Schleich Paarden [Deel 11]

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:24

ilovedandy schreef:
Cool die nieuwe paarden. Weet iemand mischien welke rassen het allemaal zijn? (Vooral de eerste rij de rest kan ik nog wel plaatsen)

In m'n bovenstaande bericht heb ik een lijstje geplaatst met de rassen :j

Joysieee schreef:
Als dat de IJslander merrie is betekent dat dus dat de huidige er uit gaat -O-
Ik hoop dat het een beetje een leuk formaatje is :)
Ik heb het idee dat Schleich vroeger meer een verzamelobject was, en dat het nu meer speelgoed is, dat vind ik wel jammer, maarja.
Ik zal binnenkort eens een foto plaatsen van mijn Schleich boek van vorig jaar (of 2 jaar geleden), waar die kleur tennesee walker al in stond :)

Dat verwacht ik inderdaad ook wel! Al was dat ook wel echt een leuk modelletje! Maar sowieso zijn ijslanders erg 'aaibaar' als modellen.
Over het speelgoed kan ik je ook helemaal gelijk in geven.. Op de modelpaardenfora is er ook een hoop gevloek op schleich :D Al hebben ze gelukkig wel deels geluisterd door die vlechtjes weg te laten grotendeels!! _/-\o_
Ik ben wel erg benieuwd naar je boek! Wat voor boek is dat? Die 75 jaar editie?

ilovedandy

Re: [Centraal] Schleich Paarden [Deel 11]

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:27

Joyce_R, ja ik zag het later pas, maar dankje. Ik heb trouwens de stal met accessoires en de wasplaats gisteren opgehaald ben er blij mee.

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:28

ilovedandy schreef:
Joyce_R, ja ik zag het later pas, maar dankje. Ik heb trouwens de stal met accessoires en de wasplaats gisteren opgehaald ben er blij mee.

leuk maar ik vind het paard dat bij de wasplaats zit niet zo mooi er zit zo een zwarte vlek bij de poep

ilovedandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:34

Ja dat is indd wel een min punt. En de bles van de merrie bij de stal is ook echt lelijk. Trouwens is het jullie opgevallen dat het veulen bij de stal bruin is inplaats van valk?

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:58

Joyce_R schreef:
Voor de liefhebbers, de Schleich 2015 paarden!

[ Afbeelding ]

Hmm, ik had gehoopt dat het het enigszins beter zou zijn. Enkele vind ik wel leuk, maar sommige zijn net papo (voornamelijk de 1e en de 3e). Nummer 9 is net CollectA (deze valt mij overigens erg tegen), nummer 2 en 4 doet me erg denken aan Safari (ik moet wel zeggen dat ik Safari niet echt lelijk vind, maar het is gewoon anders dan schleich). Ik vind het ook erg jammer dat schleich zijn modellen in andere kleuren uitbrengt, dit maakt ze minder uniek ofzo, ik kan het niet echt uitleggen.
Verder moet ik wel zeggen dat ik de tinker merrie, het tinker veulen, de ardenner merrie en het shetlander hengstje toch wel erg leuk vind :)

EsmeeSenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:35

De half IJslander half halfinger :') komt in mijn collectie
De Shetlanders het tinker veulen en en de tenessee hengst... Misschien nog de rest van de tinkers en een of twee curly's maar toen ik de afbeelding zag dacht ik echt: omg! Dit is safari papo colectA rn schleich in een afbeelding :') maar toen las ik het :(
Ik vindt schleich echt lelijk worden! Het lijkt wel alsof ze totaal niet meer weten wat ze moeten maken _-:(

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:41

Joyce_R schreef:
Voor de liefhebbers, de Schleich 2015 paarden!

[ Afbeelding ]

De eerste van rij 1 en de eerste van rij 3 zijn om ge kotsen :')
De rest vind ik wel leuk

Rooz11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:48

Oké, schleich heeft nu maar 1 nieuw model met vlechtjes voor zover ik kan zien. Ik vind het heel jammer dat ze de paint, tinker en tennesee walker gewoon hebben overgeschilderd maar er zitten best leuke modellen tussen. Ik vind de paint hengst helemaal geweldig. De knabstrupper lijkt een beetje vreemd te lopen maarja....

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:59

Ben ik de enigste die ze wel heel leuk vind?
Sommige modellen zijn jammer zoals die tinkers die ook in de stal komt maar vind zelf niet erg

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:03

Zijn sommige modellen niet gewoon bijna hetzelfde als andere, maar dan met een ander kleurtje? :')
Sommige vind ik wel leuk. Schleich staat nu op een heel laag pitje, ze zitten nu al een tijdje in een doos, moet ze weer eens neerzetten. Heb ook even geen geld ervoor over om nieuwe modellen te kopen.

