Volg je paard in 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimberlyve

Re: Volg je paard in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:13

Doelen voor februari had ik niet Omdat ik zelf niks kon.

Mijn doel voor maart is het grondwerk gaan oppakken.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:25

Hier lekker bezig geweest deze maand.
Hij heeft een hele tijd ontzettend gespannen gelopen. Nadat hij eindelijk een keer goed uit zijn dak is gegaan, is de meeste spanning eruit en gaat het rijden ook weer een stuk beter.
Vorige week zijn zijn tanden gedaan. Hij is ook gewogen toen, iets te zwaar helaas. Dus gelijk nieuwe doelen gesteld.

Doelen maart:
Meer conditie opbouwen
Toran af laten vallen(langer termijndoel)
Weer meer wedstrijdgericht trainen
Vaker buitenritjes maken
December 2015
Afbeelding
Februari 2016
Afbeelding

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:57

IsabelHx schreef:
Doelen Februari:

- Eerste les nemen
- Werken aan een regelmatigere en meer ontspannen draf
- Tijdens het longeren de longeerhulp introduceren
- wandelen aan de hand meer doen!
- Ander bit vinden. Ze heeft nu een enkelgebroken watertrens, maar ik heb het idee dat ze het te veel vind bewegen. Ga even kijken of ik een bustrens van iemand kan uitproberen!

En voor mezelf nog: Nieuwe laarzen en cap aanschaffen

Alle doelen zijn gelukt!! woehoee *\o/*
Gisteren heel lekker gereden, wilde het vandaag doorpakken maar werd wakker met koorts.. :(

Doelen Maart:

- 4x per week rijden
- 2e les nemen
- meer galopperen tijdens rijden
- Verder met vrijheidsdressuur
- een keertje uitstappen zonder zadel
- meer sturen vanuit zit en proberen teugels meer met rust te laten

Genoeg om aan te werken dus!
Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:19

Onze doelen voor maart:
-Normaal kunnen longeren met nieuwe zadel
-Rustig aan beginnen met hangen en opstappen
-Buitenritje aan de hand maken
-Balkjes oefenen aan de longe

Ik ben benieuwd wat maart ons gaat brengen!

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:05

xxdomiixx schreef:
- Conditie opbouwen (zowel Zorro als ik): rijden, wandelen, grondwerk
- Zorro reageert sneller op een zachte hulp (alles op zit): verbeteren van mijn focus & intentie
- Zorro gaat actief achterwaarts: veel belonen en steeds verder uitbouwen
- Oefenen dat Zorro zelf het bit opzoekt met het om/aandoen van het hoofdstel. (Ik rijd nu op touwhalster, maar wil ooit wel weer met bit kunnen rijden zonder het bit in zijn mond te proppen).

Oke geen van deze doelen behaald :') ik had iets te veel van mijn conditie verwacht en aangezien de osteo ook nog is geweest mag zorro niet bereden worden (5 dagen). Wel heb ik andere dingen met hem geoefend: zijwaarts zonder hek, andere kant op stappen (anders kreeg hij sneeuw in zijn snoet) en achterwaarts zijn we mee bezig. Bit was echt een drama, dus dat gaan we in kleine stapjes bekijken hoe dat gaat en anders dan maar geen bit, vind ik ook niet erg. Heb ook een topic gemaakt

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:15

Ik heb me zadel lekker in gevet en ziet er al weer stukken beter uit dan eerst.

Ik wil in maart het rijden weer rustig op pakken en vertrouwen winnen in elkaar met les.
Ik wil ook dat ze mijn persoonlijke ruimte gaat accepteren.

En een nieuw hoofdstel!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:13

Citaat:
Doelen 2016:
- Meer kmers maken in dubbelspan
- Dressuur en vaardigheid oefenen
- meedoen aan ritten (shetlander menritten bijv)
- individuele training (enkelspan, longe etc)
- op hoefijzers ivm het snelle slijten op de straat

claudiadvx schreef:
Citaat:

Doelen januari:
- buitenrijden in 2span
- proefje oefenen in de binnenbak in het dorp

Helaas maar 1 keer dubbelspan gemend deze maand en dat ging bagger. In de binnenbak is helaas ook. Niet gelukt.
Mistu heeft weer ontiegelijk last van haar rug/nek dus die gaat voorlopig even niet meer voor de kar. Daar ga ik mee longeren en haar rek en strek oefeningen doen.

