De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:57

Hihi :')

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:57

IloveNikitaa schreef:
Haha beetje moe

Ben een echte slaapkop, nu en toen ik klein was, viel op de gekste plekken in slaap, dus ook zelfs op een paard :')

Iljavdm

Re: De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:58

Hahahaha

Bloemetje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:05

Hahahahahahaha _O- dit is een leuke topic :') die ga ik ff blijven volgen.. :D

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:10

De tweede keer op de nieuwe manege (ongeveer vijf jaar geleden onderhand), zat ik op zo'n paardje die ineens zijn hoofd opzij draait, en als je de teugels nogal stevig vasthoud word je letterlijk van je paard getrokken! :+
gebeurde een keer in pas/draf tweede keer in galop en toen vloog ik geloof ik voor de benen van het paard langs en belande aan de andere kant (kan dat ik me heb vergist)

Daf_Win

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:14

Heel wat jaren terug wilde mijn vader mij een voetje geven om op mijn pony te stappen.
Mijn vader gaf me alleen zo'n "hoog" voetje dat ik er aan de andere kant af lag.
Mijn vader had mijn voet nog wel vast, dus ik hing echt aan de andere kant op de kop. De pony bleef rustig staan en kijken..

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:16

Ik heb wel vaker een rare val gemaakt :D :P
Maar de meest leuke is toch wel deze:

Ik reed toen nog bij een manege, en ik zat op de makste fjord die ze daar hebben.
Maar dat beest wilde altijd achter der vriendinnetje aanlopen, dat mocht niet van mij, ging een paar x goed. Tot ze het zat was, ze gaf een klein bokje en ik gleed er zo vanaf! :')
Ik kreeg echt een lachstuip := Was zo'n stom gezicht! Ik was vooral verbaast dat ik van HAAR was afgevallen! Vooral omdat ze er dus bekend om staat altijd super braaf te zijn :=

kim2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:18

Hier ook eentje:

2 jaar geleden maakte ik een buitenrit op een paard dat ik samen met iemand rijd en een vriendin van mij had een draver.
Ik vroeg of we een galopje zouden doen en voor ik het wist galoppeerde ze aan en weg was ze.
Dat liet de mijne niet over zijn kant gaan en vloog erachteraan!
Er kwam opeens een laaghangende tak op me af en het was te laat om voorover te bukken dus ik dook naar achteren om die tak niet in mijn gezicht te krijgen.
Ik moest zo ver naar achteren dat de achterkant van de cap zijn kont raakte en hij bokte enorm!
Toen ik mijn ogen opende toen we stilstonden hoorde ik alleen maar het gelach van mijn vriendin.
Wat bleek: Ik hing met beide benen aan 1 kant en de elastiekjes van de veiligheidsbeugels waren niet
geknapt.
Ik keek recht in het oog van het paard en toen knapte 1 elastiekje waardoor ik het evenwicht verloor en met een plof op de grond lag.
Uiteraard heb ik nog een half uur liggen lachen en zoeken naar het elastiekje(wat niet meevalt omdat het bruin was en het was herfst :? )

En nog 1:

Vorig jaar met mijn eigen paard.
Op de terugweg over een grindpad draven.
Hij ging over in galop en ik dacht dan gaan we van het pad af in het zand.
Paard dacht hetzelfde maar bokte heel hoog.
Ik vloog eraf en paard moest op de rem anders had ie mij ondergelopen.
ik had de teugels in mijn hand en wilde hem niet loslaten,uiteindelijk knapte de teugels.
Ik was op het grindpad terecht gekomen en omdat ik de teugels vasthield heeft mijn paard mij een stuk meegesleurd waardoor mijn rijbroek een stuk was afgezakt.
Toen ik opstond ben ik eerst naar paardlief gelopen die achter een bosje mij aan stond te kijken en toen hoorde ik iemand lachen.
Ik keek achterom en daar was iemand die zijn hond aan het uitlaten was.
Ik besefte dat mijn rijbroek nog op half 11 hing...... :o :D
ik heb de week erna nog last gehad van mijn bips aangezien grindsteentjes nogal schuren....
Was op paar plekjes afgeschaafd...
achteraf kon ik er gelukkig wel om lachen! :D

