Zijn er paarden die..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:04

Nens77 schreef:
[
Het ging niet over jou, maar over een meisje wat nog thuis woont onder moeders vleugels en voor wie alles betaald en geregeld wordt.... ;)

Dit is de quote.
Cassidy schreef:
_Femkeeex schreef:
Een vriendin van mij woont midden in de stad, zij fiets elke dag 10 kilometer op en neer en doet het ook nog is goed op school.

Je bent wat minder tijd kwijt op school dan met een volledige baan, woon-werkverkeer en een huishouden dat je moet runnen.

Ik zie hier niet staan of dit meisje op zichzelf woont of niet?
Of lees ik ergens over heen?
Zoja,, excuses.
Edit:
_Femkeeex schreef:
Bijna overal kan je ergens een weiland huren, tenzij je in New York ofzo woont. Een vriendin van mij woont midden in de stad, zij fiets elke dag 10 kilometer op en neer en doet het ook nog is goed op school. Waar woon jij precies? Ik weet zeker dat er ergens in de buurt een weilandje te vinden is.

Ook vind ik dat mensen te snel opgeven en de moeite er niet voor doen om een oplossing te vinden. Als je creatief bent, kun je heus wel wat bedenken ;)

Dit was het originele bericht.
Er staat hier niks over de situatie van dat meisje.
Ik durf te wedden dat ik meer tijd kwijt ben aan mijn reistijd, studie, bijbaan en huishouden dan menig mens met een fulltime baan zonder kind.[/quote]

Voor ik op haar oorspronkelijke bericht reageerde (gezien de manier waarop het geschreven was) heb ik wel in haar profiel naar haar leeftijd gekeken. 13 jaar stond er, met een kind discussiëren doe je toch iets anders....
Ze schreef vervolgens over haar vriendin, dit is vaak dezelfde leeftijd, vandaar de opmerking van Cassidy....
Die heeft vast ook gezien dat het meisje erg jong was.
Overigens leer ik ook nog regelmatig bij, naast mijn fulltime baan (3 kinderen, man , reistijd, etc).
In mijn werk moeten we heel vaak voldoen aan vakbekwaamheidseisen (vernieuwing diploma's) en dat resulteerde veelal aan een studiebelasting van 70 uur per nieuw diploma, plus de tijd om examen te gaan doen....
Dat heb ik niet steeds erbij gezet omdat ik er liever niet aan denk :=
Moeder ben je overigens 24 uur per dag, ook als je ziek, moe of sjacherijnig bent.
Uitslapen na een week hard werken is er niet bij en bijkomen van een gebroken nacht omdat er 1 ziek is en je de volgende dag moet werken is er ook niet bij.
Zij slokken verreweg de meeste tijd op.

elkedortmans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:08

Bij mij staan ze in de lente en zomer 24/7 buiten en in de herfst en winter met een inloopstal.
Het is bij ons ook nat dan. Maar paarden vinden nat helemaal niet zo erg ze hebben alleen een grote hekel aan harde wind.

jeromyxx

Re: Zijn er paarden die..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:11

mijn paard staat zowel in de zomer als in de winter overdag buiten en 's nachts binnen ;)

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:13

elkedortmans schreef:
Bij mij staan ze in de lente en zomer 24/7 buiten en in de herfst en winter met een inloopstal.
Het is bij ons ook nat dan. Maar paarden vinden nat helemaal niet zo erg ze hebben alleen een grote hekel aan harde wind.

Het gaat er mij ook niet om dat het paard nat erg vindt, maar dat de eigenaar van de grond zijn grond niet kapot gelopen wil hebben.
Daarom is er veel zomerweidegang en heel weinig winterweidegang te vinden aan deze kant van het land.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:18

Ze zijn het hele jaar buiten :) In de wintermaanden op paddocks en wanneer de weilanden gemaaid zijn gaan ze daar op in de zomermaanden!! De paarden worden zelfs met sneeuw buiten gezet, mits de eigenaar ervoor tekent en het verantwoord is, pas als het veels te extreem wordt worden hun zelfs niet binnen gezet.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:20