Doelen Februari:
- meer mennen met Calimero
- misty losser maken

En dan kijken we weer verder

Helaas gaat het allemaal een beetje bagger. Calimero staat zo kort op haar hoeven dat ze kreupel loopt. En Misty is nogsteeds niet zichzelf. Alles ligt hier dus een beetje stil. Nog even aan het bedenken wat ik nou met Misty aan moet. Zit eraan te denken om haar even een algehele check up te geven door een da.
13 Maart wel een menrit gepland staan in diepenveen!

Ik laat de doelen voor Maart even voor wat het is. En we kijken wel hoe het met de ponys gaat deze maand. Eerst Misty maar weel zichzelf laten worden en Calimero haar hoeven laten groeien

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:15

Mijn pony's:
- Sammeke is een vosse shetlander merrie uit mei 2008, ik heb haar sinds ze jaarling was. Ze is 1m groot, beleerd onder het zadel en voor de koets, kent veel grondwerk.
- Arthur is een toverbal mini shet uit april 2010, sinds zijn 10 maand bij mij en nu ong 75cm groot! Hij heeft een speciaal karaktertje :D

Mijn doelen:
- Veel mennen, veel buitenritten maken (hopelijk naar zee) meer uitdagingen en hopelijk een oefenwedstijd
- Arthur verder beleren
- Verder gaan met horse agility, online wedstrijden meepakken
- Veel blijven bijleren en groeien, maar volop genieten!

Januari was heel nat en druk. De regen stak vaak tegen net als mijn schoolwerk. Een niet zo intensieve maand waarin vooral gewerkt werd.
Sammeke 1x kunnen inspannen, wat dressuurmatig kunnen trainen en daarna een tour naar buiten geweest, dit is zonder een ander paard en voor de koets nog heel moeilijk voor haar. Ondanks het drukke verkeer ging het goed, en twijfelde ze maar zelde.
Met Arthur een nieuwe uitdaging aangegaan, en verder aan het werken aan clickertraining. Ik leer hem nu liggen op een hondenkussen, totaal zonder verwachtingen maar het gaat echt goed! :D
Verder staat de zee uitstap met Sammeke in april helemaal vast!

https://lh3.googleusercontent.com/-nAH7 ... Ic42/1.jpg
Sammeke

https://lh3.googleusercontent.com/-Lj5c ... c42/13.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-rGNG ... Ic42/7.jpg
Arthur

https://lh3.googleusercontent.com/-lCkG ... 5552_o.jpg

Februari ging snel. Helaas slecht weer dat bleef aanhouden, niet zoveel gedaan. De tandarts is langs geweest. Arthur kan het! Hij kan gaan liggen op zijn kussen! Met Sammeke nog op buitenrit geweest, veel werkpunten en ze was vermoeiend, maar al bij al ging het goed!
Afbeelding

Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 21:11

AlwaysH schreef:
Mijn doelen voor februari zijn:
- Aangalopperen binnen twee letters
- Zweet tussen de billen halen :7
- Leren flemen
- Aan de stelling werken
- Halsstrekken oefenen

:D

Een doel voor 2016 was een buitenrit maken! Deze mag er ook officieel af! *\o/* *\o/*

Doelen voor Maart zijn:
- Stelling en nageven in galop
- Midden galop oefenen
- Vanuit stilstand naar draf oefenen
- Balkjes draven
- Hoofdstel invetten en schoonmaken

Hier hou ik het denk ik bij, misschien daf ik nog wat doelen bij verzin als dit snel gaat.

Nog wat foto's van februari :brr:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:11

Nou een speciaal doel voor maart hier!

Mijn oude stal gaat stoppen, maar van de boer mogen ik en een hele lieve vrouw en dochter het stuk waar Tess nu staat huren.
Dus er is zat te regelen!

Doelen:

Met Tess blijven wandelen, en lekker verwennen.
Een nieuwe jonge pony erbij zoeken voor als weidemaatje bij Tess! (Zodat ze niet alleen staat).

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:51

[quote="CharlotteJay"

mijn doelen voor Februari
verder met de rondjes buiten en deze langzamerhand gaan uitbreiden
trucjes aanleren
en lekker tutten[/quote]

mijn doelen voor februari maar lekker weggeschoven en ik heb nog maar 1 doel voor het dit jaar :')
genieten :j

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 10:16

Leuk om al die verslagen te zien van februari en bij de meeste vooruitgang te zien, erg leuk!

lievenamme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 10:28

Mijn doelen voor dit jaar zijn:
Met jaqueline: een sulky zoeken en daarveel mee buitenrijden, & verder gaan in vrijheidsdresuur :)
Met Ramon: verder trainen met het rijden, en een wedstrijd rijden :)

