met een heel aantal vriendjes bij het hek en kun jij niet weg!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:21

amsterdam_30 schreef:

Hoezo is het niet duidelijk van wie de pony is? De pony heeft ze gekregen en tot het uit ging met die ex heeft niemand anders beweerd en heeft ts de pony verzorgd en betaald.
Verder heeft ze mensen die erbij waren toen ze de pony kreeg of toen dat werd verteld.
Denk je dat iedereen een koopcontract heeft? Hoeveel pony's worden niet gewoon contant betaald? De nieuwe eigenaar verhuist dan vaak de pony en betaalt alle dierenarts kosten, weide etc. Net als de ts al heel wat maanden doet.

Ik zou de oude eigenaren ZEKER net van tevoren van je plannen op de hoogte brengen ts! Stel ze willen moeilijk doen.. Dan staan ze zo met een heel aantal vriendjes bij het hek en kun jij niet weg!

Ik heb zojuist een nieuwe jaarling gekocht en ik heb ZEKER een contract gemaakt. Ook doe ik het via internetbankieren. mijn huidige pony die ik al langer heb, geen contract maar wel via de computer wat je terug kan vinden. Stallen NOOIT contant, alle dierenarts afschriften heb ik en zo ook van de smid. Als zij kan LATEN ZIEN en BEWIJZEN dat ze buiten dierenarts kosten ook maandelijkse kosten heeft betaald zal er sneller een keus worden gemaakt van wie de pony is. Dat er mensen bij waren toen het verteld, is heel fijn maar zoals ik ook heb gelezen is een contract zeker 10000 maal beter omdat je dan hard bewijs hebt. mondelinge afspraak, daar heb je weinig aan. Je moet alles op papier zetten, al is het op een bierviltje.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:57

Heel goed van het contract.. Ik bedoelde alleen dat bijna niemand zoiets op papier heeft.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 00:16

amsterdam_30 schreef:
Heel goed van het contract.. Ik bedoelde alleen dat bijna niemand zoiets op papier heeft.

En dan als je paard ooit gestolen wordt en terug vindt: Bewijzen dat dat paard van jou is. Geen afschriften stalling etc., geen contract? dan sta je er gewoon slecht voor. Het zal niet zo snel gebeuren, maar het zal je maar gebeuren! genoeg topics hier gehad dat kinderen paard kregen van hun ouders, op oudere leeftijd krijgt het kind ruzie met ouders, ouders verkopen het paard maar kind heeft alles betaald (CONTANT) tja dan kan ze niks want ze heeft geen bewijzen. Ookal is het van je ouders, en denk je nee dat overkomt mij nooit, een contract is zo belangrijk!!

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 09:05

amsterdam_30 schreef:

Ik wilde de politie meenemen :j
Ik

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:11

amsterdam_30 schreef:

Okee, laten we even advocaat van de duivel spelen: Stel, de TS stelt hier de dingen wat anders voor dan dat ze werkelijk zijn en zij heeft die pony nooit gekregen, maar mocht Tucker verzorgen. De eigenaar heeft die pony gratis in het land staan, dus kosten zijn er verder ook niet. TS ontfermt zich over het paard en haalt een keertje de dierenarts erbij, welke rekening dan uiteraard op haar naam komt.

Na negen maanden maakt de TS het uit met het neefje van de eigenaar, via de sms, omdat ze niet meer met hem om mag gaan omdat hij "kamper" is. Vervolgens denkt de eigenaar: Dan hoef je die pony ook niet meer te doen. TS in paniek en opent een topic op Bokt.

Ik wil niet zeggen dát dit het geval is, maar het enige waar wij, en zoals ik begrijp ook de politie, op af moeten gaan is het verhaal van de TS. Er is geen enkel ondersteunend bewijs dat haar verhaalt klopt of niet. Als zij de pony nu zomaar weghaalt, kan de (vorige?) eigenaar dus bovenstaand verhaal doen en "zijn" pony als gestolen opgeven.

Ik vind dat er hier nogal makkelijk wordt gesuggereerd de pony maar weg te halen.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 09:20

Ik had pas net een maand met hem volgens mij,ik was er al tegenin gegaan dat ik gewoon het beste wilde voor de paarden maar als je daarna word bedreigd laat je het wel om je pony in je eentje op te halen :=

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:23

mylittlejoy schreef:
amsterdam_30 schreef:

Okee, laten we even advocaat van de duivel spelen: Stel, de TS stelt hier de dingen wat anders voor dan dat ze werkelijk zijn en zij heeft die pony nooit gekregen, maar mocht Tucker verzorgen. De eigenaar heeft die pony gratis in het land staan, dus kosten zijn er verder ook niet. TS ontfermt zich over het paard en haalt een keertje de dierenarts erbij, welke rekening dan uiteraard op haar naam komt.

Na negen maanden maakt de TS het uit met het neefje van de eigenaar, via de sms, omdat ze niet meer met hem om mag gaan omdat hij "kamper" is. Vervolgens denkt de eigenaar: Dan hoef je die pony ook niet meer te doen. TS in paniek en opent een topic op Bokt.

Ik wil niet zeggen dát dit het geval is, maar het enige waar wij, en zoals ik begrijp ook de politie, op af moeten gaan is het verhaal van de TS. Er is geen enkel ondersteunend bewijs dat haar verhaalt klopt of niet. Als zij de pony nu zomaar weghaalt, kan de (vorige?) eigenaar dus bovenstaand verhaal doen en "zijn" pony als gestolen opgeven.

Ik vind dat er hier nogal makkelijk wordt gesuggereerd de pony maar weg te halen.

_/-\o_

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:23

Tja ik vraag me ook af hoe serieus de politie een 14-jarige neemt die een pony uit een weiland wilt gaan weghalen.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 09:29

Elke aangifte word sirieus genomen :j ookal wist ik mijn geboortejaar en telefoonnummer niet meer :=
Ook omdat ik heb gezegd dat ik bedreigd ben en deze (vorige) eigenaar van Tuck al in het systeem staat van de politie.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:30

Niet elke aangifte word serieus genomen. Ze zetten het in de computer ja, maar word er verder veel mee gedaan? nee vaak niet.
Ik ben ook bedreigt en maanden lastiggevallen en zelfs jaren gevolgt, werd er iets aan gedaan? nee... aangifte gedaan? meerdere keren zelfs.. We hebben t uiteindelijk zelf op gelost..

Dus ik wil maar zeggen, ze kunnen t wel neer zetten in de computer maar dat t serieus genomen word is een 2e