jullie ergste ervaring met penny's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:13

join up in de stal is nou niet zo geweldig, gelukkig is er ingegrepen. die van de dooie pony op het hek. brrrr. ik heb nou niets tegen verzorgers enzo, maar dit...
behalve die gruwelijke dingen komen er hier ook wel onwijs schattige dingetjes voorbij:)

xAnika

Re: jullie ergste ervaring met penny's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:14

Sorry.. Dit zal onwijs dom zijn.. Wat is een join up ? :o?

Muffin01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:15

Ik bedoelde niet dat ik de join up leuk vond, maar dat de meisjes dachten dat dit in een stal kon.
(Ik laat mijn eigen mening over een join up hier buiten, omdat ik geen behoefte in een discussie heb)
Mijn oprechte excuses als mijn bericht verkeerd overgekomen is :o

Jullie hebben hebben overigens wel gelijk.
Gelukkig is er op tijd ingegrepen.
Laatst bijgewerkt door Muffin01 op 15-07-13 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Muffin01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:18

AnikaTje schreef:
Sorry.. Dit zal onwijs dom zijn.. Wat is een join up ? :o?

Is helemaal niet dom hoor :)
Iedereen weet wel eens iets niet.

Misschien heb je hier wat aan:
http://www.bokt.nl/wiki/Join-up

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:20

Dankje !
:D
Ik heb geen slechte ervaringen met penny's alleen schattige <3

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 07:22

giaad schreef:
Haha ik heb nog een leuke! Toen ik nog op een manege zat zag ik 2 meisjes in het roze een stal in gaan van een pony daar met een zweep 8)7. Ik blijf even kijkeb wat de bedoeling daar van was rn wat bleek? Ze wilden een join up in zijn stal doe :+ ik heb hun er even op gewezen dat dat HELEMAAL niet de bedoeling was haha

Join up in de stal, vraag me af hoe ze dat voor elkaar wouden krijgen, stal lijkt mij zoiezo niet helemaal rond :')
Zelf ga ik ook vaak met zweep en al de stal in, vooral als ik alleen ben, want je weet niet of ie gestolen kan worden, en als je niet oplet, pony's vinden het ook geen probleem ze zoeken alleen wel het vreetwerk iedere keer, maar effe zeggen dat dat niet mag houden ze wel op :')

Na het lezen van een join up wist ik wel wat meer over, ik wist dat het een soort van 'jagen' was, maar wat nou de bedoeling was etc :')

Mossje_bobb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 07:46

AnikaTje schreef:

Ik heb ook alleen schatigge ervaringen met penny's. Dan gaan ze over buizen heenspringen alsof ze pony's zijn.

Ab2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:41

Merula123 schreef:
Alysia schreef:
Ik ken een meisje van 11 ongeveer, die vertelde dat ze met haar verzorg shetlander (die 25 jaar is) Z dressuur reed... ;)

:')

_/-\o_
Dat wil ik wel eens zien dan! *-:) :P

Haha, ja zoiets had ik ook wel :')

giaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:58

oooh ik heb nog een paar leuke! *\o/*
nou een pony was overleden op mijn oude manege. |(
en toen waren 2 penny's die in de les na mij zaten aan het ruziën over wie de pony het liefst vond... :')
ik dacht echt van kom op zeg 8)7 :')

oh en natuurlijk de "echte penny's" die vanzelfsprekend ALLE gevaarlijke en wilde mustangs op onze manege konden temmen, JAJA U HOORT HET GOED! :+
en allemaal schattige roze penny's die het zadel verkeerd om op de pony's deden :') _/-\o_
hoofdstellen verwisselden met halsters :wave:

en dan hadden we ook van die "stoere" penny's die sporen wilden gaan kopen om alle "slome" pony's op de manege een goed te laten zien wie hier de baas is :))
(terwijl ze eerst nog zelf moesten leren wat de voor en achterkant was van ponylief :+ )
hahaha

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:18

Ik heb 1 x wat ergs gedaan :')
ik was aan het kijken op marktplaats en heb toen een leuke shetlander hengst gezien balou en heb er toen op geboden mailcontact gehad met die mensen ja ik wil dat paard kopen in de kerstvakantie kom ik hem halen toen op vakantie geweest en toen kreeg ik een mail hij is verkocht gelukkig maar want me ouders waren er niet echt blij mee :=

Van de rest lekker tutten rozeee <3 vlechten en je fiets als paard gebruiken en paardje spelen touwtjes vastbinden aan de step en een trekken de ander op de step en je hebt een paard voor de kar tadaa

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:43

Mossje_bobb schreef:
AnikaTje schreef:

Ik heb ook alleen schatigge ervaringen met penny's. Dan gaan ze over buizen heenspringen alsof ze pony's zijn.

Ja .. :D
Sommige dingen zijn hier wel heftig zeg :(

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:54

Mijn moeder net:

"O, dat paard is een Tinker, want hij is gevlekt!"

Ja mam, elk gevlekt paard is een tinker! :+

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:39

Merula123 schreef:
Mijn moeder net:

zo heb ik een discussie gehad... ik zeg er zit quater/paint/westernrasje door heen...
vrouw nee! hij heeft een vlek onder zijn buik, dat hebben alleen tuigers, dus het is een tuiger... (paard was tegenovergestelde van tuiger)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:10

unihorses schreef:
Merula123 schreef:
Mijn moeder net:

zo heb ik een discussie gehad... ik zeg er zit quater/paint/westernrasje door heen...
vrouw nee! hij heeft een vlek onder zijn buik, dat hebben alleen tuigers, dus het is een tuiger... (paard was tegenovergestelde van tuiger)

:? :z :')

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:12

Kirsha schreef:
unihorses schreef:

:? :z :')

ja.. hoge benen en vanuit flanken een vlek hebben alleen tuigers :')

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 08:04

NoreenJulia schreef:
Nou, join up in stal? Wtf?