Fotos van de pony's:

Afbeelding

Afbeelding

Ninatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 10:31

Ninatjuh01 schreef:
Doelen voor februari:
-Verder met longeren aan de dubbele lijnen
-aanleuning verbeteren
-Lessen
-Ontspannen met het rijden

Dit waren eigenlijk doelen die ik niet in 1 maand zou kunnen behalen. Het is wel gelukkig al een heel stuk verbeterd!! :D Ik heb nu in totaal 5 lessen gehad, 2 aan de dubbele lijnen en 3 gewoon rijles. Mijn nieuwe doelen voor maart zijn:
-Oefenen met wijken voor de L1
-Conditie van Isa verbeteren
-Minstens 2 buitenritten
-Toch nog steeds de aanleuning verbeteren
Het gaat al een stukje beter maar in een jaar heb ik echt nog niet zo veel vooruitgang gemaakt als ik hoopte. Mijn motivatie om door te blijven gaan was ook een week of 3 echt helemaal weg. Ik krijg nu weer steeds meer zin om te rijden, ik wil ook echt nog L1 starten :) En dan ook een wp halen haha. Gisteren had ik nog gereden en het ging echt heel goed! Nog lang niet zoals het zou moeten, maar al beter. Ze was nu al na een half uur los (normaal pas na een uur) en ik heb veel geoefend op wijken en de middengalop. Ik ben trots op haar <3

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:21

Februari – Nouska

Februari was voor ons een… wandelmaand :’) Nouska heeft een bult op haar pees waardoor ze alleen maar over het harde mag stappen.
Haar pees is al een heel stuk dunner, maar het bultje zit er nog steeds en omdat ze wat ouder is, moeten we 10 weken stappen en zitten nu op de 5.
Mag gelukkig wel rijden, alleen maar stappen, dus we maken 1 of 2 keer in de week een buitenritje. Heerlijk!
Voor de rest hebben we deze maand niet veel gedaan. Lekker gewandeld en ben mijn eigen instagram account begonnen, over Nouska (nouskaa_)
Doelen toen we begonnen aan de maand februari waren:

M_nouska schreef:
Doelen februari:
1. Lekker veel wandelen, het liefst 10 km per week (ligt aan het weer)
2. Gewoon rustig aan doen, hopen dat de bult snel weg is.

Onze doelen zijn gelukt! Weet alleen niet of elke week 10 km is gelukt, want gebruik de app waarmee je dat kan zien niet meer zoveel.

Doelen maart:
1. Meer buitenritten maken (3x per week)
2. Meer foto's maken, want heb er erg weinig.

Ben benieuwd of dit gaat lukken.

Afbeelding

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:21

Osteopaat net geweest hij had wat dingetjes vast zitten en dat is nu allemaal weer los.
Wodan moet 2 daagjes rust en dan mag ik weer beginnen met rijden ( ga eerst gewoon lekker stappen enz.) Ben blij dat we snel weer mogen rijden ( al 3 maand niet gereden) . Hij bleef ook super netjes staan , hij moest ongeveer 30 min stilstaan normaal kan hij niet eens 2 min stilstaan , dus ben stiekem ook wel een beetje trots :).

Zijn nieuwe beenbeschermers <3 :

Afbeelding

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:53

Onze doelen voor maart:
- Rechterachterbeen sterker maken.

Wat daar nog bij komt is mooi meegenomen maar dit is de focus. En super gaaf, Zorro staat in uitgelicht :D

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:30

Vandaag helaas geen oefenrit met de trailer gemaakt. Naar overlijden van een pony van een stalgenoot vanmorgen, en de stalgenoot die de trailer zou rijden was ziek. ;(
Over 2 weken dus gelijk maar 'voor het eggie', hoop zo dat beide paarden rustig de rit doorkomen!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 20:00

Vandaag weer na 3 maand gereden op mijn paardje. Hij was ontzettend vervelend ( achteruit lopen en naar voren trappen) ik was mijn zweep vergeten te pakken en had geen zin op af te stappen want ging toch maar een paar rondjes stappen. Dus was het wat lastig maar daarna luisterde hij en hebben we nog wat gestapt. Morgen ga ik nog eventjes weer en vanaf morgen ga ik tot april alleen in het weekend rijden en dan alleen stappen. ( oefeningen met balkjes , stilstaan , goed naar het been luisteren). Ga weer vanaf het begin beginnen en dan hoop ik in de zomer te kunnen starten met de galop. ( 1 x gegalopeerd in 1 jaar).