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:20

Mijn meest komische manier was toch wel op de manege:
We gingen springen, en ik reed op een ondeugende pony. Was al een aantal keer zonder problemen over de hindernis geweest, dus had niet verwacht dat (toen ik opnieuw aan kwam rijden) hij in een keer pal voor de hindernis op de rem ging, mét een gemeen hoge bok erachteraan. Ik werd dus over het hoofd van de pony gelanceerd (zat al in de verlichte zit), maakte op een of andere manier een salto, en landde aan de andere kant van de hindernis keurig op m'n voeten mét de teugels en m'n zweep nog in m'n handen. :D Kreeg een applaus van de ouders die langs de bakrand stonden en de mensen die in de kantine naar de les zaten te kijken, dus heb een diepe buiging gemaakt, ben weer opgestegen en reed vrolijk verder.
Heb mensen nog nooit zo verbaasd zien kijken en m'n instructrice nog nooit zo hard horen lachen. :))
Het was helaas wel in het tijdperk dat niemand nog kon filmen en fotograferen met z'n mobiel, dus jammer genoeg geen beeldmateriaal van.

kim2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:24

Een buiging! Geweldig! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:35

_O- :')

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 00:37

Ik dacht dat ik wel zonder halster zadel ect ect, op me pony kon zitten :)
Toen begon die keihard te rennen bokken steigeren, en ben ik op de een of andere manier, onder het hek doorgeschoven, :+

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 21:28

_O-

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 21:36

oef ik kan om alle keren eigenlijk wel lachen haha :p

eerste keer was tijdens het uitstappen (normaal ondeugende pony, die ik even flink had aangepakt en heel braaf liep uiteindelijk) wilde me eventjes terug pakken :+ ik teugels lang, zit niet op te letten en pony draaft zo aan en zet 1 pasje opzij xD daar lag ik met me hoofd in de hoefslag :p was gelukkig de achterste van de rij :)

andere keer pony die links wilde en ik rechts, struikeld die over zijn eige benen, en daar lagen we samen op de grond... ik uiteraard onder de pony....

andere keer was tijdens een onverwachte 'rodeo' paardje rond tollen tegelijkertijd wat bokkerig en toen me laten vallen haha, wel last van me arm, maar nog geen 5min later zat ik op een ander paard om achter dat paardje aan te gaan (die rende weg...)

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 21:41

hihi :=

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:23

ik weet nog wel 1 van heeel vroeger. jaar of 5/6 geloof ik.
vrienidnnetje had een shetlander, en daar kon ik zo opspringen zonder zadel. ( shet van 1.10)
ik was vet trots, en rende naar mn vader. papa papa kijk wat ik kan, ik kan zo op de pony springen!
dus ik neem een aanloop van ongeveer 30 meter. 1e keer zette ik te laat af, en knalde ik vol tegen de pony op. naja nog een keer proberen. ging heel mooi, alleen sprong ik zo hoog dat ik er overheen sprong :+ mn vader, vriendin en haar houders kwamen niet meer bij van het lachen

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:42

Ik ging een dagje paardrijden met me nichtje, even oud als ik,
en onze paarden gingen er vandoor, en wij vielen eraf met een koprol.

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:49

Hahaha geniaal topic _/-\o_

Ik ben een keer ooit heel vaag, met m,n kop op het dak van een schuilstal blijven hangen

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:49

whahahaa

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:52

Toen ik nog op de manege reed was er een meisje in mn les aan het galopperen, en ineens ging haar pony vanuit galop stilstaan op de middenlijn, en dat meisje maakte zo een koprol over het hoofd van de pony, en vervolgens landde ze gewoon op haar voeten voor de pony.. Wij lagen helemaal dubbel, zij kwam helemaal niet meer bij :P

yevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:56

Ben er ooit eens met een keurige koprol afgevallen.
Ik was toen nog wat kleiner en mijn pony nogal slim, dus ik keurig galopje meenemen, steekt die pony ineens d'r neus in het zand. :=

Oh en een keer wou ik op m'n pony springen want ik wou zonder zadel.
Ik een aanloopje nemen ( dat aanloopje was dus te fanatiek ) en vervolgens spring ik zo met volle vaart over m'n pony met als gevolg dat ik eindigde aan de andere kant van m'n knol, op m'n kont.

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:43

hahaha _O-

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 02:24

Te geniaal dit _/-\o_

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:45

Ja hhaha

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:48

Zegt dit genoeg? :Y) _O-