Ik rij ook altijd met cap. Ook bij ons is het verplicht. Het geeft me gewoon een veilig gevoel. Ook al ga ik even naar buiten of op de plaats, altijd een cap voor het geval dát.
Zicky
Geplaatst: 02-02-09 22:41
Ik zou niet eens meer weten waar mijn cap is
Als ik op een 'vreemd' paard ga, iets wat eigenlijk alleen op vakantie gebeurd dan doe ik wel een cap op.
Tja onverstandig, ik weet het.
paard13
Geplaatst: 03-02-09 16:51
Ik rij met cap
JOYCE21
Geplaatst: 04-02-09 13:22
ik rij altijd met cap veel veiliger dan zonder cap
nolanlover
Geplaatst: 04-02-09 13:28
ik rij zonder, vertrouw mijn paard 200% en als je valt val je toch. het zou misschien wat schelen met de val, maar ik val toch eigenlijk nooit. Verder vindt ik zo'n cap echt niet fijn zitten. Als het zo koud is rijd ik liever met een muts!
EsBianc
Geplaatst: 04-02-09 13:54
Eerst reed ik in de bak zonder cap en buiten met cap. En toen ben ik er vanuit een rengalop afgevallen in de bossen en had een hersenschudding. En toen was ik natuurlijk heel blij dat ik een cap op had, en raad het nu ook iedereen aan om te doen. Heb nu dus zelf ook altijd een cap op, in de bossen en in de bak.
eerst deed ik zonder cap maar toen deed me paar heel raar en ben ik er van af gevallen en sindsdien MET cap! voel ikme ook stuk veiliger!! maar niet bij iedereen hoeft het vind ik alsje paard nooit wat doet heb jegeen cap nodig..
Henrieke_
Geplaatst: 04-02-09 20:52
Ik vind dit wel een hele leuke vraag:)
Ik draag op mijn kleine pony waar ik af en toe op zit geen cap. Verder rijd ik een KWPNer en daar draag ik altijd een cap, en zelfs als ik ga buitenrijden een bodyprotector. Ook met springen trouwens!
Ik rij áltijd met cap. Oa ook omdat als ik zonder zou rijden, ik van mijn moeder nooit meer een paard zou mogen zien
Maar ook omdat ik zonder me denk ik niet eens veilig zou voelen. Ben één keer raar met mijn hoofd op een hek geknalt, met een pony die ook nooit iets deed. En tja, dan ben je héél blij dat je een cap op hebt... Verder zou het toch net gebeuren dat je net die ene keer valt zonder cap...
Ik rij met cap! heb wel eens zonder gereden maar dit voelde zonder mijn gevoel toch niet zo goed. Ik ben ook wel eens zo gevallen dat ik toch na afloop altijd weer blij was dat ik een cap op had!
Ik rijd altijd met cap, ik vertrouw de pony waar ik twee keer per week op rijd met honderd procent maar toch. Ook jóuw paard kan er vandoor schieten als hij schrikt of wat dan ook. En inderdaad, als je valt dan val je maar een cap op je hoofd kan toch al een heleboel schelen. Bij de manege waar ik rijd stellen ze een cap - uiteraard - verplicht. Als ik voor mezelf rijd is die keuze helemaal aan mijzelf en kies ik er zelf voor om met cap te rijden.
Ik rij thuis nooit met cap. Alleen op les of op concours. En ik voel me echt helemaal niet kaal zonder cap, vind het veel fijner
marloesXpaco
Geplaatst: 08-02-09 18:39
Heb 1 x zonder cap gereden en 3x raden... Ik val er af met mijn hoofd tegen een ijzeren hek... Alles was 3 tot 5 seconden zwart en toen had ik hoofd en kont pijn. Viel namelijk ook op mijn kont
Ik rijd altijd met cap, ben een keer gevallen met cap en had een zware hersenschudding kon een week niet praten daardoor. Ik wil niet weten wat er gebeurd zou zijn als ik hem toen niet op had gehad.
mierkuhh
Geplaatst: 08-02-09 19:32
Echt rijden doe ik mét cap. Even een rondje stappen zonder zadel meestal zonder:D
ilovehorsesx
Geplaatst: 08-02-09 19:42
Ik rijd altijd met cap, je weet nooit wat er kan gebeuren ..
luffie
Geplaatst: 08-02-09 19:47
Snoevie schreef:
echt heel naief dat er nog mensen zijn die denken dat hun paard niks doet...........
Ja, die mensen zijn er dus inderdaad nog . Maar ja, dat moeten ze zelf weten! Ik stap niet op een paard of pony zonder dat ding op mijn hoofd. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik val en ik raak verlamd of iets dergelijks, terwijl ik dat met een cap had kunnen voorkomen.
Ik rijd altijd met cap. Tis en blijft een dier dat kan schrikken. En als ik dan zit te slapen.... Nee beter een cap. Ook al is het niet zo charmant, en heb je daarna een verschrikkelijk kapsel..