Sorry voor het lange verhaal :P

Afbeelding

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:19

Onze doelen voor maart:
- Alles weer helemaal goed oppakken(we hebben er 2 maanden uitgelegen)
- 3 april er helemaal voor gaan!
- Winner minder schrikkerig laten zijn buiten

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 22:26

Ik ben helemaal in de wolken! Vandaag sinds ruim twee maanden weer op Flo gereden in de rijbak ipv de round pen. Nog wel een stukje afgezet, maar hij heeft al tijden geen paniekaanvallen meer gehad. De galop laat ik nog eventjes achterwege, maar volgende week ga ik in de volledige grote bak rijden!
Hij heeft vandaag wel twee flinke schriksituaties meegemaakt. Maar waar hij normaal gezien als een malle gaat rennen, sprong hij nu even opzij en was het ook gelijk weer klaar <3

Zoo trots dat hij, ondanks zijn trauma's, angst, onzekerheid en ziekte periodes, zulke grote stappen vooruit zet! Die workshop eind maart gaan wij wel redden :)

Afbeelding

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 23:39

hmm, Flora blijft vrij gestressed tijdens het rijden. Vooral in draf heeft ze haar hoog erg hoog, en schud ze haar hoofd veel. Terwijl ze in stap heel rustig en lang en laag loopt. Iemand tips?
Ga sowieso werken aan voorwaarts/neerwaarts draven en meer overgangen rijden. Galop laten we maar even voor wat het is denk ik.
Ook een punt om aan te werken is het afleren van been = plank gas.
Ik kan geen enkele beenhulp geven, want zodra ze de lichtste druk voelt schokt ze in een draf. Dus die is ook nog belangrijk om aan te werken.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 08:42

IsabelHx schreef:
hmm, Flora blijft vrij gestressed tijdens het rijden. Vooral in draf heeft ze haar hoog erg hoog, en schud ze haar hoofd veel. Terwijl ze in stap heel rustig en lang en laag loopt. Iemand tips?
Ga sowieso werken aan voorwaarts/neerwaarts draven en meer overgangen rijden. Galop laten we maar even voor wat het is denk ik.
Ik kan geen enkele beenhulp geven, want zodra ze de lichtste druk voelt schokt ze in een draf. Dus die is ook nog belangrijk om aan te werken.

Buiten teugel er aan is heel erg belangrijk. Die van mij kan precies hetzelfde doen. Stelling vragen en buitenteugel er aan. Dan kan hij alleen op jou letten.

Meneer in kwestie:
Afbeelding

Buitenteugel er aan en door laten gassen, je kan hem harder laten lopen dan die wilt:
Afbeelding

En dan volgt de rest vanzelf!

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:17

IsabelHx schreef:

Ik heb met mijn paard 8 maanden gewerkt aan ontspanning. Dat heb ik gedaan door eigenlijk niks te doen. Ik wil die ontspanning niet "afdwingen" (even kort door de bocht), hij moest zelf uitvogelen dat hij prima kan ontspannen. Niet dat ik alleen zat of rondhobbelde ik deed wel oefeningen die hem zouden kunnen helpen om te ontspannen.

Verder zou ik je als tip willen geven: denk niet dit moet hij afleren (gas geven bij been) maar wat moet hij doen als ik been geef. Dan heb jij een duidelijk plaatje van wat je vraagt en is het voor het paard makkelijker om uit te voeren. Bovendien als hij niet gas mag geven zijn er meerdere antwoorden goed: achteruit lopen, wijken voor de druk, tegen de druk in gaan. Een aantal van die dingen zal jij geen juist antwoord vinden maar dat weet je paard nog niet.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:48

Wij hebben even een maandje achterstand. We hebben februari overgeslagen hier.

Ons doelen van januari helemaal niet gehaald. Ik had het veel te druk met werken te lange dagen gemaakt. Daardoor te weinig tijd om lekker met Heidi bezig te zijn. Jammer maar was even niet anders. Wel af en toe even gereden of gelongeerd. Sinds eind vorige week heb ik weer tijd. Dus lekker oppakken dacht ik... ongeveer 1,5 week geleden op nieuwe schoenen gezet. Wou ik zaterdag rijden staat paard met een krom achter ijzer. Echt heel vreemd. Blijkbaar vast gelegen ze had ook een dik been met schaafplekjes erop. Morgen komt de hoefsmid ze loopt gelukkig niet kreupel dan weer oppakken de rally paper komt hard dichterbij.

Doel voor maart blijft nog steeds lekker oppakken en kilometers maken.

Afbeelding

Afbeelding