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:04

Ohnee. Wat een lelijke moddelen. En alweer nieuwe shetjes :? Het begint meer op Papo te lijken. Zonde, de jaren hiervoor was schleich veel "natuurlijker". Dit is dus ook de reden waarom mijn motivatie om schleich te sparen weggaat. De modellen worden met het jaar lelijker. De tinker hengst is gewoon hetzelfde model net als de akhel teke en de pinto merrie. Zo zonde :(

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:08

Afbeelding
Afbeelding
Dit zijn een paar van mijn favoriete modellen, heel mooi en vrij realistisch. Ook

Als ik dat dan vergelijk met zo iets:
Afbeelding
Afbeelding

Dan raak ook ik mijn spaarmotivatie kwijt.

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:31

EskeGirl schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Dit zijn een paar van mijn favoriete modellen, heel mooi en vrij realistisch. Ook

Als ik dat dan vergelijk met zo iets:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Dan raak ook ik mijn spaarmotivatie kwijt.

Ik heb ook de grazende merrie,
Enig idee hoeveel die waard is? :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:33

Ik heb hem bij de rommelmarkt voor 3 euro vandaan (oid) lichtelijk beschadigd, maar je moet er zo 10-15 euro voor kunnen vangen, zeker in goede staat

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:55

Wie heeft een link waar alle paarden los staan? Dus op elke foto 1 paard?

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:12

IJslander14 schreef:
Wie heeft een link waar alle paarden los staan? Dus op elke foto 1 paard?

Die heb ik op onze Facebook pagina gezet. Heb ze van een forum, maar daar kan je ze helaas niet zien als je geen lid bent..
Hier kan je ze dus wel zien :) :
http://www.facebook.com/valinorschleich

Edit; verkeerde link :p

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:16

Ik vind die nieuwe paarden wel mooi, maar er zijn er een paar die gewoon gerepaint zijn. En ik hou meer van nieuwe modellen. Ik vind de vlechtjes ook wel leuk. Maar dat moet dan af en toe zijn, niet dat er bij iedere nieuwe collectie 6 nieuwe met vlechtjes zijn, maar 1 bijzondere...

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:18

Bedankt!

Ik vind de paarden meevallen dit jaar. Geen vlechtjes! *\o/* Die eerste vind ik wel erg lelijk, het is net papo. En wel een Belgisch trekpaard hengst en veulen doen, maar geen merrie? 8)7 Jammer dat ze oude modellen gebruikt hebben. En zielig voor de mensen die veel geld hebben betaald voor een tweede stal met 'exclusieve' tinkers. :(:)

schleich15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:55

Vreselijke modellen. Hopelijk is de pinto hengst niet zo een plastic crap ding net als de shire van 2013... heb een naar gevoel dat dat mooie pinto hengstje nu toch ook zo,n plastic huidje krijgt. Die ardenner, idd raar, wat een logica. Not. Maar die knab, wat een prutding. Nouja ik moet het er maar bij neerlggen. Ik bestel alle modellen in 1 keer bij schleich.eu maarja.....

Volgens mij is de mini merrie de enige bevlechte model hier. Ik denk dat ze juist dat model bij de sneak peak gedaan hebben om ons te laten verwagten dat we weer denken dat er ktvlechten komen.

Die ardenner doet me denken aan een breyer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 23:50

Hm, vind de pintos erg op de 'oude' pintos lijken... Zelfde patroon/kleur en houding.
Jammer.
Vind de shets en ardenners erg leuk, de ardenners stonden al een aantal jaren op mijn 'verlanglijstje'
De curlys en knabstrupper vind ik er nep uit zien.
De tinkers zijn dan wel weer gaaf, ook al is de zwartbonte precies hetzelfde model geloof ik?
Maar vind het niet kunnen dat deze eerst al exclusief werd verkocht bij een stal en nu los... Heb in overweging gestaan de stal plus dit 'exclusieve' model te kopen, maar ben blij dat ik het niet gedaan heb... Maar vind het belachelijk voor degenen die dit wel gedaan hebben.
De tennessee walker vind ik leuk, alleen jammer dat het weer een zelfde model is.
En de haflinger, ja gets, hoeveel paardenrassen zijn er op de wereld? Waarom moet er zowat elk jaar een nieuwe haflinger uit komen?!

Van de 15 zijn er (volgens mij) 3 gewoon modellen die al eerder uit zijn gebracht. Jammer hoor, originaliteit op?
Heeft iemand toevallig ook zo'n lijst van koeien en andere boerderij/huisdieren?

