Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
IsabelHx schreef:Doelen Februari:
- Eerste les nemen
- Werken aan een regelmatigere en meer ontspannen draf
- Tijdens het longeren de longeerhulp introduceren
- wandelen aan de hand meer doen!
- Ander bit vinden. Ze heeft nu een enkelgebroken watertrens, maar ik heb het idee dat ze het te veel vind bewegen. Ga even kijken of ik een bustrens van iemand kan uitproberen!
En voor mezelf nog: Nieuwe laarzen en cap aanschaffen
xxdomiixx schreef:- Conditie opbouwen (zowel Zorro als ik): rijden, wandelen, grondwerk
- Zorro reageert sneller op een zachte hulp (alles op zit): verbeteren van mijn focus & intentie
- Zorro gaat actief achterwaarts: veel belonen en steeds verder uitbouwen
- Oefenen dat Zorro zelf het bit opzoekt met het om/aandoen van het hoofdstel. (Ik rijd nu op touwhalster, maar wil ooit wel weer met bit kunnen rijden zonder het bit in zijn mond te proppen).
Citaat:Doelen 2016:
- Meer kmers maken in dubbelspan
- Dressuur en vaardigheid oefenen
- meedoen aan ritten (shetlander menritten bijv)
- individuele training (enkelspan, longe etc)
- op hoefijzers ivm het snelle slijten op de straat
claudiadvx schreef:Citaat:
Doelen januari:
- buitenrijden in 2span
- proefje oefenen in de binnenbak in het dorp
Helaas maar 1 keer dubbelspan gemend deze maand en dat ging bagger. In de binnenbak is helaas ook. Niet gelukt.
Mistu heeft weer ontiegelijk last van haar rug/nek dus die gaat voorlopig even niet meer voor de kar. Daar ga ik mee longeren en haar rek en strek oefeningen doen.
Doelen Februari:
- meer mennen met Calimero
- misty losser maken
En dan kijken we weer verder
AlwaysH schreef:Mijn doelen voor februari zijn:
- Aangalopperen binnen twee letters
- Zweet tussen de billen halen![]()
- Leren flemen
- Aan de stelling werken
- Halsstrekken oefenen
Ninatjuh01 schreef:Doelen voor februari:
-Verder met longeren aan de dubbele lijnen
-aanleuning verbeteren
-Lessen
-Ontspannen met het rijden
M_nouska schreef:Doelen februari:1. Lekker veel wandelen, het liefst 10 km per week (ligt aan het weer)
2. Gewoon rustig aan doen, hopen dat de bult snel weg is.
IsabelHx schreef:hmm, Flora blijft vrij gestressed tijdens het rijden. Vooral in draf heeft ze haar hoog erg hoog, en schud ze haar hoofd veel. Terwijl ze in stap heel rustig en lang en laag loopt. Iemand tips?
Ga sowieso werken aan voorwaarts/neerwaarts draven en meer overgangen rijden. Galop laten we maar even voor wat het is denk ik.
Ook een punt om aan te werken is het afleren van been = plank gas.
Ik kan geen enkele beenhulp geven, want zodra ze de lichtste druk voelt schokt ze in een draf. Dus die is ook nog belangrijk om aan te werken.
IsabelHx schreef:hmm, Flora blijft vrij gestressed tijdens het rijden. Vooral in draf heeft ze haar hoog erg hoog, en schud ze haar hoofd veel. Terwijl ze in stap heel rustig en lang en laag loopt. Iemand tips?
Ga sowieso werken aan voorwaarts/neerwaarts draven en meer overgangen rijden. Galop laten we maar even voor wat het is denk ik.
Ook een punt om aan te werken is het afleren van been = plank gas.
Ik kan geen enkele beenhulp geven, want zodra ze de lichtste druk voelt schokt ze in een draf. Dus die is ook nog belangrijk om aan te werken.