Ponyparkcity ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XNienke_

Re: Ponyparkcity ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 23:13

is dat dan als straf??

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 23:15

Ja eerste keer dus een waarschuwing en de tweede keer pony kwijt. Lijkt me een heel aardige straf die ze van mij best in mogen voeren als het personeel ziet dat kinderen nogal grof met de pony omgaan.
Van mij mogen ze dan ook goed gaan controleren.

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 23:19

dat vind ik idd ook een goede straf :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 23:43

Maar ook als er te hard gereden wordt. Het is echt levensgevaarlijk. Zal maar net ergens een klein kind lopen.

annickx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 10:40

Ik weet niet wat jullie allemaal zeiken over ppc,

het is hartstikke leuk daar en die pony's worden ehct wel goed verzorgd, ik zie daar vaak genoeg een hoefsmid. En als je teveel galopperd, dan ben je je pony kwijt ja. Ddat is echt zo, ik heb het met eigen ogen gezien!

En je bent ook verplicht als je pony helemaal bezweet is te stappen en te poetsen hoor. Anders was ppc allang dicht gegaan. En die kleine kinderen gaan hartstikke goed met die pony's en meestal loopt er iemand naast,

ppc is hartstikke leuk !

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 11:29

Als je teveel galoppeert, of iets anders doet wat niet mag, krijg je eerst een waarschuwing, ga je dan nog door wordt je pony afgepakt. Dat is gebeurd in de zomervakantie, toen ik er was.

Fredlover10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 12:05

al die dierenmishandeling praat vind ik een beetje overdreven. :roll: die paardjes hebben het daar echt wel goed hoor, en er zit heus wel een keer iemand bij die wat meer galoppeert maar daar wordt iets van gezegd. er staan drinkbakjes door het hele park en dat weten die pony's, dus ze krijgen echt wel te drinken. ;)
ik ben er zelf ook geweest en in dit topic is het allemaal zo slecht neergezet terwijl dat niet zo is. dus ga er een dagje heen en kijk zelf hoe het nu is. :) en dan niet zeggen: ''ik ben er al een keer geweest en ik hoef er nooit meer heen'', want tijden veranderen; dus daar ook. en het is allemaal veel en veel beter geworden dan vroeger.

marysa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 17:15

tja.... ik denk dat dit heel erg kan uitmaken hoe je erna kijkt. lijkt mij verstandig als ze zeggen : mag 1.60 en max 50 kilo. dan is het voor die paardjes ook uit te houden

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 17:32

marysa12 schreef:
tja.... ik denk dat dit heel erg kan uitmaken hoe je erna kijkt. lijkt mij verstandig als ze zeggen : mag 1.60 en max 50 kilo. dan is het voor die paardjes ook uit te houden

Max 1.50 en max. 45 kilo is beter.
En voor Shetten onder de 1m max. 1.35/1.40m en max 35/40 kilo.
1.60 is echt lang.

tomstergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:43

Aan de ene kant worden ze wel heel goed verzorgt! Iedereen die daar is vind ze schattig dus ze krijgen ook weer alle aandacht :P

Fredlover10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:03

EskeGirl schreef:
Fredlover10 schreef:
al die dierenmishandeling praat vind ik een beetje overdreven. :roll: die paardjes hebben het daar echt wel goed hoor, en er zit heus wel een keer iemand bij die wat meer galoppeert maar daar wordt iets van gezegd. er staan drinkbakjes door het hele park en dat weten die pony's, dus ze krijgen echt wel te drinken. ;)
ik ben er zelf ook geweest en in dit topic is het allemaal zo slecht neergezet terwijl dat niet zo is. dus ga er een dagje heen en kijk zelf hoe het nu is. :) en dan niet zeggen: ''ik ben er al een keer geweest en ik hoef er nooit meer heen'', want tijden veranderen; dus daar ook. en het is allemaal veel en veel beter geworden dan vroeger.

Ik vind het allang goed dat de bitten zijn afgeschafd, man, wat ik wel niet gezien heb op filmpjes(ik weet het, maar het gaat om het idee).
Ik geloof best dat ze goed verzorgd worden, dat de hoefsmid en DA komt en alles.
Maar ik vind het echt schandalig dat ze die pony's meegeven meiden van 14, die veel te groot zijn, en dan gezellig gaan rijden en galopperen.
Galopperen zou echt afgeschaft moeten worden(als dat het nog niet is), ze zouden een ponyof 75 weg moeten doen en dan verplichte rijles geven...

er is een verplichte rijles. daar MOET iedereen heen, zo niet; krijg je geen pony mee. ;)

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:41

Ik ben er een aantal jaar geleden een keer geweest.
Ik vond het erg leuk, was er samen met een vriendinnetje. Heb me toen als kind van 11 (:')) al geirriteerd aan veeel te grote kinderen op te kleine pony's. Ik heb voor mijzelf expres een van de grotere pony's uitgezocht.

