Schleich Paarden [Deel 11]

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:09

Horsey2901 schreef:
amoj schreef:
Hm, vind de pintos erg op de 'oude' pintos lijken... Zelfde patroon/kleur en houding.
Jammer.
Vind de shets en ardenners erg leuk, de ardenners stonden al een aantal jaren op mijn 'verlanglijstje'
De curlys en knabstrupper vind ik er nep uit zien.
De tinkers zijn dan wel weer gaaf, ook al is de zwartbonte precies hetzelfde model geloof ik?
Maar vind het niet kunnen dat deze eerst al exclusief werd verkocht bij een stal en nu los... Heb in overweging gestaan de stal plus dit 'exclusieve' model te kopen, maar ben blij dat ik het niet gedaan heb... Maar vind het belachelijk voor degenen die dit wel gedaan hebben.
De tennessee walker vind ik leuk, alleen jammer dat het weer een zelfde model is.
En de haflinger, ja gets, hoeveel paardenrassen zijn er op de wereld? Waarom moet er zowat elk jaar een nieuwe haflinger uit komen?!

Van de 15 zijn er (volgens mij) 3 gewoon modellen die al eerder uit zijn gebracht. Jammer hoor, originaliteit op?
Heeft iemand toevallig ook zo'n lijst van koeien en andere boerderij/huisdieren?

Ben vooral de laatste 2 jaar echt veel actief geworden in het sparen van schleich. Spaarde eerst alleen de paarden, nu de paarden, boerderijdieren, huisdieren en gedeelte van wildlife en bayala.
Maar begin de motivatie nu een beetje te verliezen, zoals al eerder werd gezegd hier...
Jammer hoor.

Hee uhmm volgens mij is wat je bedoeld als haflinger een nieuwe ijslander, daar kwam ik ook pas later achter x)

Hihi, ik hoop het dan maar... Vind het anders echt te veel haflinger worden...
En shets zijn er eigenlijk ook best al wel veel, maar die zijn opzich dan wel leuk want die zijn allemaal andere kleuren, de haflingers niet...

Ik hoop eigenlijk dat iemand ook een lijst heeft met nieuwe koeien. Vind de koeien ook steeds minder worden, worden ook steeds nepper...

xoxobajaxoxo

Re: [Centraal] Schleich Paarden [Deel 11]

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:18

Idd .. sommige modellen zijn ect jammer.. maar die tinkers doen mn hart sneller kloppen ♥♥ die curly vind ik een cool model.. sowieso leuk om te repainten ofzo. Jammer genoeg geen welshjes, maar ja volgend jaar beter ?!

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:44

Horsey2901 als je realistischere overgangen wil maken kun je het best pastel gebruiken. Als ik ogen repaint maak ik ze zwart en doe er blanke nagelak overheen zodat ze er niet dof uit zien.
Met terpentine kun je het er redelijk afhalen als je het hebt gefixeerd, Zo niet. Kan het ook gewoon met heet water.
Wil je het paardje wit maken, kun je inderdaad 2 laagjes wit op doen, zo nodig meer. Maar gebruik altijd dunnen laagjes! Verder kun je dan de schaduwen met lichtgrijze pastel bijwerken :)

Ik baal echt ENORM van deze poep 2015 modellen, dit is geen schleich meer. Tuurlijk zitten er wel leuke bij, maar het lijkt alsof er nooit meer een saai bruin paard uitkomt. Allemaal zo druk echt bah

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:45

AmyLyklama schreef:
Horsey2901 als je realistischere overgangen wil maken kun je het best pastel gebruiken. Als ik ogen repaints maak ik ze zwart en doe er blanke nagelak overheen zodat ze er niet dof uit zien.
Met terpentine kun je het er redelijk afhalen als je het hebt gefixeerd, Zo niet. Kan het oog gewoon met heet water.
Wil je het paardje wit maken, kun je inderdaad 2 laagjes wit op doen, zo nodig meer. Maar gebruik altijd dunnen laagjes! Verder kun je dan de schaduwen met lichtgrijze pastel bijwerken :)

Ik baal echt ENORM van deze poep 2015 modellen, dit is geen schleich meer. Tuurlijk zitten er wel leuke bij, maar het lijkt alsof er nooit meer een saai bruin paard uitkomt. Allemaal zo druk echt bah

ik vind er 3 echt op te kotsen. 3 vind ik echt leuk. en de rest mwah. ik was nog wel zo enthousiast...

KyraD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:48

AmyLyklama schreef:
Horsey2901 als je realistischere overgangen wil maken kun je het best pastel gebruiken. Als ik ogen repaint maak ik ze zwart en doe er blanke nagelak overheen zodat ze er niet dof uit zien.
Met terpentine kun je het er redelijk afhalen als je het hebt gefixeerd, Zo niet. Kan het ook gewoon met heet water.

