Ik heb net een aantal offtopic berichten verwijderd. Lees de regels door voordat je hier iets plaatst. Vragen hoe je foto's moet uploaden is niet toegestaan in dit topic, daarvoor kun je bij de help terecht. Vanaf nu dan ook weer ontopic alsjeblieft.
Arabier
Geplaatst: 10-05-16 17:31
hoii!
ik kan dus geen foto's invoegen dus kunnen jullie mij via instagram een DM bericht sturen, dan stuur ik je foto's, want wil het toch echt graag weten!!
Hallo, Ik ben 1,65 en zou graag een d-e pony willen nemen, welke hoogte raden jullie minimaal aan? Ik snap dat er verschil tussen zit met een smalle en brede, maar even gekeken naar een normale pony.
Nathalie18x
Geplaatst: 10-05-16 17:34
spruitje12 schreef:
Hallo, Ik ben 1,65 en zou graag een d-e pony willen nemen, welke hoogte raden jullie minimaal aan? Ik snap dat er verschil tussen zit met een smalle en brede, maar even gekeken naar een normale pony.
het past wel maar je bovenlichaam is aan de lange kant
fawnless
Geplaatst: 10-05-16 20:00
Ik ben wel benieuwd eigenlijk. Ik ben 1.90 met een normaal figuur (in verhouding - geen enorm lange benen of enorm lang bovenlijf), en ik wil over een jaar een paard aanschaffen.
Nu ben ik een beetje in dubio - wat zou een goede minimale stokmaat zijn om aan te houden? Pas ik op een Tinker van bijvoorbeeld 1.60, of zal ik toch echt naar een groter paardje moeten kijken omdat dit toch niet zal passen?
Soms wordt er wel eens gezegd "schoft net onder de schouders is het minimale", en in dat geval zou ik ongeveer 1.65 aan moeten houden. Ook las ik dat je de binnenmaat van je benen moet meten en dat x2, en dan kom ik ongeveer op hetzelfde uit. Ik zit er zelf aan te denken om voor bvb een zware koudbloed zoals een Tinker of een Trekpaard minimaal 1.60 aan te houden, en voor een iets ranker paard eerder 1.70 aan te houden. Maar wat is nou correct?
Laatst bijgewerkt door fawnless op 10-05-16 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik denk dat je wel op een breed gebouwde van 1.60 zou passen. Maar als je echt een sportpaard (Kwpn etc.) wilt, dat je dan iets groter zou moeten hebben.
01San
Geplaatst: 10-05-16 20:02
Zou gewoon kijken bij de paarden die je aanstaan... Je weet van jezelf dat je niet op zoek bent naar een pony van 1.30,, bijv haha Je zal heus wel logisch nadenken... De ene van een bepaalde schofthoogte is de andere niet.... Er kan gewoon echt veel verschil in zitten...
fawnless
Geplaatst: 10-05-16 20:12
@Kimmie25501, dankje voor je mening! sportpaard zat ik niet aan te denken, haha! Zal dan eerder een kruising met een koudbloed worden, maar zeg nooit nooit
@01San, mijn voorkeur gaat uit naar een koudbloed. Een pony van 1.30 zit er niet in nee haha! De manege heeft mij vroeger nog wel eens op een D-E pony gezet, ik vond dat al niet te doen, lol! (toen was ik dan nog wel geen 1.90, maar vond mezelf daar toen al te groot voor met m'n +/- 1.80). Ik zit te denken aan een Koudbloed (of een kruising daarmee), maar naast het kijken naar een minimum van 1.60 zal ik natuurlijk altijd naar het paard an sich kijken. Is alleen wel handing om een bepaalde maatstaaf aan te houden met rondkijken
Nogmaals offtopic gepraat over foto's plaatsen verwijderd. Je kunt de help nalezen hoe je foto's kunt plaatsen op Bokt. Vanaf nu dan ook weer ontopic. Alvast bedankt.
Fawnless, ik denk dat je opeen brede tinker van 1,60 best wel kan passen, maar voor het mooie mag het nog een stuk groter. Is waarschijnlijk voor jezelf ook fijner. Er zijn zat koudbloedenrassen van 1.70+. Ik heb vorige week een strandrit gemaakt op een vlaam van 1.93. Heerlijk paard haha, helemaal niet lomp ofzo. Ik verwacht dan zon formaat voor jou simpelweg fijner is om te rijden
hoi, ik had nog al eens gepost en heb mijn paard sindsdien niet meer gereden aangezien ik mezelf ook te zwaar vindt. Maar vanaf hoeveel kilo denken jullie dat ik hem weer mee naar buiten kan nemen? Dit zal gaan om rustige stapritjes aangezien we naar een geweldige omgeving hiervoor zijn verhuisd. Olaf is ongeveer 1.63 en een vrij smal paard. ik ben 1.70 meter en momenteel nog 92 kilo.
dit was enkele maanden geleden toen ik nog 98 kilo woog
Ik vind eigenlijk dat je met jouw lengte maar iets van 70 kilo mag wegen, en dan weer op je paard moet stappen. Maar ik ben niet heel goed in inschatten hoor!
ik ken mensen van 1.75 en 80 kilo, die ook lrima op een paard passen...
lengte en gewicht zou inderdaad wel mooi bij elkaar moeten horen.. maar lengte heeft in dit geval niks te maken met het paard. dit gaat erom dat het paard de ruiter kan dragen. en dan denk ik dat 80 kilo prima is. maar voor het mooie plaatje in verhouding met lengte zou 70 kilo mooier zijn ja.