Ik vind dat ik wel kan zeggen dat ik goed voor "mijn" pony heb gezorgd. Toendertijd hadden alle pony's nog bitjes (lees dat dat nu niet meer zo is?) en als we dan niet aan het rijden waren, en de pony's stonden bij het huisje, gingen we onwijs moeilijk doen met bitjes uitdoen zodat ze gewoon hun halstertje omhadden en dan zetten we ze op het stukje gras achter het huisje (mocht alleen niet van het personeel :')). Of gewoon ernaast stappen en ze laten rollen in het bakje dat er is...
En ja, we hebben toen ook stukken gegaloppeerd, maar voornamelijk stap en stukjes draven. In tegenstelling tot bepaalde meisjes die we steeds maar weer tegenkwamen, en op de een of andere bijzondere manier áltijd in galop :P.

Kortom: Ik vind het een heel leuk concept, alleen denk ik dat ze het te grootschalig hebben aangepakt. Ze zouden beter max. 100 pony's kunnen hebben, en dan 20 man personeel dat de hele dag rondloopt om te kijken of er goed wordt omgegaan met de pony's.

Ohja, en wat me ook opviel; Het personeel dat er rondliep, was vooral te vinden op de centrale stukken, maar je zag zelden personeel achter in het park, en daar werd dus ook niet zo vriendelijk met de pony's omgegaan...

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:49

*\o/*
ik ga ook weer naar ponyparkcity.
jaren geleden ben ik 2 keer geweest en had ik veel lol met de pony's vooral het versieren e.d.
nu ga ik met mijn 2 "oppas"kinderen van 10 en 11, passen gelukkig nog goed op een normaal formaat shet.
heb er al veel zin in.
is het nog net zo leuk daar? of is er in 7 jaar veel veranderd?
hebben ze nog wel veel te doen met de pony's? zoals het versieren en een les meerijden e.d.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 10:26

Floor_x schreef:
Ik ben er een aantal jaar geleden een keer geweest.
Ik vond het erg leuk, was er samen met een vriendinnetje. Heb me toen als kind van 11 (:')) al geirriteerd aan veeel te grote kinderen op te kleine pony's. Ik heb voor mijzelf expres een van de grotere pony's uitgezocht.

Ik vind dat ik wel kan zeggen dat ik goed voor "mijn" pony heb gezorgd. Toendertijd hadden alle pony's nog bitjes (lees dat dat nu niet meer zo is?) en als we dan niet aan het rijden waren, en de pony's stonden bij het huisje, gingen we onwijs moeilijk doen met bitjes uitdoen zodat ze gewoon hun halstertje omhadden en dan zetten we ze op het stukje gras achter het huisje (mocht alleen niet van het personeel :')). Of gewoon ernaast stappen en ze laten rollen in het bakje dat er is...
En ja, we hebben toen ook stukken gegaloppeerd, maar voornamelijk stap en stukjes draven. In tegenstelling tot bepaalde meisjes die we steeds maar weer tegenkwamen, en op de een of andere bijzondere manier áltijd in galop :P.

Kortom: Ik vind het een heel leuk concept, alleen denk ik dat ze het te grootschalig hebben aangepakt. Ze zouden beter max. 100 pony's kunnen hebben, en dan 20 man personeel dat de hele dag rondloopt om te kijken of er goed wordt omgegaan met de pony's.

Ohja, en wat me ook opviel; Het personeel dat er rondliep, was vooral te vinden op de centrale stukken, maar je zag zelden personeel achter in het park, en daar werd dus ook niet zo vriendelijk met de pony's omgegaan...