Ben vooral de laatste 2 jaar echt veel actief geworden in het sparen van schleich. Spaarde eerst alleen de paarden, nu de paarden, boerderijdieren, huisdieren en gedeelte van wildlife en bayala.
Maar begin de motivatie nu een beetje te verliezen, zoals al eerder werd gezegd hier...
Jammer hoor.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 08:07

Ik vind sommige wel leuk , denkbaar ik de shetjes wel ga bestellen , ondanks de vlechten .
Ik wil ook graag een stal maken , maar waar kopen jullie ijsstokjes ???

KyraD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 08:57

Sjezus, word schleich ineens Breyer ofzo? Dit is toch niet natuurlijk meer! Dit is geen schleich, het lijkt wel een heel ander merk. Ik bedoel, van vorig jaar waren die fjorden helemaal geweldig, maar vooral bij de merrie, hebben jullie ooit een fjord met zo'n opgepropt hoofd gezien? Ze zien er dan misschien wel wat realistischer uit, maar niet als schleich, ze zijn veelste druk! Vroeger hielden ze het simpel maar mooi. Gewoon een effen kleur en af en toe een bonte. Ook gewoon normale en makkelijke manen. Maar nu, alles moet SUPER spectaculair, manen overeind, mega druk en al dat soort dingen. Ik vind dit gewoon zonde. Laat schleich weer terug gaan naar dat andere bedrijf ofzo.

KyraD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 09:43

amoj schreef:
Hm, vind de pintos erg op de 'oude' pintos lijken... Zelfde patroon/kleur en houding.
Jammer.
Vind de shets en ardenners erg leuk, de ardenners stonden al een aantal jaren op mijn 'verlanglijstje'
De curlys en knabstrupper vind ik er nep uit zien.
De tinkers zijn dan wel weer gaaf, ook al is de zwartbonte precies hetzelfde model geloof ik?
Maar vind het niet kunnen dat deze eerst al exclusief werd verkocht bij een stal en nu los... Heb in overweging gestaan de stal plus dit 'exclusieve' model te kopen, maar ben blij dat ik het niet gedaan heb... Maar vind het belachelijk voor degenen die dit wel gedaan hebben.
De tennessee walker vind ik leuk, alleen jammer dat het weer een zelfde model is.
En de haflinger, ja gets, hoeveel paardenrassen zijn er op de wereld? Waarom moet er zowat elk jaar een nieuwe haflinger uit komen?!

Van de 15 zijn er (volgens mij) 3 gewoon modellen die al eerder uit zijn gebracht. Jammer hoor, originaliteit op?
Heeft iemand toevallig ook zo'n lijst van koeien en andere boerderij/huisdieren?

Ben vooral de laatste 2 jaar echt veel actief geworden in het sparen van schleich. Spaarde eerst alleen de paarden, nu de paarden, boerderijdieren, huisdieren en gedeelte van wildlife en bayala.
Maar begin de motivatie nu een beetje te verliezen, zoals al eerder werd gezegd hier...
Jammer hoor.

Hee uhmm volgens mij is wat je bedoeld als haflinger een nieuwe ijslander, daar kwam ik ook pas later achter x)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 09:50

Ik moet zeggen dat die Tinkermerrie? (vosbonte), Ijslandse merrie en de mini-shethengst wel mooi vind. Die wil ik dan eerst in het echt zien voordat ik overweeg ze te kopen. Vooral die knabstrupper vind ik, tja, erg lelijk.

We gaan het allemaal zien, maar ben echt teleurgesteld.
Als ik al doorga met sparen, spaar ik lekker die ik mooi vind, niet om alles te krijgen. Eerst maar is kijken of ik het mijn centjes wel waard vind (die ik eigenlijk nuttiger kan besteden).

KyraD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:34

Hee ik had even een algemene vraag; zou iemand mij een paar tips willen geven over repainten? Wat ik zou willen weten:
- Welke verf gebruiken jullie? (ik heb acrylverf van de Xenos)
- Hoeveel lagen doen jullie?
- Hoeveel lagen doen jullie bij een wit paard?
- Hoe maak je de ogen mooi als je die ook wilt verven?
- Hoe kan je het beste een vorige repaintlaag erafhalen, zonder lelijke bobels of hinders over te houden?
- Wat voor soort penselen werken het beste en waar kan je ze kopen? (als het kan niet al te duur :P)
- Als ik een paardje wit wil repainten, is het dan handig om er gewoon wit op te doen, of het nog een beetje mengen met een kleur?
- En als laatste: hoe maak je mooie en natuurlijke overgangen? (bijv. voor sokjes, of bij de neus)

Ik hoop echt dat iemand mij hiermee kan helpen!!

Groetjes