Nens77 schreef:
[

Voor ik op haar oorspronkelijke bericht reageerde (gezien de manier waarop het geschreven was) heb ik wel in haar profiel naar haar leeftijd gekeken. 13 jaar stond er, met een kind discussiëren doe je toch iets anders....
Ze schreef vervolgens over haar vriendin, dit is vaak dezelfde leeftijd, vandaar de opmerking van Cassidy....
Overigens leer ik ook nog regelmatig bij, naast mijn fulltime baan (3 kinderen, man , reistijd, etc).
In mijn werk moeten we heel vaak voldoen aan vakbekwaamheidseisen (vernieuwing diploma's) en dat resulteerde veelal aan een studiebelasting van 70 uur per nieuw diploma, plus de tijd om examen te gaan doen....
Moeder ben je overigens 24 uur per dag, ook als je ziek, moe of sjacherijnig bent.
Uitslapen na een week hard werken is er niet bij en bijkomen van een gebroken nacht omdat er 1 ziek is en je de volgende dag moet werken is er ook niet bij.

Toch is de opmerking dat je minder tijd kwijt ben aan school dan aan een fulltime baan te algemeen imo ogen, het HOEFT niet namelijk met alles erom heen. Ook iemand die naar school gaat kan opzich zelf wonen, en werken om dit alles te bekostigen.

Bij een dertienjarige mag ik overigens wel hopen dat Cassidy gelijkt heeft, daar heb je dan weer gelijk in.
Over moeder, daarom zet ik er ook bij zonder kinderen ;). Ik geloof gelijk dat die de meeste tijd en energie kosten .

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:30

Onze paarden staan iedere dag buiten. 'S zomers van 7 uur 's morgens tot 9 uur 's avonds en in de winter van 7 tot 7.
ik vind dat een paard iedere dag naar buiten moet. En liefst de hele dag.
'S winters alleen maar binnen zou ik voor mijn paarden nooit willen !!

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:37

Esmeej333 schreef:
Nens77 schreef:
[

Toch is de opmerking dat je minder tijd kwijt ben aan school dan aan een fulltime baan te algemeen imo ogen, het HOEFT niet namelijk met alles erom heen. Ook iemand die naar school gaat kan opzich zelf wonen, en werken om dit alles te bekostigen.

Bij een dertienjarige mag ik overigens wel hopen dat Cassidy gelijkt heeft, daar heb je dan weer gelijk in.
Over moeder, daarom zet ik er ook bij zonder kinderen ;). Ik geloof gelijk dat die de meeste tijd en energie kosten .

Heb jij ook gelijk in, heb de afgelopen weken weer gemerkt dat ik het leren ernaast er gewoon niet bij kan hebben.
Had zelf mijn syllabus mee naar de sauna om in de relaxruimte nog ff wat te leren omdat ik de volgende dag voor de tweede keer examen had 8)7

Wel gehaald overigens :D

jababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:38

onze ponys staan dag en nacht buiten, word soms wat blubberig vooral na regen!
ik ben nu vaak al aangesproken dat onze paardjes naar binnen moeten, het gaat vaak om de mening en psychologie van de mede mens, en niet van het paard. ieder wilt het beste voor hun eigen paard.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:45

Nens77 schreef:
Heb jij ook gelijk in, heb de afgelopen weken weer gemerkt dat ik het leren ernaast er gewoon niet bij kan hebben.
Had zelf mijn syllabus mee naar de sauna om in de relaxruimte nog ff wat te leren omdat ik de volgende dag voor de tweede keer examen had 8)7

Congrats :D .
Kost ook heel veel tijd allemaal.

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:51

Mijn pony gaat om 7 uur de wei in en om 3 uur kom ik haal ik hem uit de wei , borstelen , opzadelen , rijden , afzadelen , borstelen , deken op even in de kleine bak.
Nu is het al half 6.
Dan nog even mesten en de voerbakken van de pony's vullen , de geiten voer geven + kippen en iedereen hooi. Behalve de kippen :D
Maar eigenlijk staan ze om 6 uur binnen

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:52

Esmeej333 schreef:
Nens77 schreef:

Congrats :D .
Kost ook heel veel tijd allemaal.

Thnx !!

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:03

Mijn paard komt normaal gewoon buiten in de winter, van 9 uur tot half 4-5. Alleen als het vriest en het glad is gaan ze niet buiten, is nogal gevaarlijk met zo'n grote groep paarden die in galop over het beton+stal vliegen. :')

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:45

Er zijn in onze omgeving wel degelijk stallen waar paarden overdag de hele dag naar buiten kunnen TS :j. Zonder tot hun knieeen in de modder te staan met gras/hooi tot hun beschikking. Alleen dit zijn vaak de kleinere wat minder bekende stallen.