Bedankt voor de antwoorden!!! Dan had ik nog een allerlaatste vraag, wat gebruik jij/jullie als beschermlaag? Ik weet dat sommigen vernis gebruiken, maar naar ervaringen gaat dat meestal best glanzen... En waar kan je het eventueel kopen? (als het kan niet al te duur) en is het dan waterbestendig?

irisjeee20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:00

Al die positiefe reacties op de nieuwe paarden! +:)+
Ik vind ze leuk! _/-\o_
Maarja mijn keuze!

Kan iemand mij vertellen welke schleich paarden er dus in 2015 niet meer te krijgen zijn? :)

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:48

De enige die ik leuk vind is dat trekpaard en het shetlanderveulen :')
En die bak ook, is het nou playmobil of schleich?!

HorseEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:54

Ik vind bijna alle paarden leuk irisjeee20. Je bent dus niet de enige.
Alleen die knabstrupper niet zo...
Ga ze wel allemaal toevoegen aan mijn verzameling :j

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:58

Horsey2901 je hebt ook matte vernis, of je gebruikt pastellak. Je kunt ook een beetje afkijken van ander modellen als je hem gaat maken natuurlijk := ik ben trouwens Modellhorsetheories op youtube.com daar heb ik ook een repaint op gezet. Je maakt trouwens erg leuke filmpjes!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:25

Kun je ook haarlak als vernis gebruiken?

irisjeee20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:27

HorseEline schreef:

Ik ook! Maar ik heb nog niet allemaal van ditjaar... Dus ik moet de gene die weg gaan eerst kopen! Weet iwmand welkw dat zijn?

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:29

irisjeee20 schreef:
HorseEline schreef:

Ik ook! Maar ik heb nog niet allemaal van ditjaar... Dus ik moet de gene die weg gaan eerst kopen! Weet iwmand welkw dat zijn?

Ik ga ze ook allemaal kopen :j

Ik weet niet welke weg gaan.

SophieXAnni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:50

Als er hier nog iemand is die zijn belville poppetjes kwijt wil mag me pb'en. Ik wil ze graag

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:58

@kittydylan ja kan, maar het gaat zowieso glimmen. Ik vind het zelf niet zo mooi.
@sophieXAnni de meeste mensen zoeken ze hier zelf ook, je kunt beter goed zoeken op internet,

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:09

Ook de Schleich januari beestjes zijn (deels?) bekend geworden!

Afbeelding

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:12

Dus die herders van de atventkalender zitten ook in de gewone collectie? :=

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:14

EskeGirl schreef:

Jup.....
Net als de 'Amerikaanse 'special koeien'' die afgelopen jaar alleen maar in Amerika verkrijgbaar zouden zijn -:(-

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:28

Joyce_R schreef:
EskeGirl schreef:

Jup.....
Net als de 'Amerikaanse 'special koeien'' die afgelopen jaar alleen maar in Amerika verkrijgbaar zouden zijn -:(-

Van de herders baal ik dus wel als een stekker..... Maar goed weer een les voor volgend jaar.....

Vind sommige wel leuk maar vind de leeuw. Echt lelijk...

EsmeeSenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:14

Met toestemming van joysieee met het soort van namaken van quinten:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:43

Nou vind de beesten erg meevallen.
Al hebben sommige wat papo achtigs...
De poesjes vind ik leuk!!

schleich15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:20

Naast de gehele paardencollectie ga ik ook zeker de ezel en de katjes toevoegen aan mijn collectie.
Maar laten we ons oude draadje maar weer oppakken, lekker kletsen en veel foto,s. Iemand al bezig geweest met het mega project van schleich land maken met huizen en zo?

KyraD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:26

Nou dan nog gauw één vraagje over het repainten, als je pastel hebt gebruikt, kan je er dan gewoon met vernis overheen?? Of veeg je het dan uit of gaat het lekken??

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 23:04

Joyce_R schreef:
EskeGirl schreef:

Jup.....

Wat erg .... Dus niet alleen de paarden, maar nog veel meer? Dit vind ik niet kunnen ... -O-

Ik ga sowieso de Husky wel kopen, dat is mijn favo hondenras en hij ziet er gelikt uit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:07

Thank god dat ik niet ik weet niet hoeveel euro's/dollars betaald heb om al die speciale koeien uit Amerika te laten komen!
Die komen dus ook gewoon in NL.
En de herder is niet speciaal... Goed, ik koop volgend jaar de adventskalenders niet meer iig...
De st bernard honden lijken wel gewoon dezelfde modellen? Alleen iets anders geschilderd?
Het ezeltje, biggetjes, schaapje en katten vind ik dan wel weer leuk...
Denk trouwens dat dit niet alles is.

Maar bleh, ik raak steeds meer teleurgesteld in schleich...
Kinderlijke paardjes, zelfde modellen, circuspaardkleurtjes...
Exclusieve modellen die een jaar later niet meer exclusief zijn (de herder, de 'enkel in amerika en engeland verkrijgbare' koeien, de tinker)
Nee sorry, vind dit echt bullsh*t.

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 23:49

De Arabier merrie van de kalender is tot nu toe nog wel exclusief, maar ik begin me af te vragen hoe lang dat blijft.