Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marysa12 schreef:tja.... ik denk dat dit heel erg kan uitmaken hoe je erna kijkt. lijkt mij verstandig als ze zeggen : mag 1.60 en max 50 kilo. dan is het voor die paardjes ook uit te houden
EskeGirl schreef:Fredlover10 schreef:al die dierenmishandeling praat vind ik een beetje overdreven.die paardjes hebben het daar echt wel goed hoor, en er zit heus wel een keer iemand bij die wat meer galoppeert maar daar wordt iets van gezegd. er staan drinkbakjes door het hele park en dat weten die pony's, dus ze krijgen echt wel te drinken.
![]()
ik ben er zelf ook geweest en in dit topic is het allemaal zo slecht neergezet terwijl dat niet zo is. dus ga er een dagje heen en kijk zelf hoe het nu is.en dan niet zeggen: ''ik ben er al een keer geweest en ik hoef er nooit meer heen'', want tijden veranderen; dus daar ook. en het is allemaal veel en veel beter geworden dan vroeger.
Ik vind het allang goed dat de bitten zijn afgeschafd, man, wat ik wel niet gezien heb op filmpjes(ik weet het, maar het gaat om het idee).
Ik geloof best dat ze goed verzorgd worden, dat de hoefsmid en DA komt en alles.
Maar ik vind het echt schandalig dat ze die pony's meegeven meiden van 14, die veel te groot zijn, en dan gezellig gaan rijden en galopperen.
Galopperen zou echt afgeschaft moeten worden(als dat het nog niet is), ze zouden een ponyof 75 weg moeten doen en dan verplichte rijles geven...
Floor_x schreef:Ik ben er een aantal jaar geleden een keer geweest.
Ik vond het erg leuk, was er samen met een vriendinnetje. Heb me toen als kind van 11 (:')) al geirriteerd aan veeel te grote kinderen op te kleine pony's. Ik heb voor mijzelf expres een van de grotere pony's uitgezocht.
Ik vind dat ik wel kan zeggen dat ik goed voor "mijn" pony heb gezorgd. Toendertijd hadden alle pony's nog bitjes (lees dat dat nu niet meer zo is?) en als we dan niet aan het rijden waren, en de pony's stonden bij het huisje, gingen we onwijs moeilijk doen met bitjes uitdoen zodat ze gewoon hun halstertje omhadden en dan zetten we ze op het stukje gras achter het huisje (mocht alleen niet van het personeel). Of gewoon ernaast stappen en ze laten rollen in het bakje dat er is...
En ja, we hebben toen ook stukken gegaloppeerd, maar voornamelijk stap en stukjes draven. In tegenstelling tot bepaalde meisjes die we steeds maar weer tegenkwamen, en op de een of andere bijzondere manier áltijd in galop.
Kortom: Ik vind het een heel leuk concept, alleen denk ik dat ze het te grootschalig hebben aangepakt. Ze zouden beter max. 100 pony's kunnen hebben, en dan 20 man personeel dat de hele dag rondloopt om te kijken of er goed wordt omgegaan met de pony's.
Ohja, en wat me ook opviel; Het personeel dat er rondliep, was vooral te vinden op de centrale stukken, maar je zag zelden personeel achter in het park, en daar werd dus ook niet zo vriendelijk met de pony's omgegaan...
_Lois_ schreef:Ik denk dat ze de shetjes hadden genomen met het idee dat kleine kinderen er dan makkelijker dingen zelf mee kunnen doen.
Een kind van 6 laat je niet de hele week een grote D-pony verzorgen, daar komt dat kind nooit op en poetsen gaat dan ook een beetje lastig...
Eigenlijk zouden ze zowel shetjes als D-pony's moeten hebben, kinderen vanaf 12 jaar mogen dan alleen op grote pony's en dan zijn de shetjes voor de kleine kinderen
annickx schreef:Gelukkig hebben ze nu Pepper & Maxim, 2 welshjes, die worden aan de iets grotere kinderen meegegeven Maar Jans is best groot voor een shetlander, daar rijden ook alleen maar grote kinderen op,