Mijn pony staat op het moment ook veel binnen. Hij heeft een stro allergie en kan absoluut niet op een stal staan waar dan ook maar 1 paard op stro staat. En dit is de enige stal in de omgeving die dit heeft (voor zover ik weet). Ik ga zo vaak als ik kan naar stal en anders vraag ik of de staleigenaar hem buiten zet. Ook mogen de paarden hier op de wei als de wei droog is, maar door de regen van de afgelopen tijd zijn ze nu gewoon te nat.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:19

Dit is overigens mijn pony op de wei :

Afbeelding

En dit op stal :

Afbeelding

De stallen zijn buiten in een U-vorm om een pleintje zodat ze elkaar goed kunnen zien

Even voor het beeld :D

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 10:48

Esmeej333: Het meisje doet een hoog niveau, welk niveau weet ik niet precies. Ze moet alles zelf betalen en ze heeft een bijbaantje bij de c1000. Ze woont nog idd thuis. Maar mijn eerste gedachte, waarom neem je uberhaubt een paard, als je een (drukke) studie en een bijbaan hebt. En tegelijktijd ook nog is huizen huishoudt.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:47

_Femkeeex schreef:
Esmeej333: Het meisje doet een hoog niveau, welk niveau weet ik niet precies. Ze moet alles zelf betalen en ze heeft een bijbaantje bij de c1000. Ze woont nog idd thuis. Maar mijn eerste gedachte, waarom neem je uberhaubt een paard, als je een (drukke) studie en een bijbaan hebt. En tegelijktijd ook nog is huizen huishoudt.

Omdat ik het allemaal prima redt, en heel gelukkig ben en wordt van mijn paard. Het is wel druk, maar toch ga ik er elke dag heen. Hij is mijn ontspanning.
Hij komt gewoon elke dag buiten hoor. En is hartstikke gelukkig. Ik heb een heleboel mensen om me heen die me helpen als ik echt niet kan. ( komt misschien een keer in de maand voor). Dus ja, waarom niet?
Laatst bijgewerkt door xSogno op 05-01-14 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:52

Esmeej333 schreef:
_Femkeeex schreef:

Omdat ik het allemaal prima redt, en heel gelukkig ben wordt van mijn paard. Het is wel druk, maar toch ga ik er elke dag heen. Hij is mijn ontspanning.
Hij komt gewoon elke dag buiten hoor. En harstikke gelukkig. Ik heleboel mensen om me heen die me helpen als ik echt niet kan. ( komt misschien een keer in de maand voor). Dus ja, waarom niet?

Inderdaad, bij je paard zijn en een beetje borstelen of zelfs een stal poep leegscheppen is echte ontspanning als je een druk leven hebt en werk (of studie) waarbij je veel gebruik maakt van je hersenen....
Dat zijn de momenten dat je gedachten op een laag pitje kunnen en je kunt ontspannen.... :j
En in mijn geval ook even gewoon jezelf bent in plaats van mama (behalve als mijn dochter mee is natuurlijk haha)

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:56

Nens77 schreef:
Inderdaad, bij je paard zijn en een beetje borstelen of zelfs een stal poep leegscheppen is echte ontspanning als je een druk leven hebt en werk (of studie) waarbij je veel gebruik maakt van je hersenen....
Dat zijn de momenten dat je gedachten op een laag pitje kunnen en je kunt ontspannen.... :j
En in mijn geval ook even gewoon jezelf bent in plaats van mama (behalve als mijn dochter mee is natuurlijk haha)

Dit ja!

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:55

Voor jou is het inderdaad fijn en ben je gelukkig, maar dat kan ik niet van het paard zeggen (Ik heb het nu niet over jou, omdat jou paard wel buiten komt te staan :) ). Dat vind ik jammer, dat sommige mensen alleen aan hun eigen plezier denken en niet aan het welzijn van het dier.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:08

De mijne staat in de winter ook veel binnen. Hoe lang en of hij naar buiten gaat ligt helemaal aan het weer en aan de grond. Hij vindt het helemaal prima, staat met veel sneeuw of wind ook liever in zijn stal.