Ja, of gewoon grotere pony's. Dan heb je dat gezeik over de kleine pony's ook niet meer.. :P

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 10:29

Weet je. De meeste hier zeiken niet over of die paarden goed behandelt worden of niet, maar er word vooral gezeikt over de meiden die ze erop zetten. En als je een beetje een hart voor paarden hebt zie je ook wel dat dat niet goed is voor die beestjes. Het zal allemaal best dat die paardjes goed verzorgt worden etc. etc. Maar het is gewoonweg sneu dat ze er meiden met stelten van 1 meter hoog erop zetten. En dat vind ik een beetje jammer. Het balans van die rug wordt helemaal verpest. Paardjes worden scheef en helemaal verpest daardoor. De pony's worden zeker goed verzorgt, dat geloof ik allemaal wel. Alleen ik ben het niet eens met de mensen die ze erop zetten.. :n

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 11:07

Ik denk dat ze de shetjes hadden genomen met het idee dat kleine kinderen er dan makkelijker dingen zelf mee kunnen doen.
Een kind van 6 laat je niet de hele week een grote D-pony verzorgen, daar komt dat kind nooit op en poetsen gaat dan ook een beetje lastig...

Eigenlijk zouden ze zowel shetjes als D-pony's moeten hebben, kinderen vanaf 12 jaar mogen dan alleen op grote pony's en dan zijn de shetjes voor de kleine kinderen :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 11:25

_Lois_ schreef:
Ik denk dat ze de shetjes hadden genomen met het idee dat kleine kinderen er dan makkelijker dingen zelf mee kunnen doen.
Een kind van 6 laat je niet de hele week een grote D-pony verzorgen, daar komt dat kind nooit op en poetsen gaat dan ook een beetje lastig...

Eigenlijk zouden ze zowel shetjes als D-pony's moeten hebben, kinderen vanaf 12 jaar mogen dan alleen op grote pony's en dan zijn de shetjes voor de kleine kinderen :)

Dat is een goede!
Maar dan eerder een lengtegrens en geen leeftijdsgrens, op mijn 12e was ik al 1.70m

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 11:29

Ja misschien t/m 11 jaar, afhankelijk van je lengte en gewicht :)

Edit: typo

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 11:34

Ik weet zeker dat ze daar daar ook aan denken. Misschien zijn ze al wel bezig met zo'n plan. Je weet maar nooit.

annickx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 11:58

Gelukkig hebben ze nu Pepper & Maxim, 2 welshjes, die worden aan de iets grotere kinderen meegegeven Maar Jans is best groot voor een shetlander, daar rijden ook alleen maar grote kinderen op,

annnneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 12:03

Iedereen denkt dat die pony´s weten wie wie is.

maar al geef je 1 pony een dagje mee aan iemand en dan de dag erna aan een andere persoon dan weet die pony heus niet wie die persoon van gister was.

er rijden zoveel mensen op dat ze het niet weten.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:59

annickx schreef:
Gelukkig hebben ze nu Pepper & Maxim, 2 welshjes, die worden aan de iets grotere kinderen meegegeven Maar Jans is best groot voor een shetlander, daar rijden ook alleen maar grote kinderen op,

Pepper wordt niet verhuurd, en Maxime is niet eens zo heel groot. Inderdaad Jans is groot, en Cappuccino en Snowy is heel breed, dus die kan ook wel aardig wat hebben. Maar het klopt wel dat er te lange kinderen op de pony's zitten. Maar het idee van de grotere pony's gaat niet werken. Vroeger waren er ook fjorden enz. Maar die zijn allemaal weg gegaan, omdat het te gevaarlijk werd. Da komen er straks nog meer grote kinderen, en die galopperen meer. Dus dan wordt het veek gevaarlijker. Het concept van het park was een park voor kleine kinderen metr kleine shetjes die lekker rondjes kunnen lopen door het park. Maar er komen steeds grote kinderen, en ze hebben al een paar keer gezegt tegen die kinderen dat ze geen pony meer mogen. Maar veel lopen er ook naast.

manoukjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:29

ik ben er 3x geweest 1x was ik 10 en andere keren 11.
ik vind een pony daar echt heel leuk! en ik reed er ook op maar nu ben ik er echt te groot voor en daarom als ik er nu heen ga loop ik er naast en knuffel ik haar gewoon !
<3

LaLaNicoleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:29

Ik ben er 2x geweest de pony's staan s'avonds lekker in stal of op de weide (kunnen ze zelf kiezen) en het is er echt gezzelig en j wordt 1dag helemaal ingelicht en al die kindjes die geven allemaal lekkere dingen voeren en hellemaal vertroetelen !zonnenschijn en peertje 2 staan er ook ;D

Sabuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:02

Peertje 2 ken ik, die hadden wij ook een dagje 2 jaar geleden. Is hij er nu nog steeds? Was echt een schatje. Maar ik vind dat de pony's het daar niet erg goed hebben, ben er 1x geweest, en ik ga eigenlijk niet erg graag er nog een keer naartoe.