Wat is een join up? :o

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 08:16

unihorses schreef:

:? :z :')[/quote]

ja.. hoge benen en vanuit flanken een vlek hebben alleen tuigers :')[/quote]

Ik heb wel eens iemand horen zeggen dat iemand anders had gezet dat haar paard te jong was om te galopperen onder het zadel.
Het paard was 6 jaar..

Muffin01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:59

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:21

Ik rij op een manege, en ik was een keer met een vriendin de pony's aan het poetsen. Komt er een meisje van een jaar of 7/8 naar ons toe-helemaal in het bling- en zegt ze heel arrogant tegen mn vriendin: "Is leuk he, rijden met XXX, maar ik ben wel blij dat ik op mijn eigen pony mag!" Herhaalt ze het stk over haar eigen pony nog eens. Een later zijn we in de bak aan het rijden en komt zij er ook bij, haar pony heeft ontzettend strakke bijzet om en ze is trots dat ponylief aan de teugel loopt (hij had geen keuze, een in de krul getrokken houding was het). En dan durft ze nog geen één rondje 'los' te stappen. Ze zat namelijk steeds aan de longe.
Echt, laat die arrogante houding toch varen alleen omdat je ouders toevallig geld hebben en je gewoon maar een pony geven.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 08:35

ZeSteigert schreef:
Ik rij op een manege, en ik was een keer met een vriendin de pony's aan het poetsen. Komt er een meisje van een jaar of 7/8 naar ons toe-helemaal in het bling- en zegt ze heel arrogant tegen mn vriendin: "Is leuk he, rijden met XXX, maar ik ben wel blij dat ik op mijn eigen pony mag!" Herhaalt ze het stk over haar eigen pony nog eens. Een later zijn we in de bak aan het rijden en komt zij er ook bij, haar pony heeft ontzettend strakke bijzet om en ze is trots dat ponylief aan de teugel loopt (hij had geen keuze, een in de krul getrokken houding was het). En dan durft ze nog geen één rondje 'los' te stappen. Ze zat namelijk steeds aan de longe.
Echt, laat die arrogante houding toch varen alleen omdat je ouders toevallig geld hebben en je gewoon maar een pony geven.

Oef, hoop dat ze snel verstand krijgt en optijd, voor pony is verneu** :\

_Summertime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 08:40

ZeSteigert schreef:

Hier kan ik zo niet tegen he.. Mensen met een eigen pony die denken dat ze dan sowieso beter zijn dan de rest. Ja, met strakke bijzet loopt mijn pony ook "aan te teugel".

Ik heb zelf nog geen echte nare penny-ervaringen voor zover ik me kan herinneren. >;)

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 16:33

Ik was met mijn Tinker lekker zonder zadel in het bos aan het rijden, komt er een meisje van 8/9 aan lopen en zegt tegen haar moeder: Kijk mama dat meisje kan geen zadel betalen,zielig he. niet echt penny maar wel heel schatting

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 16:39

En toen ik voor een keertje met mijn pony in de manege les ging omdat ik niet kon tijdens de les met eigen paarden. Ik kom de bak binnen en begin gewoon wat figuren te rijden en zo, zegt 1 meisje: Dat mag niet, zonder de juf! dus ik rijd gewoon weer over de hoefslag wist ik veel. Gaan we aan draven, is mijn pony een beetje aan het klooien dus ik geef hem een tikje, zegt dat zelfde meisje weer: JUF DAT MEISJE MISHANDELD DIE PONY!!!

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:37

ik kan echt niet tegen kleine kinderen die dan echt denken alles te weten enzo.. erger me er kapot aan..
ik bedenk me net weer wat: ik had al een tijd geleden springles op mijn lievelingspony Flexx. toen moest ik aan galopperen om over de waterbak te gaan, dus ik spring aan, Flexx doet zijn hoofd omhoog en rent weg. ik schrik, maar krijg hem terug en ga na een rondje, over de waterbak. zegt een Noémie (die reed ook mee) dat een vriendin van me, (die ook mee reed), had gezegt dat Flexx weg rende omdat ik hem in de stap, allemaal tikken zou hebben gegeven :? ik heb hem alleen een tikje gegeven toen hij weigerde. ik vond het echt banketstaaf! _-:( maar karma houd van me, want bij de waterbak was ze zelf gevallen :Y)

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:27

LauraFlexx schreef:
ik kan echt niet tegen kleine kinderen die dan echt denken alles te weten enzo.. erger me er kapot aan..
ik bedenk me net weer wat: ik had al een tijd geleden springles op mijn lievelingspony Flexx. toen moest ik aan galopperen om over de waterbak te gaan, dus ik spring aan, Flexx doet zijn hoofd omhoog en rent weg. ik schrik, maar krijg hem terug en ga na een rondje, over de waterbak. zegt een Noémie (die reed ook mee) dat een vriendin van me, (die ook mee reed), had gezegt dat Flexx weg rende omdat ik hem in de stap, allemaal tikken zou hebben gegeven :? ik heb hem alleen een tikje gegeven toen hij weigerde. ik vond het echt banketstaaf! _-:( maar karma houd van me, want bij de waterbak was ze zelf gevallen :Y)

Muwhahaha instant karma, my favorite karma ~~}>